Paard gekocht, niet gekregen..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 20:19

Kriel: Waarom zou je dat willen weten?

En heeft iemand misschien enig idee wat een advocaat kost? Veels meer als een paard hoor!

Dont_Give_Up

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 20:21

breezy302 schreef:

En heeft iemand misschien enig idee wat een advocaat kost? Veels meer als een paard hoor!

maar als je nog geen 18 ben krijg je er een toegewezen toch?
de verkoopster leeft van uitkering en kreeg ook advocaat.
zij zou dit ook niet kunnen betalen..

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 20:26

breezy302 schreef:

Waarom ik dat zou willen weten??
Omdat mijn ouders bijvoorbeeld, mij nooit op minderjarige leeftijd, zonder persoonlijke begeleiding een paard zouden laten kopen.
Bovendien, mocht het me om wat voor reden dan toch overkomen zijn, zouden zij direct maatregelen treffen.
Die laten het nooit zover komen dat ik op een forum moet gaan vragen hoe ik zou moeten handelen.

Dont_Give_Up

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 20:28

Kriel schreef:
breezy302 schreef:

Waarom ik dat zou willen weten??
Omdat mijn ouders bijvoorbeeld, mij nooit op minderjarige leeftijd, zonder persoonlijke begeleiding een paard zouden laten kopen.
Bovendien, mocht het me om wat voor reden dan toch overkomen zijn, zouden zij direct maatregelen treffen.
Die laten het nooit zover komen dat ik op een forum moet gaan vragen hoe ik zou moeten handelen.

ik heb dit bericht geplaats omdat ik een vraag had over de papieren.
waar in inmiddels antwoord op heb

Ilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 20:35

Mag ik vragen hoe die rechtzaak begonnen is?? Wie heeft hem aangespant??

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 20:37

Gerdatje schreef:
NoGo schreef:
Ik weet idd hoe de verkoopster kan zijn ja maar ik weet ook (net zo goed als jou) dat er meer achter het verhaal zit dan jij nu uit de doeken doet en nogmaals denk ik dat het daarom niet slim van je is om dit op deze manier op internet te zetten;)

en hoe bedoel je dat er meer achter zit?
vertel me maar wat..
ik zou het niet weten

Ik wil mij hier verder van afzijdig houden, neem aan dat het niet de bedoeling is dat ik hier dingen neer ga zetten die jij gedaan hebt en nu ineens niet meer weet, tenslotte weet JIJ waar het over gaat en dat is het belangrijkste.
IK hoop voor jou dat het toch nog een goede afloop gaat hebben al denk ik persoonlijk dat het er niet goed uit voor je gaat zien.
Jammer voor je dat het zo gelopen is en ik hoop dat je toch nog een ander leuk paardje vind.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 20:39

Gerdatje schreef:
ik heb dit bericht geplaats omdat ik een vraag had over de papieren.
waar in inmiddels antwoord op heb

En dus zijn andere dingen niet relevant? En wil je niet zien of horen wat eventuele andere consequenties kunnen zijn of tips hebben die je kunnen helpen?
Ik zou als jurist zijnde mijn vingers hier in elk geval niet aan willen branden :+

blue_kim

Re: Paard gekocht, niet gekregen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 21:39

ik vraag me af waar de hele boer gebleven is in dit verhaal?
het is zijn paard? waarom niet naar hgem toestappen om te vragen hoe en wat. weet hij van dit hele gebeuren af? als jij het aan hem uitlegt, laat je contract zien en alles, en dan even afwachten wat hij zegt.

love_nadesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 21:51

Miss das je goed recht inschakelen? haha.

Jij hebt dat paard betaald en miss moet je toch een beetje meer doen dan achter je pc zitten rommelen op bokt actie ondernemen.

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 22:10

Vind het een beetje vaag verhaal, ik snap ook niet dat je het zolang op zijn beloop laat gaan. Als het mijn paard zou zijn, had ik hemel en aarde bewogen om mijn paard hoe dan ook terug te krijgen. Ook al zou het betekenen, dat ik het resterende geld ergens moet lenen zodat ik mijn paard (terug) kan krijgen.
Bovendien denk ik dat je zelf een aantal dingen verzaakt hebt. Het paard niet verder afbetalen, geen stalgeld betalen. Als je dit was blijven doen, ondanks dat je niet meer op het erf mocht komen, had je denk ik sterker gestaan.

Dont_Give_Up

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-10 16:12

flitzz schreef:
Vind het een beetje vaag verhaal, ik snap ook niet dat je het zolang op zijn beloop laat gaan. Als het mijn paard zou zijn, had ik hemel en aarde bewogen om mijn paard hoe dan ook terug te krijgen. Ook al zou het betekenen, dat ik het resterende geld ergens moet lenen zodat ik mijn paard (terug) kan krijgen.
Bovendien denk ik dat je zelf een aantal dingen verzaakt hebt. Het paard niet verder afbetalen, geen stalgeld betalen. Als je dit was blijven doen, ondanks dat je niet meer op het erf mocht komen, had je denk ik sterker gestaan.

hoe kan ik het paard verder afbetalen als zij me niet wil zien en ik daar niet mag komen?
lijkt me een beetje moeilijk..

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 16:19

Vaaag verhaal dit.....

Dont_Give_Up

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-10 16:21

ManOuke schreef:
Vaaag verhaal dit.....

