Wat voor auto hebben jullie voor de trailer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 17:41

fransje23 schreef:
Mijn eigen volvo V40 heeft nu 283.000 op de teller en op nieuwe wisserbladen na fluitend door de apk. De V70 van een vriendin van mijn heeft 425.000 op de teller en rijd ook prima en had alleen nieuwe remschijven nodig bij de APK. Nooit problemen met pech etc.

De 400-serie schijnt inderdaad minder te zijn.
Even voor de duidelijkheid; Ik bedoel dat ik ruime ervaring heb met de 100-200-700-900 serie volvo`s. Mijn persoonlijke ervaring met 1 twijfelachtige V40 2.0 en 1 slechte 480 vind ik onvoldoende om uitspraken over te kunnen doen. Het beeld dat ik heb van de 400 serie komt overeen met wat jij ook hebt. Ik bedoelde dus niet dat al die andere niet goed zijn. Sorry voor de verwarring. ;)

Overigens moet ik zeggen dat, voor zover ik dat tegenkom, zijn de modernere Volvo`s wel storingsgevoeliger. Maar zo gek is dat niet, met al die electronica. En eigenlijk zijn er geen Volvo`s meer gemaakt na de S/V90 die in 1998 uit productie is genomen. Want een voorwielaangedreven Volvo dát kan eigenlijk niet :D :D :D

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 17:56

FlyAway schreef:
Overigens moet ik zeggen dat, voor zover ik dat tegenkom, zijn de modernere Volvo`s wel storingsgevoeliger. Maar zo gek is dat niet, met al die electronica. En eigenlijk zijn er geen Volvo`s meer gemaakt na de S/V90 die in 1998 uit productie is genomen. Want een voorwielaangedreven Volvo dát kan eigenlijk niet :D :D :D

Hoe meer electronische poespas hoe meer kans op storingen inderdaad en dat gaat op voor alle merken. Daar komt bij dat heel veel niet meer makkelijk gerepareerd kan worden.
Auto's waarbij van alles verwijderd moet worden om een lampje te wisselen zijn ook zoiets raars..

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 18:37

kakanox schreef:
ikke: mooie brakke bakken die Landrovers, als de koppakkingen en visco's je om de oren vliegen.
Je hoort het ook over de oudere oldtimers: "koop een G-klasse! Landrover is duur en gaat stuk"

Ze hebben nog gelijk ook. Benz-blokjes blijven maar draaien, bekende van me heeft een wereldreis gemaakt met een E300 Diesel (ex-taxi, in fout geel) die al meer dan een half miljoen op de teller had toen hij begon.. geen enkel probleem, niet eens een defect.

Buiten Benz vertrouw ik op Japanners, die leveren vakwerk. Taxi's worden nog wel het meest verhufterd en er worden veel kilometers mee gedraaid, en dan zie je wel zo nu en dan een ML voorbij komen en nooit een Land Rover.
Of zou het voor niks zijn dat je in 90% van de steden óf Mercedes-Benz E-klasse óf Toyota Avensis als taxi rond ziet crossen?

Een Land Rover is geen taxi, is het nooit geweest en al dat ook nooit worden. Zijn ze ook niet voor bedoeld. Waarom ze Toyota en Mercedes gebruiken is heel simpel, die zijn (redelijk) betrouwbaar, maar vooral goedkoop in het gebruik bij hele hoge kilometrages. het gaat simpelweg om de pegels, niet om het type auto. Waarom gebruiken ze zo zelden peugeot? Is zeker comfortabel........

Een Land Rover is niet onbetrouwbaarder dan een andere auto, ze hebben alleen meer aandacht nodig. Er kan een hoop stuk gaan bij een Land Rover voordat ie het echt niet meer doet en dat kan ik van veel andere auto's toch niet zeggen.
Enne, nog zoiets hè, probeer eens aan onderdelen te komen voor een Toyota uit 1970...........

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 20:02

Dat de oude trailer verkocht is weet ik al een paar weken. En daarbij huurde ik de andere trailer :D

Frank

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 20:04

Goed... Bij evenveel aandacht als aan elke andere auto, is een Land Rover dus slecht :D

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 20:06

ikke schreef:
kakanox schreef:
ikke: mooie brakke bakken die Landrovers, als de koppakkingen en visco's je om de oren vliegen.
Je hoort het ook over de oudere oldtimers: "koop een G-klasse! Landrover is duur en gaat stuk"

Ze hebben nog gelijk ook. Benz-blokjes blijven maar draaien, bekende van me heeft een wereldreis gemaakt met een E300 Diesel (ex-taxi, in fout geel) die al meer dan een half miljoen op de teller had toen hij begon.. geen enkel probleem, niet eens een defect.

