Oude manegepony kopen zodat ze met welverdiend pensioen kan.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zouden jullie haar nu kopen?

Ja, als ze mij emotioneel zoveel waard is haal ik haar daar weg!
231 (73%)
Nee, ik wacht tot ze weg kan voor de slachtprijs.
70 (22%)
Ik ga geld inzamelen zodat ik haar daar weg kan halen.
15 (4%)

Totaal aantal stemmen: 316

AnnemiekvM

Re: Oude manegepony kopen zodat ze met welverdiend pensioen kan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 22:27

Al meer nieuws?

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 22:51

ik heb gestemd op het eerste.

een paard is net zoveel waard als wat de gek er voor geeft.
en jij bent er gek op. :D
ik heb overigens zelf ook wel eens zo n zet gedaan,en nooit spijt van gehad.

is er al iets bekend inmiddels?

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 23:06

Ik heb op de 1e stelling gestemd. Jouw doel is om deze pony een mooi pensioen te geven. En waarschijnlijk vraagt de manegehouder te veel maar als de pony nog in de lessen kan lopen is het misschien een ander verhaal. Maar los daarvan zou ik ervoor gaan! Succes.

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-11 18:23

Hallo Allemaal,
Zoals velen misschien al weten is mijn oude paard verkocht.
Ik ga volgende week nog eens met de manege eigenaar praten, al denk ik niet dat het veel uithaald.
Zullen we met een hele groep gaat *\o/* *\o/* *\o/* :D :D

Maar ik ben er wel mee bezig!
Maar ik vind 2000 wel een hele hoop geld, zal hij happen voor 1000?

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 18:29

Abeltje77 schreef:
Er is mij laatst eens gezegd door een manegehoudster: een goede pony is goud waard. Het kost zóveel moeite om goede pony's te vinden, als die eenmaal goed meelopen in de lessen zijn ze bijna niet meer te verkopen.

Inderdaad,
en met 2.000 euro zou ik zeker niet mee eens zijn. :Y)
1000 voor een 25 jarige pony is zelfs nog veel.
Ik zou eerder 300 euro bieden ofzo. Gezien de leeftijd. en de mogelijk medische kosten die er bij komen zitten.

Ondanks dat je echt je hart bij die pony heb zitten, moet je reel blijven.
Voor 2000 euro heb je zo al een goed paard, en nog een jonkie die zijn hele leven voor zich heeft.

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-11 18:33

Cchanny schreef:
Abeltje77 schreef:
Er is mij laatst eens gezegd door een manegehoudster: een goede pony is goud waard. Het kost zóveel moeite om goede pony's te vinden, als die eenmaal goed meelopen in de lessen zijn ze bijna niet meer te verkopen.

Inderdaad,
en met 2.000 euro zou ik zeker niet mee eens zijn. :Y)
1000 voor een 25 jarige pony is zelfs nog veel.
Ik zou eerder 300 euro bieden ofzo. Gezien de leeftijd. en de mogelijk medische kosten die er bij komen zitten.

Ondanks dat je echt je hart bij die pony heb zitten, moet je reel blijven.
Voor 2000 euro heb je zo al een goed paard, en nog een jonkie die zijn hele leven voor zich heeft.

Als je even terugleest, dan lees je dat hij daar zoiezo niet mee akkoord gaat.
Voor 300 euro zou ik het ook niet doen :o

Bonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 12:30

MiniMouse schreef:
Hallo Allemaal,
Ik ga volgende week nog eens met de manege eigenaar praten, al denk ik niet dat het veel uithaald.

super zeg, heb het hele topic doorgelezen en echt super dat je dit doet. Ik zou ook eerst lager gaan zitten, niet gelijk toehappen bij 2000. bied eerst lager en als het echt niet wil, en je wilt het nog steeds doen, kun je alsnog 2000 betalen, al is dat wel heel veel geld voor zo'n oudje _O-

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-11 13:07

Bonny schreef:
MiniMouse schreef:
Hallo Allemaal,

super zeg, heb het hele topic doorgelezen en echt super dat je dit doet. Ik zou ook eerst lager gaan zitten, niet gelijk toehappen bij 2000. bied eerst lager en als het echt niet wil, en je wilt het nog steeds doen, kun je alsnog 2000 betalen, al is dat wel heel veel geld voor zo'n oudje _O-

Ik wil ook eigenlijk geen 2000 neerleggen :o

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 22:15

Oeh , spannend !!

Ik begrijp heel goed je gevoel :j

Je wilt niet bedonderd worden , maar een eerlijke prijs voor het diertje betalen.

