Wie is verantwoordelijk voor deze rekening? Dierenarts!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 23:28

Er staat in eerdere posts al vermeld dat in der minne schikken niet meer mogelijk is!!!Oftewel dan is ze al in gesprek geweest maar de verhogingen en rechtzaakgebeuren kunnen niet meer worden teruggedraaid!
Hoelang heb je stalling betaald?
Volgens mij kun je een brief sturen naar de rechtbank met daarin gegevens dat het paard niet van jou is jij de da niet hebt gebeld en een kopie van de brief waarin je wordt vrijgesteld door de dierenarts.(neem tenminste aan dat je een datum hebt doorgekregen dat je moet voorkomen?)Als het goed is moet daar ook in staan dat je verweer aan kunt tekenen.

Tikara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-09 17:00

Graag wil ik iedereen bedanken voor de behulpzame en lieve reacties. Hoewel ik het jammer blijf vinden dat enkele bokkers nogal voorbarig en vooringenomen reageren heb ik veel reacties en PB's ontvangen waarmee ik nu even mee vooruit kan.

Let wel het is nooit mijn bedoeling geweest dat de DA slachtoffer zou worden van deze "toestand" deze had echter ook nooit zomaar een rekening op naam van iemand anders mogen zetten!

zigranta

Re: Wie is verantwoordelijk voor deze rekening? Dierenarts!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 18:55

DA is zelf niet slim geweest daar kun jij niets aan doen!Hoop voor je dat je eruit komt op een voor jou positieve manier.
En voorbarige bokkers kunnnen/willen niet begrijpend lezen en dan krijg je dat soort onnadenkende reacties.Succes verder.

Knavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 00:17

De enige echte die de dupe is, is de dierenarts. Dat is een buitenstaander die niets met gekonkel tussen jouw, je man of je (ex-)vriendin te maken heeft.
Besef je dat er een reden moet zijn dat de dierenarts gestopt is met procederen tegen je vriendin? En dat 'van een kale kip kan je niet plukken..' niet de reden hoeft te zijn? Het kan zijn dat zij 'bewijs' heeft geleverd dat ze niet juridisch eigenaar was ten tijde van de visite. B.v. doordat ze bewijs kon overleggen dat jij de kosten voor onderhoud op je nam destijds.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 10:09

Knavia schreef:
De enige echte die de dupe is, is de dierenarts. Dat is een buitenstaander die niets met gekonkel tussen jouw, je man of je (ex-)vriendin te maken heeft.
Besef je dat er een reden moet zijn dat de dierenarts gestopt is met procederen tegen je vriendin? En dat 'van een kale kip kan je niet plukken..' niet de reden hoeft te zijn? Het kan zijn dat zij 'bewijs' heeft geleverd dat ze niet juridisch eigenaar was ten tijde van de visite. B.v. doordat ze bewijs kon overleggen dat jij de kosten voor onderhoud op je nam destijds.

Ik snap de gedachtegang hiervan niet.

D.A en ex-vriendin (opdrachtgever) hebben een overeenkomst - paard werd behandeld.

ts had daar zover niks mee te maken, ookal betaalde ze wel of niet het onderhoud. Zij heeft geen D.A "besteld" en aan de behandeling is ook te zien dat het niet noodzakelijk was.
Dus de ts is hier de dupe van doordat ongewild en zelfs niet wetend dat haar naam op de rekening is gezet!

D.A is de dupe van de ex-vriendin en eigenlijk is dat helaas een risico van een onderneming/eigen bedrijf.
Zal helaas niet de eerste en niet de laatste zijn die niet wil of kan betalen.

Tikara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-09 12:00

Knavia schreef:

Het is inderdaad vervelend voor de dierenarts maar je verliest hier uit het oog dat hij de rekening op mijn naam heeft uit geschreven terwijl hij wist dat hij niet met mij noch met mijn paard te maken te had! Om het pizza voorbeeld te noemen: als er iemand met een pizza voor de deur staat die jij niet hebt besteld betaal je deze dan omdat het zo vervelend is voor de koerier en de eigenaar van het betreffende restaurant? Uit de administratie van de DA is ook gebleken dat alle nota's aangaande mijn paard altijd keurig zijn voldaan. Daarnaast was in deze administratie te zien dat nota's aangaande het betreffende paard altijd op naam van de "vriendin" zijn gesteld.

