aerdenhout1 schreef:Afgelopen zondag was een van de pensionpaarden niet lekker. Ik had hem al een paar keer zien liggen in de paddock, maar niet zozeer rollen en kijken naar zijn buik. Dus even aangekeken.
Op stal begon hij heel langzaam aan zijn hooi te knabbelen, wat voor deze meneer vreemd is, omdat hij een goede eetlust heeft.
Zijn hapje ging er wel in, maar ook niet echt van harte.
Daarna ging hij liggen op stal, niet vreemd, maar wel direct na het eten als zijn hooi nog niet op is.
Geen koliek, maar wat dan wel??
Temperatuur opgenomen en grote schrik..40 graden koorts.
Direct dierenarts laten komen. Meneer heeft een virus of ontsteking ( ik denk het eerste eigenlijk!)
Krijgt een injectie, en metacam die hij 3 dagen moet nemen.
Inmiddels gaat het goed en is de temp. al gezakt naar 37.8.
De eigenares kreeg gisteren al de rekening binnen van...schrik niet...255,00 euro!!!
Is dit nu normaal...ja in deze regio is dit normaal!!!
Gek he, dat sommige paardeneigenaren wel 2 keer nadenken om een dierenarts te bellen??
Alleen al de voorrijkosten waren 77,00 euro! Dan staan ze alleen nog maar op het terrein en hebben het paard nog niet eens gezien!
Reken eens terug, dan kost dit geintje dus ongeveer 560 gulden????? Het moet niet gekker worden!
Ben ik de enige die dit echt te gek voor woorden vind? Waar gaat dit naar toe?
Mijn paard had precies hetzelfde als deze: hele tijd liggen, niet eten en 40, 7 koorts, maar ook trillen. Volgens de DA had hij een ontsteking.
Hij kreeg toen antibiotica, pijnstiller en een poeder (cubarmix) wat ik 5 dagen moest geven.
Ik ben benieuwd wat het gaat kosten...