Nieuwe regels B met aanhanger 2012

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

robeer

Re: Nieuwe regels B met aanhanger 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 23:38

Het feit dat je er een kanon af kon schieten maakt het niet minder hoor. Net zo min als het feit dat er geen surveillance aanwezig was. Het blijft art. 5 en/of 7. Het overige verkeer is ook al die ene auto.

Als je geanticipeerd had op de bocht, had je eerder je gas losgelaten en was je met een juiste snelheid de bocht ingegaan. Had je ook niet hoeven remmen. Je wist van de bocht en hoogstwaarschijnlij stond deze ook aangegeven. Remmen op de snelweg doe je niet anders dan strikt noodzakelijk. Een bocht die je kent en aanziet komen val hier niet onder.

Als ik last heb van een klever, laat ik mijn gas los en haal mijn schouders op. Zodoende breng ik hem niet in gevaar, ook al zou hij er in jouw ogen zelf naar maken. Het verkeer is geen speeltuin en je dient naast jezelf ten alle tijden rekening te houden met andere weggebruikers ook als je hier je ego voor aan de kant moet zetten.

seikert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 23:57

robeer schreef:
Dit is dus typisch een geval waarvoor art. 5 WvW in het leven geroepen is. Sterker nog: als dit gezien was door een videosurveillance of opvallende surveillance was je op zeker je rijbewijs kwijt geweest en had je aan de officier uit mogen leggen dat je de Belg wel even op wilde voeden. Mag voor je hopen dat de Belg er geen schade of letsel aan overgehouden heeft. Oh ja, ook art. 7 WvW is mogelijk van toepassing. Heb je je toch mooi schuldig gemaakt aan 2 misdrijven.

@robeer, heeft geen nut om met die man/vrouw (@ikke) in discussie te gaan, hij denkt dat ie geweldig bezig is, helaas zijn dat juist de gevaarlijkste op de weg.
Hij doet alles om iedereen van zijn gelijk te overtuigen, net als in het verkeer: schouders ophalen en denken : hij weet niet beter.

robeer

Re: Nieuwe regels B met aanhanger 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 23:59

Tja, ik ben bang dat je gelijk hebt. Helaas. De wereld zou er zoveel mooier uitzien als iedereen een ander in zijn/haar waarde kan laten.
Ik vind het alleen een beetje jammer voor de nabestaanden van zijn volgende 'slachtoffer'.