Wat voor auto hebben jullie voor de trailer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sam98

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 15:20

Wij rijden altijd met een Mercedes. :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 18:15

kakanox schreef:
Waratje schreef:
Neem dan gewoon een 8-cilinder LaRo :D

Neem dan gewoon een toyota landcruiser V8 diesel :+

Wat kost zo'n bak in de wegenbelasting??
Alleen al wat die wagen aan wegenbelasting kost, kan ik de Range laten rijden, inkl benzine en verzekering.
Enne, ook een toyota kun je niet ongestraft mishandelen.........

FlyAway

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 18:17

Nou, ik dacht dat ze bij Top Gear hadden bewezen dat je hem ongestraf kon mishandelen en nog veel meer. Of was dat geen toyota? :D

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 18:26

FlyAway schreef:
Nou, ik dacht dat ze bij Top Gear hadden bewezen dat je hem ongestraf kon mishandelen en nog veel meer. Of was dat geen toyota? :D

Maar kon ie daarna ook nog straffeloos 100.000km draaien?? Ik heb V8's open gezien met 700.000mijl op de klok en dat zag er nog puntgaaf uit. Daar hecht ik persoonlijk meer waarde aan.

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 10:19

een mercedes Vito bus, 120.
Trekzat kracht.

Onze vorige auto, een freelander, waarvan je zou zeggen dat hij dat moet kunnen is aan diggelen gegaan door het trekken van de trailer. ;(
Volgens de man van de ANWB zijn er maar weinig auto's echt gebaseerd op het trekken van een trailer. ook al kunnen ze het makkelijk aan zoals ze het zeggen en ze voelen niks met optrekken, toch berokken je veel schade aan de auto, zonder dat je het doorhebt.
Nou dat hadden we in de gaten.
Hij raadde ons een bus aan en tot nu toe gaat dat idd super. Hopelijk blijft dat ook zo.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 16:51

Waar ik dan wel benieuwd naar ben, is wat voor schade je dan berokkend. En hoe? En waarom een trailer dan zoveel erger is dan zeg, een "aannemersaanhanger" vol met bouwmaterialen?

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 17:00

Audi A6 :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 18:43

eowyn04 schreef:
een mercedes Vito bus, 120.
Trekzat kracht.

Onze vorige auto, een freelander, waarvan je zou zeggen dat hij dat moet kunnen is aan diggelen gegaan door het trekken van de trailer. ;(
Volgens de man van de ANWB zijn er maar weinig auto's echt gebaseerd op het trekken van een trailer. ook al kunnen ze het makkelijk aan zoals ze het zeggen en ze voelen niks met optrekken, toch berokken je veel schade aan de auto, zonder dat je het doorhebt.
Nou dat hadden we in de gaten.
Hij raadde ons een bus aan en tot nu toe gaat dat idd super. Hopelijk blijft dat ook zo.

Wat is er dan aan diggelen gegaan? Welke motor lag er in? bouwjaar?

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 22:48

Ja precies! Want wat maakt die Vito van jou zoveel geschikter dan? (m.a.w. ik geloof niet dat dat zo is ;) )
Ik vermoed dat het eerder te maken heeft met hoe je ermee omgaat. Ik kan jarenlang een paardentrailer trekken met een auto met lichte motor en hem toch heel houden. ;) Of andersom.

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 16:08

Ik ben niet zo auto-technisch aangelegd hoor :7

Maar we kregen op een gegeven moment eerst problemen met de koppeling.
Toen trapte we door de koppeling heen.
AFijn, gemaakt en daarna volgde er nog een aantal dingen, en bij de laatste ellende was hij schroothoop klaar. :(
De man van de ANWB zei dat alle auto's niet echt geschikt zijn voor het trekken van regelmatig zware vrachtjes zoals trailers.
Busjes daarentegen zijn er op een 1 of andere manier meer op gebouwd, want deze worden veel in de bouw gebruikt en zijn er beter tegen bestand dan de auto's. Maar natuurlijk moeten we dat natuurlijk altijd maar afwachten.

