Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Renza schreef:KiWiKo schreef:omdat je voor het paard gaat toch? en dan deel je mee in een deel van de kosten![]()
als jij om het paard geeft zoals de eigenaar doet die alle kosten draagt, dan doe je daar niet echt moeilijk over, dan zie je het paard als je eigen dier.
zie je het anders dan moet je lekker op manegepaarden blijven rijden, dan draag je nul comma nul verantwoording
Maar dat gaat niet meer op als het paard blijvend kapot gaat?
Ik weet nu natuurlijk niet zeker wat ik zou doen als ik daadwerkelijk in zo'n situatie terecht zou komen. Misschien zou ik wel gewoon doorbetalen omdat ik waarschijnlijk helemaal gek op het paard was en er niet mee wilde stoppen.. En ik zou zeker niet zomaar zeggen de groeten zoek het maar uit, ik zoek wel een nieuwe.
Maar imo betaal je als bijrijder om te rijden. Maar goed, ben zelf geen betalende bijrijder, dus spreek niet uit ervaring.
En hoeveel iemand om een paard geeft / verantwoording draagt is heeft vind ik niet zoveel te maken met hoeveel geld iemand betaalt.
KiWiKo schreef:en als die bijrijder bij de eerste de beste kruepelheid van dat paard afscheid neemt........... ben je dan nog zo blij?
Horseware schreef:KiWiKo schreef:en als die bijrijder bij de eerste de beste kruepelheid van dat paard afscheid neemt........... ben je dan nog zo blij?
Tsja andersom kan ook. Als eigenaar kan jij de bijrijder ook van het ene op het andere moment wegsturen.
Ik reed vroeger een pony van iemand en die besloot ineens dat ik te zwaar was voor de pony. Ik reed hem al meer dan een jaar (en ik was in dat jaar nog geen gram aangekomen), en kreeg te horen dat ik er nog 1 week op mocht en dat er daarna iemand anders op zou gaan rijden. Pats boem weg pony.
Dat is het risico van bijrijder/verzorger zijn. Je hebt geen rechten. Daarentegen heb je ook geen plichten.
Renza schreef:Maar dat je niet betaalt betekent niet direct dat je geen verantwoordelijkheidsgevoel hebt..
Olympia96 schreef:Ik vind 'gebruik maken' ook zo negatief klinken. Je doet elkaar beide een plezier toch?
En ik neem aan dat jouw bijrijdster zelf geen paard kan of wil onderhouden en dat dit voor haar een mooie manier is om toch paard te rijden?
Logisch dat daar een bijdrage tegenover staat in de kosten?
De bijrijdster die ik had reed ook wedstrijden (ik niet meer). Voor haar had ik het paard rondom op ijzers staan om maar eens iets te noemen. Logisch dat het haar dan ook iets kost?
Ken ook een verhaal van een vriendin die zelfs de lessen voor haar bijrijdster betaalde (en dus ook de ijzers voor het rijden op wedstrijden). Dat vond ik helemaal een bizarre constructie!
Moontje1991 schreef:Jij geeft de bijrijdster plezier en de bijrijdster jou.
Waarom zou de bijrijdster dan ook nog eens moeten gaan betalen?