Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Iedereen doet toch waar hij of zij zich het beste bij voelt? Ik heb mijn paard uitgebreid in de verzekering zitten en ook nog eens uitgebreid in de ziektekosten. Even afkloppen maar ik heb er tot nu toe maar een paar keer gebruik van hoeven maken, gelukkig aan toe. Die keren was ik blij dat ik een groot deel vergoed kreeg van datgeen wat ik declareerde. Voor de rest is het inderdaad een maandelijkse kostenpost die ik zonder morren betaal omdat ik voor deze verzekering heb gekozen. Ik voel me er prettiger bij dat ik een verzekering heb voor mijn paard en daarmee basta. Wat anderen daarvan vinden kan me eigenlijk nou echt helemaal niets interesseren
Maar moet ik me nu volgens enkele felle tegenstanders schuldig gaan voelen over mijn verzekering? Waarom? Laat iedereen toch lekker gaan zeg hé, het is toch niet jouw geld wat uitgegeven word? Dus waar maak je je druk om! Miss_Montana schreef:Waarom is er zo'n enorme discussie ontstaan over het wel/niet verzekeren van een paardIedereen doet toch waar hij of zij zich het beste bij voelt?
<knip>
Dus waar maak je je druk om!
marco28 schreef:Kan je bij Equine Risk ook per maand betalen?
En wat is een redelijk bedrag om een paard tegen te verzekeren, ze heeft net 1e premie gehaald op de groninger keuring.
ikke schreef:Miss_Montana schreef:Waarom is er zo'n enorme discussie ontstaan over het wel/niet verzekeren van een paardIedereen doet toch waar hij of zij zich het beste bij voelt?
<knip>
Dus waar maak je je druk om!
Om de oeverloze onzin die hier wordt verkondigd.
Als je goed leest, merk je dat zeker de helft van de posters niet eens een idee heeft wat ze precies wel en niet vergoedt krijgen, maar vervolgens wel net doen alsof niet verzekeren zo ongeveer het stomste is wat je kunt doen. DAAR maak ik me druk om!
Snoevie schreef:ik vraag me alleen af hoe je het gaat doen als je net met je spaarpotje/geld opzij zetten begonnen bent.
Waratje schreef:Snoevie schreef:ik vraag me alleen af hoe je het gaat doen als je net met je spaarpotje/geld opzij zetten begonnen bent.
Dan heb je nog geen paard![]()
Als je een paard koopt zorg je dat je op dat moment al een spaarpot hebt staan voor eventuele medische (of andere) kosten. Dus voor je een paard koopt zorg je dat je voldoende geld hebt gespaard om paard met bijbehorende spullen te kopen EN daarna nog een voldoende spaarpot over hebt voor onvoorzien.
genja schreef:Mijn rijpaard heb ik wel in de verzekering gewoon omdat als er iets mee zal gebeuren ik niet ala minute het geld heb liggen om weer een nieuw vergelijkbaar paard te kopen. Mijn jonkie is niet verzekerd als daar wat mee gebeurt is het heel erg maar ja die heeft nu in geld nog een waarde die wel weer te vervangen is. Als die straks ouder en onder het zadel is gaat die ook in de verzekering.
Groetjes Genja
caspar2007 schreef:Waratje schreef:Dan heb je nog geen paard![]()
Als je een paard koopt zorg je dat je op dat moment al een spaarpot hebt staan voor eventuele medische (of andere) kosten. Dus voor je een paard koopt zorg je dat je voldoende geld hebt gespaard om paard met bijbehorende spullen te kopen EN daarna nog een voldoende spaarpot over hebt voor onvoorzien.
daar ben ik het niet mee eens.
ik had ook een spaarpot maar die was binnen een maand leeg toen mijn oude paard kreupel werd.
zij was niet verzekert en ik had toen net mijn veulen gekocht.
daarom hebben ze verzekeringen voor de personen die dus geen spaarpot heeft.
als je verplicht bent om geld achter de hand te hebben als je een paard koopt dan durf ik te wedden
dat er heeeeel veeeeel paarden nu geen baasje hadden gehad
Snoevie schreef:waarom dikke onzin?
voor sommigen is het wel een uitkomst.
er word ergens hierboven gezegd dat iemand zich druk maakt om degenen die het dom vinden als je je niet verzekerd.
heb dan ook begrip voor de 'andere kant'