Verkoper haalt paard niet op

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

chivaldi

Re: Verkoper haalt paard niet op

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 20:32

zo alles doorgespit. als het erop aan komt en je woont beetje in de buurt en weet welke handelaar. wil ik ook nog wel tegen kleine vergoeding voor je rijden. neem paps wel mee is zo opgelost hoor. ik heb een flauw vermoeden. graag een pb van iemand die namen weet

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 20:38

Een heel vaag verhaal.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 20:39

Heb al eerder in dit topic gereageerd, maar vraag me af of je nu al wat hebt ondernomen?

chelletju schreef:
zo alles doorgespit. als het erop aan komt en je woont beetje in de buurt en weet welke handelaar. wil ik ook nog wel tegen kleine vergoeding voor je rijden. neem paps wel mee is zo opgelost hoor. ik heb een flauw vermoeden. graag een pb van iemand die namen weet

Heel goed aanbod, moet je doen! +:)+

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 20:47

tsja zou het zelf ook vervelend vinden. en ik heb een vermoeden en dat zijn er een stel als ik denk wie het zijn

SjilliejJj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-09 22:57

russel schreef:
SjilliejJj schreef:
Nu heb ik de dierenarts erbij gehaalt, volledig laten controleren blijken er vitale organen helemaal fout te zijn.
Daar ga ik dus geen 5000 euro voor neertellen of een gezond paard voor inruil geven.

Vandaar de tijd.

Als het met de vitale organen helemaal fout is, dan was hij na die 6 maanden al ter aarde gestort, vind het heel vaag. Wat mankeert hij dan? Is hij geveld door een enorme wormen infectie die niet behandeld wordt.

Sorry, vind je net zo schuldig als die handelaar, jullie zijn op elkaars pad gekomen...sneu voor het paard.

Excuseer?

De reden waarom hij hier al 6 maanden staat is dat ik het ook allemaal erg sneu vind.
Hij heeft een erg week hart, ik heb hem in die 6 maanden tijd 1x gereden.
Volgens de Da kan hij de sport niet in, aangezien hij geen grote belasting aan kan. Stel dat ik hem toch zou gaan rijden in de toekomst dan moet ik beginnen met een kwartiertje training en steeds 5 min opbouwen. Stel dat ik hem een week laat rusten in de weide dan moet ik opnieuw beginnen opbouwen blabla.
Verder is hij niet dik te krijgen, 1x ontwormd met een wormenspuit in het bloed, 2x met pasta.

Ik heb het paard steeds (na praatjes van de handelaar) nog een kans gegeven, omdat hij echt graag in de kudde staat.
Paard zou voorheen gewoon het laatste jaar in een stalletje gestaan hebben.

Vind echt niet dat je zo met je vinger mag wijzen

SjilliejJj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-09 23:01

Jannepauli schreef:
Wat een merkwaardig verhaal..
Begrijp ik nou goed dat jouw eigen (inruil)paard een half jaar geleden naar die stal gegaan is, en jij het jonge paard op proef meekreeg? Dus dat er in feite al geruild is?
Blijkbaar interesseert het lot van je eigen paard dan ook niet zo - ik kan me tenminste niet voorstellen dat ik een van mijn paarden ergens maar een half jaar neer zet zonder er naar om te kijken.
Ik denk niet dat een handelsstal een paard een half jaar maar gewoon laat staan, je moet niet gek op kijken als die allang doorverkocht is. En jij hebt nu een "gratis", minder goed paard..
Tja.. eigen schuld lijkt me. Werk/school is geen excuus: niemand is 24 uur per dag, zeven dagen in de week zó bezet dat je niet allang op de fiets, in de bus, de trein of de auto had kunnen stappen om die zaak te regelen.

Als je goed leest dan kun je kijken dat mijn paard niet naar die stal gegaan is.
Dat is net het merkwaardige.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 23:04

als een handelaar "zomaar"zonder inruil of betaling een zogenaamd 5000 euro waard paard bij je dumpt ..
dan kan je toch al aan je water voelen dat er "iets"niet klopt

morgen gelijk chip checken kunnen we iig uitvogelen
of dit het paard van de papieren is of een der andere 2 ..
en of deze dood had moeten zjin of niet

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 23:05

Ik ben benieuwd naar de chip eerlijk gezegd...

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 23:08

volgens mij ben je best wel gehecht aan het paard,
en gun je hem het goede leven dat hij bij jou heeft op de kudde.
kan je hem niet beter houden dan.
proberen contact de krijgen met de handelaar, een lagere prijs overleggen en daar de onderhoudskosten van het afgelopen half jaar nog van af halen?

hij kan moeilijk zeggen dat je hem zelf terug had moeten brengen, wettelijk gezien mocht je hem immers niet vervoeren omdat je zijn papieren er niet bij had?

