[INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sideswipe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 09:33

MarjanB schreef:
Ja dat is vaak een dingetje, ik heb wel het nieuwe model maar het scherm van de snelheidsmeter is kleiner dan besteld omdat die schermen niet leverbaar waren :+ nou ja dat zal me.. mijn bestelling is toen fout gegaan en had een aantal opties niet genomen. Bleek er nog ergens 1 op voorraad te staan en die heb ik toen genomen waardoor ik dus alle denkbare opties heb _O-

Maar goed het is echt een gedoe om een leaseauto uit te zoeken. Soms moet je driekwart jaar wachten op levering.

Bedoel jij het scherm van het instrumentarium, dus voor het stuur? Daar had de dealer het ook nog over.
Het normale scherm is dan kleiner, zie foto met een digitaal scherm in het midden en dan de vaste meters links en rechts. Deze heb jij dan toch.
Afbeelding

Het optionele 10,2" scherm heb je dan heel digitaal display. Bij de dealer (jonge knul) vond het normale scherm irritant omdat je geen toerenteller hebt

Hoe bevalt jou het dashboard?

MarjanB

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 09:46

Ja heb deze! Heb wel de instellingen veranderd en alleen de toerenteller in beeld want de snelheid staat er toch al groot in beeld :+

Ik vind t een erg fijne auto, groot genoeg maar geen mega draaicirkel en lekker wat stugger waardoor je iets meer gevoel hebt in bochten ipv zo’n ding dat door hangt _O-

Zou gewoon in meerdere auto’s proef gaan rijden en kijken wat je het fijnst vind. Ik vond de Skoda weer bagger en de Ford Focus ook. Maar anderen vinden die juist weer fijn. Renault is de in de afgelopen jaren betrouwbaarder geworden door samengaan met Nissan. De vag auto’s zijn juist weer minder betrouwbaar geworden. Maar goed als je lease hebt is dat net wat minder belangrijk al blijft t irritant als je een maandagochtend auto hebt

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 10:54

xsensibel schreef:
Onali schreef:
Even iets anders maar wel gerelateerd aan trekken met trailers.

Waar heb je je E-rijbewijs gehaald en wat kostte het ongeveer?

Ooit gehoord dat je het bijv. soms via vakantieveilingen kan doen, heeft iemand hier ervaring mee?

Regio Utrechtse Heuvelrug

Ik zit in de omgeving van Rotterdam en heb bij dezelfde rijschool mijn BE gehaald als waar ik mijn B gehaald heb. Ik heb een dagcursus gedaan en was inclusief examen €560 kwijt :)

Ik reed wel al echt veel met de trailer dus dat heeft in mn voordeel gewerkt zei mijn instructeur

Ik heb ervaring met trailer in binnen- en buitenland, maar heb een lichtere auto gekocht die dus minder mag trekken.
Ik heb 2 shetlanders dus kwa gewicht geen probleem, wel kwa rijbewijs.
Ze staan samen comfortabel in een 1 1/2 paardstrailer, maar die zijn bij de trailerboer te zwaar.

Sideswipe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 14:04

MarjanB schreef:
Ja heb deze! Heb wel de instellingen veranderd en alleen de toerenteller in beeld want de snelheid staat er toch al groot in beeld :+

Ik vind t een erg fijne auto, groot genoeg maar geen mega draaicirkel en lekker wat stugger waardoor je iets meer gevoel hebt in bochten ipv zo’n ding dat door hangt _O-

Zou gewoon in meerdere auto’s proef gaan rijden en kijken wat je het fijnst vind. Ik vond de Skoda weer bagger en de Ford Focus ook. Maar anderen vinden die juist weer fijn. Renault is de in de afgelopen jaren betrouwbaarder geworden door samengaan met Nissan. De vag auto’s zijn juist weer minder betrouwbaar geworden. Maar goed als je lease hebt is dat net wat minder belangrijk al blijft t irritant als je een maandagochtend auto hebt

Die Megane en S-cross zijn nu nog wel te doen, als is dit dat de eerste auto dat ik mijn leasebudget ga overschrijden en bij ga betalen middels eigen bijdrage.
Dus de keuze om prive weer een trekauto te nemen komt wel dichterbij (wellicht de volgende keer over 5 jaar)

Ik ging toen over van een Mazda 6 naar mijn eerste Skoda octavia, die kon ik overnemen van een vertrekkende collega (1/2 jaar oud en 20dkm).
Eerst had ik zoiets van "wat moet ik met zo'n oostblok VW" maar toen ik zag dat ik qua bijtelling bijna twee Skoda's kon rijden voor één Mazda6 was ik om.
(blijf toch nederlander hé :D :D )

Skoda is wat meer afgeveerd o comfort, bijna wat gezapig. Ja, daar moet je aan wennen als van een scherp sturende auto af komt.

Ooit een C4 gehad met het maandagochtend syndroom. Vreselijk, was altijd wat stuk. gelukkig heb je de kosten niet maar wel de tijd die het je kost en dat je dan weer een leenauto hebt zonder trekhaak.

Ik denk dat het de Megane gaat worden. Heb jij het 7" of 9,3 " navigatiescherm? Als je de 7" hebt, mag ik daar dan een foto van? Via de dealer is het lastig blijkbaar.
Laatst bijgewerkt door Sideswipe op 29-07-22 14:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Sideswipe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 14:05

MarjanB schreef:

Kun je dat dan instellen?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 14:16

Ja je kan verschillende dingen kiezen. Zal zo ff foto maken :D

Sideswipe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 14:28

MarjanB schreef:
Ja je kan verschillende dingen kiezen. Zal zo ff foto maken :D

Top, ik hang met de muis al boven de bestel knop :D :+

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 15:26

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sideswipe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 15:31

MarjanB schreef:
[ [url=m/1hglrO.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/GGVzsk.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/i9vQRT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Top, dank je wel. Ziet er hartstikke netjes uit!

