Paard o.v.b van betaling verkocht! TIPS gevraagd!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 15:54

Heb je het paard wel gezien? Want er werd steeds aangegeven dat ze een slechte conditie had, is dat zo of zorgt de staleigenaar er nu wel voor dat paard niks te kort komt?

orlando_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 15:57

het is ons allemaal erger verteld dan dat het werkelijk was ze zag er na omstandigheden goed uit en was ook goed aanhankelijk. het was voor mij wel ff moeilijk om haar zo te zien maar ze kwam niets te kort dus dat is voor mij wel een zorg minder

mhollander

Re: Paard o.v.b van betaling verkocht! TIPS gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 16:22

Wordt het stalgeld nu niet meer? Ik bedoel elke dag dat ze er langer staat zal er toch voor betaald moeten worden. Hoe wil de staleigenaar dat oplossen?

Elk geval is het een pluspunt dat ze er toch beter bij staat dan jullie verwachten.

orlando_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 16:30

mhollander schreef:
Wordt het stalgeld nu niet meer?

hoelanger romanova daar staat hoe hoger de schuld wordt lijkt mij want degene die romanova bij mij kocht waar ik dus nu ook nog geld van moet krijgen (of paard terug natuurlijk) betaalt niets en is nergens te vinden of te bereiken

Happyhealthy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 16:32

*hier een stille meelezer*

hebben jullie haar nu thuis staan? hoe gaat het nu met haar?
is alles gelukt? ziet ze er erg slecht uit?

ik wens je veel succes!

Dekloktikt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 16:34

chaanttaall schreef:
*hier een stille meelezer*

hebben jullie haar nu thuis staan? hoe gaat het nu met haar?
is alles gelukt? ziet ze er erg slecht uit?

ik wens je veel succes!

Had even de posts hierboven gelezen ;)

orlando_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 16:41

orlando_2010 schreef:
hallo allemaal ik ben degene die de papieren van romanova in bezit heb en moet helaas iedereen teleurstellen dat het niet gelukt is en daar best moeilijk hebben gehad maar gelukkig wel allen heel thuis zijn gekomen maar helaas zonder paard
het blijkt dus te zijn dat de stalachterstand 1700 euro is en dat eerst betaalt moet worden ongeacht door wie voordat romanova opgehaald mag worden want hij gebruikt romanova als onderpand voor het bestaande schuld daar.

ondertussen heb ik wel al contact opgenomen met een advocaat en gaan we kijken hoe sterk ik sta en of er iets mee kunnen en kennen regelen.

ik wil iedereen bedanken die mee heeft geleeft en voor ons heeft geduimd ik stel dit echt zeer op prijs is een goed gevoel om te zien dat er toch mensen zijn die graag mee willen kijken en helpen om tips te geven en advies en meningen want daar heb ik wel veel aan gehad echt enorm bedankt allemaal.

tuurlijk houden we jullie gewoon op de hoogte van de zaak en hoe het uiteindelijk af gaat lopen maar weet nu al bij voorbaat dat het wel een lang en slopende zaak gaat worden.

orlando_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 16:43

even voor de gene die net komen kijken hierboven is de uitkomst van ons bezoek niet gelukt :( -:(-

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 16:49

Eerlijk gezegd begrijp ik niet waarom je het paard niet alsnog hebt meegnomen? Ik zou het de stalhouder lekker laten uitvechten met de koper van het paard. Nu wordt jij betrokken in de betaling van het stalgeld, dat lijkt mij niet terecht.

Ik begrijp heel goed dat de stalhouder het paard wilt houden als onderpand, maar ik had daar persoonlijk niet aan meegewerkt. Eerst maar eens zorgen dat jij zelf je geld danwel paard ontvangt. Dan kijken of je de stalhouder kan helpen zijn geld te krijgen.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 17:00

Daan_Ordeal schreef:
Eerlijk gezegd begrijp ik niet waarom je het paard niet alsnog hebt meegnomen? Ik zou het de stalhouder lekker laten uitvechten met de koper van het paard. Nu wordt jij betrokken in de betaling van het stalgeld, dat lijkt mij niet terecht.

