Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ikke schreef:Djilna schreef:Nou, mij boeit het wel..
Ik wil nl het liefst een 4x4 voor mijn trailer, maar aangezien ik redelijk grote afstanden moet gaan overbruggen voor mijn nieuwe baan is een wat minder hard slurpend geval aantrekkelijk te noemen.
Mijn huidige Rocky (die 1 op 11 rijdt trouwens) heeft een kapotte cardanas, startmotor hapert sinds diezelfde dag en stuurhuis heeft speling en ik twijfel tussen reparatie of vervanging voor een andere wagen..
Indien vervanging is een andere 4x4, een busje of een station een optie.
Grote 4x4's zijn gewoon niet goedkoop in het verbruik, daar kunnen we heel kort over zijn. Overweeg voor woon-werk een klein koekblikje, Fiat Panda 4x4 of zo......![]()
Wat jij opsomt zou voor mij geen reden tot vervanging van de auto zijn. Twee zaterdagjes sleutelen doet een hoop, maar dat moet je wel kunnen/willen.
mo_van_dijk schreef:Ik persoonlijk zou je toch het E-rijbewijs adviseren. Je leert zo enorm sturen en je krijgt inzicht tijdens de lessen. Als je er een beetje feeling voor hebt, kan je met rond de 600 euro je E halen.
AnnebelleVD schreef:meiden, hopelijk val ik niet plompverloren het verkeerde topic binnen. Ik heb een vraag:
De ledige massa van onze auto is 1290 kg.
De maximum massa van de trailer is 1300 kg wat bestaat uit eigen gewicht 590 kg en laadvermogen 710 kg.
Ik denk dus dat ik een E combinatie heb, maar dat gaat dan alleen maar over die 10 kg dat de t.m.m. van de trailer over mijn auto komt?
En die "toegestane" maximum massa is dat automatisch je massa? Waar kijken ze naar als ze je staande houden???
zodiacje schreef:AnnebelleVD schreef:meiden, hopelijk val ik niet plompverloren het verkeerde topic binnen. Ik heb een vraag:
De ledige massa van onze auto is 1290 kg.
De maximum massa van de trailer is 1300 kg wat bestaat uit eigen gewicht 590 kg en laadvermogen 710 kg.
Ik denk dus dat ik een E combinatie heb, maar dat gaat dan alleen maar over die 10 kg dat de t.m.m. van de trailer over mijn auto komt?
En die "toegestane" maximum massa is dat automatisch je massa? Waar kijken ze naar als ze je staande houden???
Toen ik twijfelde over mijn combinatie met alleen mijn B rijbewijs heb ik via de site van de RDW een mailtje gestuurd met daarin mijn kentekens. Ik kreeg toen een net mailtje terug met daarin de gewichten en uitleg. Dan weet je het helemaal zeker
AnnebelleVD schreef:Ik snap gewoon niet waarom ze een Renault Laguna, die ik voor de trailer wil (on topic dus) niet gewoon 10 luttele kilo's zwaarder hadden gemaakt op papier...grrrrr