Waarschuwing voor allen die een paard te koop hebben

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 22:57

Liezel1 schreef:
_Miistral_ schreef:
waarom doet diegene dat dan, ik snap het niet hellemaal wat het doel daarvan is :P .. ( ja ben blond }:0 )

dit gaat gewoon via bulkmail.... als er maar 2 zijn die toehappen, is het voor hen al kassa.
Ze zeggen dat ze het paard willen komen dmv een cheque, als je daarmee akkoord gaat zet je je paard op transport en blijkt de cheque niet gedekt te zijn... In het ergstte geval is ook de rest van je rekening leeg getrokken....

het gebeurt trouwens vaker dat je een cheque krijgt, met een bedrag dat hoger is dan afgesproken
de cheque word verzilverd, de koper neemt contact op of je het teveel terug zou willen storten

de meeste mensen die de cheque uberhaupt al verzilveren zullen dit terugstorten van het teveel , vaak doen
daarna word alsnog het complete bedrag van de cheque weer teruggeboekt, want deze is niet gedekt
dus geen geld van checque en het teveel wat je al had terug geboekt is ook weg

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 22:58

Thaliaatjuh schreef:
Citaat:
Hello,

I'm sure you have a loving family.

There are just a few thing you need to know before you buy my horse.

I couldn't sell him in the past months beceause he has a trauma. He bites a lot, it's now 2 years ago since he bit my dads hand off...., and past friday he bitt my cat to death.

With his birth several things went wrong:he is physically nog allright, and he had 5 legs (the 1 extra leg is not really a leg, it's more like a bump below his belly) But it isn't something you directly see, you really have to take a closer look at him.
The vet also said it's not bothering him.

Let me know if you're still interested and then we can close the deal.

hahaha :')

wedden dat ze dat beest nog steeds willen?

xxxlianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 10:58

Juni 2008 heb ik ook zo een soort reactie gehad van Robert Moore uit Chelsea (engeland). Ik was toen nog redelijk naief en was er op ingegaan, ook een beetje uit nieuwsgierigheid. Ik heb uiteindelijk een cheque van 10.000 euro thuis gehad terwijl mijn paard maar voor 4500 verkocht zou worden en ik moest idd het overige bedrag overmaken aan zijn agent. Ik was bij de rabobank gaan informeren over hoe en wat. Daar vertelde ze mij dat ik de cheque gewoon moest verzilveren en dat ik geen risico`s liep. Dit heb ik uiteindelijk niet gedaan, ik had die man ook meerdere malen telefonisch gesproken en kreeg hier toch een raar gevoel bij.

Een paar weken daarna kreeg ik ook nog een zelfde soort mail van Patrick Pegg, toen ik melde dat mijn paard al verkocht was kreeg ik als reactie:
"Thanks for the mail and where can you please help me to search for classified sites of where they sale horses by private sellers in Holland"
oftewel geef me een paar sites waar ik nog meer mensen kan oplichten.

Evanescence8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 11:08

Sommige mailtjes lijken zo op elkaar valt me op... En heel toevallig veel uit Finland ook. Zou het niet gewoon allemaal zo'n mailtje zijn, van één iemand die de mail gewoon naar een tiental mensen stuurd die een paard te koop hebben? En dan hopen dat er wat mensen intrappen. Irritant die slechte taal hoor. Dat is ook zobizo al verdacht, en dat ze een hogere prijs willen geven dan waarvoor het paard te koop staat... %) Hopelijk krijg ik hier niet mee te maken, aangezien ik ook een paardje te koop heb.

karijn

Re: Waarschuwing voor allen die een paard te koop hebben

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-09 14:32

Dat is ook gewoon de bedoeling van deze persoon of personen. Zoveel mogelijk mensen mailen, er zit altijd wel een aantal goedgelovigen tussen die erin stinkt. Kan je zo toch weer een paar duizend/tienduizenden eurootjes in je broekzak steken. Jij zit dan met een leeggeplunderde bankrekening en je paard staat nog even vrolijk in de wei.

*puck*

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 19:23

en dan zijn er ook nog mensen die je opbellen als je een paard op marktplaats hebt staan omdat je er geen klik mee hebt , deze dame kan blijkbaar aan de foto's zien dat je paard gestoord is en heropgevoed moet worden, kan zij doen ,kost natuurlijk wel wat, kwam deze waarschuwing op hyves tegen, noem geen namen maar dat lijkt me ook niet pluis.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-09 09:58

*puck* schreef:
en dan zijn er ook nog mensen die je opbellen als je een paard op marktplaats hebt staan omdat je er geen klik mee hebt , deze dame kan blijkbaar aan de foto's zien dat je paard gestoord is en heropgevoed moet worden, kan zij doen ,kost natuurlijk wel wat, kwam deze waarschuwing op hyves tegen, noem geen namen maar dat lijkt me ook niet pluis.

