Stal aanklagen

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Stal aanklagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 01:51

Ik heb mijn post verwijderd want die hoorde in het HK thuis en niet hier sorry

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 06:50

Equidea Er wordt absoluut niks aangedikt hoor. Van mijn tijd daar is er een rapport van Utrecht en meerdere bloedonderzoeken de D.A die bij ons daar toen op stal kwam heeft ons toen geholpen met het achterhalen van de vreselijke veel gevallen koliek. Je verdenkt natuurlijk niet gelijk de stal eigenaren ervan dat ze je paard niet voeren etc. en als ze dan ook nog er bij gaan staan als je paard koliek heb " hoe erg ze het wel niet vonden " en met jou en de D.A mee gaan denken hoe het toch steeds weer kon gebeuren >;) Ik begrijp niet hoe je dit dan op wil lossen? Voor ons is het gelukkig al jaren geleden maar het verhaal van TS duidt dus aan dat deze mensen nog steeds zo te werk gaan.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 07:51

Sjembek schreef:
Zeg nou eens eerlijk Cardy, zelf ervaring met de stal dat je paard slecht verzorgd werd? Nee inderdaad die heb je niet, want jou paard heeft er nooit gestaan. Je gaat uit van verhalen, zonde.

:')
Ja ik heb ervaring met de stal, en ja ik ben daar ook geweest.. Dus nee ik ga niet van verhalen uit (als je niet de "staleigenaren" bent, dan ken je mij niet eens. Zoiets heet aannames...)
Heb de paarden daar gezien, bij allemaal kan je de ribben tellen, slecht onderhoud en hele kleine kale stukjes "land". En weet uit ervaring dat je flink je neus kan stoten bij deze mensen.

Nu jij weer :)

@ ts: ik vind het top dat je dit topic hebt geopend, zodat meer mensen hun ogen openen. Blijkbaar voelt de stal zich wel betrapt, anders wordt er niet zo flink gepost door hun/mensen die het voor hun opnemen.

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 08:05

Bah :n

Ik ken het hoor .. Op mijn vorige stal stond mijn paard ook heel vaak in een een vieze box, ik ben daar toen even met de eigenaars over gaan praten en we kwamen overeen dat ik -als het nodig was- een beetje mocht bijstrooien. Mijn moeder en ik hebben quasi élke dag een halve baal stro erbij gegooid. Paard stond inmiddels op sponsjes, zo'n rotstraal!

Toen ik dan uiteindelijk heb besloten hem daar weg te halen omwille van meerdere redenen, had ik ook het idee dat zijn box niet meer werd proper gemaakt en er idd zoals bij jou slechts een dun laagje overheen werd gestrooid. Toen was de mat écht vol en heb ik hem 2 dagen laten al verhuisd in plaats van de maand nog uit te doen!

Hij is nu gelukkiger dan ooit en weer helemaal tip top in orde (op een maand tijd was, zonder behandeling, de rotstraal helemaal weg!) :+:

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-10 10:03

TS laat weer even wat van zich horen.

Ik kon de pb's niet lezen want mn postvak zat vol en moest dus eerst dingen verwijderen, dus sorry voor de late reacties!

Even reageren op wat mensen hoor ;)

Sjembek schreef:
Heeft niemand zich ooit eens afgevraagd waarom iemand hier zijn verhaal kwijt wilt? Omdat ze het voor zichzelf recht willen praten. Ik ken deze mensen en heb alles mee gekregen, Maar de TS hier moet wel eerlijk het verhaal vertellen. Maar blijkbaar kan dat niet dus help ik haar even een handje.

Succes

Citaat:
''Aartje" kwam met haar hengst Stalker en ruin Anjo bij deze stal, ze waren weggehaald uit de blubber, en ik heb Stalker bij binnenkomst gezien, die was zeer mager. Hij is bij deze stal eerst zeer goed bijgekomen, punt 1 die dus al ontbreekt.