Maar vraag me niet het fijne ervan hoor.
Net wat ik zeg, ben niet echt technisch aangelegd.
En we moeten altijd maar weer zien hoe het met deze auto gaat.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 18:22

eowyn04 schreef:
Ik ben niet zo auto-technisch aangelegd hoor :7

Maar we kregen op een gegeven moment eerst problemen met de koppeling.
Toen trapte we door de koppeling heen.
AFijn, gemaakt en daarna volgde er nog een aantal dingen, en bij de laatste ellende was hij schroothoop klaar. :(
De man van de ANWB zei dat alle auto's niet echt geschikt zijn voor het trekken van regelmatig zware vrachtjes zoals trailers.
Busjes daarentegen zijn er op een 1 of andere manier meer op gebouwd, want deze worden veel in de bouw gebruikt en zijn er beter tegen bestand dan de auto's. Maar natuurlijk moeten we dat natuurlijk altijd maar afwachten.

Maar vraag me niet het fijne ervan hoor.
Net wat ik zeg, ben niet echt technisch aangelegd.
En we moeten altijd maar weer zien hoe het met deze auto gaat.

Door de koppeling heentrappen betekend vaak dat er al aardig wat km op de teller staan. Laat me raden, daarna ging de aandrijfunit van de achterwielen naar 'n grootje, wellicht omdat de visco nooit vervangen was? Was het een 1.8 benzinemotor en blies je de koppakking eruit?

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 18:26

Wij hebben een Chevrolet Silverado Pick Up 2500 voor onze trailer. Dat is dan wel een gooseneck ( Amerikaanse) trailer voor 2 paarden met een groot camperdeel erin. De trailer weegt 2000 kg!

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 23:19

ikke schreef:
Door de koppeling heentrappen betekend vaak dat er al aardig wat km op de teller staan. Laat me raden, daarna ging de aandrijfunit van de achterwielen naar 'n grootje, wellicht omdat de visco nooit vervangen was? Was het een 1.8 benzinemotor en blies je de koppakking eruit?

Heejjj een autokenner :D +:)+
Al die dingen heeft die auto geloof ik gehad en nog meer.
Maar er stond niet eens extreem veel km op de teller hoor.

Maar net wat ik zeg, die man van de ANWB zei het. Dat hij regelmatig auto's ophaalde die kapot waren getrokken door de trailers.
Allemaal paardenmensen zei hij. Tja, of dat toeval was???? :\

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 23:30

eowyn04 schreef:
ikke schreef:

Heejjj een autokenner :D +:)+
Al die dingen heeft die auto geloof ik gehad en nog meer.
Maar er stond niet eens extreem veel km op de teller hoor.

Maar net wat ik zeg, die man van de ANWB zei het. Dat hij regelmatig auto's ophaalde die kapot waren getrokken door de trailers.
Allemaal paardenmensen zei hij. Tja, of dat toeval was???? :\

Of mishandeling van de auto?
Ik ken bosjes Freebees die probleemloos trailers door NL zeulen. Voorwaarde is wel dat je een TD4 neemt en weet hoe je met een turbodiesel moet omgaan. Daarnaast is de viscokoppeling een ding wat af en toe vervangen moet worden. Doe je dat niet (aan 400 euri's) dan gaat de IRD-unit eraan (aan 1600 euri's).
Trap je daarnaast de K-series benzine op 'n staart, dan vliegen de koppakkingen je om de oren, bekend "geintje" van de K-series motoren.
Uiteindelijk is de Freebee geen raceauto. Sterker nog, het is absoluut geen snelle auto. Hij kan goed mee in het verkeer, maar komt te kort op het moment dat je je echt snel uit de voeten wil maken in het verkeer (bijvoorbeeld om hufterige vrachtwagens van je af te schudden). Dan moet je echt een Range of Disco hebben, met dikke V8, liefst een 3,9 (4.0), al kan de 3,5 ook best uit de voeten......

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 23:32

Mercedes E220 :j en die trekt hem met gemak

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 23:47

Ik rijd er hopelijk over een maand in, maar voor onze trailer staat een Volkswagen Transporter.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 01:11

wij hebben een hummer voor onze 2 paards trailer. erg fijne auto :)

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-10 09:49

ikke: mooie brakke bakken die Landrovers, als de koppakkingen en visco's je om de oren vliegen.
Je hoort het ook over de oudere oldtimers: "koop een G-klasse! Landrover is duur en gaat stuk"

Ze hebben nog gelijk ook. Benz-blokjes blijven maar draaien, bekende van me heeft een wereldreis gemaakt met een E300 Diesel (ex-taxi, in fout geel) die al meer dan een half miljoen op de teller had toen hij begon.. geen enkel probleem, niet eens een defect.

