Ik ben belazert, iemand idee hoeveel dit ong kost?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 16:03

Natuurlijk kun je mazzel hebben voor een belachelijk laag prijsje , maar dat moet je in eerste instantie natuurlijk niet verwachten voor een zadel met een vraagprijs van 50 euro , met als omschrijving dat het een oud gebruikt zadel is :P

Altijd doorvragen en meer duidelijkheid krijgen. Dan moet iemand dus echt al gaan liegen en bedriegen en is de kans kleiner dat je zo'n rommel-zadeltje krijgt :)

JamieShanin

Re: Ik ben belazert, iemand idee hoeveel dit ong kost?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-11 16:07

sorry maar waarom word er nu niet gelezen...dat ik heb doorgevraagt ik heb zo veel gevraagt dat ze er denk ik wel gek van werdXD...
en foto's heb ik gehad en daar waren geen beschadegingen op te zien geen scheuren niets....

hessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 16:10

russel schreef:
Sorry, maar was jij van plan om te gaan rijden op een zadel met verkoop waarde van 50 euro?

ons zadel heeft ook 50 euro gekost (2e hands Kieffer) en rijd er al een aantal jaren mee, ziet er misschien niet zo mooi meer uit en we hebben een keer nieuwe singelstoten eraan laten zetten, maar verder is het nog goed hoor.

Nu snap ik ook wel dat dit niet vaak voorkomt ;)

TS; wel een erg vervelende situatie, ben wel benieuwd wat je als reactie krijgt nu :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 16:14

Ik heb gelezen en eerder gereageerd , en veel verder dan haar reactie : het is oud en gebruikt , kom je volgens mij niet. Als ze echt andere foto's heeft gestuurd met het verhaal erbij dat DIT het zadel was (geen voorbeeldfoto's ofzo) dan heeft ze je bedonderd.

Maar echt heel hard bewijs zie ik daarvan nog niet langskomen , het klinkt nu toch een beetje alsof je misschien toch niet goed opgelet hebt / jezelf makkelijk voor de gek hebt laten houden / je toch bewust maar een risico genomen hebt.

Ze is niet duidelijk / netjes geweest , maar of ze echt keihard gelogen heeft , dat bewijst je verhaal tot nu toe niet echt :o

Maargoed , ga je er nu nog iets aan doen / heb je nog contact met de verkoopster ?

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-11 17:00

ik heb voorbeeld foto's van die ze mij gestuurd heeft, en ze heeft gezegt dat dat het zadel was... maar goede ja ik heb nog contact. ik laat het jullie weten.

stefanvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 19:15

Het is vervelend wat er gebeurd is.
Echter vraag ik mij af of het de moeite en tijd waard is voor die 50 Euro.
Je gaat er nu uren aan lopen spenderen, en een hoop ergernis, maar ik zou het gewoon laten doen in dit geval. Je had zelf ook enige twijfel kunnen hebben bij 'slechts' 50 Euro. Beschouw het als leergeld.

Ik ben zelf al ruim een jaar bezig om 30.000 Euro betaald te krijgen, maar dat is dan ook een bedrag dat de moeite waard is.

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-11 19:36

hier mag een slotje op we zijn al alles aan het oplossen ;)
op mag op de mest hoop ;)

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 19:48

stefanvi schreef:
Het is vervelend wat er gebeurd is.
Echter vraag ik mij af of het de moeite en tijd waard is voor die 50 Euro.
Je gaat er nu uren aan lopen spenderen, en een hoop ergernis, maar ik zou het gewoon laten doen in dit geval. Je had zelf ook enige twijfel kunnen hebben bij 'slechts' 50 Euro. Beschouw het als leergeld.

Ik ben zelf al ruim een jaar bezig om 30.000 Euro betaald te krijgen, maar dat is dan ook een bedrag dat de moeite waard is.

TS is 15 jaar. Toen ik zo oud was, was € 50,- een hoop geld. En voor sommige volwassenen is € 50,- nog steeds een hoop geld.
Of je voor € 50,- wel of niet een goed tweedehands zadel kan kopen, laat ik me buiten. Ze zullen er vast zijn, maar ik denk dat je geluk moet hebben.

TS, ik ben blij dat het opgelost gaat worden. Hou je ons op de hoogte?

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-11 19:50

zal ik doen...ik ga aangifte doen. ;)

daarom mag hier een slotje op ;)
of hij mag op de mest hoop

petrabalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 16:56

hallo
echt een rotstreek. Als er wordt gezegd dat het bruikbaar is dan moet dat wel zo zijn.
Heb zelf laatst ook zoiets meegemaakt. Met een stubben. 200,00 betaald en veel vragen gesteld over de boom en stikwerk
kreeg te horen dat alles goed was. Toen ik het zadel kreeg was er veel stik werk los en de boom gebroken.
Heb het wel terug kunnen sturen (heb geluk gehad) maar heeft me wel verzendkosten en nog een klein beetje extra gekost.

