Wat nu? 2 vraagjes. Rechten in deze situatie.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 12:26

yeye schreef:
ja een echt stukje bos (met veel bomen) en een stukje met mogelijkheid tot gras. Een schuilstal zou ik dan nog moeten maken natuurlijk.

voor een klein pony voorzie ik geen problemen maar je zal moeten bijvoederen. is dat ook afgebakend en groot genoeg?

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-10 12:28

Dakario schreef:
yeye schreef:
ja een echt stukje bos (met veel bomen) en een stukje met mogelijkheid tot gras. Een schuilstal zou ik dan nog moeten maken natuurlijk.

voor een klein pony voorzie ik geen problemen maar je zal moeten bijvoederen. is dat ook afgebakend en groot genoeg?

Ik heb nog draad enzo liggen voor een stukje van die grote. bijvoederen moet zeker want hij is heel mager en groot genoeg...wat vind jij groot genoeg?

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 12:32

yeye schreef:
Ik heb nog draad enzo liggen voor een stukje van die grote. bijvoederen moet zeker want hij is heel mager en groot genoeg...wat vind jij groot genoeg?

er is een algemene regel. op 1 hectare is genoeg voor 4 paarden om jaar te doorstaan.
maar een shet (is toch een shet?) heeft minder nodig. dus ik zou gewoon halve hectare nemen. en kan je nog een gezelschap erbij zetten zoals geit, schaap of andere shet? shet alleen is ook niet goed hé.

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-10 12:35

Dakario schreef:
yeye schreef:

er is een algemene regel. op 1 hectare is genoeg voor 4 paarden om jaar te doorstaan.
maar een shet (is toch een shet?) heeft minder nodig. dus ik zou gewoon halve hectare nemen. en kan je nog een gezelschap erbij zetten zoals geit, schaap of andere shet? shet alleen is ook niet goed hé.

Hmmm oke. De bedoeling was om hem nu voorlopig in een bos te zetten tot ik mijn wei kan huren, en hem dan op de weide te zetten met mijn paardje of eventueel een 2 de shet erbij. De weide is groot genoeg maar het bos is niet zo heel groot. Wel kan ik in het bos elke dag met hem bezig zijn natuurlijk.

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 12:36

yeye schreef:
Hmmm oke. De bedoeling was om hem nu voorlopig in een bos te zetten tot ik mijn wei kan huren, en hem dan op de weide te zetten met mijn paardje of eventueel een 2 de shet erbij. De weide is groot genoeg maar het bos is niet zo heel groot. Wel kan ik in het bos elke dag met hem bezig zijn natuurlijk.

voor een tijdelijke wei is dat geen probleem hoor. dan mag het wel minder dan halve hectare maar ik vroeg me af? is dat uw bos of van gemeente? niet ieder bos mag gebruikt worden als wei?

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-10 12:37

Dakario schreef:
yeye schreef:

voor een tijdelijke wei is dat geen probleem hoor. dan mag het wel minder dan halve hectare maar ik vroeg me af? is dat uw bos of van gemeente? niet ieder bos mag gebruikt worden als wei?

Het bos van mijn beste vriend :) Ik mocht mijn pony er wel op zetten maar enkel tot mijn weide klaar is.

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 12:38

yeye schreef:
Het bos van mijn beste vriend :) Ik mocht mijn pony er wel op zetten maar enkel tot mijn weide klaar is.

Die vriend is hopelijk toch te vertrouwen na al die situatie! Heel veel succes met redding van uw pony!

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-10 12:39

Dakario schreef:
yeye schreef:

Die vriend is hopelijk toch te vertrouwen na al die situatie! Heel veel succes met redding van uw pony!

Ja deze vriend kan ik 100% vertrouwen :) Anders zou ik het na al dit niet doen hoor ;)

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-10 15:45

rosja1 schreef:
sjonge jonge meid, wat moet jij je ellendig voelen! heb je rechtsbijstand? die doen in veel gevallen ook heel veel voor je. misschien kunnen ze voor jou en je lieve pony ook wat betekenen. ik hoop dat je hem heeel snel terug hebt! :(:)

Heb vandaag eens gehoord hoe dat juist in elkaar zat en helaas is dit niet 1 van de onderdelen dat erbij hoort :( Als ik een contract had bij haar dan zou dit helemaal anders zijn maar omdat er geen spraken is (volgens hun) van een probleem, kunnen ze me niet helpen. Aangezien ik nu een zogenaamde 'boze' brief heb gestuurd moet zij haar aan de afspraken houden, doet ze dit niet dan heb ik het recht om verdere stappen te ondernemen. Simpel uitgelegd: Als zij mij mijn pony op de afgesproken dag niet terug wil geven of niet thuis is, dan kan ik naar de rechter om hem terug te eisen volgens hun.

