[INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Huertecilla

Berichten: 26923
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 11:30

Eirikur schreef:
Huertecilla schreef:
Die dingen hadden standaard 6.5Jx15 velgen maar het lijkt of deze de optionele 16" heeft.
Maakt niet uit: 235/85x15 of 235/75x16 in MT of TrackEdge profiel is *\o/* en geeft toch nog voldoende straatgrip. De MTs maken duidelijk meer herrie maar dat is bij het gebruik wat jij aangeeft niet relevant.
235/85x16 gaat waarschijnlijk vastlopen bij veel stuuruitslag.

Hmmzz... het kan best dat ik ergens onderweg iets gemist heb, maar qua bandenmaat ben ik bij de Frontera nog niet anders tegengekomen dan 235/75/15 (type X, tot '99) en 245/70/16 (type Y, > 2000).


Het gaat over het kopen van andere, meer terreinwaardige banden.
Voor meer terreingrip leg je het hógere banden onder!
Hogere band = meer bodemvrijheid.
Grotere afrolomtrek = minder rolweerstand in terrein.
Liefst 235/85x16 als dat past, dus...

Citaat:
Die 6.5Jx15 lukt nog wel, maar je gaat nat op de ET38.

Geen idee; heb daar nooit naar gezocht. Heeft Izuzu geen alternatieve velgen met vergelijkbare offset?

Eirikur

Berichten: 2606
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Vogelenzang

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 13:30

Huertecilla schreef:
Het gaat over het kopen van andere, meer terreinwaardige banden.
Voor meer terreingrip leg je het hógere banden onder!
Hogere band = meer bodemvrijheid.
Grotere afrolomtrek = minder rolweerstand in terrein.
Liefst 235/85x16 als dat past, dus...
Het verschil in doorsnede tussen de 255/65/16 die er nu om ligt en de 235/85/16 die jij adviseert is 6,8 cm, dit levert dus een winst aan bodemvrijheid van maar liefst 3,4 hele centimeters op. Bij maximale stuuruitslag wordt de extra hoogte wel deels gecompenseerd door het verschil in breedte, dus gevoelsmatig zeg ik dat de wielkast daarvoor wel voldoende zou moeten bieden.

De afrolomtrek gaat van 231,8 cm naar 253,2 cm, dat is een verschil van 9,2%. Da's wel iets om rekening mee te houden in Nederland Flitspaalland, want (even er vanuitgaande dat de teller op dit moment de snelheid min of meer correct weergeeft) rijdt je dan ipv bijv. 50 km/u die de teller aangeeft opeens bijna 55 km/u "echte" kilometers en dat levert je zowel bij radar- als bij lasercontrole geheid een prent op in de categorie "snelheidsovertreding 0 tot 5 km/u".
Anoniem schreef:

De afrolomtrek van deze band is bijna gelijk aan die van de standaard 235/75/15, 231,8 cm tov. 230,4 cm. Dat scheel dus slechts 0,6%. Het probleem dat je met gebrek aan grip ondervindt zit 'm behalve in het profiel deels ook in die 255. Brede band = meer contactoppervlak = minder druk = minder grip. Het staat wel stoer, maar when the going gets tough heb je er geen ruk aan want het is nu ook weer niet een échte ballonband, waamee je "bovenop" blijft.
Huertecilla schreef:
Geen idee; heb daar nooit naar gezocht. Heeft Isuzu geen alternatieve velgen met vergelijkbare offset?

