Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
al met al de juiste keuze geweest , jullie dochter blij en Oma Amber ook dik tevreden leentje1975 schreef:Nou ik ben ook superblij met de pony, merel stapt en heeft nu op haar leren draven.
Ze krijgt nu seniores priores en kauwt nog aardig wat voordroog weg. Ook krijgt ze nog een kruidenmengsel voor haar gewrichten en van subli omega 369 omdat ze iets slechter uit haar vacht wegkomt. Ze glanst in ieder geval en heeft er nog lol in. In principe durf ik merel alleen met de pony weg te sturen omdat ik weet dat er niks gebeurt want de pony heeft er plezier in en ik kan er een kanon naast afschieten.
De paardentandarts komt hier eens per jaar voor controle en toen kwamen we erachter dat ze boven geen kiezen meer heeft, onder zit alles los en er zijn verschillende voortanden die los zitten. Hij gaf toen ook aan dat ze zeker geen 24 jaar is, maar dat we er zeker nog wel 10 jaar bij op moesten tellen. Maar dat geeft niet. Merel weet ook dat er een dag komt dat ze afscheid zal moeten nemen, daar hebben we haar bewust van gemaakt, en ze geniet van elke dag.
En wat Amber betreft, het geeft me zo'n goed gevoel, dat die zure pony met pijn in haar rug die bij me kwam, nu een knuffeloma is die lekker geniet van elke dag. En op deze manier leert mijn dochter dat er ook een andere kant is van een dier, dat ze wel eens een dag hebben dat ze niet zo lekker lopen omdat ze stram zijn. En dat het geen gebruiksartikel is, maar dat je moet kijken naar het dier zelf..
Ik weet dat er genoeg mensen zijn die het niet gedaan hadden, en die zeggen. Jeetje dat kost een boel geld. Ik weet dat het extra voer duur is, maar prijsloos is het plezier dat ze hebben, dat ik haar los het bos in kan laten tijdens een buitenrit en niet elke keer een kind op moet rapen van de grond omdat haar jonge pony niet wil. En onschatbaar is de info die dit paard haar nog kan geven. Want ze is behoorlijk voorzichtig met merel. En ze moet echt rijden om haar pony aktief door te laten stappen. Licht in de handen zijn omdat haar tanden los zitten dus oppassen met het bit. Dus rekening houden met het dier. En dat mis ik vaak bij heel veel jonge ruitertjes..