Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
tine10 schreef:Ik ben ook op zoek naar een nieuwe trailer, 2paards met koetsenframe, dus ben hier druk aan het meelezen. Valt nog niet mee!!! Dus als jullie tips hebben, die zijn welkom. Heb nu 1,5 paards. Deze zou ik bij Toeran om kunnen laten bouwen, maar ja, denk dat het handiger is om dan maar meteen voor een 2 paards te gaan. Bij Toeran hebben ze ook nieuwe, eigen merk. Iemand daar bekend mee?
ingvdh schreef:Van alle gespreken met dealers komt naar voren dat Hotra niet bekend staat als zeer degelijk, met name in de duurzaamheid scoren ze niet hoog. Maar, daar is de prijs dan ook naar.
Mijn keus gaat waarschijnlijk uit naar de Blomert Singapore, doorslaggevend zijn eigen gewicht van de trailer en de ruime zadelkamer, de andere goede kandidaat was de Böckmann Uno, maar de zadelkamer is klein/laag en alleen bereikbaar van binnenuit. Had ik geen zadelkamer gewild had ik voor de Böckman gegaan, zeker met de aanbieding die ze nu hebben, met het optiepakket voor €550.
Flurk schreef:Trailers moet je bekijken bij dealers en aanschaffen bij de fabriek dat bespaard je echt vele euro's
Flurk schreef:Het probleem bij Dealers is dat ze niet voldoende aan Hotra verdienen en daarom raden ze het af.
Kennissen van mij hebben al jaren Hotra en ik begrijp nu waarom.
Echt super alles en service ook goed.
Trailers moet je bekijken bij dealers en aanschaffen bij de fabriek dat bespaard je echt vele euro's
ingvdh schreef:Het optiepakket houdt in;
Een aluminium bodem, stootkussens aan de zijkant, kunststof trapbescherming & extra bekleding op de stangen
De trailers zelf zijn ook in de aanbieding:
Böckmann Comfort € 6.750
Böckmann Champion SE € 6.490
Böckmann Duo R € 5.690
Böckmann Uno / Duo SE € 4.250 / € 4.790
Als je het optiepakket erbij neemt heb je heel veel trailer voor je geld.
stefanvi schreef:Flurk schreef:Trailers moet je bekijken bij dealers en aanschaffen bij de fabriek dat bespaard je echt vele euro's
Ik vind dat een beetje oneerlijk tegenover de dealers.
Je laat de dealers er tijd en moeite in steken door jou van informatie te voorzien en showmodellen te laten zien en wellicht zelfs uitproberen.
En daarna stap jij doodleuk naar de fabrikant om het gewenste model daar aan te schaffen.
Tuurlijk, je haalt er een tussenschakel uit, maar persoonlijk vind ik het gewoon 'naaien' van de dealer om het zo te zeggen.
Het is toch logisch dat hun er ook aan willen verdienen? Als je het zo wilt doen moet je vanaf het begin op internet de desgewenste informatie zoeken en direct contact opnemen met de fabrikant vind ik. Dan moet je de dealer gewoon helemaal buiten beschouwing laten.
ingvdh schreef:Van alle gespreken met dealers komt naar voren dat Hotra niet bekend staat als zeer degelijk, met name in de duurzaamheid scoren ze niet hoog. Maar, daar is de prijs dan ook naar.
Mijn keus gaat waarschijnlijk uit naar de Blomert Singapore, doorslaggevend zijn eigen gewicht van de trailer en de ruime zadelkamer, de andere goede kandidaat was de Böckmann Uno, maar de zadelkamer is klein/laag en alleen bereikbaar van binnenuit. Had ik geen zadelkamer gewild had ik voor de Böckman gegaan, zeker met de aanbieding die ze nu hebben, met het optiepakket voor €550.
. Heeft mijn man van pure ellende de deur er maar uitgeslepen. Dan werd ook duidelijk hoe slecht deze trailer afgewerkt is. Een echte schande. Van het begin af aan heb ik problemen met mijn stekker die aan de trailer zat. Dan gingen mijn lichten dan niet. Dan brandde mijn lichtje niet meer in de trailer (weer slecht contact --> slechte afwerking) De stickers zijn ook al volledig aan het los gaan vanaf het begin. Ben eens benieuwd hoe die trailer er gaat uitzien binnen 5 jaar?