Ook heel bijzonder ja!
Je hebt gewoon van die mafkezen.

*puck*

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 12:54

het ergste is dat mensen hier dus wel met open ogen intrappen en hun paard voor weinig weg doen omdat het onhandelbaar is en een week later staan ze als ''bomproof''weer op marktplaats,ze kan echt 'toveren' als het om paarden en geld gaat. kijk maar eens op paardenhyves daar kwam ik dit verhaal tegen. jammer dat je niet mag waarschuwen voor deze mensen.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-09 09:13

Je kan er wel melding van maken bij het beheer van marktplaats.
Dat geldt ook voor die types als Michelle Wright of John Watson of wie dan ook. Op sporthorses wordt er voor gewaarschuwd.

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 20:08

IK vraag me af hoeveel stallen Michelle Wright heeft, want ze wil ieders paard.. Heeft ze een handelsstal ofzo,, waarom zet ze dat dan niet in haar in zo goed nederlands geschreven mail???

Haha

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 16:48

Even erg of topic maar ik heb dit dus met een telefoon die ik op Marktplaats heb staan... Vrij geloofwaardig eigenlijk.. zelf kende ik deze truc al maar heb vrolijk mee gespeelt en geprobeerd om bij hun geld af te poederen.. Jammer genoeg trapte hij daar niet in volgens mij ..

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 16:49

Was trouwens een hele nederlandse naam.. vind ik Wesley van Bommel

Hij stuurde ook geen cheque maar gewoon overschrijven.. hij bood voor de tel die ik op MP voor 90 euro erop had staan 200 euro en 150 euro aan verzendkosten naar nigeria dus 350 euro ... Hmm

Ik moest er dan wel een briefje bij doen met gefeliciteerd met je diploma kusje papa maar dan in het engels..
Laatst bijgewerkt door ArabicQueen op 17-06-09 16:54, in het totaal 1 keer bewerkt

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 16:52

ben dus niet de enige die zulke mailtjes ontvangt,
stelletje oplichters, heb ze dan ook verteld dat ik er niet intrap,

Evanescence8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 13:11

karijn schreef:
Dat is ook gewoon de bedoeling van deze persoon of personen. Zoveel mogelijk mensen mailen, er zit altijd wel een aantal goedgelovigen tussen die erin stinkt. Kan je zo toch weer een paar duizend/tienduizenden eurootjes in je broekzak steken. Jij zit dan met een leeggeplunderde bankrekening en je paard staat nog even vrolijk in de wei.

Vreselijk, dat sommige mensen zo oneerlijk kunnen zijn... Er wordt wel gewaarschuwd op sites voor zulke mensen, maarja, het valt denk ik jammergenoeg niet echt te stoppen ;( ... Als Pietje is opgehouden, begint Jantje wel weer... Het zal gewoon oppassen moeten blijven voor verdachte maitjes...

RuiterL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 17:41

Ik snap zoiezo niet hoe mensen hier in kunnen trappen. Ieder normaal persoon zal toch al gauw merken dat er een naar luchtje aan zit..

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-09 13:54

Tja, er zijn van die niet-intelligente mensen die er helaas wel instinken. Het enige dat wij kunnen doen, is anderen voor dit soort rare mailtjes waarschuwen.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 15:43

Mer1980 schreef:
Ja ik heb ook zo'n mail:

Citaat:
Hallo,
Ik had het geluk aan zag uw advertentie van uw paard op het net en ik willen weten of het nog verkrijgbaar voor sale.If beschikbaar is, kunt u bij me terug met de volgende vragen:
Bent u de eerste eigenaar ?.......
Heeft u al het papier werk en de ontvangst van phurchase voor documentatie ?.......
Geslacht ?........
Laatste prijs ?....
Huidige toestand ?..........
Pics ?.........
Waar ben je op basis ?.......
Don\'\'t maken om de levering De verzendkosten zullen mijn eigen verantwoordelijkheid. Bovendien, mijn wijze van betaling wordt door de bank ontwerp cheque als mijn wijze van betaling in orde is door you.I\'\'ll worden verwacht uw mail afgelopen. Stuur foto\'s als ook beschikbaar. Ik zou zeer blij zijn als je kunt het verkocht aan mij.
Sante

Die heb ik ook gehad enkele maanden geleden toen mijn paard te koop stond, niet op gereageerd maar wel de adverteersite op de hoogte gebracht. Kort daarna kreeg ik een mail van de adverteersite dat ze het gingen doormailen.
Ik heb de contact gegevens even weggelaten van de beste meneer. Ik ga er ook niet op in....