Heb zelf vorig jaar een super netjes zadel voor 60,00 euro verkocht. Mankeerde niks aan anders had ik het niet eens durven verkopen.
Snap niet dat mensen zoiets durven doen.

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 13:47

Maar je kan toch ook veel beter gewoon een nieuw zadel kopen in de winkel? Want een 2e hands zadel heeft al een ander paard opgehad en een zadel groeit naar de rug van het paard.. En ik denk dat je heel wat kwijt bent aan de reparatie. Maar het lijkt me toch ook dat een zadel van €50,00 niet helemaal te vertrouwen is ;) En ik zal ook nooit een oud gebruikt zadel kopen...
Laatst bijgewerkt door Marls op 19-01-11 13:54, in het totaal 2 keer bewerkt

Chico_2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 13:52

Thats_Me schreef:
Tja, alleen al bij het bedrag van het zadel zet ik mijn vraagtekens. Je weet dat een zadel die voor zo weinig weg gaat gewoon niet veel kan zijn.

Het is wel zo dat als het zo is gegaan als jij zegt het niet echt eerlijk is.

Maken zou ik niet doen alleen al het nieuw aanzetten van een singelstoot kost je al een paar tientjes.

Hier ben ik het helemaal mee eens

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-11 19:08

het hoeft er niet ingevwregen te worden hoor ;)
ik heb gezegt dat we aangifte gaan doen en dat er een slotje opmag ;)

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 19:31

Ik vrees alleen dat je daar 'op de grote hoop gaat' meid.....Vrienden van mij werken bij de politie en vertellen mij dat er helemaal NIETS met zulke aangiftes gedaan wordt, heeft geen prioriteit....Dus geloof maar niet dat het nu opgelost zal gaan worden of dat je je geld terug zal krijgen, sorry. Heel veel vervelend voor je!

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-11 19:33

dank u!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 19:41

Ik denk dat je het beste bij de zadelmaker dat oude zadel kunt inruilen voor een wat betere, met bijbetaling. Dan ben je wellicht nog goedkoper uit dan als je het laat maken.

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-11 19:50

het is al opgelost ;)

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 19:54

Okee, sorry voor het spuit elf antword dan.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 19:55

Mogen de mensen die met je meegeleefd hebben ook weten hoe?

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 19:59

Ja daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar, want met een aangifte is het echt niet ineens 'opgelost'?!!

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-11 20:12

sorry lustiana dat is geen spuit elf antwoord hoor, maar ik dacht dat dit topic al gesloten zou worden ..
sorry dat ik zo kort af was maar ik was ook hw aan het maken, kijk dit is digitaal dus komen antwoorden vaak anders over dan dat ze bedoeld worden ;)

nou we hebben aangifte gedaan... maar de politie kom er idd niets aan doen, enzo.

Ik ben naar een zadelmaker geweest en de boom alles was nog helemaal goed!kussens alles opde scheuren na natuurlijk. En zelf ben ik altijd heel handig met spullen maken enzo. Dus ik heb het er toch opgewaagt en ik heb hem zlef met de hand helemaal gerepareerd.(nat leer draad en naald. En lappen leer om de scheuren te maken op het zitvlak) en nu laat ik het zadel natuurlijk nog passen door een pas servis maar het zadel was nog zeker te gebruiken.

aub ga niet zeggen dat een 15jarige dat niet kan, want het is me gelukt.

groetjes

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 22:31

Tuurlijk kan een 15 jarige dit wel!!! Ben wel benieuwd naar foto's van hoe hij is geworden hoor.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 22:39

Jolliegirl schreef:
En laatst een voor 25 euro op de kop weten te tikken, ook kunststof.
Ook pasklaar gemaakt
Dat zeg ik : Als je er verstand van hebt, kan je prima aan een goedkoop zadel komen.
Je moet wel weten WAT je koopt.
Dit is zeker gevalletje eigen schuld. Maar toch... vind het wel sneu.. ze is voorgelogen.

Ik heb een heel oud leren Kieffer zadel gekocht. Echt een patchwork zadel, maar er passte NIKS op mijn paard, maar dit onwijs lelijke leren zadel wel. Toen voor €25.- gekocht en was verder prima in orde. Ja, het zag er niet uit, maar het leer wat erop zat was prima, en heb er zo'n 5 jaar mee gereden omdat er gewoon niks paste. (Ja, zadels van €1500, maar dat moet je ook maar net hebben)
Heb het nog steeds, ik spring er mee.

Kijk, misschien verwachtte TS ook wel niet veel van het zadel,
maar dat zegt niet dat ze er over opgelicht mag worden hoor, ik weet het niet :?

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 22:42

Ben benieuwd hoe je het gemaakt hebt trouwens! Show us :D

maaike2800

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 22:57

ben niet zo thuis in dressuur zadels maar lijkt mij toch echt dat je voor dit bedrag geen goed zadel kunt hebben (heb altijd geleerd dat je onder de 800 euro geen goed zadel hebt, maargoed dat gaat over westernzadels), betaal je je dalijk alsnog blauw aan de dierenarts rekeningen omdat je paard pijn in zijn rug heeft.