Buiten Benz vertrouw ik op Japanners, die leveren vakwerk. Taxi's worden nog wel het meest verhufterd en er worden veel kilometers mee gedraaid, en dan zie je wel zo nu en dan een ML voorbij komen en nooit een Land Rover.
Of zou het voor niks zijn dat je in 90% van de steden óf Mercedes-Benz E-klasse óf Toyota Avensis als taxi rond ziet crossen?

Een Land Rover is geen taxi, is het nooit geweest en al dat ook nooit worden. Zijn ze ook niet voor bedoeld. Waarom ze Toyota en Mercedes gebruiken is heel simpel, die zijn (redelijk) betrouwbaar, maar vooral goedkoop in het gebruik bij hele hoge kilometrages. het gaat simpelweg om de pegels, niet om het type auto. Waarom gebruiken ze zo zelden peugeot? Is zeker comfortabel........

Een Land Rover is niet onbetrouwbaarder dan een andere auto, ze hebben alleen meer aandacht nodig. Er kan een hoop stuk gaan bij een Land Rover voordat ie het echt niet meer doet en dat kan ik van veel andere auto's toch niet zeggen.
Enne, nog zoiets hè, probeer eens aan onderdelen te komen voor een Toyota uit 1970...........
Mercedes is zo langzamerhand wel een van de weinige merken die onderdelen van oude modellen zo lang beschikbaar houd.

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 20:08

Een Mercedes G is echt pure kwalitiet!

Maar wie zegt dat er geen Land Rover's als taxi gebruikt worden??
Afbeelding

dimma

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 20:12

Mercedes E klasse 290 TD. Hele fijne auto die met gemak een trailer trekt. Bijna geen erg in dat er wat achter hangt.

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 22:55

Ikke: het zal allemaal best wel wat je verteld.
Maar het komt op mij over dat wij zelf die auto hebben verknald! :?
Alsof we rondjes hebben gescheurd enz...
Nou dat zal toch wel effe niet! Dat ding heeft ik weet niet hoe vaak in de garage gestaan van de landrover.
Nou en eerlijk gezegd, zijn het daar ook een stelletje balletjes. En dat ding heeft me ik weet niet hoeveel geld gekost, dus als ik dat had kunnen voorkomen met die 400 euries had ik dat wel gedaan hoor. Maar volgens mij heb je daar garage voor om je te helpen met problemen bij auto's

Maar hoe het ook went of keert, ik heb al van heel veel mensen gehoord dat freelanders gewoon geen al te beste auto's zijn.
En ik heb al menig mens gehoord over problemen met die auto's.

Maargoed, even goeie vrienden. ;)

Maar jij vind ze kennelijk goed en dat moet je zo houden.
Ieder zijn heug en meug zeggen we dan maar.

Op dit moment zweren wij bij de mercedes en vinden het een heerlijke auto.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 20:27

eowyn04 schreef:
Ikke: het zal allemaal best wel wat je verteld.
Maar het komt op mij over dat wij zelf die auto hebben verknald! :?
Alsof we rondjes hebben gescheurd enz...
Nou dat zal toch wel effe niet! Dat ding heeft ik weet niet hoe vaak in de garage gestaan van de landrover.
Nou en eerlijk gezegd, zijn het daar ook een stelletje balletjes. En dat ding heeft me ik weet niet hoeveel geld gekost, dus als ik dat had kunnen voorkomen met die 400 euries had ik dat wel gedaan hoor. Maar volgens mij heb je daar garage voor om je te helpen met problemen bij auto's

Wanneer de garage je niet wijst op de noodzaak van het vervangen van de visco, dan kun je dat als gemiddelde gebruiker ook niet weten. Dat jij als gebruiker het niet weet, doet niks af aan het feit dat ie slecht is onderhouden. De garage heeft namelijk niet gedaan wat noodzakelijk is voor het voortbestaan van de auto.
Juist daarom roep ik tegen elke Land Rover bezitter: wordt lid van een club. Er zijn enkele Land Rover clubs in NL, wordt lid en vergaar die kennis die nodig is om de auto in goede staat te houden en dat gaat veelal iets verder dan wat de gemiddelde garage uitvoerd. Lees eens op het forum van www.lrch.nl dan vindt je een hoop dingen die een garage je niet verteld, maar die wel het verschil maken tussen een problemenbak of een goed rijdende Land Rover.

Dus nee, JIJ hebt de auto niet verknald, maar hij is wel slechter onderhouden dan noodzakleijk was voor deze auto. Je weet wel, meer aandacht.........