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 09:01

Kortom, wees gewaarschuwd!

Nuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 09:16

ik heb ook een aantal mailtjes gekregen van ene meneer bruisset uit frankrijk .
overigens in goed frans .
hij wou ook een cheque sturen en toen ik zei dat hij maar moest betalen bij het ophalen of het over moest maken en als ik het geld had ontvangen de haflinger op kon halen .
daarna heb ik nooit meer iets gehoord en hij had me toch wel een keer of 8 gemaild van tevoren dit was trouwens via kapaza.be

cali78

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 15:12

Hallo allemaal ik heb hier ook een mail die ik op mijn advertentie op Sporthorses had gekregen!!
Gelukkig heb ik gegoogled en ben er zo achter gekomen dat het dus nep was.
Ik snap alleen niet wat ze hiermee winnen, behalve misschien het witwassen van zwart geld??

Hier de mail van deze meneer; Craig Von uit de UK.

Greetings Friend ,
Thanks for your swift response,I'm very much interested in the ( Horse ) And i am okay with the asking price as stated earlier..Well I read and understand IT still in good condition.So I'll instruct
my colleague in Europe to issue you a euro banker check this week and in your name with an advance which will cover the shipping to my home here in UK, You will recieve check with funds for the vet doctor also on the check and having it in mind that business is based on trust,when you receive the Payment,take it to your bank,Have it verified and cashed,Deduct your cost price due for the Horse and the rest will be used for the pickup will also be carried out by them (Vet Doctor ), also So you should be expecting a payment by this week.If this is clear pls write me back with all the details below :-

Info needed as follows:

(1)Cheque payable to:
(2)Home Address:
(3)State:
(4)Post code:
(5)Country:
(6)Telephone number/mobile phone:

Note :- Am ready to offer you additional 50 Euro, plus your sales price,If you do consider her sold to me and turn away every other interested buyer's that it has been Sold this week.
My Contact details for the title of the Dress are shown below :
Name:-- Mr Craig Von

Thanks With Regards
Mr Craig Von
MANAGER
PLATINUM INTERNATIONAL

Zijn adres en telefoonnummers heb ik weggelaten maar die krijg je er dus ook gewoon bij, maar bellen doen ze niet hoor!
En ook niet langskomen om het paard te bezichtigen.

Hoop hiermee nog meer mensen geholpen te hebben in de toekomst zoals ik ben geholpen door google en bokt.nl!

groetjes

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 17:21

Vriendin van mij had precies dezelfde brief ja! ;)
Ze doen ook altijd; ... in the (horse) tussen haakjes dus.. beetje appart :o
En die 50 euro extra willen betalen, ze hebben vaak zelfde manier van werken.

tinkerlover2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 19:38

haha die van _Cynthia_ & Kriel heb ik ook gehad voor mijn Tinker

Gr Robin

Eliza_18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 21:02

Oh nou ik ben dus niet de enige.
Wij vonden het al raar dat ze meer wou geven dan de vraagprijs.
Toen we de cheque hadden hebben we de bank gebeld die op de cheque stond die vertelde ons dat de cheque vals was.
1 week later een telefoontje van een man of we de cheque ontvangen hadden. Mijn vader zei ja maar ook dat die vals was toen werd de verbinding direct verbroken!

Echt ziekelijk om mensen zo op te lichten

cali78

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 21:07

Ja maar ik snap echt niet wat die mensen hiermee nou bereiken willen...??
Ze verdienen hier toch helemaal geen geld mee ofzo, het is zooooo raar alsof ze zich doodvervelen en gewoon willen spelen op deze manier.

Maar ja, ik ben in ieder geval blij dat de paarden buiten spel blijven!!

groetjes

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 22:01

Ze kunnen er, als er mensen in trappen wel geld mee verdienen hoor ;)
Vaak sturen ze een valse cheque met te veel geld.
Dan vragen ze om een deel van dat geld weer aan hun terug te geven ofzo.
Ook kan het zijn dat het geld wordt bijgeschreven maar dan een paar dagen later weer afgeschreven.
Ik weet het niet precies allemaal, maar ze hebben hun trucjes!
Ze zijn best slim hoor ! Ze doen het niet voor niks :P