Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Sjembek schreef:Zeg nou eens eerlijk Cardy, zelf ervaring met de stal dat je paard slecht verzorgd werd? Nee inderdaad die heb je niet, want jou paard heeft er nooit gestaan. Je gaat uit van verhalen, zonde.
Sjembek schreef:Heeft niemand zich ooit eens afgevraagd waarom iemand hier zijn verhaal kwijt wilt? Omdat ze het voor zichzelf recht willen praten. Ik ken deze mensen en heb alles mee gekregen, Maar de TS hier moet wel eerlijk het verhaal vertellen. Maar blijkbaar kan dat niet dus help ik haar even een handje.
Citaat:''Aartje" kwam met haar hengst Stalker en ruin Anjo bij deze stal, ze waren weggehaald uit de blubber, en ik heb Stalker bij binnenkomst gezien, die was zeer mager. Hij is bij deze stal eerst zeer goed bijgekomen, punt 1 die dus al ontbreekt.
Citaat:Inderdaad mogen op deze stal hengsten staan, mits ze zich gedragen, zoniet dan moet er worden gedacht aan 1 veiligheid van het paard, 2 veiligheid van de andere paarden, 3 veiligheid voor de personen die ze buiten zetten en 4 veiligheid voor omstanders. Stalker bleef niet in de omheining staan, wat natuurlijk logisch gedrag voor een hengst is, kan dat beestje dat niet kwalijk nemen. Maar dan moeten er ook aan de andere paarden gedacht worden. Ik hoor de stal eigenaar nog tegen ''Aartje'' zeggen, voor ons moet je hem niet laten castreren, maar voor je paard, wil je hem nog hengst houden, dan zou het waarschijnlijk beter voor JOU paard zijn om een ander stal te zoeken.
Citaat:Inderdaad waren de paarden van ''Aartje'' erg braaf bij haar, maar bij andere konden zich zich niet goed gedragen. (heb stalker vaak genoeg zien stijgeren en gericht maaien, ja inderdaad omdat er ook merrie's vlak in de buurt stonden, dus nogmaals, paardje kon er niks aan doen, maar stalhouder, en eigenaresse ook niet)
Citaat:Komen we bij de stallen aan, binnen 5 minuten was Stalker over een buitenboxdeur (ja zeer goede kwaliteit) heen gesprongen. Dus ''Aartje wou in de andere stallen, terwijl er nog gezegd werd, ik zou het niet doen, die stallen zijn minder stevig, maar ze moesten persee daar staan, oke dan zien we het wel hoorde ik nog zeggen. Weer word er niet bij verteld dat Anjo die andere stal kapot getrapt heeft maarja, dan komt je verhaal niet goed over meer he.
Citaat:Iets wat mij persoonlijk irriteerd, misschien niet eerlijk, over die 4 paarden in een paddock van 10 bij 10. Ten eerste die paddock is groter, en ten 2e er stonden 2 mini shetjes in en een pony vn 120 en een paard, en ja omdat de pony en paard absoluut niet mochten rennen, maar ze toch naar buiten te konden doen, en samen, want appart gaat niet, want dan gaan ze stuk voor stuk door het draad. Dus wat is eerlijker? paarden 24/7 in stal, of met elkaar in een kleinere paddock en dan buiten kunnen zijn.
Citaat:Daarom stonden ze niet in de grootste ruimte, anders komen ze of op het land of in de bak wat dus vele malen groter is. En nog een klein puntje, wat er gebeurd is toen geen idee, maar ik heb vaak genoeg Stalker over het terrein zien gaan (Ja met ''Aartje'' zelf), wat is een reactie van de leideren van de groep, ja inderdaad, zn kudde beschermen. Maar nogmaals wat er precies gebeurde geen idee, en nog iets, die paarden slaan niet naar elkaar. Maar nogmaals je verhaal iets overtrekken werkt beter toch?
Citaat:Over de hoeven van Anjo kan ik ook wel doorgaan, volgens mij kan iedereen deze wel goed beantwoorden:
Als je paard net bekapt is, en je gaat zelf nog ff lekker raspen knippen en doen in de hoeven, zodat hij niet meer op zn hoefwand staat, lijkt het me niet zo raar dat ie niet zo lekker loopt.
Citaat:En nog iets, ''Aartje'' houd zichzelf niet aan de afspraken, niet willen betalen, geen sleutels in willen leveren ect.