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-10 20:59

ikke schreef:
Dat vertrouwen in die after-market is ook geen noodaak; je auto goed onderhouden is wat telt.
Het valt me telkens weer op dat problemen met Land Rovers steeds van horen-zeggen is en die enkeling die eigen ervaringen neerschrijft, kun je na enig doorvragen probleemloos wijzen op mishandeling van de auto en ja, daar kan een Land Rover net iets minder goed tegen.
Mercedes heeft een goede naam waar het om kwaliteit gaat. Zwak punt van Mercedes is net als Land Rover het eindeloze gebrek aan motorvermogen, zeker in de oudere G-klasse, bestelwagens en vrachtwagens. Dat is iets wat ze pas de laatste 10 jaar stukje bij beetje oplossen.

ikke is verliefd... maar ik niet :P

Twee dealeronderhouden Land Rovers slecht onderhouden? Ik dacht 't niet... Moet toegeven, het rijdt lekker, zoals een terreinauto hoort te rijden (zo'n Defender dan he).
Motorvermogen oplossen >> dat doet Iveco volgens mij voor Land Rover, maar ik kan me vergissen. :D

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 21:24

kakanox schreef:
ikke schreef:
Dat vertrouwen in die after-market is ook geen noodaak; je auto goed onderhouden is wat telt.
Het valt me telkens weer op dat problemen met Land Rovers steeds van horen-zeggen is en die enkeling die eigen ervaringen neerschrijft, kun je na enig doorvragen probleemloos wijzen op mishandeling van de auto en ja, daar kan een Land Rover net iets minder goed tegen.
Mercedes heeft een goede naam waar het om kwaliteit gaat. Zwak punt van Mercedes is net als Land Rover het eindeloze gebrek aan motorvermogen, zeker in de oudere G-klasse, bestelwagens en vrachtwagens. Dat is iets wat ze pas de laatste 10 jaar stukje bij beetje oplossen.

ikke is verliefd... maar ik niet :P

Twee dealeronderhouden Land Rovers slecht onderhouden? Ik dacht 't niet... Moet toegeven, het rijdt lekker, zoals een terreinauto hoort te rijden (zo'n Defender dan he).
Motorvermogen oplossen >> dat doet Iveco volgens mij voor Land Rover, maar ik kan me vergissen. :D

Iveco is eigenaar van Santana. Santana leverde indertijd in licentie gebouwde Land Rovers en zijn later hun eigen versie van de Defender gaan bouwen, de PS10.

Land Rover heeft de 4-pitter Diesel van de Ford Transit in het vooronder van de nieuwe Defender liggen, ter vervanging van de BMW 5-pitter. De 6-pitter Diesel in de L322 Range Rover (de huidige) komt nog van BMW. dat is tevens de verklaring waarom er nooit een BMW X7 is gekomen; dat is de L322. Knap staaltje onderhandeling van Ford :D

Of ik verliefd ben is jouw uitspraak. Ik waardeer de eenvoudige bouw en goede sleutelbaarheid. Noem eens twee automerken waar je gewoon ALLE originele dokumentatie kunt kopen, tegen redelijke prijzen. Ook speciale gereedschappen zijn gewoon te koop voor iedereen die het wil hebben, ook de particuliere eindgebruiker........

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 00:31

Wat is eigenlijk de zuinigste 4x4/terreinwagen? En dan natuurlijk wel nog met genoeg power...

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 00:39

Djilna schreef:
Wat is eigenlijk de zuinigste 4x4/terreinwagen? En dan natuurlijk wel nog met genoeg power...

Dat boeit niet. Diesels doen ergens rond de 1:10, benzineversies veelal 1:7. Power is door de bank genomen in voldoende mate aanwezig, al blijft ook hier het advies: neem de krachtigste motor die je je kunt veroorloven.

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 00:40

Wij hebben een toyota avensis voor de tweepaards trailer staan, maar als er 2 instaan kan hij het amper trekken :+

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 00:42

Nou, mij boeit het wel..
Ik wil nl het liefst een 4x4 voor mijn trailer, maar aangezien ik redelijk grote afstanden moet gaan overbruggen voor mijn nieuwe baan is een wat minder hard slurpend geval aantrekkelijk te noemen.

Mijn huidige Rocky (die 1 op 11 rijdt trouwens) heeft een kapotte cardanas, startmotor hapert sinds diezelfde dag en stuurhuis heeft speling en ik twijfel tussen reparatie of vervanging voor een andere wagen..

Indien vervanging is een andere 4x4, een busje of een station een optie.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 00:48

Djilna schreef:
Nou, mij boeit het wel..
Ik wil nl het liefst een 4x4 voor mijn trailer, maar aangezien ik redelijk grote afstanden moet gaan overbruggen voor mijn nieuwe baan is een wat minder hard slurpend geval aantrekkelijk te noemen.