Er verandert wel een hoop in 5 jaar door de digitale techniek.

Sideswipe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 16:09

MarjanB schreef:
*fotos dashboard *

En jij hebt het 7"navigatiescherm

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 16:29

Heeft er iemand nog tips voor een (zuinige) benzine auto voor een beginnend bestuurder? (dus geen formaatje stationwagen)
Die gemiddeld en ook daadwerkelijk 1300/1400kg kan trekken?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 16:58

Drico schreef:
Heeft er iemand nog tips voor een (zuinige) benzine auto voor een beginnend bestuurder? (dus geen formaatje stationwagen)

Definieer zuinig?

Vrijwel alles wat meer is dan een overdekte rolschaats kan dat wel aan de haak hebben.
Of je dat ook moet willen, lopen de meningen sterk uiteen.

Als het je uitsluitend te doen is om goedkoop, koop een kleine camper die net op groot rijbewijs moet; goedkoper kun je echt niet rijden.
80 euro wegenbelasting per jaar; verzekering is iets duurder maar voor 200 euro op jaarbasis moet dat lukken en als je een beetje oplet wat je koopt, loopt zo'n ding 1:15 Diesel.
Goedkoper kan het echt niet in NL.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 17:03

Drico schreef:

Ik mis waarom waarom een beginnende bestuurder niet in een stationwagen zou kunnen rijden?

Ik heb een Seat Leon station benzine 1.4 motor met 150pk. Die mag 1400 trekken en doet dit met groot gemak. De auto loopt met trailer 1 op 12 ongeveer en zonder 1 op 20.

Ik zou niet snel voor een veel lichtere auto gaan...

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 17:03

Drico schreef:

Heb al eerder eens in dit topic geschreven, ik rijd met Audi A3, 1.8 motor, loopt bij normaal rij gedrag ( :+ ) 1:16 ongeveer, mag 1400 kg trekken, Doet ie prima

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 17:50

ikke schreef:
Definieer zuinig?

+- 1:16 (uiteraard bedoel ik dit voor normaal gebruik, weet dat het lager ligt wanneer er een trailer achter hangt)

En qua zuinig heb ik het alleen over het verbruik, niet dat alles zó goedkoop mogelijk moet, want dat hoeft zeker niet!

Spenk schreef:
Ik mis waarom waarom een beginnende bestuurder niet in een stationwagen zou kunnen rijden?

Ohh dat kan zeker hoor! Alleen mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar een niet al te grote auto om mee te beginnen :j

Misschien even voor de extra info, ik heb een trailer met eigen gewicht 560 en pony van 350 kilo
Dus ik zou er +- 1000 kilo achter hebben hangen

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 18:37

Kwam ik als beginnend bestuurder aanzetten met een Hyundai Santa fe _O-

Heb inmiddels Volvo 850.

Aan mij heb je weinig als t om zuinig gaat _O-

Sideswipe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 18:57

Drico schreef:
Misschien even voor de extra info, ik heb een trailer met eigen gewicht 560 en pony van 350 kilo

Ik zou die 560 kg maar niet te serieus nemen. Niet zelden wegen ze het kale casco gewicht voor op het kenteken.

Er zit zomaar 200 a 300 kg tussen.

ELUNA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 20:02

Hier ook renault megane met paardentrailer! Heel tevreden van, onze heeft 140pk (weet niet welke motor) en mag 1650 kg trekken! Heel fijne auto, met en zonder trailer!
Afbeelding

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 21:21

Zijn hier ervaringen met een Volkswagen Caddy voor de trailer?
Zo ja wat voor type motor en aantal pk’s en voelt dit stevig genoeg? Ik ben heel benieuwd naar ervaringen.

Het zou gaan om een 1,5 paards trailer met paard rond de 500kg dus totaal max 1300kg.

hakkipilke87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 21:53

dar gaat prima met een caddy , van welk boujaar zoek je ongeveer ?

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 21:54

Lauke als je in mijn berichten terugleest, vind je wel wat.

hakkipilke87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 22:14

ben ook wel benieuwd hoe kom ik in jou berichten als ik vragen mag?

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 22:47

chris87 schreef:
dar gaat prima met een caddy , van welk boujaar zoek je ongeveer ?

Binnen budget zie ik ze voorbij komen van ongeveer 2005 tot 2012.
Lees verschillende verhalen over de motoren. De 1.6 en 2.0 staan geloof ik niet heel best bekend. Over de 1.9 lees ik iets positievere verhalen tot nu toe. Ik wil wel graag een betrouwbare auto en dit laat mij twijfelen. Zeker omdat ze ook al wat meer km’ers op de teller hebben in mijn budget.

chris87 schreef:
ben ook wel benieuwd hoe kom ik in jou berichten als ik vragen mag?

Als je klikt op “geplaatst” bij haar naam krijg je alle berichten in dit topic :)

hakkipilke87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 23:02

wij hebben de 1.9 versie van 2007 , fijne auto en lekker snel ook dat vindt ik echt plus punt van de 1.9 en heeft wel bij 23000 km een nieuwe versnellingsbak gehad.. weet niet of dat een kwaal is van die bouwjaar caddys .

Sideswipe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 00:20

Drico schreef:

kenteken gewicht van mijn eigen trailer is 572kg
Volgens fabrikant is leeggewicht 923 kg

Verschil is 351KG!!!

Ga je dan als je te krap rekent.......