Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Renza schreef:@ Alle mensen die vinden dat ze de Fjord maar moet houden en blijkbaar ondankbaar, respectloos en verwend is omdat ze twijfelt of die wel bij haar past:
Wat voor paard zouden jullie iemand aanraden die graag wil springen, maar daar nog niet heel veel ervaring mee heeft?
Een 4 jarige Fjord?
Ik zou dan toch voor een wat ouder, braaf paard gaan. Dat al wat ervaring heeft, netjes springt.
Maar ik zal wel gek zijn
Renza schreef:@ Alle mensen die vinden dat ze de Fjord maar moet houden en blijkbaar ondankbaar, respectloos en verwend is omdat ze twijfelt of die wel bij haar past:
Wat voor paard zouden jullie iemand aanraden die graag wil springen, maar daar nog niet heel veel ervaring mee heeft?
Een 4 jarige Fjord?
Ik zou dan toch voor een wat ouder, braaf paard gaan. Dat al wat ervaring heeft, netjes springt.
Maar ik zal wel gek zijn
Vue schreef:Ik niks, maar diverse mensen vragen al hoever je in de sport wil komen, en waarom je zus wel meerdere paarden heeft en jij niet.
En kan je niet gaan springen/starten met een van haar paarden dan, dan kun je je fjordje houden.
maikeltje schreef:Guernica schreef:Tja, het is gewoon allemaal een vooroordeel over de fjord.
Nou zijn fjorden ook niet rasechte springwezens maar ze kunnen wel degelijk wat, en het is echt niet zo dat jij op je huidige niveau te goed bent voor een fjord.
Maar het zou mijn keuze niet zijn als ik wilde springen. En TS wil springen
IniminiLover schreef:waarom mijn zus meer heeft heb ik al gezegt , hoever ik wil komen ? gewoon ik hoop nartuurlijk z enzo maar ook gewoon strax er in rollen en beetje meer paarden enzo gaan pakken ,,
en had ik ook al gezegt dat dat mischien ook ging komen dat ik een van mijn zus ging starten ,,
) Guernica schreef:Tja, ze heeft het nog niet eens een kans gegeven. Dat vind ik zo respectloos.
Het is echt zo van: "beeeh ik wil springen en ik wil geen fjord en zij zijn groot en ik is klein en dat is niet eerlijk en ik heb altijd gelijk en gij die tegen me in gaat zeurt."
Als ze het écht had geprobeerd had je mij niet gehoord.
Guernica schreef:Tja, ze heeft het nog niet eens een kans gegeven. Dat vind ik zo respectloos.
Het is echt zo van: "beeeh ik wil springen en ik wil geen fjord en zij zijn groot en ik is klein en dat is niet eerlijk en ik heb altijd gelijk en gij die tegen me in gaat zeurt."
maar kan me best voorstellen dat er mensen zijn die een andere beslissing hebben en dan vind ik ze niet meteen respectloos/verwend/etc.x_Anne_x schreef:maikeltje schreef:Doet dit ter zake dan?
Ja want L springen zou ze makkelijk moeten kunnen halen met t fjordje
_Micha_ schreef:Tuurlijk, als M haar doel is denk ik écht wel dat dat met haar fjord haalbaar is.
Je hebt nog steeds niet gezegt hoe het komt dat je zus er meer heeft.
Je zus had ponys (hoe komt ze daar aan? gekregen? gekocht? ) en heeft ze verkocht en daar paarden van gekocht dat snap ik. Maar hoe kwam ze aan die pony's
Citaat:...omdat mijn oom is overleden vond mijn opa het moeilijk om hem weg te doen...
Guernica schreef:maikeltje schreef:Maar het zou mijn keuze niet zijn als ik wilde springen. En TS wil springen
Tja, ze heeft het nog niet eens een kans gegeven. Dat vind ik zo respectloos.
Guernica schreef:Tja, ze heeft het nog niet eens een kans gegeven. Dat vind ik zo respectloos.
Betekend absoluut niet dat ze geen respect voor het dier heeft. Misschien moet jij t hele topic nog maar es doorlezen want ik weet niet hoe vaak zij t nog moet zeggen dat ze wel gek op hem is. Renza schreef:Hoezo is dat respectloos?
Ik zou het respectloos vinden als ze, stel dat de Fjord springen niet leuk zo vinden en dat niet goed zou kunnen, toch ondanks dat met 'm ging springen.
Maar nadenken of de Fjord en zij wel bij elkaar passen, en evt een leuk tehuis voor de Fjord zoeken en zelf een springpaard kopen, dat vind ik niet respectloos hoor.
Al zou ik zelf ook gewoon de Fjord houdenmaar kan me best voorstellen dat er mensen zijn die een andere beslissing hebben en dan vind ik ze niet meteen respectloos/verwend/etc.
IniminiLover schreef:_Micha_ schreef:Tuurlijk, als M haar doel is denk ik écht wel dat dat met haar fjord haalbaar is.
Je hebt nog steeds niet gezegt hoe het komt dat je zus er meer heeft.
Je zus had ponys (hoe komt ze daar aan? gekregen? gekocht? ) en heeft ze verkocht en daar paarden van gekocht dat snap ik. Maar hoe kwam ze aan die pony's
een Pony , Had ze gekregen ,,/ Overgenomen

x_Anne_x schreef:maikeltje schreef:Doet dit ter zake dan?
Ja want L springen zou ze makkelijk moeten kunnen halen met t fjordje

IniminiLover schreef:MyHorseGirl schreef:Tja, moeilijk. Hecht je veel waarde aan je fjord? Heb je het er wel voor over om je fjord je verkopen voor een springpaard? Zoals al eerder gezegt, er zijn een aantal mensen hier op bokt die alles met hun fjord doen.. Zoals GinnyBanshee. Zoek haar profiel maar is op met de zoekfunctie...
Ja ik hecht wel veel waarde aan hem ja
maikeltje schreef:Jippie, de L van Levenslang na jarenlang geploeter voor dat arme beest die waarschijnlijk veel liever bosritjes loopt. Vraag je eens af ten koste van wat ze die fjord moet houden. Je moet ook aan die pony denken, die doe je er hoogstwaarschijnlijk niet echt een plezier mee om 'm week in week uit mee te slepen naar de springles en de springwedstrijden. Fjorden hebben over het algemeen toch een wat ander temperament.