Is het dan terecht om de stalhouder te betrekken in het geschil tussen TS en de nalatige koper? Eerlijk gezegd verbaasd het me niks dat de stalhouder het paard niet mee heeft gegeven. Stalhouder heeft niks met TS te maken. Stalhouder heeft een geschil met een nalatige pensionner en die heeft er net zo min trek in betrokken te raken bij een ander geschil. Dat die nalatige pensionner dan ook toevallig een geschil heeft met de verkoper van het paard is niet zijn pakkie an.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 17:02

Dat begrijp ik ook heel goed van de stalhouder, zoals in mijn post gezegd. Maar als ik in de schoenen van ts zou staan zou ik daar maling aan hebben en toch mijn paard gewoon meenemen.

Want je kunt het ook omdraaien, ts heeft niets met stalhouder te maken.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 17:05

TS heeft helaas de pecht dat het paard bij stalhouder op stal staat en daarmee heeft zij een zwakkere positie. Maar als TS toch het paard inlaad krijgt ze waarschijnlijk weer anderssoortige problemen met de stalhouder waar je denk ik ook niet op zit te wachten.

Het is juridisch gezien gewoon een erg ingewikkeld verhaal geworden omdat de koper bij meerdere mensen schulden heeft gemaakt en het paard nu overal tussenin hangt.

edit: Het beste wat je kan doen is proberen op een lijn te komen met de stalhouder en te kijken of je gezamelijk eea opgelost kan krijgen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 17:06

Vervelend zeg !

Wel fijn dat het beestje er beter bij staat dan gevreest :)
Zoals ik al eerder zei vind ik het begrijpelijk dat de stalhouder het dier niet mee-gegeven heeft onder deze omstandigheden.

Maar op zich maakt hij nu wel maandelijks extra kosten zolang het dier daar blijft staan....dat schiet ook niet helemaal op.

En de kans lijkt me groot dat hij sowieso niet dit paard mag verkopen aan een derde voor een prijs om de (steeds hoger wordende) kosten te dekken , daar de oude eigenaar wellicht toch nog aanspraak heeft ?

Dan kan hij uiteindelijk misschien toch beter het paard mee-geven aan de oude eigenaar , en weer inkomsten uit de vrijgekomen stal halen i.p.v. maandelijks geld weg te gooien :)

Het openstaande bedrag daar kan hij dan alsnog achteraan gaan maar dan wordt het in ieder geval niet erger.

Misschien toch nog eens met de staleigenaar praten om een oplossing te vinden ?
Het zal voor hem ook koud op zijn dak zijn gevallen dat er ineens een trailer voor de deur stond , met onbekenden die het beestje mee wilden nemen ,
maar misschien kan hij nog eens over de situatie nadenken en tot de conclusie komen dat hij het probleem beter niet groter kan laten worden :)

En ik zou even kijken naar de mogelijkheid om de stalhouder het geld te geven van de betalingen die tot nu toe gedaan zijn , dan heeft hij in ieder geval alvast IETS in handen , en heb jij je paard weer terug :)

Natuurlijk moet je wel opletten dat het dan wel allemaal legaal genoeg is om zeker te weten dat het dier ook van jou blijft en de "nieuwe eigenaar" hem niet weer op kan komen eisen.... en het is misschien fijner om wat geld eraan over te houden vanwege al het gezeur dat je ervan gehad hebt , en vanwege een eventuele waarde-vermindering van het dier..... maar het lijkt een nette manier om dit op te lossen en je zit niet meer met geld van die rare kerel dat hij op kan komen eisen , ben je daar gevoelsmatig ook meteen vanaf !

Alleen tja , of je dit ongestraft zo kan doen is maar de vraag..... :)

mistral69

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 17:12

moeilijk maar ik vind het niet eerlijk!
tis jouw paard!
niet van de stalhouder
jij krijgt ook nog geld van hem en dat heb je niet gekregen dus tis nog steeds jouw paard
dat hij het stalgeld niet betaald is niet jouw schuld
ik vind dit niet helemaal eerlijk maargoed

veel succes met het terug krijgen van je paard

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 17:37

Er staat mij iets van bij dat degene die een half jaar de kosten van onderhoud van een dier betaald, in dit geval de staleigenaar, automatisch eigenaar is.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 17:50

Niet automatisch, maar in geval van een geschil zonder andere onderliggende stukken (zoals een contract oid) kan je dat als argument gebruiken om door een rechter te laten bepalen wie de uiteindelijke eigenaar is.