Wie juridisch eigenaar was van het paard is een van de onduidelijkheden! De reden dat ze gestopt zijn met procederen is het feit dat ze van een kale kip niet kunnen plukken! Alle stukken zijn inmiddels in mijn bezit! Daarnaast is en blijft het feit spelen dat ik geen opdracht noch toestemming heb gegeven voor deze "behandeling" Daarnaast heeft zij het paard inmiddels verkocht en geloof mij ze heeft de opbrengst niet met mij gedeeld :Y)

Probeer je altijd even in de schoenen te plaatsen van de ander voor je (ver)oordeelt!

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 19:19

Lekkere DA dan, eerst alles via de vriendin spelen waardoor alles steeds hoger opgelopen is en als blijkt dat daar geen geld te halen is een ander voor die kosten laten opdraaien?Dat zal lekker worden!!Zou me er niet te druk om maken Tikara kan mij niet voorstellen dat ze dit bij de rechtbank hard kunnen maken.

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 18:39

Ik volg deze topic even want ik zit in een soortgelijke situatie met een ander verhaal.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 18:44

de beste manier zou zijn geweest om de dierenarts gewoon te betalen............ en daarna een incassoprocedure te starten richting de ex.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 18:48

KiWiKo schreef:
de beste manier zou zijn geweest om de dierenarts gewoon te betalen............ en daarna een incassoprocedure te starten richting de ex.

nou volgens mij niet Kim. het is haar paard niet, nooit geweest ook. Ik kan ook niet opeens rekeningen op jouw naam laten zetten en die dan door jou laten betalen.

Hoewel, Kim heb er nog wel 2 liggen, geef je naam en adres even 8-)

sandra1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 18:52

Knavia schreef:
[/quote]

ben het hier echt niet mee eens. vind dit erg kort door de bocht.
en zo te lezen heeft TS niet zoon heel leuke tijd achter de rug met haar exman en exvriendin
de DA had nooit maar dan ook nooit die rekening op TS haar naam mogen zetten.
lekker verhaal zou dat zijn.
fout van de DA.

maar verstand heb ik er niet van.
en dit lijkt mij het meest logisch.
al is er tegenwoordig weinig logica meer in dit land.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 18:53

Caira schreef:
KiWiKo schreef:

nou volgens mij niet Kim. het is haar paard niet, nooit geweest ook. Ik kan ook niet opeens rekeningen op jouw naam laten zetten en die dan door jou laten betalen.

Hoewel, Kim heb er nog wel 2 liggen, geef je naam en adres even 8-)

huh nu snap ik er helemaal niks meer van............. iemand heeft toch de dierenarts gebeld voor haar paard?

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 19:01

nee, iemand heeft de da gebeld voor haar eigen paard en wil dat door TS laten betalen omdat TS enkele maanden de huur voor haar betaald heeft ivm schulden ofzo.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 19:04

Bovendien krijgt TS minder gemakkelijk het geld terug als zij de DA-rekening vooschiet dan een bedrijf, aangezien die wel vaker te maken krijgen met incasso enz. en daardoor -lijkt mij- sterker staan.

Als TS deze rekening zou hebben betaald, kon ze wel fluiten naar haar geld.

Wat ik me afvraag; TS je hebt een paar maanden geld voor de stalling betaald; heb je hier nog ooit geld van terug gezien?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 19:05

en dan nog iets met dat diegene er met haar man vandoor is.......... paard is niet meer in beeld.........

tja stinkstreek............ dure les, maar wie betaald is eigenaar juridisch......

valt niet aan te tornen, dat is het enige wat stand houd in de rechtbank. Helaas ben je dus het haasje..........

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 19:07

nee dat is ze niet, paard is immers nooit haar eigendom geweest. Waarom zou ze dan de dierenartsrekening moeten betalen?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 19:07

Dan kan TS toch aanspraak maken op een bedrag van de ex, ivm onwetteige verkoop van het paard?
Als zij volgens de wet eigenaar was, heetf de ex het paard onwettig verkocht.
Denk dat de ex liever die paar tientjes betaalt aan de Da dan bijvoorbeeld E1000 aan de TS ;)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 19:16

juridisch is degene die betaald de eigenaar, ongeacht wat er op papieren oid bestaat.