Ik kwam aan met twee paarden waarvan Anjo er nog gewoon goed uitzag en Stalker (Toen een anderhalf jarige hengst die van het land af kwam net na de winter) Elk paardenmens met ervaring met jonge paarden weet dat zo'n jong dier volop in de groei zit en na een winterperiode op het land er wat schraal bij kan staan. Hij is deze hele winter gewoon heeel goed verzorgt door een kennis die de paarden 'elke dag heeft bijgevoerd met hooi en brokken. Het is dan normaal dat zodra het zomer wordt de jonge paarden hun buikjes weer rond gaan eten en dus weer voller worden. (Wat dus het geval was in de eerste weken op de betreffende stal) Iets wat niet zozeer heel goed was van deze stal maar eerder vanzelfsprekend. Maar het feit dat hij binnen anderhalve week weer zoveel is afgevallen geeft aan dat hij in die periode nauwelijks te eten heeft gehad. DIT IS DOOR MIJN DIERENARTS BEVESTIGD. Het ligt niet aan hem of aan zijn bouw, maar kwam puur door gebrek aan voeding! En dat is wat ik deze stal kwalijk neem.

Citaat:
Inderdaad mogen op deze stal hengsten staan, mits ze zich gedragen, zoniet dan moet er worden gedacht aan 1 veiligheid van het paard, 2 veiligheid van de andere paarden, 3 veiligheid voor de personen die ze buiten zetten en 4 veiligheid voor omstanders. Stalker bleef niet in de omheining staan, wat natuurlijk logisch gedrag voor een hengst is, kan dat beestje dat niet kwalijk nemen. Maar dan moeten er ook aan de andere paarden gedacht worden. Ik hoor de stal eigenaar nog tegen ''Aartje'' zeggen, voor ons moet je hem niet laten castreren, maar voor je paard, wil je hem nog hengst houden, dan zou het waarschijnlijk beter voor JOU paard zijn om een ander stal te zoeken.

Dit klopt deels. Er moest gedacht worden aan de andere op stal, wat heel logisch is en wat ik dus ook gedaan heb. Maar het is achterbaks om na zo'n castratie dan tegen mij te zeggen dat zij het persoonlijk nog niet gedaan zouden hebben. Daarnaast vond ik zijn gedrag heel redelijk voor een jong paard of het nou een hengst, ruin of merrie was geweest. Het is immers ook gewoon een jonge puber.

Citaat:
Inderdaad waren de paarden van ''Aartje'' erg braaf bij haar, maar bij andere konden zich zich niet goed gedragen. (heb stalker vaak genoeg zien stijgeren en gericht maaien, ja inderdaad omdat er ook merrie's vlak in de buurt stonden, dus nogmaals, paardje kon er niks aan doen, maar stalhouder, en eigenaresse ook niet)

Dat kan ik me deels niet voorstellen. (Dat 'gericht maaien'). Hij kan zich wel eens grootmaken maar als jij dominant genoeg bent is hij heel goed in de hand te houden. Je moet consequent zijn bij zo'n jong dier en als je hem een keer z'n gang laat gaan dan gebruikt hij dat de volgende keer weer.

Citaat:
Komen we bij de stallen aan, binnen 5 minuten was Stalker over een buitenboxdeur (ja zeer goede kwaliteit) heen gesprongen. Dus ''Aartje wou in de andere stallen, terwijl er nog gezegd werd, ik zou het niet doen, die stallen zijn minder stevig, maar ze moesten persee daar staan, oke dan zien we het wel hoorde ik nog zeggen. Weer word er niet bij verteld dat Anjo die andere stal kapot getrapt heeft maarja, dan komt je verhaal niet goed over meer he.

Ik ga toch eens foto's opzoeken van de eerste dag dat ik er stond. Want er zaten dus WEL scheuren in de stal want die shetlanders die daarvoor in deze stallen gestaan hebben, hebben ook schade aangericht. Als deze barsten er niet inzaten dan scheurt zoiets ook niet door als een paard er met z'n kont tegen aan gaat staan. En zowel, dan moet je toch echt naar de kwaliteit van zo'n stuk wand gaan kijken. Want blijkbaar is het dan gewoon niet geschikt.

Citaat:
Iets wat mij persoonlijk irriteerd, misschien niet eerlijk, over die 4 paarden in een paddock van 10 bij 10. Ten eerste die paddock is groter, en ten 2e er stonden 2 mini shetjes in en een pony vn 120 en een paard, en ja omdat de pony en paard absoluut niet mochten rennen, maar ze toch naar buiten te konden doen, en samen, want appart gaat niet, want dan gaan ze stuk voor stuk door het draad. Dus wat is eerlijker? paarden 24/7 in stal, of met elkaar in een kleinere paddock en dan buiten kunnen zijn.

