[INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 07:13

Dat is wel heel veel. Heb je hem wel op de weegbrug gehad? Anders is er niks over te zeggen.

Sideswipe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 11:55

Spenk schreef:
Dat is wel heel veel. Heb je hem wel op de weegbrug gehad? Anders is er niks over te zeggen.

Nee dat niet. Ik rekende zelf al met 900 kg gezien mijn ervaringen met de vorige trailer.
Die (Hotra) had ik wel op de weegbrug gehad en dat klopte ook van geen kant. Toen ben ik er achteraan gaan bellen en kreeg te horen dat ze een lege (dus zonder rubberen vloer, zonder metalen stangen etc dus een kale casco trailer gebruiken voor de typegoedkeuring.

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 02:10

Ik heb een nieuwe auto!

En tegen verwachting in is het toch de Peugeot 308 geworden. Wat een heerlijk ding. Nu druk opzoek naar een trailer die ik erachter kan hangen :j

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 07:17

Dayanara schreef:
Ik heb een nieuwe auto!

En tegen verwachting in is het toch de Peugeot 308 geworden. Wat een heerlijk ding. Nu druk opzoek naar een trailer die ik erachter kan hangen :j

Hoeveel mag die trekken dan?

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 09:31

MarjanB schreef:
Dayanara schreef:
Ik heb een nieuwe auto!

Hoeveel mag die trekken dan?

1650 nu zal ik er nooit dat achter hangen hoor. Altijd maar 1 paard mee sowieso

Sideswipe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 12:20

Dayanara schreef:

Das nog mooi! Het namelijk gaat best hard met het gewicht als je het werkelijk gewicht van de trailer rekent en als je een grotere warmbloed laad.

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 02:29

Sideswipe schreef:
Dayanara schreef:

Das nog mooi! Het namelijk gaat best hard met het gewicht als je het werkelijk gewicht van de trailer rekent en als je een grotere warmbloed laad.

Ik neem een dikke tinker mee op pad (587 kilo). Nu dus kijken naar trailers maar dat wordt ook wel een dingetje. Denk dat we maar een dag naar dealers gaan rijden want op MP en fb vind ik niets :n

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 06:58

Oh heb er hier 1 van 600 kilo en die heb ik in een tweepaards achter de auto en die mag 1.700 trekken. Heb een atec aluminium.

Welke regio woon je? Heb hier bij de dealer regelmatig gebeld of hij nog wat binnen had gekregen en kon zo m’n trailer kopen :D

welmoedz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 13:15

Hoi! Ik kom even snel binnenvallen :')

Ik zoek al een tijdje naar een Toyota rav4 die 1500 kg kan trekken. We hebben nu een auris uit 2009 die 1300 kan trekken (200000 op de teller) Ik kwam deze tegen op marktplaats.. uit 2004 en 180000. We gaan vanmiddag kijken. Mensen hier bekend met een oudere rav 4? Heb je niet al te veel mankementen? Waar moet ik op letten?

https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/toy ... pp-desktop

Sideswipe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 13:55

Mijn ervaring is dat je met dit soort KM standen wel de kans heb dat je de ellende van een ander koopt.

Ik doe de prive auto's vaak weg rond deze standen. Dan heb je al wat kosten gehad en komen er nog wel meer aan.

Als je handig bent met sleutelen aan autos is het uiteraard geen probleem maar om nu zo te zeggen of ie wel of niet goed is...

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 15:12

MarjanB schreef:
Oh heb er hier 1 van 600 kilo en die heb ik in een tweepaards achter de auto en die mag 1.700 trekken. Heb een atec aluminium.

Welke regio woon je? Heb hier bij de dealer regelmatig gebeld of hij nog wat binnen had gekregen en kon zo m’n trailer kopen :D

Eindhoven maar de trailer doe ik heb gezien staat helemaal in Ruurlo. Ze vragen vaak in budget maar dat hangt voor mij echt af van de trailer. Welke trailer heb jij precies?

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 15:15

Sideswipe schreef:
Mijn ervaring is dat je met dit soort KM standen wel de kans heb dat je de ellende van een ander koopt.

Ik doe de prive auto's vaak weg rond deze standen. Dan heb je al wat kosten gehad en komen er nog wel meer aan.

Als je handig bent met sleutelen aan autos is het uiteraard geen probleem maar om nu zo te zeggen of ie wel of niet goed is...