Mijn huidige Rocky (die 1 op 11 rijdt trouwens) heeft een kapotte cardanas, startmotor hapert sinds diezelfde dag en stuurhuis heeft speling en ik twijfel tussen reparatie of vervanging voor een andere wagen..

Indien vervanging is een andere 4x4, een busje of een station een optie.

Grote 4x4's zijn gewoon niet goedkoop in het verbruik, daar kunnen we heel kort over zijn. Overweeg voor woon-werk een klein koekblikje, Fiat Panda 4x4 of zo...... :D
Wat jij opsomt zou voor mij geen reden tot vervanging van de auto zijn. Twee zaterdagjes sleutelen doet een hoop, maar dat moet je wel kunnen/willen.

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-10 01:37

ikke schreef:
Of ik verliefd ben is jouw uitspraak. Ik waardeer de eenvoudige bouw en goede sleutelbaarheid. Noem eens twee automerken waar je gewoon ALLE originele dokumentatie kunt kopen, tegen redelijke prijzen. Ook speciale gereedschappen zijn gewoon te koop voor iedereen die het wil hebben, ook de particuliere eindgebruiker........
Ik ga nu heel gemeen zijn... Citroën en Peugeot ;)

Ook al zijn die niet altijd even goed gedocumenteerd, klein leidinkje van een '71 Citroën SM vinden = geen probleem...

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 10:14

kakanox schreef:
ikke schreef:
Ik ga nu heel gemeen zijn... Citroën en Peugeot ;)

Ook al zijn die niet altijd even goed gedocumenteerd, klein leidinkje van een '71 Citroën SM vinden = geen probleem...

En voor een Citroën C6 of een Peugeot 3008? Kun je daar ook alle hulpstukken, handboeken ducumentatie van krijgen?
Van het oudere spul is veelal vanalles te vinden. Dat heeft, soms viavia, z'n weg naar de liefhebber wel gevonden. Maar ook van de L322 Range Rover zijn gewoon alle handboeken en gereedschappen te koop. Zelfs de software voor het uitlezen is beschikbaar, al hangt daar voor de particulier wel een fors prijskaartje aan (reken op 5000 - 8000 euro voor een basisset).
Vis in Scheveningen is een bekende Nederlandse leverancier http://www.vislandrovers.nl/modules.php?name=literatuur als je even naar beneden scrolt zie dat ze het handboek van de Range Rover III (de L322) gewoon hebben liggen. De rest is ook leverbaar, kwestie van vragen.

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-10 06:14

Ik heb nog nooit problemen gehad met gegevens van een PSA-auto vinden... Zelfs van een Citroën AX 4x4 is volop documentatie beschikbaar. Draadschema van een 407 V6 was ook geen probleem..

Je moet alleen je bronnen weten. Jij weet die voor Landrover, ik voor PSA..

stefanvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 23:15

Jeanneee_ schreef:
Wij hebben een toyota avensis voor de tweepaards trailer staan, maar als er 2 instaan kan hij het amper trekken :+

Ik mag hopen dat je dit alleen 'geprobeerd' hebt, maar dat je niet de intentie had om hier daadwerkelijk mee de weg op te gaan?
Als je de moeite had genomen om de specificaties door te nemen, zou je zien dat deze auto nooit geen twee-paards trailer mag trekken.
Deze mag 1300 kg trekken, en afhankelijk van het bouwjaar, 75 kg, of zelfs maar 52 kg kogeldruk hebben.
Dus een twee-paards trailer mag zeker niet, en afhankelijk van de versie, mag een anderhalf paards trailer nog niet eens.

Een 'gewone personenauto' voor een twee-paards trailer kan bijna nooit.

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 23:27

Moderatoropmerking:
Er zijn een aantal offtopic reacties verwijderd. Hoewel het wel raakvlakken heeft met het onderwerp van dit topic, vraag ik iedereen toch zich te richten op de centrale vraag en geen uitgebreide discussies te voeren over diverse merken auto's, want dan dwalen we een beetje af. Alvast bedankt

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 23:31

ik heb een Mitsubitshi Pajero Sport. kan makkelijk een Ifor Williams trekken met 2 grote paarden erin.
En nu met dit sneeuw gebeuren lekker 4x4 en gaan met die banaan

HELAAS hij is nu te koop :-) wegens emigratie, dus mocht iemand nog wat weten ..

biancaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 09:49

MI1990 schreef:
wij hebben gister een subaru forester tubro gekocht :) kan met gemak de trailer trekken!
zouden eigenlijk wel de toyota landcruiser willen, tjaa... hij is zo duur XD :P

heb een landcruiser type 90 is inderdaad super zo sterk is bij aanschaf duur maar goedkoop in onderhoud

Bear95

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 09:51

nissan x-trail versie tereinwagen 4x4 en dan een trailer met een tinker achter ja aan die graag loopt :P