Spenk schreef:Ik zie geen gegevens
Edit: nu wel nee die mag maar 700 kg trekken
Oké bedankt!
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Optiwolk schreef:Voor wie een betrouwbare suv zoekt:
De 25 meest ONbetrouwbare modellen op een rijtje:
https://www.whatcar.com/news/the-25-mos ... uvs/n24730
cissy schreef:Optiwolk schreef:Voor wie een betrouwbare suv zoekt:
De 25 meest ONbetrouwbare modellen op een rijtje:
https://www.whatcar.com/news/the-25-mos ... uvs/n24730
Oh!hoop Landrover/Rangerover in bovenste (of dit geval onderste) regionen... wat vindt Ikke hiervan?
Onali schreef:Even iets anders maar wel gerelateerd aan trekken met trailers.
Waar heb je je E-rijbewijs gehaald en wat kostte het ongeveer?
Ooit gehoord dat je het bijv. soms via vakantieveilingen kan doen, heeft iemand hier ervaring mee?
Regio Utrechtse Heuvelrug
Sideswipe schreef:@ikke. Heb jij ervaring ervaring met de Suzuki S-Cross voor trailer gebruik...?
Mijn leasehok Octavia 1.6 diesel loopt af en zit nu te kijken naar een verse. Echter diesel mag niet meer en zit dan te kijken naar auto's waarbij ik de 1500kg trekgewicht behoud.
Dan kom ik op de Renault Megane 1.4 of de Suzuki S-Cross uit. Beide staan voor 1500kg op papier.
Met de S-cross merkte ik tijdens een proefritje (zonder trailer) dat ie wel wat licht stuurde, de Renault is wat "strakker".
Welke zou, vanachter het bureau, beter zijn voor de trailer (gebruik dus voor 1 paard in een 2-p Bockmann comfort)
Voor trailergebruik twijfel ik of de S-cross dan door de hoogte icm veerweg wellicht, eventueel, misschien wat onstabieler zou kunnen zijn?
Ja dit is een zin met heeeel veel twijfeldaarom vraag ik het ook.
MarjanB schreef:Ik heb ook een megane maar die mag 1700 trekken. De benzine 160pk uitvoering
MarjanB schreef:Ik vind t een erg fijne auto om mee te rijden met de aanhanger. Heb wel een automaat die ik ook op handmatig kan zetten. Het is denk ik net wat je voorkeur heeft
Dees schreef:De lichtere Renault motoren zijn berucht op Autoweek.nl.
Gelukkig is het lease, als het misgaat is het niet meteen heel erg voor je.
Sideswipe schreef:@ikke. Heb jij ervaring ervaring met de Suzuki S-Cross voor trailer gebruik...?
Mijn leasehok Octavia 1.6 diesel loopt af en zit nu te kijken naar een verse. Echter diesel mag niet meer en zit dan te kijken naar auto's waarbij ik de 1500kg trekgewicht behoud.
Dan kom ik op de Renault Megane 1.4 of de Suzuki S-Cross uit. Beide staan voor 1500kg op papier.
Met de S-cross merkte ik tijdens een proefritje (zonder trailer) dat ie wel wat licht stuurde, de Renault is wat "strakker".
Welke zou, vanachter het bureau, beter zijn voor de trailer (gebruik dus voor 1 paard in een 2-p Bockmann comfort)
Voor trailergebruik twijfel ik of de S-cross dan door de hoogte icm veerweg wellicht, eventueel, misschien wat onstabieler zou kunnen zijn?
Ja dit is een zin met heeeel veel twijfeldaarom vraag ik het ook.
ikke schreef:Ik heb met beide geen ervaring, maar gevoelsmatig geloof ik niet in een 1.4 die zoveel aan de haak mag hebben.
MarjanB hier heeft een versie met een 1.7 erin en die doet dat kennelijk goed.
Nu ben ik verwend met oude Range Rovers (V8 automaat) en een potente V70 maar dat is een klasse die jij waarschijnlijk niet mag kiezen.
Als je die S-cross in een 4x4-versie kunt kiezen, heeft dat waarschijnlijk een lichte voorkeur omdat je dan toch wat meer grip hebt.
ikke schreef:Even opgezocht, die Soesnoekie trekt 130pk uit een 1.4. Hoe die dat met hybride doet, is me niet helemaal duidelijk maar als die elektromotor een beetje z'n best doet, kan het nog iets.
https://www.autoweek.nl/auto/104828/suz ... ip-select/
de 4x4-versie, al is het me niet helemaal duidelijk hoe ze dat precies doen; niet op doorgespit, eerlijk gezegd.
Ooit gehoord dat je het bijv. soms via vakantieveilingen kan doen, heeft iemand hier ervaring mee?
MarjanB schreef:Ik heb ook lease maar kon nog net een laatste actie model bestellen![]()
En Mazda valt die niet in je budget?