yeye

Re: Wat nu? 2 vraagjes.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-10 15:47

Ben vandaag nog een keer bij de post geweest om te horen of mijn brief al aangekomen was maar dat was dus niet het geval. Nu ben ik thuis gekomen en heb ik mijn brief nog een keer opnieuw gelezen en het blijkt dat ik mij van datum vergist heb. De afgesproken datum is nu 21 januari dat ik hem ga halen :D Zal de brief even op bokt posten :D

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-10 16:00

Hallo X,

Ik heb er lang over nagedacht en ik vind toch dat het tijd wordt dat Zion terug naar mij toe komt. Ik heb al een keer geprobeerd om hem terug te nemen maar toen jij zei dat dochter daar voor ging huilen had ik besloten om hem toch nog maar even te laten staan. Nu zijn we 9 maanden verder en ik vind dat Zion zeer mager geworden is. Toen ik op 6 januari 2010 zei dat ik ermee naar de dierenkliniek wil gaan krijg ik als antwoord dat je met een gezond dier niet naar de dierenarts moet. Als ik je er over aanspreek dat zijn vorige baasjes mij gelijk geven en dat ik ermee naar de dierenkliniek toe moet, dan begin jij over allerlei dierenartsrekeningen, die wij zouden moeten betalen, terwijl jij vond dat hij niet ziek was? Ik heb je ook mijn toestemming niet gegeven voor al deze onderzoeken, waardoor ik niet aansprakelijk ben voor de gemaakte kosten. Ik ben jullie zeer dankbaar om voor mijn pony te zorgen en dat ik gratis bij jullie mocht staan, maar zoals ik toen gezegd heb, was dit maar een tijdelijke oplossing die ondertussen veel te lang geduurd heeft.

Gezien deze omstandigheden, ben ik genoodzaakt mijn pony Zion, ten laatste op 21 januari 2010 te komen halen.

Graag zou ik willen dat jij Zion, het dekentje en de zadel klaar hebt staan.

Enkel nog contact via sms of brieven alsjeblieft.

Alvast bedankt en mijn excuses voor het ongemak.

MVG

.... ....

kicki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 16:06

we gaan content zijn als zion terug bij jou is ;)

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-10 16:10

kicki schreef:
we gaan content zijn als zion terug bij jou is ;)

Bedankt :D Dan zijn jullie het eerste die het weten :(:)

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 16:15

ik zou het na gaan bij de dierenarts of het echt waar is over die behandelingen enz.
en je pony gewoon ophalen
hij is van jou
& niet van haar!

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-10 16:24

melizz13 schreef:
ik zou het na gaan bij de dierenarts of het echt waar is over die behandelingen enz.
en je pony gewoon ophalen
hij is van jou
& niet van haar!

De dierenarts is een zeer goede vriendin van de oplichter :P dus daar kan ik beter niets aan vragen.
Als het 21 januari is ga ik met mijn trailer naar haar huis. Als ze niet thuis is of mijn pony niet wilt afstaan, ga ik METEEN naar de politie want dan pas heeft zij officieel een wet gebroken.

vordur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 17:32

Maar al met al heb je dus nog nix van haar gehoord.
tjs het is dan ook nog maar dinsdag.
HAHA kun je na gaan ik ben al ongeduldig hoe het afloopt wat zal jij wel niet zijn.

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-10 18:28

vordur schreef:
Maar al met al heb je dus nog nix van haar gehoord.
tjs het is dan ook nog maar dinsdag.
HAHA kun je na gaan ik ben al ongeduldig hoe het afloopt wat zal jij wel niet zijn.

Haha!! ik ben heeel ongeduldig! Ik kan bijna niet meer wachten :D maar ik vrees dat zij of niet thuis is of de pony niet wilt geven :( Ik heb er nog niets van gehoord dus...

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 20:13

Ik vind dat je je brief veel zakelijker had moeten houden, je had gewoon moeten zeggen waar het op stond. Dat je blij bent dat ze zo "goed" voor zion heeft gezorgd.

Wanneer ga je zion ophalen?? Ik vind het nu nog te "vrijblijvend". (ten laatste 21 januari)
Ik denk dat er gewoon meer duidelijkheid van jou kant, naar haar toe moet zijn.

Meer in de trant van (zaterdag 16 januari... kom ik zion en mijn spullen ophalen, mocht dit niet lukken van jou kant dan hoor ik het graag dan maken we samen een nieuwe afspraak, maar voor 21 januari.)