De enige kans die TS heeft om dit te winnen is als het geld betaald is van een en/of rekening. Dat kan namelijk impliceren dat HIJ betaalde, en dan mag HIJ ook deze rekening betalen. Dat moet TS even uitzoeken :)

Opisop dat ligt er maar net aan wanneer het paard verkocht is :) als het paard het laatste half jaar door de "tegenpartij" betaald is dan is het wettig hun eigendom :)

Het zit heel krom in elkaar

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 19:20

Maar TS betaalde niet alle rekeningen.
Voor zover ik begrepen heb, betaalde ze maar beperkt mee.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 20:04

Zover ik begrepen heb heeft TS tot bijna op het einde de stalling en de verzekering betaald.
Dit zou impliceren dat TS eigenaar is?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 20:05

yep als ze dat kan aantonen kan ze een civile zaak starten om zo het geld van verkoop terug te vorderen.

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 20:29

Als ik dit topic zo'n beetje goed begrepen heb, heeft TS daar niet echt behoefte aan en wil ze gewoon van dit gezever vanaf zijn. :o?
Waarom de zaak dan nog wat gecompliceerder gaan maken?
De TS was de eigenaar niet en heeft niet om de geleverde dienstverlening gevraagd.
Ok ze heeft financieel geholpen met het stalgeld en de verzekering, maar dat is toch maar een deel van de kosten? (Of anders doe ik iets heel erg verkeerd, en moeten jullie mij eens uitleggen hoe het goedkoper kan om een paard te hebben/houden :+ ) Door als vriendendienst financieel bij te springen geeft dit haar toch geen plichten of rechten als zogenaamde eigenaar? De ex-vriendin zal net zo goed kunnen aanvoeren dat zij degene was die financieel instond voor het paard want zijn betaalde ook een deel van de kosten. (Zoals normaal de DA-rekeningen.) TS zal ook nooit een verkoops-overeenkomst kunnen voorleggen omdat die simpelweg niet bestaat.
En aangezien er nooit zakelijke afspraken zijn gemaakt (bijvoorbeeld dat het een lening zou betreffen) kan het geld dat zij geïnvesteerd heeft in dat paard net zo goed als 'schenking' worden gezien.
Mocht de TS die kant op willen, vermoed ik dan ook dat ze er een hele kluif aan zal hebben om te bewijzen dat ze zogezegd de eigenaar zou zijn. (En wie weet wat voor onbetaald rekeningen vallen er dan nog uit de kast?)

Het lijkt mij wijzer dat ze gewoon bij haar verhaal blijft. Zij is geen eigenaar, zij heeft geen DA besteld dus zij hoeft niet te betalen. punt en laat het maar aan de andere partij over om het tegendeel te bewijzen. ;)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 20:31

nogmaals is juridisch de betaler eigenaar.............. daar kom je niet onderuit. Degene die betaald is juridisch gezien de eigenaar en dus verantwoordelijk OOK voor de dierenarts.

je moet wel goed lezen luckey :)

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 20:33

KiWiKo schreef:
nogmaals is juridisch de betaler eigenaar.............. daar kom je niet onderuit. Degene die betaald is juridisch gezien de eigenaar en dus verantwoordelijk OOK voor de dierenarts.

je moet wel goed lezen luckey :)

Dat schrijf ik toch.
De kosten werden door beiden betaald! Bewijs maar eens wie eigenaar is. ;)
Ik zou er alleszins niet aan beginnen.

Ts schreef dat zij nooit degene was die DA betaalde.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 20:34

volgens mijn informatie werden de kosten door haar gedragen :)

maargoed als zij aan kan tonen dat de kosten niet alleen door haar werden gedragen maar ook door de tegenpartij, dan kan een rechter beslissen om de factuur in tweeen te splitsen, maar dan moet de tegenpartij ook de opbrengsten van het paard delen.

Ik zou dit gewoon inderdaad voorleggen bij de rechter tijdens de zitting die in de dagvaarding staat.