ikke schreef:Ja, je hebt nooit te veel power dus een goede 2,5 is te verkiezen boven een afgetrapte 2.0......
Check!
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Faya__ schreef:Faya__ schreef:Hi! Ik kom ook maar even aanwaaien hier..... Kan wel een beetje advies gebruiken.
Onze VW tiguan heeft geen heel lang leven meer helaas. Dus wij gaan op zoek naar wat anders.
Het is een auto die voornamelijk voor de trailer komt. We twijfelen nog tussen benzine of diesel. Merk geen voorkeur. Harde eis 100kg kogeldruk en bijvoorkeur 2000kg lv.
Iemand tips, welke wagen juist wel of juist niet?
Hier is't een Ford Kuga geworden. Zojuist het eerste ritje met trailer gemaakt, heeeeel erg fijn! Echt zoveel fijner dan met de Tiguan terwijl ze op papier hetzelfde mogen en kunnen.
maysancho schreef:Hi! Vraagje, wij zijn opzoek naar een 2 paards trailer. Kwam tegen dat het maximale laadvermogen bij de humbaur 1200kg is of 1600kg. 1 paard weegt 590kg en andere paard weegt 720kg. Als we dan de trailer met maximaal laadvermogen van 1200 kg zouden kopen (met grotere banden want er wordt gezegd dat die meer druk aan kunnen), gaan we dan veilig de weg op?? Of is het verstandiger om dan toch de zwaardere aan te schaffen?
maysancho schreef:Dus als ik het goed begrijp zou je 2 paarden met samen een gewicht van 1400 kg op de trailer met max laadvermogen van 1200kg kunnen zetten als de banden het maar aan kunnen?
Er werd ons nog iets gezegd over dat de as dat dan misschien minder goed aan zou kunnen?
Freyr schreef:Mijn kleine stadsauto heb ik op gaspedaal gevonden, maar ik zie dat je hier bij de carrossie niet meerder aan kan vinken.
Rex_Rolfo schreef:Freyr schreef:Mijn kleine stadsauto heb ik op gaspedaal gevonden, maar ik zie dat je hier bij de carrossie niet meerder aan kan vinken.
Ik zie het probleem niet? Als je trekgewicht op 2250 kg+ zet valt bij carrosserie al heel veel weg. Zo blijven er 4 hatchbacks over, maar ik heb een donkerbruin vermoeden dat de Polo, 208 en Space Star zich een beetje overschatten.
Freyr schreef:Hi!
Na mijn geliefde subaru forester ingeleverd te hebben en nu telkens de auto van mijn vader (Mercedes CLA) voor de trailer te zetten, ben ik toe aan een nieuwe auto. Mijn voorkeur gaat uit naar een tweedehands auto en ik zit online te zoeken, maar zie door de bomen het bos niet meer.
Mijn kleine stadsauto heb ik op gaspedaal gevonden, maar ik zie dat je hier bij de carrossie niet meerder aan kan vinken. Weet iemand een site waar dit wel kan en dat je dan ook een minimaal trekgewicht in kan vullen?
Voor de rest, wat eisen jullie een beetje aan minimale PK's voor een auto die een tweepaardstrailer moet kunnen trekken? En heeft iemand tips hoe je er bij het proefrijden redelijk achter kan komen of de auto een fatsoenlijke trekauto is?
Rex_Rolfo schreef:MTM auto 1590 kg, dat is dus sowieso geen grote auto.
Mag dan ook maximaal 1200 kg trekken.
Met alleen B mag MTM auto + MTM aanhanger 3500 kg zijn, er blijft dus 1910 kg over voor MTM aanhanger. Dus zelfs een trailer met MTM 1600 kg mag je met alleen B rijden (althans NL, de exacte regels voor B als het gaat om MTM aanhanger hoger dan max trekgewicht zijn iets minder duidelijk).
Die trailer mag dan geladen zijn tot 1200 kg omdat de auto niet meer mag trekken. En dat wordt met een groter paard erg krap. Met deze trailer die maar 520 kg mag laden zelfs te krap.
Mooiste zou zijn een auto die minimaal 1400-1500 kg mag trekken en een trailer met idem MTM. Als je een auto hebt met MTM onder 2000 kg blijft er nog 1500 over voor de aanhanger voor je E achter B moet gaan halen. Sowieso is BE geen slecht idee als je regelmatig met een aanhanger wilt rijden.
xtessax83 schreef:Rex_Rolfo schreef:MTM auto 1590 kg, dat is dus sowieso geen grote auto.
Mag dan ook maximaal 1200 kg trekken.
Met alleen B mag MTM auto + MTM aanhanger 3500 kg zijn, er blijft dus 1910 kg over voor MTM aanhanger. Dus zelfs een trailer met MTM 1600 kg mag je met alleen B rijden (althans NL, de exacte regels voor B als het gaat om MTM aanhanger hoger dan max trekgewicht zijn iets minder duidelijk).
Die trailer mag dan geladen zijn tot 1200 kg omdat de auto niet meer mag trekken. En dat wordt met een groter paard erg krap. Met deze trailer die maar 520 kg mag laden zelfs te krap.
Mooiste zou zijn een auto die minimaal 1400-1500 kg mag trekken en een trailer met idem MTM. Als je een auto hebt met MTM onder 2000 kg blijft er nog 1500 over voor de aanhanger voor je E achter B moet gaan halen. Sowieso is BE geen slecht idee als je regelmatig met een aanhanger wilt rijden.
Mmh duidelijk. Het is voor enkele wedstrijden zo 1 x in de 2 maanden en ik kan prima rijden met de trailer, mijn vader heeft hem wel dus om zelf dan be te halen wordt overbodig.
Rex_Rolfo schreef:Gewicht zegt ook niet alles. Toen wij onze 25 jaar oude trailer inruilden voor een bijna nieuwe wisten we na een paar honderd meter rijden al dat de nieuwe toch echt fijner achter de auto hing.
Als een hele lichte trailer een oudje is hangt die waarschijnlijk een stuk minder stabiel achter de Focus dan een moderne trailer. Zelfs als die moderne trailer een hoger eigen gewicht heeft. Die zal dan vaak ook een MTM van 1600 kg hebben, dat is zelfs zonder terug keuren geen probleem om met deze auto met alleen B te rijden.