Aanbetaling gedaan, paard wordt niet opgehaald....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 11:00

Diablo schreef:
Zonnetje81 schreef:
Hm het lijkt of ze zich bedacht hebben...of iets anders gevonden hebben. Het komt vaker voor....rare mensen op deze aardbol!

Dat zou kunnen, en dat is ook niet erg. Maar zeg het dan. Dan kan ik het veulen weer te koop zetten.

Ja dat ben ik totaal met je eens. Maar sommige mensen vinden dat weer erg moeilijk...

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 11:03

Je kunt hun natuurlijk ook bereiken door een boodschap te verstoppen in een overmaking naar hun bankrekening. Dus bijvoorbeeld de helft van de aanbetaling terug storten met de boodschap dat als je binnen een maand niks van zich hebben laten horen ze het restant terugkrijgen en de koopt ontbonden wordt en dus het veulen weer in de verkoop gaat.

SinelliB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 11:05

Ik ben geen jurist, dus als je goed advies wilt zul je moeten bellen met je rechtsbijstandsverzekering. Maar ik denk dat je even niets moet doen tot je die mensen hebt gesproken of ze in ieder geval kenbaar hebt gemaakt dat ze voor een bepaalde datum moeten reageren. Het liefst telefonisch, maar als ze niet opnemen bijvoorbeeld per aangetekend schrijven (je zei dat je ook een vast telefoonnummer had, dus waarschijnlijk ook een adres). Het is jammer dat je in de tussentijd nog steeds een veulen hebt staan die je al veel eerder had kunnen verkopen, maar goed, dat is een goede les voor de volgende keer.

ijsklontje

Re: Aanbetaling gedaan, paard wordt niet opgehaald....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 11:10

Volgens mij krijg je de aanbetaling, omdat het paard uit de verkoop haalt voor de koper. Dit bedrag hoef je dus niet terug te betalen, omdat je nu kosten maakt voor het aanhouden van het veulen, wat eventueel al verkocht had kunnen zijn aan een ander. Dus ik zou het niet terug betalen.

Alle suggesties hoe in contact te komen zijn al gegeven. dus daar kan ik weinig aan toe voegen.

Ik hoop dat je snel wat hoort van de koper. Als je gedaan hebt wat in je macht ligt, zou ik het veulen weer te koop zetten.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 11:12

Ik zou nog een week wachten en als je dan nog niets gehoord hebt het geld terugstorten met de mededeling dat ze contact op nemen.

Aangezien het om 700 kilometer gaat is het misschien wel lastig met het vervoer en het af halen en dan is 2 weken nog niet zo lang toch?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 11:12

Ik snap niet dat mensen denken dat een aanbetaling terug gestort moet worden. Het is een garantie voor afname, als er niet wordt afgenomen, dus in dit geval koper komt niet opdagen...dan is het bye bye aanbetaling.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 11:14

Zonnetje81 schreef:
Ik snap niet dat mensen denken dat een aanbetaling terug gestort moet worden. Het is een garantie voor afname, als er niet wordt afgenomen, dus in dit geval koper komt niet opdagen...dan is het bye bye aanbetaling.

Dat is niet zo, tenzij in een contract anders staat. en gezien er door geen van de partijen een contract opgesteld noch getekend is diend ze in geval van het terug trekken van de koper het volledige bedrag terug te betalen.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 11:17

Uh mondeling kan je dat ook afspreken!

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 11:18

met mondeling heb je geen bewijs en blijft het hun woord tegen die van haar en ts heeft ook nergens gezegt dat dat afgesproken is, dat als de kopers het paard niet binnen een bepaalde tijd het veulen kwamen halen de verkopers het geld konden houden.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-10 11:21

Pashon, je hebt wel gelijk voor wat betreft de telefoonnummers. Ik weet natuurlijk niet zeker of het nummer klopt. Ik heb op naam en woonplaats gezocht en daar stond maar één persoon in het telefoonboek met deze naam, dus ik denk eigenlijk wel dat dat klopt. Maar zeker weten doe ik het niet.

Ik heb mijn verzekering nog even nagevraagd, alleen voor de zekerheid, en die zeggen dat ik het veulen gewoon weer kan verkopen. Er is geen koopcontract, dus ze kunnen juridisch gezien verder niets doen.

Verder heb ik de bank nog eens gebeld, kreeg nu een andere mevrouw aan de telefoon die helaas niet zo toeschietelijk was. Ze zei me niet verder te kunnen helpen en dat de mevrouw gisteren dat ook niet had mogen doen. Het enige wat ik nu nog kan doen, is de bank schriftelijk benaderen met de vraag of ze een bericht bij de klant/koper achter willen laten, maar het was maar de vraag of ze dat ook zouden doen.

Dus toch maar 0.01 cent overmaken met een bericht en verder maar blijven bellen.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 11:25

Diablo dat lijkt heel logisch ja, maar niet iedereen staat in het telefoonboek. Wij staan er ook niet in namelijk en met mij een heleboel anderen waarvan ik weet dat die er niet in staan.

Diablo zou het nog eens heel goed navragen want dat klopt niet. Wij hebben jaren terug in hetzelfde schuitje gezeten echter wel met een heel ander bedrag maar dat doet er niet toe, we hebben het paad 2 maand vastgehouden en daarna weer te koop gezet en verkocht na bijna 4 maand kreeg ik een brief van hun advocaat en na een lange procedure hebben wij alles terug moeten betalen. en zij niet aan ons doordat wij het paard vast gehouden hebben.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-10 11:34

Pashon, ik verkoop het veulen zomaar niet, ik doe er eerst alles aan om in contact te komen.