Tja tis maar welk risico het met zich mee brengt...

Citaat:
Daarom stonden ze niet in de grootste ruimte, anders komen ze of op het land of in de bak wat dus vele malen groter is. En nog een klein puntje, wat er gebeurd is toen geen idee, maar ik heb vaak genoeg Stalker over het terrein zien gaan (Ja met ''Aartje'' zelf), wat is een reactie van de leideren van de groep, ja inderdaad, zn kudde beschermen. Maar nogmaals wat er precies gebeurde geen idee, en nog iets, die paarden slaan niet naar elkaar. Maar nogmaals je verhaal iets overtrekken werkt beter toch?

Wat grappig. Misschien z'n verzorgster, maar Stalker is met mij nog nooit aan de haal gegaan. Hij kon wel eens druk zijn maar ik sta nog altijd boven hem in rang en hij heeft alle respect voor mij. Genoeg filmpjes gemaakt waarop te zien is hoe de rangorde tussen hem en mij is ;)

Citaat:
Over de hoeven van Anjo kan ik ook wel doorgaan, volgens mij kan iedereen deze wel goed beantwoorden:

Als je paard net bekapt is, en je gaat zelf nog ff lekker raspen knippen en doen in de hoeven, zodat hij niet meer op zn hoefwand staat, lijkt het me niet zo raar dat ie niet zo lekker loopt.

Anjo heeft hoefproblemen, iets waar andere mensen verder niets van weten en waar ik als eigenaar al jaren ervaring mee heb. Het is bij hem gebruikelijk dat hij de eerste dag weer wat gevoelig loopt omdat hij nou eenmaal korte pezen heeft en dit na een bekap beurt weer iets gespannen staat. Als hij daar een middagje op loopt is hij er alweer aan gewend en loopt hij goed. Dat is natuurlijk niet zo wanneer hij 24 uur per dag op stal staat en zijn benen en hoefmechanisme niet opgang komen. De hoeven worden dan niet goed doorbloed waardoor het 'gevoelig' lopen wat langer heeft aangehouden, wat ik trouwens ook deze staleigenaren kwalijk neem, aangezien zij er voor zouden zorgen dat hij naar buiten kon gaan, al was dat in de bak.

Citaat:
En nog iets, ''Aartje'' houd zichzelf niet aan de afspraken, niet willen betalen, geen sleutels in willen leveren ect.

Uhm.. afspraken.. dus ik had nog de maand augustus en september moeten blijven staan in deze erbarmelijke omstandigheden? En de sleutel.. tja dat klopt maar er hangen ook nog twee waterbakken van mij en bij onmiddellijke beëindiging van het contract door contractbreuk (Het niet nakomen van de afspraken door de staleigenaar) vervallen ook deze afspraken.

Citaat:
Er zijn vast nog wel punten wat ik vergeet.

Kan zo nog uren door kunnen praten, maar als je een vraag hebt, kom maar, ik beantwoord ze graag EERLIJK.

En trouwens, ben ik nou zo achtelijk of lijkt het maar zo, je houd je paard toch zelf in de gaten, als hij meer nodig heeft dan moet je dat aangeven, en niet achteraf lopen piepen, ja ze zijn verwaarsloosd, misschien eerst zelf je paarden goed verzorgen, helpt ook een stuk.

Zo ''Aartje'' nu hebben we het betere verhaal.

Ik heb dit toch echt aangegeven 2 maal aan de dochter (die ook zei dat ze meer zouden krijgen) en een keer tegen M zelf.

Ow wat ben ik blij dat ik weg ben daar...

_________________________________________________________________________________

Volgende reactie van mijn kant.

