BIT veranderingen? (het tijdschrift)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

esther82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 16:34

Nibbit schreef:
Ik ben echt heel erg benieuwd of degenen die nu opzeggen ook meteen kunnen stoppen en geld terug krijgen

In principe heb je een opzegtermijn van een jaar. Je zit als je betaalt hebt gewoon aan je abbo vast volgens mij.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 16:35

barbar schreef:
zijn er dan helemaal geen bokkers die 2 keer per jaar een gratis dresuurblad leuk vinden? ;(
ok, je krijgt nu nog maar 8 bitbladen (ben ik ook niet zo blij mee want ik vond 11 al weinig :Y) ) maar je betaald nu ook minder.

Ik vind het niet erg om de Dressuur te krijgen, mits ik dan ook daadwerkelijk maar voor 8 ipv 11x Bit ga betalen. En niet voor 8 + 2...

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 16:40

esther82 schreef:
Nibbit schreef:
Ik ben echt heel erg benieuwd of degenen die nu opzeggen ook meteen kunnen stoppen en geld terug krijgen

In principe heb je een opzegtermijn van een jaar. Je zit als je betaalt hebt gewoon aan je abbo vast volgens mij.

Je hebt een opzegtermijn, maar volgens mij mag niet eenzijdig het contract veranderd worden. Zonder daarbij een duidelijk begeleidende brief.
Daarom mag mijn inziens het contract met onmidelijke ingang worden stopgezet.

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 16:41

ik las op het achterste blad al "het volgende nummer verschij nt 13 april'' maar heb er verder niet bij stil gestaan dat ik m nu maar 8 keer per jaar krijg.
beetje raar dat je ook de dressuur erbij krijgt.terwijl er toch wel mensen zijn die de dressuur niet echt leuk vinden.
rara actie van de bit eigenlijk en vooral omdat ze het eigenlijk zonder aankondiging gedaan hebben

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 16:42

Djilan schreef:
barbar schreef:
zijn er dan helemaal geen bokkers die 2 keer per jaar een gratis dresuurblad leuk vinden? ;(
ok, je krijgt nu nog maar 8 bitbladen (ben ik ook niet zo blij mee want ik vond 11 al weinig :Y) ) maar je betaald nu ook minder.

Ik vind het niet erg om de Dressuur te krijgen, mits ik dan ook daadwerkelijk maar voor 8 ipv 11x Bit ga betalen. En niet voor 8 + 2...

Het abonneegeld gaat maar een tientje omlaag :(

Djilna

Re: BIT veranderingen? (het tijdschrift)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 16:43

Ja dat bedoel ik, dus dat klopt niet.
Als het wel zou kloppen zou ik er geen probleem mee hebben...

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 16:55

Ik heb er ook maar een mailtje aan gewaagd.
11x per jaar vond ik prima, het blad 'Dressuur' ook, maar dat de uitgever bedenkt dat 8x Bit en 2x Dressuur nu wel 'even kan', schiet mij een beetje in het verkeerde keelgat :(

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 17:01

amanda2 schreef:
volgens mij stond er op de accgiro die ik gepost heb 71 euro voor n abo Bit??

volgens mij bij mij dus ook. ik heb het echt net eind december overgemaakt :( dus ik krijg én minder BIT en de korting door m'n neus geboord. Ik vind opzich het blad Dressuur wel interessant, maar het feit dat ik daar niet over wordt geinformeerd als ik mijn abo voor de volle prijs verleng daar baal ik van.

dus daar ga ik ze zeker over mailen. en per direct ook opzeggen. ik was dit jaar weer te laat. dat soort dingen vergeet ik altijd.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 17:04

Had de bit al stop gezet, hoewel ik het wel een erg leuk blad vind, maar het werd een beetje aan de prijzige kant. Nu ben ik blij dat ik hem heb stop gezet. Ik vind het ronduit onbeschoft van bit's uitgever dat ze dit er zomaar doorheen drukken zonder duidelijk vooraf aan te geven. Mijn inziens zou dit ook een reden moeten zijn om je abbonement per direct op te zeggen.

Nellekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 17:05

Ik ga er ook even achteraan. Wil sowieso m'n 10 euro terug! Niet erg netjes om zomaar even te veranderen. Nou valt de schade voor mij wel mee, in principe maar 1 blad minder en ook 10 euro minder. Dan reken ik de dressuur gewoon als blad, maar dit hadden ze dan wel even kunnen vermelden want gratis is het zeker niet!

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 17:08

Ik zeg: "massaal mailen" ~~}> }>

BaiNar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 17:09

Ik heb ook 71,50 betaald... 30 november eindigd pas mijn abbo.termijn... Baal hier ook enorm van... niks korting... BAH!!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 17:12

Ik ben blij dat in mijn abonement al in november heb opgezegd. Ik vond Bit sowieso steeds minder informatief worden.

Nellekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 17:15

Ik heb ze duidelijk gemaakt dat ik graag alle bitten voor 3,33 ontvang maar dat helaas niet het geval is. Dat ik mijn 10 euro teruggestort wil hebben, en als ze geen plannen hebben de Bit vaker dan 8x per jaar uit te geven ik mijn abonnement wil beindigen. Niet zo'n aardig mailtje als in de beginpost maar ik hoop dat het door ons massaal mailen anders wordt!

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 17:17

Ik ben al begonnen met mailen :j

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 17:21

Even op de site van BIT gekeken onder het kopje abonnementen. Daar staat "10 nummers voor 59,50" maar er wordt met geen woord gesproken over het feit dat dit abonnement zou bestaan uit 8 x BIT en 2 x Dressuur..

Ik vind het een merkwaardige gang van zaken..

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 17:32

Crosskip schreef:
Het is wel zo dat je minder abonnements geld gaat betalen.
Je betaald nu 12 euro minder voor een jaarabbo!

Dressuur krijgt iedere Paardenkrant en Bit lezer gratis toegestuurd, dus daar zou je in principe niet voor betalen.

Bedragen kun je nalezen in het colofon achterin het blad.

Correctie: Het abonnementsgeld gaat met 10 euro omlaag :) Niet met 12.. Dus voor iemand die dressuur niet leest, kost het abonnement bit zelfs meer, ook al betaal je iets minder ( 3x Bit á 6,95 is bijna 20,85 ) Ze pakken je 3 maanden af, berekenen daarvoor 10 euro minder, maar 3 maanden kosten bijna 21 euro. En dan krijgen een hoop ruiters een blad wat ze boeit, maar zat ruiters een blad waar ze de kachel mee aan willen maken :+ Dus als je het even goed bekijkt, Heb je als niet dressuurruiter zelfs met een VERHOGING te kampen ;)

Zo lust ik er nog wel een paar.. Mijn abonnement heb ik toevallig een week voor dit bekend werd opgezegd, aangezien ik al maanden lang achter mijn blad aan moet bellen en iedere keer mijn blad niet kreeg! Geen enkele poging tot klantbehoud, ook niet na 5 jaar, dus ik ben er hoe dan ook klaar mee!!

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 17:34

dat viel me ook al op op de site, daar wordt niks toegelicht.

sowieso vind ik het kwalijk dat er eerst een brief komt dat je 2x per jaar 'gratis' Dressuur krijgt, en 2 maanden later een brief dat je 3x minder BIT krijgt. dat is gewoonweg misleiding.

Ik weet nog dat ik die eerste brief wel 3x doorlas of er niet ergens een addertje onder het gras zat. die hebben ze dus bewaard tot januari :n

ik vind het een goed blad, en wou puur vanwege de kosten opzeggen. maar nu dit gebeuren al reden genoeg om op te zeggen.

Ik ga ook zeker eisen dat ze me 10 euro terug storten. Kom zeg!

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 17:36

Javayo schreef:
Ik weet nog dat ik die eerste brief wel 3x doorlas of er niet ergens een addertje onder het gras zat. die hebben ze dus bewaard tot januari :n

Hier nog zo 1... :(:)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 17:38

Is jullie trouwens niet opgevallen dat bit ook DUNNER is geworden met ingang van januari?? ;)

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 17:40

Nee he???!?!!?
Ik heb nog niet binnen -ook zoiets-...
*word gek, valt van stoel*

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 17:42

Tallie_Ho schreef:
Is jullie trouwens niet opgevallen dat bit ook DUNNER is geworden met ingang van januari?? ;)

-:(-

BaiNar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 17:43

Ik heb ze maar even een pittig briefje geschreven...
Heb nl. pas per 30 nov. betaald en ik wil een passende oplossing (en dat is meer dan 10,=)
OF opzegging per direct (zij houden zich niet aan de afspraken) en dan dus geld terug 71,50 - 13,50 (2 nummers) = 57,= retourneren!

Ik betaald dus gewoon 71,50 voor 8 BIT-jes..... Da's toch te gek voor woorden!! Dat Dressuur-ding gaat toch ongelezen bij de
oude kranten!!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 17:43

Het is trouwens zo dat als een der partijen een overeenkomst veranderd, de andere partij de overeenkomst kan ontbinden..

Zo werkt het ook met bijvoorbeeld verhogingen van tv abonnementsgelden, prijsverhogingen van internetproviders, telefoonmaatschappijen enz.

Je moet alleen wel DIRECT reageren :) Dus ga niet zittten wachten tot volgende maand, want dan kan het niet meer :)

shabbay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 17:45

Nikka schreef:
Tallie_Ho schreef:

-:(-

Januari nummers zijn meestal dunner, deze worden in december al opgemaakt/gedrukt (oftewel in elkaar geflanst). Zodat ze er rondom de feestdagen geen kijk naar hebben....

...als het februari nummer maar niet zo dun meer is. (ik blij dat ik al eerder had opgezegd:)
Laatst bijgewerkt door shabbay op 02-02-09 17:46, in het totaal 1 keer bewerkt