Buiten Benz vertrouw ik op Japanners, die leveren vakwerk. Taxi's worden nog wel het meest verhufterd en er worden veel kilometers mee gedraaid, en dan zie je wel zo nu en dan een ML voorbij komen en nooit een Land Rover.
Of zou het voor niks zijn dat je in 90% van de steden óf Mercedes-Benz E-klasse óf Toyota Avensis als taxi rond ziet crossen?

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 09:55

rockey schreef:
wij hebben een hummer voor onze 2 paards trailer. erg fijne auto :)

Dat is officieel een vrachtwagen, dus die zal t idd wel kunnen trekken. ;)
Of je moet zo`n kleintje hebben, ik weet niet wat die doen qua gewicht, maar de H2 weegt 3900 kilo.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 10:01

Tones, alleen de H1 is een vrachtwagen. De H2 en H3 gaan niet boven de 3500kg uit.

Ikke, ik zit te denken om mijn auto te powertunen. Hij zal dan van 110pk naar 140pk (4000toeren) gaan en van 235 naar 295Nm koppel (2000 toeren). Ik wil in ieder geval voor de invoering van de kilometerheffing een andere auto (als deze er komt), dus ik wil er eigelijk niet nog heel veel aan laten sleutelen. In hoeverre denk jij dat het verschil in het rijden met trailer zichtbaar zal zijn? Ik heb eigelijk alleen een probleem op grasland met de trailer (parkeren tijdens SGW's).

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 10:18

Staat hier een H2, die staat toch echt met 3900 op het kenteken papier.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 12:16

kakanox schreef:
Buiten Benz vertrouw ik op Japanners, die leveren vakwerk. Taxi's worden nog wel het meest verhufterd en er worden veel kilometers mee gedraaid, en dan zie je wel zo nu en dan een ML voorbij komen en nooit een Land Rover.
Of zou het voor niks zijn dat je in 90% van de steden óf Mercedes-Benz E-klasse óf Toyota Avensis als taxi rond ziet crossen?

Ik denk dat een LaRo als taxi ook te oncomfortabel is, het is een terreinwagen en geens stadsauto.

Ik heb wel goede ervaringen met oldtimer Landrovers trouwens en met Volvo's met heel veel kilometers die maar blijven draaien.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 12:57

Met LaRo`s heb ik geen ervaring. Wel met volvo`s die veel blijven draaien. Maar dat zijn dan wel de 100-200-700-900 series, niet de 400 serie of de moderne S/V40 enzo.

Ik heb 1 940 op diesel (2.4 TDIC) met 4 ton op de teller. Ding loopt als een zonnetje. Ik ken er genoeg die nog véél meer hebben gelopen,. Zowel op benzine, diesel als lpg. Niet stuk te krijgen die dingen.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 14:59

Mijn eigen volvo V40 heeft nu 283.000 op de teller en op nieuwe wisserbladen na fluitend door de apk. De V70 van een vriendin van mijn heeft 425.000 op de teller en rijd ook prima en had alleen nieuwe remschijven nodig bij de APK. Nooit problemen met pech etc.

De 400-serie schijnt inderdaad minder te zijn.

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-10 17:37

400-serie is een halve Renault, dus zo raar is dat niet :P

V70 >> ik ken iemand die V70 D5 rijdt, ook met ruim 500.000 op de teller. Geen grote problemen, ding is nog lang niet op..

De V50 was ik minder kapot van, 2.0D met een kapotte versnellingsbak zie je nog weleens.

Wat betreft LaRo: M'n post was een beetje pesterig, had eigenlijk wel verwacht dat ikke zou happen :P (hij zal nog wel niet online geweest zijn, hehehe (6) )
Maar ben er serieus niet kapot van. Bekende van me heeft een jonge Defender 90 en een jonge Range Rover. Beide dealer onderhouden, en voor beide kunnen de onderdelen idd waanzinnig snel geleverd worden.. De Defender gaat nog maar de Range, jeetje wat een rampenbak.. Automatische hoogteverstelling die de auto probeert waterpas te zetten als ie geparkeerd is (ook op een helling, hehe :P)