Figaros schreef:Ontzettend bedankt voor je input! Morgen ga in bij een V60 D5 plug-in Hybrid kijken uit 2016 met 149k op de teller. Voorheen lease auto, ik denk dat ik in ieder geval moet horen hoe het zit met de distributieriem, want die is dan al bijna aan de beurt... Jullie nog andere tips waar op moet letten?
Belangrijkste is denk ik; bij twijfel niet doen. Ik heb de V60 plug-in hybrid ook gehad en zoals ik al eerder in het topic schreef, mankeerde aan die van mij een hoop. Uiteindelijk verkocht met 6 jaar.
Vraag na of de aircopomp al eens is vervangen. Bij mij is de aircopomp 3 zomers achter elkaar vervangen. Ondanks dat de Volvo dealer heel coulant is geweest, was het wel super irritant dat op de eerste de beste warme zomerdag de airco ermee kapte. Het aantal km's op de accu was ook weinig, ik heb bij lange na niet gehaald wat RR ermee haalt. Keyless entry deed het soms wel, soms niet. Achteruitrijcamera gaf regelmatig blauw beeld. Veel storingen. Ik heb zo vaak bij de dealer gestaan, zonde van de tijd. Volgens mijn dealer staan deze erom bekend niet het beste product van Volvo te zijn. Het vermogen nam snel af, zo snel als dat 'ie was in het begin, zo traag was 'ie met de verkoop. En inderdaad, kijk wat de accu doet. Ik ken genoeg mensen die een V60 hebben gehad die nooit een laadpaal van dichtbij hebben gezien. De V60 uit 2013 had 0% bijtelling dus vandaar dat de auto erg gewild was.
Het voordeel op de wegenbelasting is al eens verlengd dus ik durf niet te zeggen of ze dat nog eens gaan doen.