na 10 u trailerladen paard nog niet in de trailer... Tips?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 12:55

M_D_H schreef:
zo hard als dat ze elkaar in de wei slaan kunnen wij toch niet slaan...
ik zou zeggen, nu ff duidelijk maken dat het nu wel echt klaar is!!

Ja anders laadt ie zeker NOOIT meer.

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-10 12:56

Nee, dat paardje gaat nooit meer mee op ruitervakantie. Dat staat al vast. Maar toch vervelend, stel dat hij ooit met spoed naar een kliniek moet / verhuisd moet worden... Als je een paard nooit met een trailer mee kan nemen, is behoorlijk lastig! Kan je starten enzo ook wel vergeten.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 12:56

Arianna1983 schreef:
Maar als er 650 kilo aan dat lange touw begint te trekken... Dan kan je hard lieren... (?)

Nee valt mee want hij kan verder niks, moet dit ook niet alleen doen. Paar sterke mannen inschakelen. En pas lieren als hij naar voren gaat, verder wachten/vasthouden en 2 man erachter die hem voorwaarts proberen te houden.
Laatst bijgewerkt door Zonnetje81 op 11-05-10 12:57, in het totaal 1 keer bewerkt

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 12:56

daarom...
we kunnen wel lief blijven doen,
maar als het er eentje is die de dikke middelvinger opsteekt,
gaat hij na al die lieve methodes er over een jaar nog niet in!!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 12:57

ik heb hele goede ervaringen met een sjaal om de ogen binden. let wel: dit doe ik alleen bij paarden die aan het mutsen zijn en niet bij paarden die duidelijk bang zijn.

sjaal om de kop, paar rondjes lopen en dan in 1 beweging de klep op lopen. tot nu toe altijd succes mee gehad.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 12:58

Dan maar risico dat er iets fout gaat, anders zou ik zeggen: loop maar vast aan. Want of 3 dagen klooien of drie dagen wandelen....uieindelijk kom je er wel :+

Nee is flauw maar je snapt um wel :)

Anoniem

10 uur achter elkaar? Dan heb je al aardig wat negativiteit opgebouwd.

Ga eens na of die trailer wel prettig is. Is het een een donkere van binnen, heb je het deurtje open, staat daar iemand zodat hij ziet dat er daar goed volk is. Heb je rust gecreeerd door het paard goed op zijn gemak te stellen.

10 uur is te lang voor dit soort dingen, dan beter steeds even 10 minuten, laten ruiken, 1 voetje er op, een paar brokjes van de laadklep laten eten en een vaste verzorger in de trailer laten hurken die er met gemak bij zit en dan gewoon opbreken. Half er op en er weer af en gewoon weglopen, dan paard op de wei.

Ik heb een heel bang paard op de trailer, zodra we hde trailer verzetten, kakt hij alles onder en rent hij weg als hij op de wei staat. Maar we krijgen hem er op en dat lukte nadat we heel vaak zonder dwang en zonder dat hij echt mee moest geprobeerd hebben, dus steeds een stukje verder en toen ineens stond hij er op, kon ik vast maken en was het goed. Hij vind het nog steeds eng, maar doet het omdat hij het vertrouwen heeft dat elk volgende stapje niet resulteerde in opgegeten te worden....

Liselot

wij hebben ook een keer een paard de trailer in laten tillen :D 2 sterke mannen sloegen de handen ineen achter de kont, tilden de kont op en duwden het paard naar voren. dan kunnen de niet anders dan meelopen aan de voorkant :D

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 12:59

LiSSy schreef:
ik heb hele goede ervaringen met een sjaal om de ogen binden. let wel: dit doe ik alleen bij paarden die aan het mutsen zijn en niet bij paarden die duidelijk bang zijn.

sjaal om de kop, paar rondjes lopen en dan in 1 beweging de klep op lopen. tot nu toe altijd succes mee gehad.

Hebben wij ooit met een shetje gedaan die er NIET op wilde. Die dingen zijn vlug. Maar deken over het hoofd, rondjes lopen en dan erop en klep dicht. Maar een groot paard...gaat dat dan ook zo 'handig' ?

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 12:59

:')
maar dan moet je wel een lichte hebben,
en eentje die niet slaat :')

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 13:00

Of een andere grote 2 paards trailer zonder tussenschot? Maar ja als hij al in een box lastig is......

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 13:00

M_D_H schreef:
:')
maar dan moet je wel een lichte hebben,
en eentje die niet slaat :')

Hahaha ja die 3 jarige dit vol erin gaat hangen....mwah dat is niet te doen, ze moeten dan wel iets bewerkbaar zijn voor alleen vanachter erin duwen/tillen.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 13:01

dan is de trailer heel onstabiel he ;)
een 2 paard trailer heeft het tussenschot nodig, dat is in feite zijn "frame"
wat je wel kunt doen is het tussenschot schuinzetten, en als hij er in staat het tussenschot weer recht zetten ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 13:01

Als paarden stout zijn, moet je nog oppassen dat je niet te veel spanning creeert. Mijn paard is echt bang, staat te trillen, maar kan wel een arrogante houding aannemen om niet te willen gaan.

