Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Alane schreef:duplicaat aanvragen gaat niet zo heel gemakkelijk, alleen aan de naam van het paard heb je echt niet voldoende...
bibo317 schreef:Alane schreef:duplicaat aanvragen gaat niet zo heel gemakkelijk, alleen aan de naam van het paard heb je echt niet voldoende...
Wij hebben het zelf een jaar of 4 geleden bij de hand gehad. Een telefoontje naar het trekpaardenstamboek en het was geregeld.
Er is nergens om gevraagd, alleen haar naam en volgens mij haar vader en verder niets.
Misschien is er sinds die tijd heel wat veranderd.........
Bij de AID en al die instanties zijn ze niet zo snel.
Een ding, als zij zeggen dat een kopie'tje voldoende is laat het dan schriftelijk bevestigen met naam en toenaam want ik weet uit ervaring dat ze bij de AID niet allemaal op 1 lijn zitten.
TheMagicLine schreef:met andere woorden... wat moet een DA wel en wat niet in een paardenpaspoort noteren? alleen medicijnen? Decursus (ziektegeschiedenis plus behandelingen)?, ingrepen? Diagnoses? enz enz... vaccinaties noteren dat is logisch... maar de rest... als een paard langdurig behandelingen ondergaat, operaties, IC, enz
Zijn hier regels voor? Staat hier iets over genoteerd in die verordeningen? Hebben ze afspraken gemaakt en of uberhaupt overlegd met overkoepelende organisaties van DA's in Europa in geval van paarden?
Weten die DA's wel wat van hun wordt verlangd?????
Citaat:áls ze al aanwezig zijn op de betreffende vergaderingen gezien alle declaratiefraudes daar als je het zo hoort.
Marion71 schreef:Overigens moet me wel van het hart dat ik het gek vind dat veel mensen hun paard wel toevertrouwen aan de ph, maar het paspoort niet. Waarom zou de ph wel goed op je paard passen en niet op het paspoort? Als je toch zo twijfelt over zijn of haar betrouwbaarheid, dan zet je daar je paard toch nooit neer. Want om dat paard, daar gaat het om. Niet om het papiertje. Nou ja, ik zal wel anders denken.
Marion71 schreef:Lang leve de Europese Commissie. Breghje, bedankt voor je doorzettingsvermogen. Bewonderenswaardig!!!!
We (eigenaren en pensionhouders) worden opgezadeld met regels waar we van beide kanten ongelukkig mee zijn. Ik geef mijn 'klanten' de keuze of ze het originele paspoort aan mij willen geven of een kopie met een contractje dat zij igv controle een eventuele boete zullen betalen. Overigens zou ik ook best een contract willen tekenen dat ik het paspoort in bewaring heb en onder welke voorwaarden ik het teruggeef. Als je regelmatig zelf het paspoort meeneemt, als je op wedstrijd gaat bijvoorbeeld, zou je eigenlijk een logboek bij moeten houden wie het paspoort wanneer heeft en wanneer geretourneerd. En daar weer beide voor tekenen...... Pfff, het is wat.
Overigens moet me wel van het hart dat ik het gek vind dat veel mensen hun paard wel toevertrouwen aan de ph, maar het paspoort niet. Waarom zou de ph wel goed op je paard passen en niet op het paspoort? Als je toch zo twijfelt over zijn of haar betrouwbaarheid, dan zet je daar je paard toch nooit neer. Want om dat paard, daar gaat het om. Niet om het papiertje. Nou ja, ik zal wel anders denken.