Zou zomaar kunnen, maar de Rodeo is hier in NL dermate zeldzaam dat ik dat maar niet eens geprobeerd heb. Van de Trooper en de pickups van Isuzu heb ik geen idee wat voor velgen daarvoor gebuikt zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 14:10

De General Grabber AT2 en de BF Goodrich T/A KO zij dus niet leverbaar in de maat die er nu op zit. Smaller gaan is idd een optie, dit is wat onze bandenboer ons aanbood aan verdere opties:

In de maat 255/65R16 voor de Opel Frontera kunnen wij de volgende banden aanbieden:
Fulda Tramp 4x4 Yukon (ook geschikt als winterband)

Als alternatieve bandenmaat mag ook 235/70R16 gemonteerd worden onder een Opel Frontera.
Hierin is het aanbod ‘terrein’ wat groter:
Bridgestone Dueler A/T 694
BF Goodrich Mud Terrain TA KM2
Good-Year Wrangler AT/SA


Welke zouden jullie kiezen? :?

Huertecilla

Berichten: 26923
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 15:38

Anoniem schreef:
Welke zouden jullie kiezen? :?


Ah dus de optionele 16" velgen *\o/*

Ik zou 235/85 MT of TrackEdge kiezen.
Dat is te hoog voor de APK maar dát is zo opgelost :D

Als je dat niet wil, dan is 235/70(75) een betere terreinkeuze dan 255/65.

Zie; http://www.insaturbo.com/index.php?opti ... 06&lang=es

235/70 in alle drie deze profieltypes kost goed 100 Euro per band.


Uit het lijstje wat jij geeft is de BFG MT te prefereren, maar ik zou toch nog even verder door-/navragen naar de BFG Track Edge.
Deze zou ík kiezen in jullie geval in NL:

Afbeelding

ikke

Berichten: 38801
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 18:12

Huertecilla schreef:
Anoniem schreef:
Welke zouden jullie kiezen? :?


Uit het lijstje wat jij geeft is de BFG MT te prefereren, maar ik zou toch nog even verder door-/navragen naar de BFG Track Edge.
Deze zou ík kiezen in jullie geval in NL:

Afbeelding

Die ja en verder nergens meer over l*llen.

Mocht dit niet lomp genoeg zijn, kun je nog voor Michelin G90-ers gaan, hoewel je dan misschien wel een te brede velg hebt. Dat zou je even moeten controleren.
Afbeelding

Het Britse leger reed hier ook mee (of wellicht nog steeds).

Huertecilla

Berichten: 26923
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 18:33

ikke schreef:
Mocht dit niet lomp genoeg zijn, kun je nog voor Michelin G90-ers gaan,


Die geeft zeker grondspeling ook :D
Dat is de opvolger van de SAT (diagonaal). Een héél sterke band met verstevigde zijwanden en onnodig duur want overóvergecontrueerd.
Bedenk verder dat militair gebruik allemaal niet zo snel gaat ;)

Minder dan een kwart daarvan kost:

Afbeelding

maar ook dat is niets voor onder die Opel.

ikke

Berichten: 38801
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 18:44

Ik zie Series af en toe verbluffende dingen doen in het terrein, met die G90-ers eronder. Ook op de weg is het best een aardige band.

Huertecilla schreef:
ikke schreef:
Mocht dit niet lomp genoeg zijn, kun je nog voor Michelin G90-ers gaan,


Die geeft zeker grondspeling ook :D
Dat is de opvolger van de SAT (diagonaal). Een héél sterke band met verstevigde zijwanden en onnodig duur want overóvergecontrueerd.
Bedenk verder dat militair gebruik allemaal niet zo snel gaat ;)

Minder dan een kwart daarvan kost:

Afbeelding

maar ook dat is niets voor onder die Opel.

Het merk zegt mij niet zoveel, is dat wel te koop in NL?
BF Goodridge heeft een soortgelijk profiel, maar dat spul is niet goedkoop, evenmin als Michelin.

Huertecilla

Berichten: 26923
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 19:22

ikke schreef:
Het merk zegt mij niet zoveel, is dat wel te koop in NL?
BF Goodridge heeft een soortgelijk profiel, maar dat spul is niet goedkoop, evenmin als Michelin.


Geen idee.
Het recyclen van banden heeft van oudsher in NL een slechte naam, doch dat is urban legend van 50 jaar terug. Het is bij vrachtwagenbanden en voor zwaar materieel de norm geworden en voor personenwagens net zo :)* Heel ´groen´ ook nog.

