Een maand later was de automaat kapot, compleet in de soep gelopen. Die hebben we laten repareren. Kosten waren 4500,-
Compleet gereviseerd en schakelt inderdaad weer als nieuw. Maar ook de intercooler en nog iets waren kapot en vervangen tegelijk met de automaat.
We kregen de auto terug en toen flikkerden de voorruiten ineens naar beneden bij het open doen. Reparatie kosten 500,-. Nou vooruit, dat nog laten fixen...
Maar snel daarna was het stuurhuis lek en moest ook vervangen worden. Geschatte kosten 1500,-. We waren er even compleet klaar mee (en blut) dus hij is een hele tijd geschorst geweest.
Onlangs is hij alsnog gerepareerd, nieuw stuurhuis gekregen, nieuwe distributie set, grote beurt en nog een aantal dingen. Weer een klap geld weg en kregen te horen dat ie nu wel goed was.
Hij heeft het een week of 2 vol gehouden en begon wéér te kloten. Raam flikkerde weer naar beneden en wilde niet meer omhoog. Met moeite weer dicht gekregen. Weer een ergernis te pakken.
Hij begon in bochten ineens ontzettend tegen te sturen, alsof hij zelf keihard terug trok. Dat moest met dat stuurhuis te maken hebben. 'Ja je moet hem maar ff laten uitlijnen'.
Ook dát er nog bij!?
Vorige week was de druppel. Hij startte ineens niet. Terwijl ik die ochtend 2 keer met dat ding op pad was geweest. Hij gaf bij het omdraaien van de sleutel gelijk zo'n alarm toon. Maar hij gaf verder niets aan op het display. Normaal staat er wel iets in het display. Maar nu niet.
Na een half uur kloten kreeg ik hem alsnog aan de praat. Ben naar de manege gereden en weer terug. 120 km over de snelweg. Heenweg niks aan de hand, op de terugweg begon hij in versnellingen te hangen. Hij schakelde niet door.
Die zelfde avond gingen we met de Volvo mijn 406 ophalen van de APK, die was klaar. Dus we rijden erheen... schiet de Volvo ineens in de noodloop. Wilde niet meer harder dan 40km/u. En dat in een stikdonkere landweg ergens in the middle of nowhere... Motormanagement lampje brandde en op het display stond ook wat. Weet niet meer precies wat, maar het was niet goed.
Op het moment dat we de ANWB wilde bellen, deed is het ineens weer...
Maar hij weer rare toerentallen, bleef weer hangen in de versnellingen en dan schiet ie ineens weer vooruit.
Er is zó veel aan gerepareerd de laatste periode. Ontzettend veel onderdelen zijn vervangen!
Gelukkig wel weer thuis gekomen en bij terugkomst de Volvo in de schuur gezet, afgelopen zaterdag nog even een nieuwe wasmachine opgehaald met de volvo, niks aan de hand. Dag later, weer drama. En sindsdien staat hij in de schuur en heb ik de neiging 'm in de fik te steken

Dus wat het probleem nu is? Geen idee. Maar hij gaat weg. Wil er geen cent meer aan uitgeven.