@ ramsesloves
Wie ben jij dan? Stagaire? Je mag toch alleen stage lopen op een erkent leerbedrijf? Of was het een buitenschoolse stage? In dat geval, dank voor het uitmesten.. jammer dat je er niet vaker was. Daarnaast komt ook jouw verhaal een beetje raar over. Ik denk dat jij denkt dat de verzorgster de eigenaar is van Anjo en Stalker. Ik kon zelf maar een paar keer per week komen, en dat heb ik al vermeld voor ik er kwam te staan. Ik heb dus een verzorgster geregeld die (overigens heel goed haar best doet) en mijn paarden verzorgt heeft als ik geen tijd had. Dat noem ik 'verantwoordelijk zijn voor je paarden en oplossingen voor ze zoeken omdat je paarden het beste verdienen ook als je dat zelf even niet kunt geven'.

Sjembek schreef:
Goed praten gebeurd hier niet hoor, het verhaal word even wat beter uitgelegd, omdat de TS blijkbaar niet eerlijk het hele verhaal kan vertellen.

Over al dat andere, heb ik van dit toppic al allemaal uitgelegd. Wil je andere dingen weten, nogmaals, je mag alles vragen, ik geef graag eerlijk antwoord op jullie vragen.

Een verhaal heeft altijd 2 kanten, jullie weten hier maar 1 kant. Net zoals bij jongen kinderen, de waarheid kan hier niet verteld worden, want dan is je verhaal niet schokkend genoeg.

En nog iets leuks, AID is maanden terug eens langs geweest. Conclusie, meeste paarden hebben hier OVERgewicht, er stond 1 paard die een littekenweefsel in zijn darmen had, die hij had opgelopen vanuit de opfok, die stond onder medicatie (paard is opgeknapt, als jullie foto's willen, zeg het maar) paarden stonden er goed bij, voer is goede kwaliteit.

Jammer dat mensen alleen maar de slechte dingen kunnen vertellen, en niet de goede, positieve ervaringen.

Als de AID al langs komt dan geeft dat ook al wat aan ;) Die gaan niet na een verhaal even bij iemand langs om te kijken of dat klopt.. daar is wat meer voor nodig ;)

En ik zeg ook niks over de eigen paarden die daar staan. Uiteraard hebben die daar genoeg te eten :Y)

_Chanel_ schreef:
Ik ken de desbetreffende stal niet maar ik weet wel dat äartje" aardig kan liegen en geen lieverdje is en altijd iemand anders de schuld geeft van haar eigen fouten

_Chanel_ schreef:
Het gaat ook nog steeds om de TS en zoals ik al zei weet ik dat TS niet te vertrouwen is en erg veel liegt en dat TS al meerdere stallen op deze manier heeft proberen zwart te maken.

Ik geloof best dat deze stal slecht is als er meerdere ervaringen zijn maar ik wil niet dat TS klakkeloos gelooft wordt aangezien zei een heel verleden van liegen/bedriegen/verwaarlozen en wanbetalen op haar naam heeft staan.

_Chanel_ schreef:
De foto's zeggen mij helemaal niets. Ik heb mijn stal ook weleens zeiknat aangetroffen kan gebeuren als het dak lekt maar het was binnen een dag alweer gemaakt ik had ook zo'n foto kunnen maken en TS haar paarden kunnen het heel goed zelf gesloopt hebben.

_Chanel_ schreef:
De andere gedupeerden in dit topic geloof ik direct maar TS probeerd hier denk ik meer een slaatje uit te slaan en dat zal der wel gaan lukken omdat ze met meerdere is maar TS is echt geen lieverdje en dames geloof haar ook echt niet klakkeloos omdat jullie dezelfde ervaringen hebben.

_Chanel_ schreef:
Omdat ik niet het topic wil vervuilen heb ik een aantal PB's gestuurd.

Nogmaals de andere gedupeerden hebben groot gelijk maar ga niet op TS af als je geen harde feiten hebt. Foto's zijn geen harde feiten want die kunnen eerder of later gemaakt zijn.

_Chanel_ schreef:
Dat denk ik ook en ik denk dat het wel opgelost kan worden tussen TS en deze stal. De andere gedupeerden denk ik niet...

* WOW * Ik weet niet zo goed of dit nu lachwekkend of juist zorgwekkend is..
Even voor iedereen hier. Ik ken deze bokker helemaal niet. Ik heb net je profiel en foto's door gekeken maar er gaat geen belletje rinkelen. Ken je mij uberhaupt wel?? Ene Saskia uit Vlaardingen??? 1 ik kom al niet in de buurt van Vlaardingen, en je foto's zegt me ook niks. Ik heb toch echt een sterk vermoedde dat je heeel iemand anders voor je denkt te hebben...????

