Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:En ik snap niet waarom je niet gewoon je E haalt.
Binnenkort worden de regels verandert en moet je voor elke aanhanger boven de 750 kg je E hebben. Je kunt het dan beter maar alvast hebben, want dan zullen de prijzen voor het E rijbewijs ook wel wat omhoog gaan natuurlijk.
Je kunt wel lekker met je B rijbewijs willen rondrijden, maar je hebt dan totaal geen ervaring opgedaan met het rijden met aanhangers.
Je kunt wel de trailer terugkeuren, maar dat bemoeilijkt de verkoop ook, dan moet je hem later weer terugzetten op het oude gewicht. Ik geloof dat het iets van 60 Euro kost, dus dat zou dan 120 Euro zijn die je moet uitgeven. Kun je beter nog een paar honderd meer uitgeven en direct je E halen waar je de rest van je leven plezier van hebt.
Lisette1987 schreef:een toyota RAV4 voor een böckman comfort 2 paards trailer.
vorige week netjes mijn E gehaald, dus we kunnen on tour!
stefanvi schreef:Je kunt wel lekker met je B rijbewijs willen rondrijden, maar je hebt dan totaal geen ervaring opgedaan met het rijden met aanhangers..
Frank schreef:stefanvi schreef:Je kunt wel lekker met je B rijbewijs willen rondrijden, maar je hebt dan totaal geen ervaring opgedaan met het rijden met aanhangers..
Haha! Jij denkt dat je van die paar uurtjes les en daarna een examen ook maar iets leert? Welnee!
Goed met een trailer rijden leer je alleen door te DOEN! De rijscholen laten je met aanhanger erachter bijna zo rijden als een auto zonder...
En nogmaals... Dit topic gaat over trekauto's! Er zijn genoeg topics over welk rijbewijs/rijlessen/welke auto achter welke trailer discussies!
stefanvi schreef:Lisette1987 schreef:een toyota RAV4 voor een böckman comfort 2 paards trailer.
vorige week netjes mijn E gehaald, dus we kunnen on tour!
Sorry, maar dan moet ik je toch even uit de droom helpen.
Een RAV4 is niet geschikt voor een twee paards trailer.
De meeste types mogen maar 1500 kg trekken, de nieuwste mogen wel 2 ton trekken.
Maar allemaal, mogen ze niet voldoende kogeldruk hebben, dit is allemaal 75/80 kg.
Rijden met een twee-paards trailer mag dus niet met deze auto.
Dit is zo'n typische wanna-bee terreinwagen, lijkt heel wat, maar is het simpelweg niet.
Lisette1987 schreef:stefanvi schreef:Sorry, maar dan moet ik je toch even uit de droom helpen.
Een RAV4 is niet geschikt voor een twee paards trailer.
De meeste types mogen maar 1500 kg trekken, de nieuwste mogen wel 2 ton trekken.
Maar allemaal, mogen ze niet voldoende kogeldruk hebben, dit is allemaal 75/80 kg.
Rijden met een twee-paards trailer mag dus niet met deze auto.
Dit is zo'n typische wanna-bee terreinwagen, lijkt heel wat, maar is het simpelweg niet.
ik zal het even na kijken maar
met de koop hebben we het laten nakijken, de koop van de trailer, maar ook bij de koop van de auto of deze set legaal is of niet, en als het goed is mag het bij deze auto wel.. het is een nieuwere versie, met wat aangepaste dingetjes..
ikke schreef:Er zijn meer verkopers die niet denken aan de kogeldruk dan dat ze dat wel doen.
Tamara21 schreef:Frank schreef:Dat hebben veel 4X4's.
Onze Nissan Terrano heeft dat ook. Je leert er mee leven
Klopt onze Suzuki Vitara heeft dat ook..
Niet echt een "probleem" maar wel even opletten hoever de deur open kan..
Frank schreef:Idd! Daarom alleen maar voor rond de deur.
Naar de binnenbak enzo. Toch trekt hij het prima voor dat werk.