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 17:57

Dat is zwaar balen!! Er leven veel mensen met je mee, maar ja, daar heb je nu ook niks aan. Ik denk dat het goed is dat je het paard niet hebt meegenomen, want dat maakt het alleen maar ingewikkelder. Ze staat er redelijk bij.
Nu kun je niet meer doen dan een andere oplossing te zoeken. Misschien is er aan andere manier om achter het adres van die leaser te komen. Dan kan je misschien een deurwaarder inschakelen.

Geef niet op! En accepteer hulp van anderen. Ik hoop dat het dan alsnog lukt. Maar ik denk dat je naar een prof mot om alles weer in orde te brnegen......... SUCCES en ik blijf je volgen....

Rosborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 18:00

Misschien een brief/e-mail sturen naar 'Dat is je goed recht'?
Volgens mij heet dat programma zo :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 18:04

Bel de stalhouder op dat je hem het geld wilt geven wat je al gekregen hebt en dat je dan het paard terug hebt en hij iig nog wat geld krijgt, anders word Roma straks door de stalhouder verkocht en vis je helemaal achter het net.

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 19:45

yvonnedv schreef:
Er staat mij iets van bij dat degene die een half jaar de kosten van onderhoud van een dier betaald, in dit geval de staleigenaar, automatisch eigenaar is.

Zoiets meende ik ook al een keer gelezen te hebben in een andere topic. Daarging het volgens mij om een paard die ze uitgeleend had aan familie ofzo.

Ik zou met de gegevens wat je nu hebt nog een keer naar een rechtsloket of advocaat gaan. Kijken hoe sterk jij staat als je het paard terug wilt halen. Ondertussen staat paard er goed bij dat is in iedergeval een zorg minder.

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 19:47

bigone schreef:
Bel de stalhouder op dat je hem het geld wilt geven wat je al gekregen hebt en dat je dan het paard terug hebt en hij iig nog wat geld krijgt, anders word Roma straks door de stalhouder verkocht en vis je helemaal achter het net.

Ik zou hem ook die 700 euro aanbieden die ja al gehad heeft. Zo heeft de stalhouder in elkgeval ook weer iets terug.

hecowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 19:52

begrijp niet waar de gedachte vandaan komt dat je nog recht hebt op je paard. Het enige waar je nog recht op hebt is het resterende bedrag wat nog open staat. Echter ben je zelf al een betalingstermijn aangegaan met die man waardoor hij per direct eigenaar wordt. Dat hij nog niet of gedeeltelijk niet betaald heeft doet niets ter zake aan wie de wetmatige eigenaar van het dier is. Hij is verkocht met een opgesteld contract waarin je nog geld van hem te goed krijgt. Iedere rechtsbijstand zal je, voordat ze ook maar iets kunnen uitvoeren, adviseren om aanmaningen te sturen en vervolgens een deurwaarder er achter te zetten.
pas als hij dan nog in gebreke blijft kan je juridische stappen ondernemen aangezien je dan het officiele traject doorlopen hebt.

Zo vaak achter wanbetalers aan moeten zitten. De onbetaalde goederen terughalen mag volgens de wet helaas niet op eigen houtje.
In het ergste geval wordt er gesproken van diefstal en zit de verkeerde een nacht op het politie bureau.
Laatst bijgewerkt door hecowo op 18-01-11 20:02, in het totaal 1 keer bewerkt

hecowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 19:58

Nee geen geld aan de stalhouder betalen. Mocht er later blijken dat je de koop ongedaan kan maken en jij al de stalhouder hebt betaald kan je nogmaals 700 euro ophoesten om dat alsnog weer aan de koper terug te betalen. In het slechtste geval ben je 2x 700 euro kwijt aangezien jij persoonlijk kenbaar hebt gemaakt om een deel van de stallingskosten te betalen en dat is niet onomkeerbaar.

Mensen als jullie adviezen hebben doordenk ze wel voordat je ze hier plaatst. Dit soort suggesties kan de TS nog meer geld gaan kosten.

Hilbrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 19:59

ik zou eerst maar even het gesprek met de advocaat afwachten .Deze kan je waarschijnlijk meer vertellen over je rechten.Het lijkt me een erg ingewikkelde kwestie .

orlando_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 20:44

We gaan nu ook wachten totdat ik met een advocaat heb gesproken, toch bedankt.