Ik ben echt wel te vinden op internet, op hyves of waar dan ook. En als ik 'zo veel zou liegen' dan zou ik toch echt slimmer zijn en op andere accounts werken en echt allang door de mand gevallen zijn. Ik heb zo als iedereen wel eens problemen gehad met mensen of pech met verhuizingen, maar wat je hier nu over mij schrijft terwijl je mij niet kent, vind ik best wel.. hoe zeg je dat?
Laat ik er maar gewoon om lachen... BNers worden ook vaak zwart gemaakt door mensen die ze niet eens echt kennen maar zich wel voor doen als bekende... Er zijn genoeg mensen die mijn verhaal wel herkennen dus je zoekt zelf maar uit of je mijn verhaal geloofd of niet. Ik maak me er geen zorgen over ;)

Heel even dacht ik na bij de politie te zijn geweest 'laat ook maar gaan' Ik waarschuw mensen wel, er ligt een aangifte van verwaarlozing en mijn paarden hebben het nu heel goed.. meer kan ik niet doen. Het is dat de dierenarts mij bevestigde dat Stalker zo mager was door gebrek aan voeding waardoor ik toch weer bevestiging heb voor mijn verhaal (Deze dierenarts is ook HUN dierenarts dus zij weten dat ik dit niet verzonnen heb) Ik heb besloten het opnieuw op te pakken en er alsnog achteraan te gaan. Mede door deze verdere conversaties op dit forum.

Mensen met vragen mogen mij gerust mailen.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 10:37

Ik zou toch ook wel eens een berichtje van enkele tevreden stallers willen zien om een oordeel te kunnen fellen

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-10 10:47

Tja... ik openende dit topic om adviezen in te winnen en vervolgens om mensen te waarschuwen. Het is aan de lezers zelf om te oordelen of ze wel of niet met deze stal in zee gaan. Maar niet om te oordelen over mij of überhaupt als ze er niks mee te maken hebben. Je kunt mijn verhaal serieus nemen en mijn advies opvolgen, maar je kunt het ook in de wind slaan en zelf op ontdekking uit gaan. Alleen zal ik dan roepen 'eigen schuld dikke bult'. Ik zou willen dat ik wel iets had gelezen van te voren.. dan had ik 2 x nagedacht voor ik er ging staan. Maar deze mensen kwamen 'echt heel aardig en goed bedoeld over en ik legde mijn vertrouwen in hun handen..

Er staan misschien 3 pensionklanten een langere tijd die tevreden zijn. Maar die kennen deze mensen ook heel goed en zijn er goed mee bevriend. Ook hun paarden krijgen misschien net wat meer aandacht dan het gemiddelde paard daar. Nieuwe klanten en andere mensen die daar nu enige maanden staan, zijn ook aan het twijfelen en op het moment dat er vragen gesteld worden, word je gezien als een 'vervelende pension klant'.

Ik ga binnenkort weer langs om het een en ander af te handelen daar.

Even voor de mensen die benieuwd zijn hoe het met mijn paarden gaat:

(Vorige maand)
Afbeelding

Zo ziet Stalker er nu na 1 maand op de wei uit.
Afbeelding
Het is echt hetzelfde paard... zo had hij er eigenlijk al eerder bij moeten staan deze zomer..
Laatst bijgewerkt door Aartje op 15-09-10 11:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Lagency

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 11:01

papagroom schreef:
Ik zou toch ook wel eens een berichtje van enkele tevreden stallers willen zien om een oordeel te kunnen fellen

Daar ben ik ook wel benieuwd naar.
Aangezien er nog nooit iemand langer gestaan heeft als 6 maanden.

