Dierenarts contant betalen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Liezel1

Re: Dierenarts contant betalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 13:40

Dat is ook de reden dat ik ALLES pin. Er zit een tientje in mn portemonnee voor nood, of wat klein spul, maar rekeningen betaal ik altijd via pin of overboeking.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 13:42

:+ ik heb een DA die ik achter zijn vodden aan moet zitten om een rekening te krijgen
ik heb al een mail gestuurd vorige week en net nog een sms :7

er zijn klanten die nog rekeningen van jaren geleden open hebben staan bij hem.
ik hou daar niet van :n hij is geweest en heeft behandelt en dat wil ik zo snel mogelijk betalen.

je kan kleine uitgaven bij hem ook contant betalen,maar ik ben verz en heb een rekening nodig.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 13:50

jaren geleden?
Na 2 jaar kan hij fluiten naar zijn centen....

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 14:04

Liezel1 schreef:
jaren geleden?

:D echt waar, bij iemand van de stal verderop is hij 10 dagen achtereen komen spuiten is bijna 5 jr geleden nooit rekening van gehad
en zo ken ik nog een paar mensen die nooit een rekening hebben gehad, en dat wel prettig vinden :(
ik ga gewoon achter de rek aan, die man werkt er hard voor en doet alles alleen
ik vind gewoon dat er betaald moet worden voor de geleverde service.

snap eerlijk gezegd niet dat deze DA nog niet failliet is :+

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 14:05

als je inderdaad een dagvaarding krijgt, dan horen daar in ieder geval de rekeningen als bewijs bij te zitten (producties). Meestal duurt het tussen het uitbrengen van de dagvaarding, en het daadwerkelijk aanbrengen bij de kantonrechter wel een aantal dagen/weken. In die tijd kun je nog betalen als de rekeningen inderdaad kloppen. dan hoef je in ieder geval geen griffierechten te betalen....

maar de dierenarts is kennelijk wel erg zeker van zijn zaak als hij zoveel kosten gaat maken om rekeningen (om hoeveel geld gaat het eigenlijk??) die waarschijnlijk niet eens bestaan, en voor hem ook lastig te bewijzen gaat zijn dat jij niet betaald hebt.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 14:08

juval schreef:
als je inderdaad een dagvaarding krijgt, dan horen daar in ieder geval de rekeningen als bewijs bij te zitten (producties). Meestal duurt het tussen het uitbrengen van de dagvaarding, en het daadwerkelijk aanbrengen bij de kantonrechter wel een aantal dagen/weken. In die tijd kun je nog betalen als de rekeningen inderdaad kloppen. dan hoef je in ieder geval geen griffierechten te betalen....

maar de dierenarts is kennelijk wel erg zeker van zijn zaak als hij zoveel kosten gaat maken om rekeningen (om hoeveel geld gaat het eigenlijk??) die waarschijnlijk niet eens bestaan, en voor hem ook lastig te bewijzen gaat zijn dat jij niet betaald hebt.

De dagvaarding zit uit mn hoofd ook al op €75,- ex BTW. Dat is een afweging die de TS moet maken.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 14:09

mirgino schreef:
Liezel1 schreef:
jaren geleden?

:D echt waar, bij iemand van de stal verderop is hij 10 dagen achtereen komen spuiten is bijna 5 jr geleden nooit rekening van gehad
en zo ken ik nog een paar mensen die nooit een rekening hebben gehad, en dat wel prettig vinden :(
ik ga gewoon achter de rek aan, die man werkt er hard voor en doet alles alleen
ik vind gewoon dat er betaald moet worden voor de geleverde service.

snap eerlijk gezegd niet dat deze DA nog niet failliet is :+

Misschien bijna en probeert hij zo zijn zaakje te redden. Vind dit iig erg vreemd en ja dat incassobureau tuurlijk maken die je bang, die willen geld zien.
Als er een rechtzaak kom dan zal je toch de administratie van de da mogen inzien, als jij contact betaalt hebt moet hij dat toch verwerken in zijn administratie en dat zal die niet op orde hebben. minpunt voor hem.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 14:13

Maar als je die betaling niet kunt zien, wil dat ófwel zeggen dat zijn administratie niet op orde is, ófwel dat de rekening niet betaald is....
Het is dus maar helemaal hoe je het wil zien.... en helaas is het 9 van de 10 het laatste.
Als je kunt aantonen dat er wel degelijk betaald is, kun je aan de kaak stellen dat de betaling niet terug te vinden is en derhalve zijn administratie niet op orde is.... eerder niet.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 14:15

Daar heb je volledig gelijk in maar als ik zeker wist dat ik heb betaald, ga ik niet nog eens die rekening betalen. Dan zou ik er een rechtzaak van maken waaruit blijkt dat die man de zaken niet in orde heeft.
Getuigen genoeg las ik.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 14:16

ja, als je er gewoon niet uitkomt dan moet de rechter het maar bepalen. maar er is natuurlijk wel een risico dat je de zaak verliest.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 14:19

