Gezocht tips! Krijg de trailerstang niet achter mijn paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 10:40

haha, was maar grapje... :)

liedje over eendjes? ach maakt niet uit wat voor liedje, als je er maar eentje in je hoofd hebt en niet aan stress denkt.

Zoals Jolo al zei in het belang van je paard zul je toch een stuk aan zijn trailer opleiding moeten doen, het hoort gewoon bij de rest. Hij is zadelmak gemaakt, heeft geleerd wat rijden is, jij hebt les en dit hoort daar dus ook bij. En dan niet alleen voor wedstrijden maar inderdaad ook voor het geval dat je toch weer gaat verhuizen of hij ooit eens naar de kliniek moet.
Misschien denk je dat overkomt mij niet, maar je zal er maar staan en je paard wil niet in de trailer.... dan ben je dus te laat met oefenen en dan hoop ik maar dat je paard op dat moment geen levensbedreigende operatie moet ondergaan.

Als je paard fijn laadt dan kun je misschien ook eens lekker naar het bos of clinics gaan volgen, de wereld van je paard wordt daarmee zoveel groter en leuker en voor jou ook!

charissath

Re: Gezocht tips! Krijg de trailerstang niet achter mijn paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-09 11:11

Dat is ook zo, hoort bij de opleiding van een paard, Gelukkig nooit problemen met de trailer gehad voor vorig jaar. Toen moest ie stokkreupel ( wel op pijstillers) naar de kliniek in Bodegraven. Toen is het misgegaan. maar ja dat is een heel verhaal. Hij gaat er nu in ieder geval gewoon weer op en kan vervoerd worden. Hij vindt het alleen erg spannend! Maar dan zeg ik: oefening baart kunst. komt wel goed

Jolo

Re: Gezocht tips! Krijg de trailerstang niet achter mijn paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 12:11

Ja, komt zeker goed!
Die cursus is een goed idee. En zonder cursus verder gaan zoals je de laatste tijd gedaan hebt, kom je er denk ik ook wel.
Oefenen en dan wordt het wel weer routine, net als voor die keer dat het wel mis ging en ie blijkbaar een hekel heeft gekregen eraan.

@ cissy; inderdaad, zijn naast het 'kliniek-verhaal' ook genoeg 'leuke' redenen om te willen kunnen laden :)