@Aartje:Maak je niet druk om het zogezegde onopvoedbare gedrag van je paarden.M vloog zelfs met haar hondje door alle maisvelden heen. Aangezien ik nog met de meeste ex-pension klanten contact heb ga ik proberen alle ex-pensionklanten bij elkaar te krijgen.Geef me even de tijd want het is een hele ploeg.
We hebben ons een paar jaar geleden ook met de hele ploeg sterk gemaakt tegen deze stal. Ze smeekte toen ons of we a.u.b op wilden houden. We hoopte dat ze daar van geleerd hadden.
Aangezien ze nog steeds op dezelfde voet verder blijken te gaan was het duidelijk dus nog niet goed genoeg.
Misschien kunnen we wel met je mee om het een en ander af te handelen daar ;)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 11:02

Sjembek: volgens mij heb jij een gigantisch bord voor je hoofd. En die opmerking over de AID. Ik zou mijn ogen uit mn kop schamen als die waren ingelicht en bij mij op stal langskwamen, dan treffen ze ook niets verkeerds maar het feit dat ze het nodig achten langs te komen zegt mij op dit punt al genoeg.

Verder schijn je echter maar voor een enkele gebeurtenis een verklaring te hebben, dus waar blijven alle andere problemen dan? Die zijn gewoon verzonnen of.. Wellicht toch echt gebeurd.. Immers een heel aantal ex-klanten heeft zijn verhaal al gedaan en jij steekt gewoon je kop in het zand.

Moet jij weten, maar het gaat om het welzijn van dieren. Ik weet niet of jij er paarden hebt staan maar ik had het wel geweten.. ;)

teugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 23:14

wij hebben ook om een lang verhaal kort temaken ook op zo'n horror stal gestaan met onze 4 paarden
écht vreeselijk :( zo iets!
wij hebben een advocaat in handen genomen..
en die heeft een spoed bevel dóór de deurwaarder laten uitvoeren dus beslag gelecht op de gehele paarden accomodatie!!
omdat hij ons niet wilde laten gaan(de gestoorde man) terwijl we allebewijzen cq kwitantie hadden van betaling!
vervolgens hebben wij onder begeleiding van advocaat en de deurwaarder onze eigen 4 paarden naar een veillige stal kunnen brengen!
heb in al die 25jr dat wij id paarden zitten nog nooit zo'n gestoord ziek persoon mee gemaakt!!
LEKKER HÉ ZO'N STALLING VAN MARKTPLAATS |( :( !
heb ze er van op dehoogte gebracht maar ggh :( !
en dan naar soms mailtjes krijgen hoe ze marktplaats kunnen verbeteren :( !
dus ga niet in zee met een man uit arkel die paardenstalling/weidegang aanbied op marktplaats!!
het is een wolf in schaapskleding!!

NHE_fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 00:08

Ik was dit topic even uit het oog verloren en zit nu even bij te lezen. Er zijn "mensen" die in de verdediging gaan, wonderlijk!!
Zoveel negatieve ervaringen die hier worden beschreven en dan nog worden daar smoesjes voor verzonnen.
Het schijnt dat het contract van de beheerders over niet al te lange tijd afloopt, dus er is uiteindelijk toch gerechtigheid.
En nu maar hopen dat ze nergens anders een stekkie vinden om door te gaan met het belazeren van paardeneigenaren en het mishandelen van paarden.
Wat laten we nou eerlijk zijn, paarden uithongeren is mishandeling!!

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 08:05

Wat een verhaal.

Ik ken niemand hier zowel de stal als de mensen niet.
Meestal zitten in alle verhalen wat waarheid en is niet iedereen met hetzelfde wel of niet tevreden.

Ik als buitenstaander die zelf ook al veel mee gemaakt heeft op stallen, is er van overtuigd dat het op heel veel stallen fout gaat.
Als ik hier de verhalen lees, vind ik de klagers serieuzer overkomen dan diegene die de stal een veer in de kont steken.
Er zullen niet voor niks zoveel mensen boos en teleurgesteld zijn in deze stal.

Als ik persoonlijk al lees dat je hengsten mag stallen, maar ze moeten wel poeslief zijn, dan kun je beter zeggen, liever geen hengsten.
Hengsten kunnen flink wat spatjes hebben dat weet ieder paardenmens, zeker als ze ook nog jong zijn.
maar dan ben je gewoon niet duidelijk als pensionstal.

Verder zal dit een getouwtrek blijven.
Ook ik heb op stallen gestaan waar mensen al tijden staan, maar ik blij was dat ik er weg was, daaruit blijkt hoe mensen kunnen verschillen.

Als deze stal in dit toppic werkelijk zo slecht is hoop ik dat hier gauw een einde aan komt.