Hier is hun site in het Engels: http://www.insaturbo.com/
Ik heb het hier een dag later bij de bandenboer in het dorp.
Ze zijn hoofsponsor van de Baja Aragon.
Net als BFG bij de Baja California :D
BFG heeft de MT; dat is een graad minder extreem.
Raids als de Baja en Dakar zijn hier behoorlijk populair. Elke avond is er nu een reportage van 2,5 uur op de sportzender van TVE (nationale publieke omroep). Logisch ook met zoveel terreinwagens die nódig zijn voor werk in de campo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 22:05

ikke schreef:
Die ja en verder nergens meer over l*llen.

Mocht dit niet lomp genoeg zijn, kun je nog voor Michelin G90-ers gaan, hoewel je dan misschien wel een te brede velg hebt. Dat zou je even moeten controleren.


Ja dat gaat me nu dus niet meer lukken hè -O-
Meneer hier begint steeds enthousiaster te worden :~
Komt hij net aan met dit filmpje (graag ff kijken, komt vraag daarover):



Nu vragen wij ons hier af of die M/T BF Goodrich KM2's ook goed zijn om 2x per week 2 dagen een half uur reistijd op en neer mee te rijden over landweggetjes of dat dat niet te doen is (wij hebben geen ervaring met dergelijke banden op de weg nml)
We hebben namelijk een stukje bos gekocht en daar moet nog een heleboel hout uit worden weggehaald, omgewaaide bomen e.d.
Het is echt ruig bos, die KM2's lijken ons daarvoor erg geschikt (met aanhanger achter frontera). Maar dan moeten ze dus ook wel een beetje veilig over de weg kunnen (max 60/70 km/u zou kunnen op die wegen).

ikke

Berichten: 38801
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 23:47

Anoniem schreef:
ikke schreef:
Die ja en verder nergens meer over l*llen.

Mocht dit niet lomp genoeg zijn, kun je nog voor Michelin G90-ers gaan, hoewel je dan misschien wel een te brede velg hebt. Dat zou je even moeten controleren.


Ja dat gaat me nu dus niet meer lukken hè -O-
Meneer hier begint steeds enthousiaster te worden :~
Komt hij net aan met dit filmpje (graag ff kijken, komt vraag daarover):



Nu vragen wij ons hier af of die M/T BF Goodrich KM2's ook goed zijn om 2x per week 2 dagen een half uur reistijd op en neer mee te rijden over landweggetjes of dat dat niet te doen is (wij hebben geen ervaring met dergelijke banden op de weg nml)
We hebben namelijk een stukje bos gekocht en daar moet nog een heleboel hout uit worden weggehaald, omgewaaide bomen e.d.
Het is echt ruig bos, die KM2's lijken ons daarvoor erg geschikt (met aanhanger achter frontera). Maar dan moeten ze dus ook wel een beetje veilig over de weg kunnen (max 60/70 km/u zou kunnen op die wegen).

Niet om het een of ander, maar die vent in die 38A kan niet rijden, heeft weinig met banden uit te staan. Waarom was die eerste band maar 15psi (1 bar), waar ze de tweede band, veel verstandiger, op 25psi (1,7 bar) hadden staan??
Natuurlijk maakt het wel iets uit, maar ik had die bak wel boven gekregen, zonder banden te wisselen, waarschijnlijk zelfs nog wel met een gewone 2.2 bar wegdruk erin!
De banden die HC aangeeft (of in ieder geval de BF Goodridge tegenhanger) is een prima band op de weg, al is het geen band om comfortabel grote afstanden te overbruggen, maar daar is ie ook niet voor bedoeld.

Maar bedenk dat een ervaren chauffeur met zo'n Range op BFG AT's veel verder komt dan een beginner met MT's eronder! En dat geldt in principe ook voor de Frontera.......

