wat zouden jullie doen ? Fjord verkopen voor springpaard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 00:48

Ik niks, maar diverse mensen vragen al hoever je in de sport wil komen, en waarom je zus wel meerdere paarden heeft en jij niet.
En kan je niet gaan springen/starten met een van haar paarden dan, dan kun je je fjordje houden.

IniminiLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 00:48

Renza schreef:
@ Alle mensen die vinden dat ze de Fjord maar moet houden en blijkbaar ondankbaar, respectloos en verwend is omdat ze twijfelt of die wel bij haar past:

Wat voor paard zouden jullie iemand aanraden die graag wil springen, maar daar nog niet heel veel ervaring mee heeft?
Een 4 jarige Fjord?
Ik zou dan toch voor een wat ouder, braaf paard gaan. Dat al wat ervaring heeft, netjes springt.

Maar ik zal wel gek zijn :+

Nou dan zijn wij denk ik samen gek ! hahaha

Dekloktikt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 00:50

Renza schreef:
@ Alle mensen die vinden dat ze de Fjord maar moet houden en blijkbaar ondankbaar, respectloos en verwend is omdat ze twijfelt of die wel bij haar past:

Wat voor paard zouden jullie iemand aanraden die graag wil springen, maar daar nog niet heel veel ervaring mee heeft?
Een 4 jarige Fjord?
Ik zou dan toch voor een wat ouder, braaf paard gaan. Dat al wat ervaring heeft, netjes springt.

Maar ik zal wel gek zijn :+

Helemaal mee eens.

IniminiLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 00:50

Vue schreef:
Ik niks, maar diverse mensen vragen al hoever je in de sport wil komen, en waarom je zus wel meerdere paarden heeft en jij niet.
En kan je niet gaan springen/starten met een van haar paarden dan, dan kun je je fjordje houden.

waarom mijn zus meer heeft heb ik al gezegt , hoever ik wil komen ? gewoon ik hoop nartuurlijk z enzo maar ook gewoon strax er in rollen en beetje meer paarden enzo gaan pakken ,,

en had ik ook al gezegt dat dat mischien ook ging komen dat ik een van mijn zus ging starten ,,

Anoniem

maikeltje schreef:
Guernica schreef:
Tja, het is gewoon allemaal een vooroordeel over de fjord.
Nou zijn fjorden ook niet rasechte springwezens maar ze kunnen wel degelijk wat, en het is echt niet zo dat jij op je huidige niveau te goed bent voor een fjord.

Maar het zou mijn keuze niet zijn als ik wilde springen. En TS wil springen :+

Tja, ze heeft het nog niet eens een kans gegeven. Dat vind ik zo respectloos.
Het is echt zo van: "beeeh ik wil springen en ik wil geen fjord en zij zijn groot en ik is klein en dat is niet eerlijk en ik heb altijd gelijk en gij die tegen me in gaat zeurt."
Als ze het écht had geprobeerd had je mij niet gehoord.

maikeltje

x_Anne_x schreef:
IniminiLover schreef:

o uhm wat vroeg je dan ? :P

Er is meerdere keren gevraagd wat jij verstaat onder verder komen.

L? M? Z? Olympische spelen?

Doet dit ter zake dan?

Pannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 00:51

je moet voor jezelf gewoon even afwegen wat meer telt voor jou, het feit dat er vrij veel emotionele waarde aan die fjord zit (toch) waar je echt nog veel leuke dingen mee kunt doen, of dat je veel liever écht de wedstrijdsport in wilt met een paard waarvan jij denk dat dat beter gaat.

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 00:51

maikeltje schreef:
Doet dit ter zake dan?

Ja want L springen zou ze makkelijk moeten kunnen halen met t fjordje

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 00:53

Tuurlijk, als M haar doel is denk ik écht wel dat dat met haar fjord haalbaar is.

