[INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Elli99

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 18:22

Spenk schreef:
Ik zie geen gegevens

Edit: nu wel nee die mag maar 700 kg trekken

Oké bedankt!

cissy

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 18:58

Nee daar mag geen gevulde trailer achter helaas.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 12:44

hakkipilke87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 22:04

de beste auto voor de trailer en meest betrouwbare : Toyota Landcruiser

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 22:45

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 23:17

cissy schreef:
Optiwolk schreef:
Voor wie een betrouwbare suv zoekt:
De 25 meest ONbetrouwbare modellen op een rijtje:

https://www.whatcar.com/news/the-25-mos ... uvs/n24730

Oh! :oo hoop Landrover/Rangerover in bovenste (of dit geval onderste) regionen... wat vindt Ikke hiervan? ;)

Geen commentaar.....

Sideswipe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 18:39

@ikke. Heb jij ervaring ervaring met de Suzuki S-Cross voor trailer gebruik...?

Mijn leasehok Octavia 1.6 diesel loopt af en zit nu te kijken naar een verse. Echter diesel mag niet meer en zit dan te kijken naar auto's waarbij ik de 1500kg trekgewicht behoud.

Dan kom ik op de Renault Megane 1.4 of de Suzuki S-Cross uit. Beide staan voor 1500kg op papier.

Met de S-cross merkte ik tijdens een proefritje (zonder trailer) dat ie wel wat licht stuurde, de Renault is wat "strakker".

Welke zou, vanachter het bureau, beter zijn voor de trailer (gebruik dus voor 1 paard in een 2-p Bockmann comfort)

Voor trailergebruik twijfel ik of de S-cross dan door de hoogte icm veerweg wellicht, eventueel, misschien wat onstabieler zou kunnen zijn?

Ja dit is een zin met heeeel veel twijfel ;-) daarom vraag ik het ook.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 18:52

Even iets anders maar wel gerelateerd aan trekken met trailers.

Waar heb je je E-rijbewijs gehaald en wat kostte het ongeveer?

Ooit gehoord dat je het bijv. soms via vakantieveilingen kan doen, heeft iemand hier ervaring mee?

Regio Utrechtse Heuvelrug

Sideswipe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 19:58

Onali schreef:

Ooit gehoord dat je het bijv. soms via vakantieveilingen kan doen, heeft iemand hier ervaring mee?

Ik ooit bij de rijschool in het dorp.. Hoe dat met vakantieveiingen gaat weet ik niet, lijkt mij ook afhankelijk hoeveel lessen iemand nodig heeft, de een heeft er genoeg aan 5 en voor een ander is misschien 20 lessen nog te weinig (ik noem maar even wat)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 20:08

Sideswipe schreef:

Mijn leasehok Octavia 1.6 diesel loopt af en zit nu te kijken naar een verse. Echter diesel mag niet meer en zit dan te kijken naar auto's waarbij ik de 1500kg trekgewicht behoud.

Dan kom ik op de Renault Megane 1.4 of de Suzuki S-Cross uit. Beide staan voor 1500kg op papier.

Met de S-cross merkte ik tijdens een proefritje (zonder trailer) dat ie wel wat licht stuurde, de Renault is wat "strakker".

Welke zou, vanachter het bureau, beter zijn voor de trailer (gebruik dus voor 1 paard in een 2-p Bockmann comfort)

Voor trailergebruik twijfel ik of de S-cross dan door de hoogte icm veerweg wellicht, eventueel, misschien wat onstabieler zou kunnen zijn?

Ik heb ook een megane maar die mag 1700 trekken. De benzine 160pk uitvoering

Sideswipe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 20:22

MarjanB schreef:
Ik heb ook een megane maar die mag 1700 trekken. De benzine 160pk uitvoering

Top, dankje wel. Dat geeft mijn onderbuik gevoel wel dat ie, qua contructie, de 1500 wel goed aan kan.