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 21:47

Vind het echt erg wat er met je paardjes is gebeurd, (ik ken je verzorgster en heb ze gezien voor dit alles gebeurde) en echt slecht gewoon wat ze hebben gedaan, maar ken het wel hoor, toen ik een keer zei dat ik weg zou gaan met mn paard ergens was het ook gelijk nou zo snel mogelijk weg jij :S Ze zien er nu overgens wel al een stuk beter uit vind ik! (twee weekenden geleden weer gezien)

Maar ik zou als nog proberen iets tegen die stal te doen! ;)

wilou_sharon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 22:23

ik heb ook op deze stal gestaan toen ik me eigen stal niet had met me arabier en me schimmel en ik had het zelfde probleem waarom ik daar ben weggegaan niet voeren en geen stro en de stal ik heb zelfs nog ruzie gehad met de stal eigenaren omdat ze het glas hard ontkenden ook deden ze veel te lang met een baal stro en zag je dat er niets van klopte .....

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 22:26

fijn dat je pony er weer goed uitziet, wat een verschil!

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 11:43

Het grappige is dat er zoveel verschillende mensen (die elkaar niet kennen) precies hetzelfde negatieve vertellen over deze stal (wat je eigenlijk niet eens een stal mag noemen).

Er vallen mij 2 dingen op:
Er is niemand die een positief verhaal/ervaring heeft met deze stal.
Daarnaast reageren de verdedigers zoals Sjembek totaal niet meer. Dat zegt al genoeg!
Of gaat er 1 deze dagen weer een account aangemaakt worden, om weer een ongelovig verhaal te verspreiden door deze staleigenaars? :+

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 11:56

:oo wat een topic wat een ellende

succes verder

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 12:08

Sjembek en Ramsesloves maken een profiel aan heel erg laat in de avond posten 1 of 2 berichten en weg zijn ze weer.

Sjembek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 21:08

Heel miss dat ik niet vaak reageer, omdat k een leven heb, en niet elke dag op bokt.nl zit :)

Maar jullie willen positieve ervaringen van deze stal? zal wel ff langs gaan om aan mensen te vragen om hun mening en het hier te plaatsen ;)

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 21:11

Sjembek schreef:
Heel miss dat ik niet vaak reageer, omdat k een leven heb, en niet elke dag op bokt.nl zit :)

Maar jullie willen positieve ervaringen van deze stal? zal wel ff langs gaan om aan mensen te vragen om hun mening en het hier te plaatsen ;)

Laat maar die geloven we toch niet meer.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 21:14

Sjembek schreef:

Ik denk ook dat het geen zin heeft.
En het is niet toegestaan om een schaduwaccount te maken om zo verhalen de wereld in te helpen.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 21:16

Ach ja, waar rook is is vuur.

Sjembek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 21:16

jesito, je hebt nog geen eens ervaring met deze stal. dus weet niet hoe je der over mee kan praten, sorry.

schaduw account, jep tuurtlijk. nee meestal vind ik het niet zo nodig om hier mee te praten, maar nou bn ik het een beetje zat... Maar wat jullie met ze alle beweren, is dat ik geen account aan mag maken? nee tuurlijk :+

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 21:18

Sjembek schreef:
jesito, je hebt nog geen eens ervaring met deze stal. dus weet niet hoe je der over mee kan praten, sorry.

schaduw account, jep tuurtlijk. nee meestal vind ik het niet zo nodig om hier mee te praten, maar nou bn ik het een beetje zat... Maar wat jullie met ze alle beweren, is dat ik geen account aan mag maken? nee tuurlijk :+

Zoals ik al zei, waar rook is is vuur en rook is hier genoeg, vul de rest zelf maar in.

marianthomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 21:19

ik vrees dat je weinig zal kunnen beginnen op verwaarlozings-vlak om ze aan te klagen, .; uit ervaring weet ik dat ze toch niets doen en enkel een waarschuwing geven aangezien ze ook geen bewijzen hebben. (je foto's zijn geen bewijs daar ze ook wormen kunnen gehad hebben of een virus ofzo) maaaarrrrrr .. je moet ze pakken op dingen die je wél kan uitspelen ... arbeidsinspectie, btw controle, belastingscontrole, mestbankcontrole, enz enz ...