Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
chelletju schreef:zo alles doorgespit. als het erop aan komt en je woont beetje in de buurt en weet welke handelaar. wil ik ook nog wel tegen kleine vergoeding voor je rijden. neem paps wel mee is zo opgelost hoor. ik heb een flauw vermoeden. graag een pb van iemand die namen weet
russel schreef:SjilliejJj schreef:Nu heb ik de dierenarts erbij gehaalt, volledig laten controleren blijken er vitale organen helemaal fout te zijn.
Daar ga ik dus geen 5000 euro voor neertellen of een gezond paard voor inruil geven.
Vandaar de tijd.
Als het met de vitale organen helemaal fout is, dan was hij na die 6 maanden al ter aarde gestort, vind het heel vaag. Wat mankeert hij dan? Is hij geveld door een enorme wormen infectie die niet behandeld wordt.
Sorry, vind je net zo schuldig als die handelaar, jullie zijn op elkaars pad gekomen...sneu voor het paard.
Jannepauli schreef:Wat een merkwaardig verhaal..
Begrijp ik nou goed dat jouw eigen (inruil)paard een half jaar geleden naar die stal gegaan is, en jij het jonge paard op proef meekreeg? Dus dat er in feite al geruild is?
Blijkbaar interesseert het lot van je eigen paard dan ook niet zo - ik kan me tenminste niet voorstellen dat ik een van mijn paarden ergens maar een half jaar neer zet zonder er naar om te kijken.
Ik denk niet dat een handelsstal een paard een half jaar maar gewoon laat staan, je moet niet gek op kijken als die allang doorverkocht is. En jij hebt nu een "gratis", minder goed paard..
Tja.. eigen schuld lijkt me. Werk/school is geen excuus: niemand is 24 uur per dag, zeven dagen in de week zó bezet dat je niet allang op de fiets, in de bus, de trein of de auto had kunnen stappen om die zaak te regelen.
yvonnedv schreef:SjilliejJj schreef:Nu is onze vrachtwagen in ombouw, kan nog even duren en wij hebben geen BE rijbewijs dus van huren is niet zozeer een optie.
Ik zag in je profiel dat je elf paarden hebt staan.
Stel er wordt er 1 zo ziek dat hij/zij naar een kliniek moet hoe zou je dat doen dan?
Kom op een beetje inventief joh.
SjilliejJj schreef:Ik begrijp eigenlijk niet goed waarom iedereen zegt: "meteen terugbrengen".
Het is een zaak die opgelost moet worden. Als je bokt een beetje opzoekwerk doet dan vind je een verhaal van een meisje (zelfde handelstal) die hun aankocht paard terugdoen en een nieuwe meenemen. Zelfde dag nog wordt hij opnieuw als gezond aangeboden voor een dure prijs.
Als ik hem terug doe zonder meer, dan worden er alweer mensen belazerd. Ik ga morgen even het KWPN bellen i.v.m dubbele administratie. Daarbij wil ik dat wanneer het paard verkocht wordt, dat daarbij de verklaring van mijn dierenarts gekoppeld wordt.
Het paard is gewoon de dupe van deze oplichterij, ook dat moet ophouden. Ik ben er zeker van dat hij anders een ritje naar Italïe krijgt na enige tijd
Marigold schreef:TS kan toch bewijzen (gespecificeerde telefoonrekening) dat ze meer dan eens, tevergeefs heeft geprobeerd te bellen met de handelaar?
ThePast03 schreef:Marigold schreef:TS kan toch bewijzen (gespecificeerde telefoonrekening) dat ze meer dan eens, tevergeefs heeft geprobeerd te bellen met de handelaar?
Het zal aan mij liggen maar ik ben op een gespecificeerde telefoonrekening nog nooit de telefoonnummers tegengekomen waar ik geen verbinding mee gekregen heb. Lijkt me ook logisch want als je geen verbinding krijgt heb je geen onkosten dus wat zouden die op die pogingen op de rekening moeten doen?