Hoezo, hebben de kopers zich bij jou toen ook niet meer gemeld? Ik ga er van uit dat jij in Nederland woont, wellicht zijn de regels in Duitsland anders.
Als er geen contract is, hoe kan ze dan haar verhaal hard maken? En wat zou ik dan moeten doen? Wachten tot sint juttemis?

Ik heb daarnet nog weer geprobeerd beide nummers te bereiken, op beide nummers wordt niet opgenomen. Ik heb nu een sms naar het mobiele nummer gestuurd met de mededeling naar wie ik op zoek ben en of ik het goede nummer heb. Afwachten maar weer......

Ebony_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 11:34

Ik heb het nu doorgelezen en idd een aanbetaling is een "zekerheid" voor de verkoper en de koper dat het paard in de tussentijd niet naar iemand ander verkoopt.

Een aanbetaling is een extra zekerheid voor de verkoper. Hij dekt zich in tegen het risico dat de afnemer uiteindelijk afziet van de aanschaf.
Zodra je een aanbetaling hebt gedaan, is de koop gesloten. Je hebt dan als consument niet het recht je geld terug te krijgen.

Bron radar

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-10 11:42

Nou, ik heb de ontknoping.....

Ik heb net een sms terug gekregen, het was dus wel het goede nummer. Ze schreef dat ze het veulen niet nemen kan, omdat haar man haar plotseling verlaten heeft en ze het er niet bij kan hebben. De aanbetaling mag ik houden als verontschuldigung.

Dus eindelijk opgelost....het veulen gaat de verkoop weer in.

Allemaal enorm bedankt voor het meedenken!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 11:46

[Stille meelezer]
Nou heel fijn voor je! Eind Goed, Al Goed.

manon_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 11:47

dat is een vreemde ontknoping! Het is in ieder geval opgelost, wat vervelend ook voor die vrouw.
Succes met de verkoop dan verder :)

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 11:48

hier nog een meelezer! Fijn dat het probleem is opgelost! Succes met de verkoop!

Wel jammer overigens dat ze niet even een berichtje heeft gestuurd!

piecon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 11:51

Fijn dat het zo opgelost is. Blijft niet zo netjes dat ze je niet even te woord heeft gestaan.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 11:52

Diablo schreef:
Nou, ik heb de ontknoping.....

Ik heb net een sms terug gekregen, het was dus wel het goede nummer. Ze schreef dat ze het veulen niet nemen kan, omdat haar man haar plotseling verlaten heeft en ze het er niet bij kan hebben. De aanbetaling mag ik houden als verontschuldigung.

Dus eindelijk opgelost....het veulen gaat de verkoop weer in.

Allemaal enorm bedankt voor het meedenken!

Ik vind het maar raar dat ze je niet normaal te woord gestaan heeft toen je belde.

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 11:54

Heel fijn dat het opgelost is, ik denk niet dat ze je te woord heeft durven staan.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 11:54

piecon schreef:
Fijn dat het zo opgelost is. Blijft niet zo netjes dat ze je niet even te woord heeft gestaan.

Nou, ik kan me voorstellen dat je die situatie niet persoonlijk wilt uitleggen. Denk dat ze dr erg mee zit en er niet op zit te wachten om zo iets aan een vreemde mee te delen..

(typo)

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 11:55

Fijn dat je nu in ieder geval weet waar je aan toe bent, kan je ook weer verder.
Succes met de verkoop.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-10 11:57

Wietsje92 schreef:
Heel fijn dat het opgelost is, ik denk niet dat ze je te woord heeft durven staan.

Dat denk ik ook, want ze was echt heel erg aardig in het eerdere contact. Ze was misschien wel overdonderd toen ik haar gisteren belde en schaamte....ik begrijp het wel.
Ik heb haar een sms terug gestuurd waarin ik haar sterkte wens.

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 11:57

Vippie schreef:
deniece schreef:
Ik weet niet of ik erover heen heb gelezen en het dus al gezegt is (alleen TS dr posts gelezen) maar zij hebben toch contact opgenomen met jou enige tijd geleden? Pak je telefoonfactuur erbij zou ik zeggen..

Als je gebeld wordt staat dat niet op je factuur hoor ;)

Mijn telefoon bewaard tot ik alles wist door welk nr ik gebeld ben en wie ik heb gebeld.. Alle telefoonnrs..

Je kan meer opvragen dan je denkt hoor, je kan zelfs opvragen met wie je hebt gesmst de afgelopen jaren en wat er in die smsjes stond :j

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 11:58

Mavelle schreef:
piecon schreef:

Nou, ik kan me voorstellen dat je die situatie niet persoonlijk wilt uitleggen. Denk dat ze dr erg mee zit en er niet op zit te wachten om zo iets aan een vreemde mee te delen..

(typo)

En het zal ook nog allemaal erg vers zijn. De koop was toch 2 weken terug gesloten? En in die tussentijd is haar partner bij haar weg gegaan? Dan is het waarschijnlijk allemaal nog veel te emotioneel voor haar. Waarschijnlijk is ze blij dat je haar nu een sms hebt gestuurd en dat ze het via een sms heeft kunnen afhandelen. Weer een ding minder om zich druk om te maken.