Dit hoeft niet hoor. Ik had een Astra uit 2003 met ruim 2 ton op de teller toen ik hem kocht en net 3 ton voordat ik hem in de prak reed. Ben met trailer en al naar Frankrijk ermee gereden. Wat een heerlijk ding was dat. Mis hem echt :j

Peugeot die ik nu heb heeft 148000 gelopen.

Sideswipe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 15:53

Dayanara schreef:
Dit hoeft niet hoor. Ik had een Astra uit 2003 met ruim 2 ton op de teller toen ik hem kocht en net 3 ton voordat ik hem in de prak reed. Ben met trailer en al naar Frankrijk ermee gereden. Wat een heerlijk ding was dat. Mis hem echt :j

Peugeot die ik nu heb heeft 148000 gelopen.

Inderdaad hoeft dat niet. Daarom zei ik ook "...de kans hebt dat je...." :D

Je moet er dan (A) geluk mee hebben en (B) is het ook afhankelijk wat er mee is gebeurt. is het een auto die alleen maar lange ritten heeft gemaakt of 4 keer daags steeds stukjes van 5km..

Wel mooi dat je veel plezier van de Astra hebt gehad.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 16:56

Dayanara schreef:
MarjanB schreef:

Eindhoven maar de trailer doe ik heb gezien staat helemaal in Ruurlo. Ze vragen vaak in budget maar dat hangt voor mij echt af van de trailer. Welke trailer heb jij precies?

Een atec starline, wel iets ouder maar nog super netjes. Heb je al bij weijers gekeken?

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 17:06

Citaat:
Een atec starline, wel iets ouder maar nog super netjes. Heb je al bij weijers gekeken?

Nee nog niet, ben nog bij geen dealer geweest. Nog niet echt tijd voor gehad. Ik wilde ook bij zuidzijde informeren en 10trailers

Samantha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 17:54

Gert Jan Hansen heeft regelmatig zeer nette trailers te koop staan. Volgens mij dicht bij Breda zo uit mijn hoofd. Hij adverteert op marktplaats en op Facebook. Ik heb daar mijn nette atec starline vandaan, super fijne trailer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 18:05

Dayanara schreef:
MarjanB schreef:

Ik heb mijn trailer bij Trailerplein in Nederweert gekocht. Wel trailers in de wat hogere prijsklasse.

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 00:30

Samantha89 schreef:
Gert Jan Hansen heeft regelmatig zeer nette trailers te koop staan. Volgens mij dicht bij Breda zo uit mijn hoofd. Hij adverteert op marktplaats en op Facebook. Ik heb daar mijn nette atec starline vandaan, super fijne trailer.

Ja klopt :j

Ik wil een niet te dure. Ik ben niet altijd erg zuinig op mijn spul en mijn paard al helemaal niet := Trailerplein in Nederweert is sowieso wel boven budget, ik zat aan max e3500 - e4000 te denken

Samantha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 06:58

In die prijsklasse vindt je zeker wel wat bij hem!

mi_ca20B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 14:09

Ik heb een vraagje, ik heb een E pony en zoek een trailer. Maar mijn auto kan maar 750 kg trekken. Iemand tips?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 14:13

mi_ca20B schreef:
Ik heb een vraagje, ik heb een E pony en zoek een trailer. Maar mijn auto kan maar 750 kg trekken. Iemand tips?

Dat is onmogelijk. Je pony zal al rond de 500 kg wegen en een trailer van 250 kg bestaat niet

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 14:35

mi_ca20B schreef:

Dit redt je niet, je moet een auto hebben die minimaal 1200 kg mag trekken.
En afhankelijk van de trailer misschien nog meer. Trailers wegen werkelijk altijd meer dan op papier staat.

Kan zelf gebeuren dat je BE rijbewijs nodig gaat hebben als je een grote auto hebt.

Jouw auto mag maar 750 trekken, wat voor auto heb je? Heb je al een trekhaak en heb je op de goede plek op je papieren gekeken?

mi_ca20B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 14:37

Ik heb een skoda fabia maar rijd er wel altijd met een vouwwagen achter

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 14:39

Daar kun je geen trailer mee trekken, althans niet met je paard erin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 14:39

Een skoda fabia kan inderdaad geen trailer trekken. Dat moet je ook niet willen veel te gevaarlijk zo'n kleine lichte auto ervoor.