Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
00000000 schreef:Wij hebben een Skoda Octavia voor de trailer, vind de Volkswagens en Audi's ook fijn trekken. Staat er bij Roest niets voor je?
bcd94 schreef:00000000 schreef:Wij hebben een Skoda Octavia voor de trailer, vind de Volkswagens en Audi's ook fijn trekken. Staat er bij Roest niets voor je?
Bij roest wil ik nog gaan kijken maar nu is alleen de werkplaats open ivm de nieuwe maatregelen.
Ik ben net voor de nieuwe regels wel nog ergens wezen kijken, die hadden een kia sportage staan, kan 1600 kg trekken.
Hij reed fijn, alleen niet zo zuinig in verbruik, zonder trailer erachter rijd ie 1 op 10/11.
Dus dat is nog een twijfelpuntje.
Ik heb ook wel van mensen gehoord dat der auto een bepaald gewicht mocht trekken maar in de praktijk bleek dat het helemaal niet zo n beste trekauto was dat vind ik ook wel lastig.
Ik heb ergens anders op de website ook nog een citroen Picasso en een renault megane gezien die het mogen trekken maar helaas is het nu lastig om te gaan kijken ivm de lockdown.
Ik heb nu een klein zuinig autootje en snap wel dat zo n zware auto gewoon meer verbruikt maar ik had wel gehoopt iets zuiniger uit te komen dan 1op10
EdkingEnzo schreef:Ik hoop dat ik mijn vraag hier mag stellen. Ik heb net mijn kleine Peugeotje verkocht om plaats te maken voor een grotere auto. Ik zoek een auto voor mijn tweepaardstrailer, dus eentje die min 2000kg mag trekken.
Ik zoek er een tot bj 2005 met twee zitplaatsen (grijs kenteken), diesel, liefst automaat maar geen pre. De Landrover Freelander komt veel voorbij, zijn er hier mensen met ervaring? Ik las al ergens dat je wel naar de Td4 moet kijken. De Freelander is redelijk betaalbaar en mag tot 2000kg trekken. Maar zijn ze betrouwbaar? Of is er een grote kans op veel onderhoud (kosten)?
Wat voor auto hebben jullie die mogelijk in mijn zoekresultaat past?
Busjes komen ook veel voorbij, maar ik vind dat zelf toch iets minder mooi/handig. Auto's zoals de Freelander, Jeep Cherokee, Mercedes ML, Toyota landcruiser, Suzuki Vitara, Nissan Terrano vind ik zelf wat mooier. Alleen zijn deze moeilijker te vinden in de prijsklasse waar ik zoek, of ze mogen niet genoeg trekken..
Rex_Rolfo schreef:Zie de "Sizzle-lijst":Sizzle schreef:Handige link gevonden met gewichten per model vanaf 1800 kg.
http://www.mit-pferden-reisen.de/files/ ... 1800kg.pdf
ikke schreef:Als je die 2k echt nodig hebt, zou een Freebee I niet mijn eerste keuze zijn, evenmin als een Vitara, om dezelfde reden. Ze hebben te weinig eigen gewicht als het mes eens echt op tafel komt. Freebee II doet het beter; weegt toch die 300kg meer die het verschil maken.
Mercedes ML en Toyota Landcruiser zijn meer dan prima auto's maar daar hangt ook een ander prijskaartje aan dan een Freebee I of Vitara. Dat geldt ook voor de Cherokee, die als Diesel een stuk lastiger te krijgen is, de wereld aan power mist en niet altijd even simpel te onderhouden tenzij je de weg in het wereldje van Jeep weet.
Land Rover met jouw eisen zou ik een vroege Disco III nemen.
Maar wat is er mis met de grotere middenklasser a la de V70? Moet je iets jonger zoeken, vanaf 2007, maar wel vindbaar als grijs kenteken en mag ook 2k aan de haak. Audi, Ford, Mercedes en ook BMW hebben hun versie daarvan, ook niet zoveel mis mee.
Wat ik zou doen met jouw eisen? Ik kocht een oude liefde terug: Transporter T3 met een 1900 TD erin
EdkingEnzo schreef:ikke schreef:Als je die 2k echt nodig hebt, zou een Freebee I niet mijn eerste keuze zijn, evenmin als een Vitara, om dezelfde reden. Ze hebben te weinig eigen gewicht als het mes eens echt op tafel komt. Freebee II doet het beter; weegt toch die 300kg meer die het verschil maken.
