Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
joelledsr schreef:Zijn hier al mensen die een hybride of electrische auto overwegen voor hun trailer?
Met de huidige brandstof prijzen en mijn gebruik, ik rijd weinig op de snelweg, zou electrisch wel een goed idee zijn. Maar voor een dagje wedstrijd heb ik toch meer aan mijn diesel.
De keuze is ook nog niet enorm en wat er is aan electrisch dat mag trekken kost meteen een vermogen. Dus.. wie heeft er ervaring/tips?
Animae schreef:Hi allen, ik heb een vraag en hoop dat iemand mij van advies / ervaringen kan voorzien. Wij hebben ons oog laten vallen op een BMW 330i touring (2016) en willen hier ook af en toe een paardentrailer mee trekken (max 3-4 keer per jaar). Max trekgewicht is ok: 1800 kg, dus 1,5 paards zou moeten lukken. 252 PK en voldoende koppelvermogen, dus dealer voorziet geen problemen.
We moeten er dan alleen nog wel een (afneembare) trekhaak onder laten zetten. Ik heb vernomen dat Brink trekhaken van goede kwaliteit zijn, het opvragen van een offerte leert me dat dit ongeveer 800-900 euro gaat kosten. Een originele BMW trekhaak komt op zeker 2500 euro.
Toch gaat kwaliteit en de veiligheid van mijn paard boven de prijs en vind ik het nog wel spannend: een trekhaak laten monteren om daar 1500 kg mee te trekken.![]()
Heeft iemand dit eerder laten doen en hoe is dat bevallen? Is een Brink trekhaak een betrouwbare keuze?
Dees schreef:Ik snap niet dat iedereen zo overstuur is over de benzineprijzen.... is even een stijging van 10%....
Maar onderhoud en vooral afschrijvingen zijn echt veel duurder.
Het meest voordelige is nog altijd om in je auto door te rijden.
Trekken met een EV, dan kom je wel in de duurdere EV's. Dat geld moet je maar net beschikbaar hebben voor de aankoop van een auto.
Friesfanaat schreef:Goedenavond allemaal!
Ik ben langzaam aan het oriënteren voor mijn eerste eigen auto. Heb zowel mijn B als E rijbewijs al een aantal jaar en tot nu toe verwend geweest met het gebruik mogen maken van andermans auto´s
Nu ben ik op zoek naar een auto die qua aanschaf tussen de 3 tot 5 duizend zit en de mogelijkheid heeft tot (minimaal) een 1.5 paardstrailer te kunnen trekken. Ik heb niet specifiek voorkeur voor een bepaald merk.
Ik heb het topic deels wat doorgelezen, maar ben benieuwd of er een lijstje met opties aangedragen kan worden
Ik hoor het graag!
Groetjes, Friesfanaat.
Dees schreef:Hamvraag is vooral: wat weegt je trailer en wat weegt je paard?
Onali schreef:Vul je kenteken gewoon eens in bij een kentekencheck.
Daar staan de gewichten die je nodig hebt.
eilleen333 schreef:Omdat bokt alles weet, en de RDW en 3(!) garages mij niet verder kunnen helpen.
Mag/ kan deze auto een trailer met 1 paard trekken?
VW Caddy, 2.0 diesel, maar 1400 kilo trekken.
Geen idee waar ik de koppel etc kan vinden, maar volgens mij moet dat iig kunnen.
Maar is mijn trekhaak ook geschikt? Omdat er diverse types zijn, en niet elke trekhaak kan een trailer trekken. Nou denk ik niet dat dit een trekhaak voor een fietsen drager is, maar ik ben liever 100% zeker. Deze sticker zit naast de trekhaak:
[ [url=m/kRkDtx.jpg]Afbeelding[/url] ]
Edit: zojuist wel mijn reservewiel gevonden, haha!
Dees schreef:Trekhaken die niet geschikt zijn om te gebruiken als trekhaak... dat is nieuw voor mijKlinkt in mijn oren als onzin.
Maar goed, als je twijfelt, waarom rij je dan niet even langs een (vw) garage? Een garagemonteur kan je makkelijk informeren en dan weet jij precies wat jij hebt.
Via Bokt blijft dat gissen.
Optiwolk schreef:Dees schreef:Trekhaken die niet geschikt zijn om te gebruiken als trekhaak... dat is nieuw voor mijKlinkt in mijn oren als onzin.
Maar goed, als je twijfelt, waarom rij je dan niet even langs een (vw) garage? Een garagemonteur kan je makkelijk informeren en dan weet jij precies wat jij hebt.
Denk ik ook …
Dees schreef:Trekhaken die niet geschikt zijn om te gebruiken als trekhaak... dat is nieuw voor mijKlinkt in mijn oren als onzin.