Maarja , een pony die niet te koop staat....daar geldt geen normale handelsprijs voor :=
Moet je maar afwachten of die überhaupt gekocht kan worden.

Inderdaad weet de manege-eigenaar wat 'ie aan dat beestje heeft , dus kan me voorstellen dat 'ie er 2000 voor vraagt als hij even snel een prijs moet noemen. En kan me zelfs voorstellen dat hij haar daar uiteindelijk niet voor wil laten gaan , als je echt met dat geld voor hem zou staan....omdat hij beseft dat het moeilijk zal zijn om weer zo'n braaf beestje te vinden , dat zich zo braaf schikt in zijn lot.... :(:)

Ik had zelf vroeger ook een lievelingspony op de manege , die niet zo populair was. En ook die kreeg altijd de klöte-ritjes te verwerken :( Dik kind ? Ga maar op A. Kinderen op andere ponies die daarmee niet durven te galopperen ? Ga allemaal maar een paar rondjes op A. En dan ook 6 lessen achter elkaar draaien... en elke dag aan de bak. Nooit op de wei , en los in de bak kwam al weinig voor. Kleine küt-stalletjes waar ze bij het omdraaien al zo klem zaten dat de wanden helemaal bol gingen staan :n

Ik heb ook meerdere keren gevraagd of ik het beestje over kon nemen. Gunde haar echt een paard-waardig leventje , maar ze mocht niet weg :n Hoorde op een gegeven moment nog wel dat ze al wekenlang kreupel op stal stond , maar zelfs toen mocht ze nog niet weg....

Ik heb nu nog regelmatig pijn in mijn hart dat het diertje altijd alleen maar op die küt-manege heeft gestaan , dat ik niet wat meer geprobeerd heb om haar te helpen. Zou met terugwerkende kracht met alle liefde van de wereld die 2000 euro er aan uit willen geven om haar nog wat jaartjes te gunnen dat ze heerlijk kon grazen / rollen / rennen / bokken in de wei met vriendjes.

En ja , ik zou me wel opvreten dat ik dat geld dan aan die eikels zou geven , zou me doodschamen dat ik ze daarmee weg laat komen , me zo laat bedonderen en dat ik daar in trap..... maar ik heb nu serieus nog schuldgevoel dat ik het diertje nooit ècht heb kunnen helpen.

De pijn van die 2000 euro (en de schaamte :P ) is niks vergeleken met het ellendige gevoel dat je er aan overhoudt als je de kans niet grijpt en het diertje ineens WEG is, of zo slecht is dat het te laat is...

Dus tja , wat is wijsheid. Die 2000 euro op je bankrekening , of gelukkig briesend in de wei :)

Maar je hebt het nu over die 2000 euro , wie weet als puntje bij paaltje komt mag deze pony ook helemaal niet weg....en dan ben je helemaal de sjaak want dan kun je niks , zal dat snoetje je je leven lang in gedachten blijven achtervolgen , dat je haar niet hebt kunnen helpen..... dat is ECHT.NIET.LEUK :n

LouLouB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 19:16

Wauw, wat ontzettend lief en mooi dat je dat wilt doen!

Ik hoop dat het gaat lukken!

DaisNBenj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 23:08

Ook ik heb heel het topic door gelezen en begrijp goed wat je bedoelt.
Ik hoop dat het je lukt om dit beestje een nieuwe kans te geven.
Op de manege waar ik vroeger reed was ook altijd 1 lievelingspony. En iedereen wou daarop. Verschrikkelijk gewoon. Op WO en ZA reed dat beestje altijd mee van 1 tot 8 u savonds. Echt een schande. Zonder drinken of stop tussendoor. (Op wo een stop van 1u zaterdag niet).
Ik wou ook dat ik I een beter leven kon geven dan dit. Ik krijg het niet meer over mijn hart om die manege binnen te gaan als ik weet hoe sommige beestjes uitgebuit worden.
Hartverscheurend vind ik het soms. Al begrijp ik dat het hun broodwinning is, maar 6u achter elkaar is erg lang.

Hou ons zeker op de hoogte, ik ben héél benieuwd naar de afloop,
ik wens je allessinds véél succes!

