Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Niello schreef:Dank voor de tips. Zit nog wel met een ander issue. De trekhaakhoogte van de auto's zijn kennelijk tegenwoordig allemaal hoger. Mijn trailer ligt er dan niet horizontaal achter en ik heb de indruk dat dat de wegligging beïnvloed. Hebben jullie daar ervaring mee?
Lenora_C schreef:De auto zelf staat gewoon kaarsrecht. Ik heb zelf nog op de dissel van de trailer gesprongen (oke ik weeg maar 60 kilo) maar er kwam geen beweging in de auto.
Morgen willen ze bij de garage inderdaad de schokdempers van de auto controleren. Ik heb tot nu toe geen probleem ondervonden met de auto zelf. We hebben er inmiddels als 4000 km mee afgelegd in Oostenrijk!
De trailer is geloof ik uit 2013 en wordt ieder jaar netjes onderhouden. Ik heb niet het idee dat de wielen niet vrij lopen. We gebruiken hem met meerdere mensen op stal. Met verschillende auto's ( Skoda ocatavia (1 paard), Skoda Kodiaq, Renault megan (1 paard) en ik hiervoor met een vw bus) soms slingert hij dan wat maar dan gaat de snelheid richting de 90 km uur. En nooit zo erg dat je denkt hem niet te houden.
Gisteren hebben we hem ook even achter een vw bus gehangen en ook expres met 80 km/uur wat wiebelen met het stuur. Dan slingert hij 2x max en is weer stabiel achter de auto, al vond ik het toen ook best even spannend. Maar die bus weegt veel meer dan de Subaru en was vol met gereedschap.
Leeg ligt de trailer het zelfde achter de auto als vol met de bus. Met een andere trailer nog niet (durven) testen.
Ik hoop zelf dat er toch iets mis is gegaan met het installeren van de trekhaak, misschien net te hoog in combinatie met wat oudere schokdempers?
Melia schreef:Stel een trailer weegt meer dan de TMM dat de auto mag trekken indien er 2 paarden in staan. Let op: 1 paard kan dan wel.
Mag je dan officieel wel met deze combinatie rijden of moet je de trailer terug keuren?
Heb internet afgezocht, maar kan het niet goed vinden. De regels zijn namelijk ook weer gewijzigd.