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 20:46

Moderatoropmerking:
Dit topic wordt verplaatst vanaf MD naar TAO. Om deze reden willen willen we wel dringend verzoeken om bij het onderwerp te blijven hoe het topic nu loopt. Dus wat de rechten in deze situatie zijn. De medische kant van het verhaal kan dan in een nieuw topic op MD.

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-10 23:01

flitzz schreef:
Ik vind dat je je brief veel zakelijker had moeten houden, je had gewoon moeten zeggen waar het op stond. Dat je blij bent dat ze zo "goed" voor zion heeft gezorgd.

Wanneer ga je zion ophalen?? Ik vind het nu nog te "vrijblijvend". (ten laatste 21 januari)
Ik denk dat er gewoon meer duidelijkheid van jou kant, naar haar toe moet zijn.

Meer in de trant van (zaterdag 16 januari... kom ik zion en mijn spullen ophalen, mocht dit niet lukken van jou kant dan hoor ik het graag dan maken we samen een nieuwe afspraak, maar voor 21 januari.)

Ja sorry maar de brief zit al op de post. Ik was wel van plan om haar een berichtje te sturen van zodra ze de brief gehad heeft, om te zeggen dat ik hem gewoon op 21 januari kom halen. Daar was niet zo goed over nagedacht :+

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-10 23:02

Dyonne schreef:
Dit topic wordt verplaatst vanaf MD naar TAO. Om deze reden willen willen we wel dringend verzoeken om bij het onderwerp te blijven hoe het topic nu loopt. Dus wat de rechten in deze situatie zijn. De medische kant van het verhaal kan dan in een nieuw topic op MD.

Oke :D Bedankt :)

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 23:47

Het was niet aanvallend bedoeld hoor, ik heb wil je er alleen op attent maken dat zij nu nog veel ruimte heeft.. Ruimte die je haar niet moet geven.

Ik snap het ook wel, je wilt het goed doen, geen ruzie erom maken, haar enigzins erop voorbereiden dat zion weggaat zodat zij haar dochter kan voorbereiden enz..

Maar dat is niet wat het belangrijkste is, het belangrijkste moet zijn dat jij je pony en je spullen terug krijgt!!

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 00:32

flitzz schreef:
Het was niet aanvallend bedoeld hoor, ik heb wil je er alleen op attent maken dat zij nu nog veel ruimte heeft.. Ruimte die je haar niet moet geven.

Ik snap het ook wel, je wilt het goed doen, geen ruzie erom maken, haar enigzins erop voorbereiden dat zion weggaat zodat zij haar dochter kan voorbereiden enz..

Maar dat is niet wat het belangrijkste is, het belangrijkste moet zijn dat jij je pony en je spullen terug krijgt!!

Ja ik weet het :) Sorry dat ik zo reageerde :) Was ook niet echt de bedoeling om zo gemeen te klinken :o Het is gewoon een heel vervelende situatie waarin ik niet goed weet wat te doen. Ergens vind ik het nog steeds erg om het dochtertje droevig te maken maar langs de andere kant wil ik geen dode pony natuurlijk. Ik ben ook niet zo goed in boos zijn, waardoor je gaat twijfelen in wat je aan het doen bent maar nu is het te laat om terug te kruipen (al maar goed ook :D)

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 09:23

yeye schreef:
flitzz schreef:

Ja ik weet het :) Sorry dat ik zo reageerde :) Was ook niet echt de bedoeling om zo gemeen te klinken :o Het is gewoon een heel vervelende situatie waarin ik niet goed weet wat te doen. Ergens vind ik het nog steeds erg om het dochtertje droevig te maken maar langs de andere kant wil ik geen dode pony natuurlijk. Ik ben ook niet zo goed in boos zijn, waardoor je gaat twijfelen in wat je aan het doen bent maar nu is het te laat om terug te kruipen (al maar goed ook :D)

Ik voelde me niet aangevallen hoor! :D

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 11:14

flitzz schreef:

Ja ik weet het :) Sorry dat ik zo reageerde :) Was ook niet echt de bedoeling om zo gemeen te klinken :o Het is gewoon een heel vervelende situatie waarin ik niet goed weet wat te doen. Ergens vind ik het nog steeds erg om het dochtertje droevig te maken maar langs de andere kant wil ik geen dode pony natuurlijk. Ik ben ook niet zo goed in boos zijn, waardoor je gaat twijfelen in wat je aan het doen bent maar nu is het te laat om terug te kruipen (al maar goed ook :D)[/quote]

Ik voelde me niet aangevallen hoor! :D[/quote]

Oke dan :D