Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Citaat:je vraag over hoe 2 jarigen eruit zijn als 3 of 4 jarigen?
is het verschil niet zo heel groot.... kijk oa naar de hengstenkeuringen van andere stamboeken....
Citaat:1 jaar afwachten wat eczeem betreft vind ik zelfs niet eens voldoende; dit jaar is het dweilen met de kraan open, volgend jaar op tijd een deken omdoen en kijken wat helpt, het jaar erop kun je dat wat helpt gaan uitbreiden en heb je steeds meer resultaat.
Er zijn maar weinig eczeempaarden die enkel bij de slager hun rust zullen vinden hoor, andere plek/voeding/arbeid/medicatie kan echt heel erg veel schelen
Ik bedoelde ermee, dat TS niet moet af gaan op wat ze deze zomer mee maakt met de ZE, want het is nu alleen damage control. Maar idd volgend jaar vroeg een dek op en je hebt een heel ander paard.Citaat:Mindim ik weet dat jij ook ervaring hebt met eczeem (we treffen elkaar ook in het eczeemtopic immers), watik typte aan info was algemeen bedoeld. Verder vind ik wel dat ZE niet perse zichtbaar hoeft te zijn (bij die haf dus echt niet), en dan nog ligt het eraan wat je eigen ervaring is. JIJ zou het wellicht wel zien, maar een paard met dikke manen en staart maar wel wat schilferig, wie denkt daarbij nou meteen aan eczeem?
1 jaar afwachten wat eczeem betreft vind ik zelfs niet eens voldoende; dit jaar is het dweilen met de kraan open, volgend jaar op tijd een deken omdoen en kijken wat helpt, het jaar erop kun je dat wat helpt gaan uitbreiden en heb je steeds meer resultaat.
Er zijn maar weinig eczeempaarden die enkel bij de slager hun rust zullen vinden hoor, andere plek/voeding/arbeid/medicatie kan echt heel erg veel schelen.
Mindim ik weet dat jij ook ervaring hebt met eczeem (we treffen elkaar ook in het eczeemtopic immers), watik typte aan info was algemeen bedoeld. Verder vind ik wel dat ZE niet perse zichtbaar hoeft te zijn (bij die haf dus echt niet), en dan nog ligt het eraan wat je eigen ervaring is. JIJ zou het wellicht wel zien, maar een paard met dikke manen en staart maar wel wat schilferig, wie denkt daarbij nou meteen aan eczeem?
Ragdollcat schreef:Je kan toch een ZE deken kopen en hem helpen, smeer m in en kijk op de exceem topic, voor tips etc.
Je hebt het zover laten komen dat het nu helemaal erg is.
Met ZE is te leven mits je er echt wat aan doet en hem helpt ipv toe te kijken en te klagen achteraf.
Arme paard.

Ragdollcat schreef:Je kan toch een ZE deken kopen en hem helpen, smeer m in en kijk op de exceem topic, voor tips etc.
Je hebt het zover laten komen dat het nu helemaal erg is.
Met ZE is te leven mits je er echt wat aan doet en hem helpt ipv toe te kijken en te klagen achteraf.
Arme paard.
Ragdollcat schreef:Je klaagt dat het erger wordt, en dat het heel erg is.
Maar als je zo reageert dan zit er mogelijk de kern van de waarheid in mijn post? of ben je zo gefrustreerd dat het je meteen in je verkeerde keelgat vloog.
Dit is bokt, dus iedereen mag iets zeggen en niet iedereen denkt het zelfde.
wat heb je toch vreemde reacties..

Rapperijder schreef:\
Maar dat neemt niet weg dat het in mijn ogen niet wenselijk is om een dier met ZE goed te keuren als dekhengst en zo zijn genen te vermenigvuldigen en vast te leggen in het ras. Het is misschien mijn persoonlijke mening maar als ik ging fokken en ik wist dat een hengst ZE had zou ik die hengst niet kiezen.
Rapperijder schreef:Mindim: ik zei dat de AANLEG voor ZE erfelijk is. Het is net zoals huismijtallergie, astma ed bij mensen. Dat ouders het hebben wil niet zeggen dat het kind het zeker zal hebben, maar de versterkte aaneg om het te ontwikkelen wordt wel meegegeven. Of een dier uiteindelijk ZE zal ontwikkelen hangt af van omgevingsfactoren in combinatie met de genetische basis.
Maar dat neemt niet weg dat het in mijn ogen niet wenselijk is om een dier met ZE goed te keuren als dekhengst en zo zijn genen te vermenigvuldigen en vast te leggen in het ras. Het is misschien mijn persoonlijke mening maar als ik ging fokken en ik wist dat een hengst ZE had zou ik die hengst niet kiezen.
Ragdollcat schreef:Je klaagt dat het erger wordt, en dat het heel erg is.
Maar als je zo reageert dan zit er mogelijk de kern van de waarheid in mijn post? of ben je zo gefrustreerd dat het je meteen in je verkeerde keelgat vloog.
Dit is bokt, dus iedereen mag iets zeggen en niet iedereen denkt het zelfde.