Enne, wil je zo'n 38A eens in het echt bezig zien: http://www.landroverclubholland.nl/inde ... nte-heerde ik zie je........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 00:19

ikke schreef:
Enne, wil je zo'n 38A eens in het echt bezig zien: http://www.landroverclubholland.nl/inde ... nte-heerde ik zie je........


uhum... dat wordt dus toch een waadpak of lieslaarzen aanschaffen zo te zien :D
eens kijken of ze die ook in leuke kleuren hebben 8-)

ff serieus, dat is niet zo ver van hier, daar kunnen we idd best wel eens gaan kijken. Maar het is alleen voor leden, dus hoe ga ik die nieuwe lieslaarzen dan gebruiken? :+
Mag jij passagiers meenemen of zit je al vol?

Huertecilla

Berichten: 26923
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 01:12

ikke schreef:
De banden die HC aangeeft (of in ieder geval de BF Goodridge tegenhanger) is een prima band op de weg, al is het geen band om comfortabel grote afstanden te overbruggen, maar daar is ie ook niet voor bedoeld.

De TrackEdge is bedoeld voor boswachters e.d. in zwaar landschap. Bíjna MT grip met bijna AT geluid. Extra voordeel zijn de asymetrische zijblokken; door stuurverdraaien kan je in geulen toch tractie vinden.

Citaat:
Enne, wil je zo'n 38A eens in het echt bezig zien:


Ik vanmorgen met de MercMusso van ´Trabuco Airport´ in vogelvlucht naar huis. Niks van die paden. Gewoon dwarsvelden :D
Je kan niet door bomen en niet over afwaterringsgeulen maar voor de rest....
Ik had twee turven van nog geen 10 achterin en mijn zoon kent het klappen van de zweep: Ik stop en hij duikt uit de gordel uit de wagen om te kijken of er in de struiken voor ons een geul verstopt zit. ´Ja, maar híer... als je... en in 4L, dán...´ ;)
Enneh... met 235/70x15 Michelin Synchro 4x4. Paar keer de skidplates over de bodem, maar daar zíjn ze voor. 5 km. dwarsvelden en thuis *\o/*
Ja, ik wil graag een set 238/85x16 TrackDingus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 01:25

Kom je ook naar Heerde HC!!! Gezellig!!! Gaan we allemaal meeten en greeten met een bak koffie *\o/*
(en oliebol, ik ben 1 januari gestopt met roken dus zonder sigaret, aarrghhh)

Huertecilla

Berichten: 26923
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 10:23

Anoniem schreef:
Kom je ook naar Heerde HC!!! Gezellig!!! Gaan we allemaal meeten en greeten met een bak koffie *\o/*


Is het daar zonnig en 24 graden overdag?

Hier tot vólgende week maandag geen kans op regen.
Doordat we in de bergen zitten koelt het ´s nachts fiks af (de twee afgelopen weken tot -2, -4, toevallig vanmorgen net boven 0) ´s nachts maar overdag hebben we zondag 31,5 graden gemeten op het terras voor tijdens de lunch daar :D

Ik wóón in offroad-lánd. Van het erf af gelijk caminos of dwarsvelden als je wil. Échte bergen ook. De heuvel waar we tegenaan wonen doet de St.Pieter verbleken.
Het terrein is nu i-de-aal voor offroad. Door de vorst hier en daar betonhard droog, op andere rul opgevroren, op andere plaatsen waar de vorst wat dieper zit met een blup bovenlaag op hard.
Negerns asdiepe van de hier typerende onmogelijke kalszandsteenmodder. De waterlopen staan laag dus alle doorwaadplaatsen zijn zonder snorkel te doen.
Met vaardigheid heb je geen MT´s nódig. Iedereen is HARD aan het werk dus om de olijven te oogsten deze weken want de boomgaarden zijn nu begaanbaar (daarom heeft ´oiedereen´ hier een 4x4).
Dat onder eens strálend blauwe lucht en kort mouwen-krachtige zuidelijke zon.