T is maar hoe je het bekijkt..
het kan misschien wel vaag zijn, maar het is wel waar

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 18:43

breezy302 schreef:

Onzin :) Als je kunt aantonen dat je geen advocaat kunt betalen, krijg je gewoon een bewijs van onvermogen. Dan moet je weliswaar nog wel een eigen bijdrage betalen, maar dat stelt erg weinig voor. Ik heb het zelf ook weleens nodig gehad :)

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 20:30

hoe kan ik het paard verder afbetalen als zij me niet wil zien en ik daar niet mag komen?
lijkt me een beetje moeilijk..[/quote]

Via bank of giro rekening.. heb je tevens een bewijs van betaling!! Of je had iemand van bijv. je familie, vriendin of vriend laten betalen en gevraagd om een recuutje.. Waar een wil is een weg...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 20:35

Cayenne schreef:
breezy302 schreef:

Onzin :) Als je kunt aantonen dat je geen advocaat kunt betalen, krijg je gewoon een bewijs van onvermogen. Dan moet je weliswaar nog wel een eigen bijdrage betalen, maar dat stelt erg weinig voor. Ik heb het zelf ook weleens nodig gehad :)

Akte van onvermogen, geloof me ik ken ze maar.... Als haar ouders ( zij is nl minderjarig) wel centen hebben zullen ze die advocaat toch echt moeten betalen en dan zijn ze echt helemaal niet goedkoop! Het dubbele wat je per maand aan je paard kwijtbent ben je daar voor een uur kwijt..

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 11:58

nogmaals mijn vraag, waar is de boer in dit hele verhaal? het was toch zijn paard? wat heeft hij hier allemaal over te zeggen? heb je al eens met hem gepraat?

Britt20099

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 23:33

Wat denkt/zegt die boer ervan?
Weet die wat er speelt?
Weet die dat die vrouw zijn paard verkocht heeft? Het geld ge-int heeft en jou dus opgelicht heeft?
Misschien is er met die boer wel te praten?

Verder zou ik contact opnemen met het juridisch loket omdat het ook lijkt alsof het voor jou zelf niet zo heel duidelijk is wat er nog gaat gebeuren (vanuit politie/rechtbank) en wat je zelf nog kan doen.

Succes

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 23:49

blue_kim schreef:
nogmaals mijn vraag, waar is de boer in dit hele verhaal? het was toch zijn paard? wat heeft hij hier allemaal over te zeggen? heb je al eens met hem gepraat?

In bed met de koopster :)

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 01:40

Excuseme schreef:
blue_kim schreef:

En dat baseer je op???

bokt2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 01:49

Woow.. ziet er ongunstig uit voor je..
Zo lang je geen betalingsbewijs hebt of zwart op wit dat je het paard van haar hebt gekocht kun je niets denk ik..
Hmm en als je dat wel hebt, gaat het evengoed nog heel lang duren gok ik..

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 12:49

Excuseme schreef:
blue_kim schreef:

denk dat je ver-koopster bedoeld?

nee maar ik vraag me af of hij dit allemaal weet. dat het paard uberhaupt te koop werd aangeboden, zo ja, dat er geld is betaald en daarna de toegang is ontzegt en dat het aan een minderjarige is. misschien valt er met die boer nog te praten? leg het verhaal uit (als hij het niet allemaal weet) en zeg of dat je de aanbetaling terug wilt, of betaal het paard in 1 keer af en neem het mee.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 21:26

tsja, voor die boer is t jammer, maar ging voor TS in goede trouw en dan word je door de wet sowieso beschermd :)

als je geen bewijs van betaling hebt maar wel papieren én getuigen, sta je denk ik wel redelijk sterk (lees; je zal niet diréct verliezen, maar echt sterk sta je natuurlijk sowieso niet).

verder vind ik idd ook dat er veeeel eerder actie ondernomen had worden... en vind ik t een beetje raar dat je aangeeft dat je het paard dan meteen doorverkoopt omdat je er geen band mee hebt? kan aan mij liggen hoor :P

Dont_Give_Up

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-10 09:42

amyz schreef:
tsja, voor die boer is t jammer, maar ging voor TS in goede trouw en dan word je door de wet sowieso beschermd :)

als je geen bewijs van betaling hebt maar wel papieren én getuigen, sta je denk ik wel redelijk sterk (lees; je zal niet diréct verliezen, maar echt sterk sta je natuurlijk sowieso niet).

verder vind ik idd ook dat er veeeel eerder actie ondernomen had worden... en vind ik t een beetje raar dat je aangeeft dat je het paard dan meteen doorverkoopt omdat je er geen band mee hebt? kan aan mij liggen hoor :P

ik heb dat paard al een jaar niet gezien.
Heb op het moment een verzorgpaard waar ik nu wel een band mee heb, die wil ik dan liever kopen.
dat lijkt mij opzich wel logisch..

Dont_Give_Up

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-10 09:43

In bed met de koopster :)[/quote]

denk dat je ver-koopster bedoeld?

nee maar ik vraag me af of hij dit allemaal weet. dat het paard uberhaupt te koop werd aangeboden, zo ja, dat er geld is betaald en daarna de toegang is ontzegt en dat het aan een minderjarige is. misschien valt er met die boer nog te praten? leg het verhaal uit (als hij het niet allemaal weet) en zeg of dat je de aanbetaling terug wilt, of betaal het paard in 1 keer af en neem het mee.[/quote]

Ja tuurlijk wist hij dat, hij had de papieren in huis en die had die aan de verkoopster gegeven.
hij doet precies wat de verkoopster zegt..