Maar laat hun dat maar regelen, ik heb bij een incasso bureau gewerkt. Stuur je even een pb

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 14:25

TS... laat je niet bang maken door een incasso bureau hoor!!
Die lui dreigen alleen maar, maar kunnen vrij weinig. En ook hun hebben zich aan de wet te houden.
Laat ze eerst die rekening maar eens opsturen waar het om gaat. Zolang hun geen bewijs hebben dat alle aanmaningen,facturen aangetekend zijn verstuurd hoef jij ook niks ontvangen te hebben.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 14:28

Skessa_ schreef:
Die lui dreigen alleen maar, maar kunnen vrij weinig. En ook hun hebben zich aan de wet te houden.
Laat ze eerst die rekening maar eens opsturen waar het om gaat. Zolang hun geen bewijs hebben dat alle aanmaningen,facturen aangetekend zijn verstuurd hoef jij ook niks ontvangen te hebben.

Dát is wel ernstig kort door de bocht.... Door dit soort adviezen komen veel mensen in de problemen...

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 14:31

Een incassobureau kan echt niet zoveel hoor. Die dreigen eerst een hele hoop. Daarna gaat het door naar een (gerechts)deurwaarder en daarna pas naar de rechtbank.
Gaat nog een behoorlijke tijd overheen. Ik heb regelmatig contact met de gerechtsdeurwaarder en die zegt precies hetzelfde.

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 14:35

Skessa_ schreef:

Precies, laten ze dat eerst maar eens bewijzen..
Zolang ze dat niet kunnen hebben ze geen poot om op te staan!!
Enne..kan de DA bewijzen dan datie bij jou is geweest???

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 14:40

Skessa_ schreef:
Een incassobureau kan echt niet zoveel hoor. Die dreigen eerst een hele hoop. Daarna gaat het door naar een (gerechts)deurwaarder en daarna pas naar de rechtbank.
Gaat nog een behoorlijke tijd overheen. Ik heb regelmatig contact met de gerechtsdeurwaarder en die zegt precies hetzelfde.

Veel incassobureaus hebben deurwaarders waar ze standaard mee werken. Die lijntjes zijn héél kort.....

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 14:40

natascha44 schreef:
Skessa_ schreef:

Precies, laten ze dat eerst maar eens bewijzen..
Zolang ze dat niet kunnen hebben ze geen poot om op te staan!!
Enne..kan de DA bewijzen dan datie bij jou is geweest???

Volgens mij zien jullie de bewijslast een beetje verkeerd om.....

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 14:50

Ik vertel alleen mn eigen ervaringen.

Zoals ik begrijp weet de TS nog niet eens over welke rekening het gaat en of die uberhaupt wel voor haar bedoeld is. Laat ze die rekening eerst maar eens (aangetekend) opsturen.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 14:52

happyhorse schreef:
Nu is er voor een van mijn paarden 1,5 geleden de veearts voor moeten komen.
Ik moest toen bij hem op de praktijk medicijn ophalen, ik heb toen gelijk contant betaald.

Volgens weet de TS wel over welke rekening het gaat....

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 14:55

Maar ze heeft de rekening zelf toch niet gezien? Dus ze weet ook niet of dat klopt?

SamCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 15:21

Jeetje, wat een toestand!
Vindt het overigens raar dat die DA zijn rekeningen niet in kopie toestuurd. Doet de mijne ook gewoon zonder morren, als ik weer eens een factuurtje kwijt ben.
Vervelend allemaal voor TS, veel sterkte!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 16:41

Liezel1 schreef:
MamboBeach schreef:
Wat een gedoe zeg! Ik hoop op een goede afloop. Als ik zou hebben betaad zou ik echt nooit een tweede keer betalen. :n

De vraag is of je kunt bewijzen dat er betaald is....

Daar gaat het voor mij niet om en bedoel ik niet. Als ik zeker te weten heb betaald zou ik gewoon geen tweede keer betalen. Ik heb nu ook al wel eens een aanvaring gehad qua betaling met de DA en ik vind dat er vaak grove fouten worden gemaakt. En dat bij verschillende dierenartsen.

happyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-10 18:36

De dierenarts rekening zelf is tegen de 300.
Met alle kosten erbij zit nu op de 450eur0.

De 300 is over 2x verspreid. En ik heb vermoeden van welke rekeningen het zijn.
Maarja zeker weten doe ik het niet! omdat geen rekening ervan te zien krijg en om welk paard het gaat en datum enz.
Heb namelijk meerdere paarden. Heb het kantoor gevraagd om kopie van de rekeningen.
Maar die krijg niet.....

Maar heb toen der tijd contant betaald en ik ga nu gewoon weg niet betalen.
Dus dan maar voor de rechter en risico maar lopen. Maar heb gewoon betaald.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 18:41

Laat je ons weten hoe het is afgelopen?

happyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-10 18:47

Ik hou jullie op de hoogte!