Oh en mijn lief heeft eergister kleffe ontbijtkoek met gebrande kandij gebakken. Die moet vandaag helemaal goed zijn bij de :9k

Natuurlijk heel veel plezier gewenst in Heerde,
maar ik blijf bij mijn eigen harem buitenpeerde ;)

Mocht jij híer in de buurt zijn kunnen we voor koffie naar Antequera, via de Las Pedrizas pas offroad over de Boca del Asno pas; dat is van 830 naar 1020 meter hoogte met onderweg schítterende vergezicht uitziend naar de kust én naar de Torcal.

p.s. krijg net een telefoontje dat de afdaling van de pas naar Alfarnate (1200 meter) is afgesloten. Quad rijders schijnen twee geiten doodgereden te hebben zonder dat de melden en de eigenaar van de helling heeft een hek gezet |(
Ik ga morgen vliegen met een Brit die hier leeft van het organiseren van offroad-ritten en daar hoor ik vast meer van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 17:28

Kan die brit je niet brengen? Dan gaan we Landrovers kieken met :9k en dan vliegen we, als ikke klaar is in Heerde, met z'n allen mee terug :D
sdi en Eirikur en josie en de rest willen ook vast wel mee +:)+
Dan l*l ik die heuveleigenaar wel om dat hij die hekken weer weg moet halen <<) :* , gaan we die funmobiel van jouw ff flink offroad testen :):) (mag jij uiteraard zelf rijden), huren we nog een paar quads en kunnen jullie allemaal mij uitlachen om hoe ik de hele tijd als een big zit te gillen :x terwijl we aan het rondcrossen zijn, gaan we daarna lekker genieten van een heerlijke spaanse maaltijd :9 van HC's lief, en als de nacht valt stoken we een flink illegaal kampvuur waarbij je lekker warm buiten kunt zitten met een borreltje terwijl we lachen om elkaars grote verhalen en nog wat na zitten te snacken.... olijven met knoflook en spaanse tapas en zoetigheden enzo :~
En als we dan allemaal bijna dronken zijn laat ik deze gast
http://www.sylvents.com/
ons weer ophalen, dan moet iedereen alleen maar zorgen dat er iemand in NL op het vliegveld staat om je naar huis te brengen :wave:

Dat lijkt me wel een geslaagd plan :D :Y) +:)+

josie
Berichten: 5412
Geregistreerd: 22-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 00:16

Is VOOR!!
Meld even met hoe veel we zijn, kunnen we wellicht een vliegtuig afhuren :P , scheelt weer in de kosten :D

Huertecilla

Berichten: 26923
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 11:08

Anoniem schreef:
Dan l*l ik die heuveleigenaar wel om dat hij die hekken weer weg moet halen <<) :*


Die spreekt een héél ´plat´ locaal dialect. Die is zelfs voor aan andalusiër slecht te volgen, laat staan met school-catellaans ;)

Maakt verder niet uit, want er zijn mogelijkheden te over hier. Er is een ´route´ van zo´n 60 kilometer hier door de vallei en ook kunnen we ons uitzicht in (Sierra de Loja)

Afbeelding

Op mijn oude laptop moet ik nog fotos hebben van een winterrit door de sneeuw naar 1800 meter met de Kangoo 4x4 met kettingen.