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 23:09

jij niet alleen en de mensen die willen en kunnen helpen hebben toch echt eerst zekerheid nodig over wat er nu wel of niet in dit paard zit ! en of het er 1 of meer zijn

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 23:10

ik zou het paard opladen die handelaar is even goed vertellen wat je er van denkt. en dan je paard uit laden in een stal zetten en net zo lang wachten tot jij je geld terug heb,
heb op dit moment het zelfde probleem als jou, (maar ik heb hem nu 2 MAANDEN alleen heb ik een paard gekocht, wat niet goed blijkt te zijn en ga dus ^^^doen als ik mail word er niks terug gestuurd als ik bel word er niet opgenomen, zou jij mij kunnen PB e om welke handelaar het gaat?
Laatst bijgewerkt door WhySoWhite op 29-11-09 23:12, in het totaal 1 keer bewerkt

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 23:11

marigold handelaar wilde 5000 voor een slachtrijp paard
hoeveel denk je dat die er af wilt halen >?
natuurlijk laat een handelaar het liefste 6 maanden en 1 dag elders

a met de hoop dat je je der aan bind
b dan mag die niet meer terug (wettelijke regeling 6 mnd)
c heeft er ondertussen geen kosten aan gehad

hoe vuil wilde je dat ze het kunnen spelen>?

SjilliejJj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-09 23:13

yvonnedv schreef:
SjilliejJj schreef:
Nu is onze vrachtwagen in ombouw, kan nog even duren en wij hebben geen BE rijbewijs dus van huren is niet zozeer een optie.

Ik zag in je profiel dat je elf paarden hebt staan.

Stel er wordt er 1 zo ziek dat hij/zij naar een kliniek moet hoe zou je dat doen dan?

Kom op een beetje inventief joh.

Daar heb je een da voor.

Wij hebben net een nieuwe vrachtwagen gekocht (C rijbewijs) moet nog volledig omgebouwd worden.
Onze Da woont 2 straten verder dan waar onze paarden staan.

Zelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 23:48

wat ik zou doen is het paard terugbrengen daar naar die handelaar en het in een stal zetten of vastbinden ergens en het lekker daar laten.
het is geen gezond paard en kost je alleen maar meer geld. dit paard is geen 5000 euro waard.

SjilliejJj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-09 23:53

Ik begrijp eigenlijk niet goed waarom iedereen zegt: "meteen terugbrengen".
Het is een zaak die opgelost moet worden. Als je bokt een beetje opzoekwerk doet dan vind je een verhaal van een meisje (zelfde handelstal) die hun aankocht paard terugdoen en een nieuwe meenemen. Zelfde dag nog wordt hij opnieuw als gezond aangeboden voor een dure prijs.

Als ik hem terug doe zonder meer, dan worden er alweer mensen belazerd. Ik ga morgen even het KWPN bellen i.v.m dubbele administratie. Daarbij wil ik dat wanneer het paard verkocht wordt, dat daarbij de verklaring van mijn dierenarts gekoppeld wordt.

Het paard is gewoon de dupe van deze oplichterij, ook dat moet ophouden. Ik ben er zeker van dat hij anders een ritje naar Italïe krijgt na enige tijd

Zelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 23:54

hier kan jij verder niks aan doen wat er met het paard gebeurt.
al het leed van alle paarden moet je je niet aantrekken, want is veels te veel. tuurlijk je bouwt een band op met een paard die je 6 maanden hebt. maar als ik een paard koop en die is niet correct, na een dag, week, maand dat we erachter komen gaat die per direct terug om verdere teleurstelling, zoals nu bij jou dus, te voorkomen.

StableEnable

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 00:07

pff alles lezen is beetje veel. jij hebt een paard op proef van handelsstal en als die zou bevallen, lever jij je oudere (6jr) paard in betaald 5000 euro. heb ik dat goed of heb je al betaald??

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 01:31

Ik heb een paard gekend met een hartafwijking (gatje): ook niet dik te krijgen, snel moe, pompen... Zelfs al bouw je zo goed op, bij simpel basiswerk wordt het al snel te veel, beest is ook naar de slacht gegaan.

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 02:00

Moeilijke situatie wel vreemd dat er al 6 maanden voorbij zijn zonder enig contact te hebben gehad dan was ik er al zeer zeker heengegaan,
maar denk ook wanneer je al die €5000,00 had neergeteld en je eigen paard hierop ingeruild zou hebben dat je er al meer werk van zou hebben gemaakt kan ik me zo voorstellen?