Mercedes ML en Toyota Landcruiser zijn meer dan prima auto's maar daar hangt ook een ander prijskaartje aan dan een Freebee I of Vitara. Dat geldt ook voor de Cherokee, die als Diesel een stuk lastiger te krijgen is, de wereld aan power mist en niet altijd even simpel te onderhouden tenzij je de weg in het wereldje van Jeep weet.
Land Rover met jouw eisen zou ik een vroege Disco III nemen.
Maar wat is er mis met de grotere middenklasser a la de V70? Moet je iets jonger zoeken, vanaf 2007, maar wel vindbaar als grijs kenteken en mag ook 2k aan de haak. Audi, Ford, Mercedes en ook BMW hebben hun versie daarvan, ook niet zoveel mis mee.
Wat ik zou doen met jouw eisen? Ik kocht een oude liefde terug: Transporter T3 met een 1900 TD erin
Thanks voor je uitgebreide berichtje! Echt 2000 kg zal ik niet snel aan komen. Mijn trailer weegt 766 kg en mijn paard weegt 570kg. Als ik wel twee paarden vervoer zal het tweede paard niet zwaarder zijn dan 600kg. Dus dan kom ik max op 1900kg.
Ik heb zelf verder niet zo veel verstand van auto's, dus kwa merk, onderhoud, kosten.. Kan je me alles wijs makenDe andere merken die je noemt zou ik ook prima vinden, alleen kijk ik tot ongeveer 4000,-
Verder zal ik niet meerdere dagen per week met de trailer rijden, ene keer misschien wat vaker dan de ander, maar ik ga niet wekelijks naar les. Verder eigenlijk alleen kleine afstanden met de auto, maar als het blijkt dat dit me te veel kost, kan ik ook met de fiets of scooter. Ben wat dat betreft een klein beetje verwend, altijd met de auto kunnen![]()
Uit jouw berichtje lijkt dat jij er wel aardig verstand van hebt, op wat voor sites raadt jij aan om te kijken? En juist bij een dealer of privé?
ikke schreef:Ik kijk zelf gewoon op Marktplaats, gaspedaal.nl en autoscout24 maar er zijn meer sites.
EdkingEnzo schreef:Echt 2000 kg zal ik niet snel aan komen. Mijn trailer weegt 766 kg en mijn paard weegt 570kg. Als ik wel twee paarden vervoer zal het tweede paard niet zwaarder zijn dan 600kg. Dus dan kom ik max op 1900kg.
Citaat:Verder eigenlijk alleen kleine afstanden met de auto, maar als het blijkt dat dit me te veel kost, kan ik ook met de fiets of scooter.
EdkingEnzo schreef:Geel kenteken kan ook op het bedrijf van paps. Scheelt de provinciale opcenten en verbruik is wat hoger. Heb je het echt goed doorgerekend? Wat met bijtelling en btw correctie kan zomaar dat privé rijden niet duurder is.Grijs kenteken omdat de auto op het bedrijf van mijn vader komt
Het leeggewicht op papier is vaak zo leeg mogelijk. Zonder mat, zonder tussenschot, zonder reservewiel, zonder eventuele zadelkamer. iFor is vrij accuraat met z'n opgaves, bij veel andere merken ligt het 'gebruiksklare' gewicht hoger dan het leeggewicht. Meten is weten.Citaat:De trailer is niet officieel gewogen op een brug. Staat op papier, ik ga er vanuit dat dit klopt? Is dat niet zo?
Rex_Rolfo schreef:Geel kenteken kan ook op het bedrijf van paps. Scheelt de provinciale opcenten en verbruik is wat hoger. Heb je het echt goed doorgerekend? Wat met bijtelling en btw correctie kan zomaar dat privé rijden niet duurder is.
Rex_Rolfo schreef:Alles is relatief
Particulier diesel Utrecht 1500kg (geel kenteken) 412 euro per drie maanden
Particulier diesel met fijnstoftoeslag Utrecht 1500kg (geel kenteken) 476 euro per drie maanden
En bij een diesel van 2005 of ouder is die kans op fijnstoftoeslag erg hoog. In 2005 ging net euro4 in, fijnstof <0,005 gr/km is pas vanaf euro5 die in 2009 in ging.
bron: belastingdienst en wikipedia