Hier met de 4x4xfar:

Afbeelding

(het líjkt niet veel helling, maar zie de bandensporen van de 4x4 :D )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 23:12

Huertecilla schreef:
Die spreekt een héél ´plat´ locaal dialect. Die is zelfs voor aan andalusiër slecht te volgen, laat staan met school-catellaans ;)


Ohh maar daarvoor hoef je ook geen spaans te kunnen hoor <<)
Ik maak wel een tekeningetje voor hem, dat snaptie wel *D

Afbeelding

Huertecilla schreef:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-GXT6UREG.jpg

(het líjkt niet veel helling, maar zie de bandensporen van de 4x4 :D )


Die bandensporen _O-
Ik zie het al helemaal voor me :D

josie
Berichten: 5412
Geregistreerd: 22-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 23:25

:= _O- _O- Het komt goed zie ik *\o/*

Huertecilla

Berichten: 26923
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 09:48

Anoniem schreef:
Die bandensporen _O-
Ik zie het al helemaal voor me :D


De huidige winter is tot nu toe héél anders. Núl neerslag sinds half november, kkkkkoud (-5 vannacht) ´s nachts en zomaar 25 graden overdag. Madame De La Huerta lag topless vitamine D op te doen gister en we lunchen dagelijks op het terras.
Elke morgen heeft de MercMusso stijf witbevroren ramen en overdag zou je de airco aanzetten 8)7
De paarden zijn helemaal in hun element ondanks die 30 graden verschil dag en nacht; eten VEEL minder stro/hooi dan in een normale winter.
Voor terreinrijden is het bijna saai op het moment. Zowat elke (die RR chauffeur van het filmpje niet) aspirant kan zich nu Dakar piloot wanen hier. Nú is een Touareg/Cayenne bijna een terreinwagen hier ;)

Maar goed, laten we weer on-topic gaan.
Ik ga vandaag eens kijken of ik een sprinklerventiel zoals een Orbit Model 57461 kan vinden om met zoonlief een legale pieperschieter te maken.... Oh, kan je ook op een quad monteren, net als mobiele artillerie :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 14:13

Hallo allemaal,

ik zit mij een beetje te orienteren over welke auto's een trailer kunnen gaan trekken.
Ik zit er over te denken om mijn e rijbewijs binnenkort te gaan behalen.

tot nu toe is mij duidelijk dat je geremd gewichtt ongeveer 1600 kg moet zijn en je kogeldruk 75 kg.
Maar nu kan ik nergens vinden hoeveel pk je auto minimaal moet hebben om een trailer goed te kunnen trekken?

graag wat tips/antwoorden :)

Somebody_
Berichten: 6585
Geregistreerd: 10-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 20:56

Mijn topic is helaas gesloten door de moderators, vandaar opnieuw mijn oproep.

Ik ben op zoek naar een auto/terreinwagen, die gemakkelijk een 2 paardstrailer, met 2 paarden erin kan trekken. Dat betekent dat we een auto zoeken, die tussen de 3.000 en 3.500 kg mag trekken.
Als jullie goede merken/uitvoeringen weten, hoor ik het graag!

ikke

Berichten: 38801
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 21:40

Somebody_ schreef:
Mijn topic is helaas gesloten door de moderators, vandaar opnieuw mijn oproep.

Ik ben op zoek naar een auto/terreinwagen, die gemakkelijk een 2 paardstrailer, met 2 paarden erin kan trekken. Dat betekent dat we een auto zoeken, die tussen de 3.000 en 3.500 kg mag trekken.
Als jullie goede merken/uitvoeringen weten, hoor ik het graag!

Wat is je budget?

tinkersjakie
Berichten: 2052
Geregistreerd: 07-12-04
Woonplaats: froombosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 21:46

Somebody_ schreef:
Mijn topic is helaas gesloten door de moderators, vandaar opnieuw mijn oproep.

Ik ben op zoek naar een auto/terreinwagen, die gemakkelijk een 2 paardstrailer, met 2 paarden erin kan trekken. Dat betekent dat we een auto zoeken, die tussen de 3.000 en 3.500 kg mag trekken.
Als jullie goede merken/uitvoeringen weten, hoor ik het graag!


Landrover!!!!

ikke

Berichten: 38801
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 23:32

tinkersjakie schreef:
Landrover!!!!

Land Rover >;) :D

Enne, iets specifieker graag. Dit:

Afbeelding

is ook een Land Rover, maar niet erg geschikt voor de gestelde eisen......