Je hebt nog steeds niet gezegt hoe het komt dat je zus er meer heeft.
Je zus had ponys (hoe komt ze daar aan? gekregen? gekocht? ) en heeft ze verkocht en daar paarden van gekocht dat snap ik. Maar hoe kwam ze aan die pony's

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 00:53

IniminiLover schreef:
waarom mijn zus meer heeft heb ik al gezegt , hoever ik wil komen ? gewoon ik hoop nartuurlijk z enzo maar ook gewoon strax er in rollen en beetje meer paarden enzo gaan pakken ,,

en had ik ook al gezegt dat dat mischien ook ging komen dat ik een van mijn zus ging starten ,,

'Z enzo' bereik je niet zo snel ;)
Ik zou eerst lekker gaan leren op je fjordje en met de tijd kijken of je er dan een van je zus uit kunt brengen als je uitgeleerd bent met Bjorn. (en dat ben je voorlopig nog niet, kijk maar naar Amber en GinnyBanshee ;) )

IniminiLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 00:54

Guernica schreef:
Het is echt zo van: "beeeh ik wil springen en ik wil geen fjord en zij zijn groot en ik is klein en dat is niet eerlijk en ik heb altijd gelijk en gij die tegen me in gaat zeurt."

Nou zo reageer ik niet hoor ,, maar ze zeggen gewoon dat ik hem weg moet doen, dus ik vraag hier om een mening !

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 00:54

Guernica schreef:

Hoezo is dat respectloos?

Ik zou het respectloos vinden als ze, stel dat de Fjord springen niet leuk zo vinden en dat niet goed zou kunnen, toch ondanks dat met 'm ging springen.

Maar nadenken of de Fjord en zij wel bij elkaar passen, en evt een leuk tehuis voor de Fjord zoeken en zelf een springpaard kopen, dat vind ik niet respectloos hoor.

Al zou ik zelf ook gewoon de Fjord houden :+ maar kan me best voorstellen dat er mensen zijn die een andere beslissing hebben en dan vind ik ze niet meteen respectloos/verwend/etc.

x_Anne_x schreef:
maikeltje schreef:
Doet dit ter zake dan?

Maar L springen is met een springpaard een stuk makkelijker dan met een Fjord :)

IniminiLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 00:55

_Micha_ schreef:
Tuurlijk, als M haar doel is denk ik écht wel dat dat met haar fjord haalbaar is.

Je zus had ponys (hoe komt ze daar aan? gekregen? gekocht? ) en heeft ze verkocht en daar paarden van gekocht dat snap ik. Maar hoe kwam ze aan die pony's

een Pony , Had ze gekregen ,,/ Overgenomen

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 00:55

Citaat:
...omdat mijn oom is overleden vond mijn opa het moeilijk om hem weg te doen...

Alleen hier al om zou ik het persoonlijk nooit over mijn hart kunnen verkrijgen om het paard weg te doen.
En dat staat helemaal los van je springambities en het feit dat je schrijft bij voorbaat al 'niets aan je fjord te hebben'.
Laatst bijgewerkt door Nexus op 18-02-09 00:57, in het totaal 2 keer bewerkt

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 00:55

Guernica schreef:
maikeltje schreef:
Maar het zou mijn keuze niet zijn als ik wilde springen. En TS wil springen :+

Waarom proberen met een groene fjord? Dat moet je mij toch eens uitleggen. Ik denk dat zowel TS als fjord daar niet gelukkiger van worden. Fjorden zijn over het algemeen niet echt uitblinkers in de springsport en daarbij is deze fjord nog erg jong. Daarbij moet TS waarschijnlijk ook nog eea leren. Mij lijkt een combinatie van TS met een wat meer ervaren sportpaardje een veel verstandigere combinatie denk je zelf ook niet? ;)
Ik snap trouwens niet waar die drukte allemaal voor nodig is, krijg het idee dat sommige posters hier in dit topic met een hartslag van 140 achter de pc zitten :+

esther_sonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 00:56

pff meid wees blij dat je een fjord hebt en kan rijden.
het lijkt me een super leuk beestje!
Ik moest pas geleden stoppen met mijn manege lessen..
bah.. ik mis het..!!

Dekloktikt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 00:57

Guernica schreef:

Sjeetje, zo gaat het helemaal niet :roll:
Ze roept niet dat ze geen fjord wil! Hij past alleen niet bij dr op die manier. En dat nou niet iedereen gemaakt is voor een fjord of dat een fjord nou niet gemaakt is voor iedereen zn wensen. :7 Betekend absoluut niet dat ze geen respect voor het dier heeft. Misschien moet jij t hele topic nog maar es doorlezen want ik weet niet hoe vaak zij t nog moet zeggen dat ze wel gek op hem is.

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 00:58

Renza schreef:
Hoezo is dat respectloos?

Ik zou het respectloos vinden als ze, stel dat de Fjord springen niet leuk zo vinden en dat niet goed zou kunnen, toch ondanks dat met 'm ging springen.