Is zeer zielig voor het paard maar zo is de hele handel helaas...mag hij/zei nog blij zijn bij hou terecht te zijn gekomen veel succes ermee en hoop dat het tot een goed einde komt voor het paard.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 02:45

SjilliejJj schreef:
Ik begrijp eigenlijk niet goed waarom iedereen zegt: "meteen terugbrengen".
Het is een zaak die opgelost moet worden. Als je bokt een beetje opzoekwerk doet dan vind je een verhaal van een meisje (zelfde handelstal) die hun aankocht paard terugdoen en een nieuwe meenemen. Zelfde dag nog wordt hij opnieuw als gezond aangeboden voor een dure prijs.

Als ik hem terug doe zonder meer, dan worden er alweer mensen belazerd. Ik ga morgen even het KWPN bellen i.v.m dubbele administratie. Daarbij wil ik dat wanneer het paard verkocht wordt, dat daarbij de verklaring van mijn dierenarts gekoppeld wordt.

Het paard is gewoon de dupe van deze oplichterij, ook dat moet ophouden. Ik ben er zeker van dat hij anders een ritje naar Italïe krijgt na enige tijd

Er wordt gezegd dat je hem terug moet brengen omdat jij veel problemen kunt krijgen als je het niet doet.
Wil je het paard hebben ja of nee? Als je hem wilt houden moet je die handelaar gewoon betalen en dan is het ook klaar maar gezien je beginpost is dat niet de bedoeling.
Wat je ook doet, niets doen is iig niet goed.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 04:38

Inderdaad. Als je nu niet heel snel bent ga je er nog veel grotere problemen mee krijgen.

Als ik het goed begrijp heeft de handelaar steeds mondeling je proeftijd verlengd met praatjes dat je het nog even aan moest kijken, maar was je zelf al zeker van je zaak. Daar had je sowieso harder in moeten zijn, maargoed...

Je moet de handelaar nu zwart op wit (aangetekende brief met ontvangstebevestiging) laten weten dat je dit paard niet wilt hebben en dat de proeftijd dus is afgelopen! Pas vanaf dat moment kun je eisen dat hij wordt opgehaald, en zijn eventuele kosten op de handelaar te verhalen.

Wat er nou precies met dit paard aan de hand is (gestolen/ziek) doet er volgens mij niet toe. Jij wilt hem niet dus moet hij weg! Je laat je toch zomaar niet een paard in de maag splitsen? Anders heb ik er nog wel eentje voor je. ;)

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik hier op TAO wel eens ingewikkelder zaken langs heb zien komen...

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 09:50

TS kan toch bewijzen (gespecificeerde telefoonrekening) dat ze meer dan eens, tevergeefs heeft geprobeerd te bellen met de handelaar?
dus als het eventueel juridisch moet worden uitgevochten, dan heeft ze daarmee toch bewijs in handen dat ze actie heeft ondernomen, voordat de 6 maand omwaren?
ik begrijp wel dat ze het paard niet zomaar wil dumpen bij de handelaar.
als ze kan aantonen dat het paard koopvernietigende gebreken heeft, misschien is dat iets?
of aantonen dat het paard niet goed is, en dan de handelaar laten kiezen of delen, ze betaald ik zeg maar iets, 1000 euro voor het paard en houd het,
of de handelaar moet het paard ophalen maar krijgt er hoogstwaarschijnlijk niet meer dan slachtprijs voor (minder dan die 1000 euro).
misschien werkt dat wel.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 10:22

Marigold schreef:
TS kan toch bewijzen (gespecificeerde telefoonrekening) dat ze meer dan eens, tevergeefs heeft geprobeerd te bellen met de handelaar?

Het zal aan mij liggen maar ik ben op een gespecificeerde telefoonrekening nog nooit de telefoonnummers tegengekomen waar ik geen verbinding mee gekregen heb. Lijkt me ook logisch want als je geen verbinding krijgt heb je geen onkosten dus wat zouden die op die pogingen op de rekening moeten doen?

linda212

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 10:30

mag ik vragen bij welke handelstal heb je het paard gekocht daar ik ook zo iets heb meegemaakt

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 10:33

ThePast03 schreef:
Marigold schreef:

Het zal aan mij liggen maar ik ben op een gespecificeerde telefoonrekening nog nooit de telefoonnummers tegengekomen waar ik geen verbinding mee gekregen heb. Lijkt me ook logisch want als je geen verbinding krijgt heb je geen onkosten dus wat zouden die op die pogingen op de rekening moeten doen?

Tenzij je een voicemail oid te pakken hebt, dan moet het er wel opstaan. of er elke keer gezegd werd dat de verantwoordelijke niet aanwezig was.
Laten we dat dan maar hopen voor de TS