Die 160 PK zit niet meer in het leasebudget dus heb dan de lichtere TCe 140 motor (103KW)
Ik zie ook op de site dat je heel weinig kunt kiezen qua motor.
Laatst bijgewerkt door Sideswipe op 28-07-22 20:25, in het totaal 1 keer bewerkt

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 20:25

Ik vind t een erg fijne auto om mee te rijden met de aanhanger. Heb wel een automaat die ik ook op handmatig kan zetten. Het is denk ik net wat je voorkeur heeft

Sideswipe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 20:32

MarjanB schreef:
Ik vind t een erg fijne auto om mee te rijden met de aanhanger. Heb wel een automaat die ik ook op handmatig kan zetten. Het is denk ik net wat je voorkeur heeft

Als je zelf koopt wel, nu probeer ik weer uit te komen met een leaseauto van het werk en dat lukt me al jaren. Ik heb 1 Superb en 3 octavias opgereden.

Met lease zit je toch met budget wat moet passen en je bijtelling uiteraard.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 20:33

De lichtere Renault motoren zijn berucht op Autoweek.nl.
Gelukkig is het lease, als het misgaat is het niet meteen heel erg voor je.

Sideswipe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 20:58

Dees schreef:
De lichtere Renault motoren zijn berucht op Autoweek.nl.
Gelukkig is het lease, als het misgaat is het niet meteen heel erg voor je.

bedankt voor de tip!

zeker zwaar, ik heb ooit een C4 gehad (toen het eerste model, was net uit) maar die stond regelmatig bij de garage. Geen kosten maar dan wel ergenis.

Ik twijfel dan tussen de Megane en de Suzuki S-Cross. Van de laatste had ik op een of andere manier verwacht meer ellende te vinden op google maar dat valt me mee.

Ik ga even zoeken op de TCE 140 motor.

edit: ik zie idd wat topics erover vooral de distributieketting (ik dacht altijd dat riemen zwakker waren) en gescheurde blokken.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 21:05

Sideswipe schreef:

Ik heb met beide geen ervaring, maar gevoelsmatig geloof ik niet in een 1.4 die zoveel aan de haak mag hebben.
MarjanB hier heeft een versie met een 1.7 erin en die doet dat kennelijk goed.
Nu ben ik verwend met oude Range Rovers (V8 automaat) en een potente V70 maar dat is een klasse die jij waarschijnlijk niet mag kiezen.

Als je die S-cross in een 4x4-versie kunt kiezen, heeft dat waarschijnlijk een lichte voorkeur omdat je dan toch wat meer grip hebt.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 21:09

Ik heb ook lease maar kon nog net een laatste actie model bestellen :D

En Mazda valt die niet in je budget?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 21:15

Even opgezocht, die Soesnoekie trekt 130pk uit een 1.4. Hoe die dat met hybride doet, is me niet helemaal duidelijk maar als die elektromotor een beetje z'n best doet, kan het nog iets.
https://www.autoweek.nl/auto/104828/suz ... ip-select/
de 4x4-versie, al is het me niet helemaal duidelijk hoe ze dat precies doen; niet op doorgespit, eerlijk gezegd.

Sideswipe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 22:28

ikke schreef:
Ik heb met beide geen ervaring, maar gevoelsmatig geloof ik niet in een 1.4 die zoveel aan de haak mag hebben.
MarjanB hier heeft een versie met een 1.7 erin en die doet dat kennelijk goed.
Nu ben ik verwend met oude Range Rovers (V8 automaat) en een potente V70 maar dat is een klasse die jij waarschijnlijk niet mag kiezen.

Als je die S-cross in een 4x4-versie kunt kiezen, heeft dat waarschijnlijk een lichte voorkeur omdat je dan toch wat meer grip hebt.

Het viel mij ook al op. Ik heb dan een inlog in een soort van webshop achtige omgeving waar je ook wat kunt filteren en dus ook op trekgewicht. Er zijn meer auto's die tegenwoordig op de 1500kg zitten, ik viel eerst bijna van mijn stoel af zoveel zijn het er nog..