Ik heb een zweepje en hou die achter mij langs, ik gebruik hem niet, maar ik raak hem net nog aan als het nodig is, maar het hoeft niet en klak met mijn tong en hij loopt aan. Ga ik hem slaan, dan gaat hij echt niet, dan is hij én boos én nog meer gespannen. Dieren leren niet van straffen. En als je haast hebt of omdat het dier is ziek, dan ga je niet slaan of anderen dingen doen. Dan lukt het ook niet en als het paard dan al zo ziek is, heb je spijt dat je het niet zonder geweld hebt kunnen doen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 13:02

Als je 10 uur lang hebt geprobeerd je paard in een trailer te krijgen, is er van tevoren al heel veel misgegaan. Ga grondwerk doen en bouw vanaf de grond vertrouwen en gehoorzaamheid op. En pas daarna kun je met de trailer beginnen.

Zet je paard op een volte voor de trailer, die de klep naar beneden heeft. Laat hem er zijwaarts overlopen, gewoon terwijl je hem op de volte houdt. Hij gaat wennen aan het holle geluid van de klep. Als je dat vaak genoeg gedaan hebt, is het in de trailer sturen uiteindelijk ook geen punt meer.
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 11-05-10 13:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 13:03

Volgens mij is dit geen frame van de trailer, zit nergens druk op aan het tussenschot. Als je gewoon 2 lange stangen hebt is er niks aan de hand. Of zelfs 1 want dan doe je gewoon meteen de klep dicht.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 13:03

Cassidy schreef:
Als je 10 uur lang hebt geprobeerd je paard in een trailer te krijgen, is er van tevoren al heel veel misgegaan. Ga grondwerk doen en bouw vanaf de grond vertrouwen en gehoorzaamheid op. En pas daarna kun je met de trailer beginnen.

Hij staat nog op vreemd terrein en MOET naar huis :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 13:04

Dan hadden ze daar moeten oefenen en als ze dat niet hebben gedaan, dan moet de nieuwe eigenaar dat gaan doen. Maar een trailer trauma en dan nooit meer geladen krijgen is geen goed begin...

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 13:04

het zou praktisch zijn als mensen het hele topic zouden lezen :(

het paard staat op vreemd terrein en moet naar huis!!
het paard is niet bang!!
enmeerdere van de hier opgenoemde methoden zijn al gebruikt!!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 13:05

:= :x ;)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 13:06

russel schreef:
Dan hadden ze daar moeten oefenen en als ze dat niet hebben gedaan, dan moet de nieuwe eigenaar dat gaan doen. Maar een trailer trauma en dan nooit meer geladen krijgen is geen goed begin...

pardon??
lekker kort door de bocht weer...!!
mischien hebben ze wel geoefend??
weet jij dat?
nee dus kraam dan ook niet van dit soort ongenuanceerde opmerkingen uit!!

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 13:06

Zonnetje81 schreef:
:= :x ;)

zeg het maar :D
doe dan :D
zeg nou ;)

Zonnetje81

Re: na 10 u trailerladen paard nog niet in de trailer... Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 13:07

Ik dacht het jij zei ut :P

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 13:07

http://www.paardnatuurlijk.nl/index_js. ... railer.htm

Als het paard naar huis moet, bel je iemand op met een grotere veewagen, laat je de DA komen en het paard sederen voordat je hem op de vrachtwagen zet. En vrachtwagen is een ander verhaal dan een trailer, veel paarden lopen daar zo op. Maar goed, dat is een extra kostenplaatje.

En ik blijf erbij, als je 10 uur bezig bent om je paard op de trailer te krijgen (en dan maakt het niet uit of hij thuis staat of op een andere locatie) is er in het voortraject al heel veel overgeslagen of misgegaan.

_sioux_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 13:09

mijn paard ging vorig jaar verhuizen en wou met geen mogelijkheid de trailer in. vanalles geprobeerd (ook touw om de buik maar dat ging echt niet goed) mevrouw ging er niet in. we hebben toen een andere trailer gepakt, daar eerst 10min rustig zonder al teveel mensen voor gestaan en binnen 10 min stond ze er in.

paar weken geleden ging ik een tocht maken met mijn paard dus ze moest weer op de trailer..ik zag de bui al hangen..
heb mijn paard er door iemand anders in laten lzetten met een klein zweepje en de longeerlijn erbij..binnen 5min stond ze erin.

wat ik hier mee wil zeggen. misschien lukt het wel met een andere trailer? mijn paard wil voor geen goud in de 1e trailer die in net noemde. maar een ruime 2paardstrailer die lichtgekleur is aan de binnenkant (dus geen donker zwart gat) staat ze eigenlijk zo in.