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 12:04

Als je de pony echt wilt hebben,doe dan gewoon een lager bod.Je kunt altijd nog die 2000 euro betalen.De eigenaar is ook niet verrot,die heeft allang door dat je hem die 2000 waarschijnlijk ook wel zal betalen.In dit geval laat je je hart spreken of je verstand.Probeer een compromis tussen deze 2 te vinden.Ik heb trouwens heel veel begrip voor je actie,ben blij dat er nog mensen zijn die zoveel van een dier houden,ik ben zelf ook zo iemand.Ik heb allemaal afdankertjes thuis,van paard tot kip en vanalles daar tussen in.

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-11 12:30

Bedankt voor je reactie, 2000 ga ik niet geven...dat doe/kan ik gewoon niet.
Dus idd lager bieden.

LovingSonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 12:40

Allereerst vind ik het echt heel nobel van je dat je de pony een nieuw onderkomen wil geven en dat je haar altijd bent blijven opzoeken.
Ik vind het echt vreselijk dat ie manege eigenaar zo veel geld vraagt en zo weinig om zijn dieren lijkt te geven.

2000 euro is echt te veel, maar misschien kan je een lager bod uitbrengen?
Zijn er geen andere mensen die hier ook aan mee willen helpen?

Ik denk, dat je uiteindelijk moet doen wat je hart je ingeeft.
Heel veel succes!

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-11 12:59

@LovingSonja,
Nee, er is helaas niemand die mij wilt helpen om het voor elkaar te krijgen.
Wel mensen die in de plaats van mij langs willen gaan en voor mij een bod willen uitbrengen, zodat hij mij er niet achter ziet.

Hij ziet zijn pony's puur als werktuig, vroeger toen hij de manege net had gekocht wilde hij alle pony's er uit doen omdat hij geen kinderen op de manege wilden etc. Omdat er toen een instructrice was die ook melde dat er juist uit die klanten de meeste omzet kwam heeft hij de pony's gehouden.
Helaas gunt hij die lieve pony geen mooier leven na zoveel jaren kleine kindjes alles geleerd te hebben en alles braaf te blijven doen.
Ik heb zoveel respect voor manegepaarden!

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 13:39

iemand een bod laten doen kan ook tegen je gaan werken......
of hij krijgt het idee meer uit de pony te kunnen slepen [immers meer geinteresseerde]
of hij is niet gek en heeft heel goed door dat het van jou af komt.

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-11 13:46

Ja, het kan idd twee kanten op.
Hij kan ook mij meer willen laten betalen omdat ik er ben.
Ik ben er ook nog niet helemaal uit....

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 13:47

Ik ben benieuwd of je de pony krijgt en kopen kan voor een redelijk bedrag, snap dat hij er een flink slaatje uit wil slaan. Maar goed. Ik duim voor je!

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 13:48

Kan anders niet iemand anders daarna toe gaan en vragen naar een geschikte pony voor zijn of haar dochtertje en dan de jouwe uit kiezen die jij graag wilt.
Kijken wat voor prijs die daaraan vraagt :P

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-11 20:12

Update:
Ik krijg waarschijnlijk deze week te horen of er een goede stal vrij komt hier in de buurt.
Ze kan daar rustig aan opbouwen naar volle weidegang dag en nacht.
Ik heb duidelijk uitgelegd dat het voorzichtig moet omdat ze een stand gewend is zonder weidegang.
Dit begrijpen ze maar het kost best wat tijd dus die mensen moeten er ook wel een beetje energie in willen steken om alles soepel te laten verlopen.
Ik hoop dat het kan!
Ik droomde vannacht al dat ik haar daar weghaalde en meenam :(:)
Wat zou ik gelukkig zijn als ik haar daar straks met vriendjes in de wei zie dartellen! :D

BTW: Mochten mensen denken...hé! ik kan hier wel mee helpen of tips, dan hoor ik dat erg graag!! :D

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 21:28

Heb je de pony gekocht dan?

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-11 21:45

Nee, zodra de stal zeker is ga ik er direct op af!

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 21:55

jeetje, ik hoop zooo dat je der kopen kan en dat die het doet. Ik duim super hard voor je !

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 12:57

Nou als hij een beetje meeleest vraagt hij zo een kapitaal voor de pony. Je bent al 6 maanden er mee "bezig" maar nog geen bod gedaan?

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-11 14:44

Waves schreef:
Nou als hij een beetje meeleest vraagt hij zo een kapitaal voor de pony. Je bent al 6 maanden er mee "bezig" maar nog geen bod gedaan?

Hahaha!! Jij weet er het hele fijne er niet van, dus geen dingen zeggen die niet kloppen hé!
Ik ben er namelijk al jaren mee ''bezig'' en dat is één van de meerdere dingen die jij helemaal niet weet.