De Renault Megane en ook de Capture met de TCE140 mogen 1500kg.
De Skoda Octavia, Seat Leon en zelfs de VW T-Roc met de 1.5 motor zitten op de 1500kg (zelfde platform??)
De nieuwe Kia Sportage zit op 1600kg, de Kia Ceed op 1410kg.
De Suzuki S Cross en ik meen ook de Vitara op 1500kg
En ik dacht zelfs ook de Dacia Duster. Zal dan ook met op de TCE 140 motor zijn.

Sideswipe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 22:34

ikke schreef:
Even opgezocht, die Soesnoekie trekt 130pk uit een 1.4. Hoe die dat met hybride doet, is me niet helemaal duidelijk maar als die elektromotor een beetje z'n best doet, kan het nog iets.
https://www.autoweek.nl/auto/104828/suz ... ip-select/
de 4x4-versie, al is het me niet helemaal duidelijk hoe ze dat precies doen; niet op doorgespit, eerlijk gezegd.

Veel (instap) modellen met hybride zijn dus de zg Mild-Hybrides. Dan hebben ze de startmotor-dynamo unit wat robuster gemaakt een 48v Accu toegevoegd. Dan helpt de startmotor als hulpmotor bij het accelereren. Zo kunnen ze ook kleinere autos (formaat UP) in een goedkope hybride-light versie bouwen.

De Soes en de Skoda's zijn dan M-Hev (mild)

Kia heeft alle drie de versies in de sportage reeks
De M-Hev 150pk
De HEV (echte hybride en dan 230pK
en de P-Hev (plug in hybride)

Sideswipe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 22:36

MarjanB schreef:

Dat had ik met mijn laatste Skoda ook, net een mazzeltje. Wil nog wel eens lukken als het model aangepast gaat worden.

Ik dacht het net niet, zal even kijken

xMaritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 23:19

Onali schreef:

Ik woon op de Utrechtse Heuvelrug, heb mijn E rijbewijs paar maanden geleden bij Jaap Speelziek gehaald. Zij zitten in Ede.

Hoeveel het kostte? Veel :') Volgens mij 600 euro nog wat, het staat op hun site vermeld. Ik was nog wat extra geld kwijt omdat ik een extra losse les heb gedaan voor de dagopleiding gezien ik nog nooit van mijn leven een aanhangwagen had aangekoppeld, laat staan ermee gereden. Van Dam (ook in Ede) is volgens mij ong net zo duur.

Ik moest trouwens ca 2 maanden wachten op de eerste examen mogelijkheid, wees je daar bewust van!

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 23:42

Onali schreef:

Ik zit in de omgeving van Rotterdam en heb bij dezelfde rijschool mijn BE gehaald als waar ik mijn B gehaald heb. Ik heb een dagcursus gedaan en was inclusief examen €560 kwijt :)

Ik reed wel al echt veel met de trailer dus dat heeft in mn voordeel gewerkt zei mijn instructeur

Sideswipe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 08:52

MarjanB schreef:

Ik zie nu dat de andere (TCE 140) ook 1700 mogen trekken. Maar het is nu wel een zooitje bij renault

De opties en prijzen van de online configurator verschillen met de downloadbare prijslijst van juni '22 (dus van de zelfde site af).

Ik had namelijk een vraag over welke stoelen er nu inzitten (dus met of zonder hoogte verstellingen en met of zonder lendesteun). Ik weet nu dat de info daarvan NIET klopt zoals het op de site staat.

En op de bestelsite van de leasemaatschappij staan weer andere opties en zelfspakketen.

Ik denk dat sommige fabrikanten erg in hun opties zitten te wijzigen afh van levering chips/elektronica.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 09:06

Ja dat is vaak een dingetje, ik heb wel het nieuwe model maar het scherm van de snelheidsmeter is kleiner dan besteld omdat die schermen niet leverbaar waren :+ nou ja dat zal me.. mijn bestelling is toen fout gegaan en had een aantal opties niet genomen. Bleek er nog ergens 1 op voorraad te staan en die heb ik toen genomen waardoor ik dus alle denkbare opties heb _O-

Maar goed het is echt een gedoe om een leaseauto uit te zoeken. Soms moet je driekwart jaar wachten op levering.