Maar nadenken of de Fjord en zij wel bij elkaar passen, en evt een leuk tehuis voor de Fjord zoeken en zelf een springpaard kopen, dat vind ik niet respectloos hoor.

Al zou ik zelf ook gewoon de Fjord houden :+ maar kan me best voorstellen dat er mensen zijn die een andere beslissing hebben en dan vind ik ze niet meteen respectloos/verwend/etc.

laat dr eerste eens uitzoeken of dat beestje springen leuk vind en hoe ver ze daar mee kan komen.
Het is geen auto die je zo even inruilt omdat die ander sneller is
Laatst bijgewerkt door x_Anne_x op 18-02-09 00:58, in het totaal 1 keer bewerkt

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 00:58

IniminiLover schreef:
_Micha_ schreef:

een Pony , Had ze gekregen ,,/ Overgenomen

Straks had ze meerder pony's ?

Maikeltje: hij is 200 hoor :Y)

Nou mensen ik ga maar eens naar mijn bedje toe, een aangezien dit topic morgen vast op slot is. Tot ziens :wave:

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 00:59

x_Anne_x schreef:
maikeltje schreef:
Doet dit ter zake dan?

Jippie, de L van Levenslang na jarenlang geploeter voor dat arme beest die waarschijnlijk veel liever bosritjes loopt. Vraag je eens af ten koste van wat ze die fjord moet houden. Je moet ook aan die pony denken, die doe je er hoogstwaarschijnlijk niet echt een plezier mee om 'm week in week uit mee te slepen naar de springles en de springwedstrijden. Fjorden hebben over het algemeen toch een wat ander temperament.

Phoebe_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 01:00

Sommige overdrijven wel een beetje in hun opmerkingen en zijn zelf OOK respectloos naar haar toe
Zelf vind ik ook dat ze het beter zal kunnen leren met een iets ouder paard met ervaring dan met een fjord van nog maar 4 jaar!
En omdat ze het gekregen heeft van haar opa moet ze het héél haar leven bijhouden? Soms moet je keuze's maken die niet fijn zijn en zelfs pijn doen.
Dit vind ik een zwak argument dat je het daarom moet bijhouden.
Als de fjord een goede thuis krijgen en gelukkig is en zij een springpaardje koopt met enige ervaring wat is het probleem dan toch?
Laatst bijgewerkt door Phoebe_ op 18-02-09 01:01, in het totaal 2 keer bewerkt

cyrano

Maar L springen is met een springpaard een stuk makkelijker dan met een Fjord :)

Moet het makkelijk zijn dan? Het gaat toch uiteindelijk om de uitdaging op wat voor paard je ook start.

maar even offtopic: wat heeft die Bjorn een heerlijk bekkie zeg.
Laatst bijgewerkt door cyrano op 18-02-09 01:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Dat is dus mijn hele punt, als ze écht zo gek op hem is kan ze het toch proberen? Wat lessen nemen, kijken hoe de klik is, misschien gaat het wel hartstikke goed, daarna kan je altijd nog anders beslissen.
In mijn ogen is het vrij bijzonder als je zomaar een paard krijgt, waarom meteen doorverkopen voor een ander omdat het misschien niet werkt?

MyHorseGirl

IniminiLover schreef:
MyHorseGirl schreef:
Tja, moeilijk. Hecht je veel waarde aan je fjord? Heb je het er wel voor over om je fjord je verkopen voor een springpaard? Zoals al eerder gezegt, er zijn een aantal mensen hier op bokt die alles met hun fjord doen.. Zoals GinnyBanshee. Zoek haar profiel maar is op met de zoekfunctie...

Ja ik hecht wel veel waarde aan hem ja

Dat bedoel ik. dan is het al gelijk een ander verhaal..

Ben je eventueel financieel in staat om je fjord te houden en een nieuw paard erbij te kopen?

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 01:01

maikeltje schreef:
Jippie, de L van Levenslang na jarenlang geploeter voor dat arme beest die waarschijnlijk veel liever bosritjes loopt. Vraag je eens af ten koste van wat ze die fjord moet houden. Je moet ook aan die pony denken, die doe je er hoogstwaarschijnlijk niet echt een plezier mee om 'm week in week uit mee te slepen naar de springles en de springwedstrijden. Fjorden hebben over het algemeen toch een wat ander temperament.

nouja is dit haar doel zou zijn zou daar toch niets mis mee zijn. Vandaar de vraag hoe ver wil je komen