Citaat:Er zijn vast nog wel punten wat ik vergeet.
Kan zo nog uren door kunnen praten, maar als je een vraag hebt, kom maar, ik beantwoord ze graag EERLIJK.
En trouwens, ben ik nou zo achtelijk of lijkt het maar zo, je houd je paard toch zelf in de gaten, als hij meer nodig heeft dan moet je dat aangeven, en niet achteraf lopen piepen, ja ze zijn verwaarsloosd, misschien eerst zelf je paarden goed verzorgen, helpt ook een stuk.
Zo ''Aartje'' nu hebben we het betere verhaal.
Sjembek schreef:Goed praten gebeurd hier niet hoor, het verhaal word even wat beter uitgelegd, omdat de TS blijkbaar niet eerlijk het hele verhaal kan vertellen.
Over al dat andere, heb ik van dit toppic al allemaal uitgelegd. Wil je andere dingen weten, nogmaals, je mag alles vragen, ik geef graag eerlijk antwoord op jullie vragen.
Een verhaal heeft altijd 2 kanten, jullie weten hier maar 1 kant. Net zoals bij jongen kinderen, de waarheid kan hier niet verteld worden, want dan is je verhaal niet schokkend genoeg.
En nog iets leuks, AID is maanden terug eens langs geweest. Conclusie, meeste paarden hebben hier OVERgewicht, er stond 1 paard die een littekenweefsel in zijn darmen had, die hij had opgelopen vanuit de opfok, die stond onder medicatie (paard is opgeknapt, als jullie foto's willen, zeg het maar) paarden stonden er goed bij, voer is goede kwaliteit.
Jammer dat mensen alleen maar de slechte dingen kunnen vertellen, en niet de goede, positieve ervaringen.
_Chanel_ schreef:Ik ken de desbetreffende stal niet maar ik weet wel dat äartje" aardig kan liegen en geen lieverdje is en altijd iemand anders de schuld geeft van haar eigen fouten
_Chanel_ schreef:Het gaat ook nog steeds om de TS en zoals ik al zei weet ik dat TS niet te vertrouwen is en erg veel liegt en dat TS al meerdere stallen op deze manier heeft proberen zwart te maken.
Ik geloof best dat deze stal slecht is als er meerdere ervaringen zijn maar ik wil niet dat TS klakkeloos gelooft wordt aangezien zei een heel verleden van liegen/bedriegen/verwaarlozen en wanbetalen op haar naam heeft staan.
_Chanel_ schreef:De foto's zeggen mij helemaal niets. Ik heb mijn stal ook weleens zeiknat aangetroffen kan gebeuren als het dak lekt maar het was binnen een dag alweer gemaakt ik had ook zo'n foto kunnen maken en TS haar paarden kunnen het heel goed zelf gesloopt hebben.
_Chanel_ schreef:De andere gedupeerden in dit topic geloof ik direct maar TS probeerd hier denk ik meer een slaatje uit te slaan en dat zal der wel gaan lukken omdat ze met meerdere is maar TS is echt geen lieverdje en dames geloof haar ook echt niet klakkeloos omdat jullie dezelfde ervaringen hebben.
_Chanel_ schreef:Omdat ik niet het topic wil vervuilen heb ik een aantal PB's gestuurd.
Nogmaals de andere gedupeerden hebben groot gelijk maar ga niet op TS af als je geen harde feiten hebt. Foto's zijn geen harde feiten want die kunnen eerder of later gemaakt zijn.
_Chanel_ schreef:Dat denk ik ook en ik denk dat het wel opgelost kan worden tussen TS en deze stal. De andere gedupeerden denk ik niet...
papagroom schreef:Ik zou toch ook wel eens een berichtje van enkele tevreden stallers willen zien om een oordeel te kunnen fellen
Sjembek schreef:Heel miss dat ik niet vaak reageer, omdat k een leven heb, en niet elke dag op bokt.nl zit
Maar jullie willen positieve ervaringen van deze stal? zal wel ff langs gaan om aan mensen te vragen om hun mening en het hier te plaatsen
Sjembek schreef:jesito, je hebt nog geen eens ervaring met deze stal. dus weet niet hoe je der over mee kan praten, sorry.
schaduw account, jep tuurtlijk. nee meestal vind ik het niet zo nodig om hier mee te praten, maar nou bn ik het een beetje zat... Maar wat jullie met ze alle beweren, is dat ik geen account aan mag maken? nee tuurlijk