Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
DJZ schreef:Auto: Massa rijklaar 1325, max toegestane ahw geremd 1300
Trailer: Max gewicht ca 1350, ledig gewicht 580kg, netto laadvermogen 770.
Sosha schreef:Volgens mij mag die combi inderdaad niet met B rijbewijs omdat je maar max 1300 mag trekken.
Sterre98 schreef:DJZ schreef:De toegestane max massa van de auto is 1800
Dan is mijn berekening 1800+1350= 3150 dus zou het wel mogen toch? Omdat je onder 3500 zit
woemp schreef:Nu zegt men mij net in de garage dat de trailer die ik kocht maximaal 2700 kg kan trekken en dat ik dus verplicht ook een wagen moet ervoor hebben die minstens dat gewicht kan trekken. Is dit zo in België?
Ik dacht, als ik 1000 kg trailer heb en er 800 kg paard op zet, dan is de beladen massa 1800 waardoor een auto die 2ton mag trekken ook voldoet .., maar volgens de garagist riskeer ik dan een boete
ikke schreef:woemp schreef:Nu zegt men mij net in de garage dat de trailer die ik kocht maximaal 2700 kg kan trekken en dat ik dus verplicht ook een wagen moet ervoor hebben die minstens dat gewicht kan trekken. Is dit zo in België?
Ik dacht, als ik 1000 kg trailer heb en er 800 kg paard op zet, dan is de beladen massa 1800 waardoor een auto die 2ton mag trekken ook voldoet .., maar volgens de garagist riskeer ik dan een boete
Varekaj!!!! Hoe zat dat ook alweer bij jullie??
Even voor de duidelijkheid: In Nederland is dit Niet Waar.
Maar aangezien de wet in België op details afwijkt van de NL-wetgeving, durf ik dat als Nederlander niet stellig te beweren voor de Belgische regels.
Blussem schreef:Zijn dit soort dingen niet tegenwoordig Europese geregeld?
Of kan zo zijn wanneer je met nl legale combinatie de grensovergaat dat je daar opeens E rijbewijs moet hebben bijv.
Rex_Rolfo schreef:Blussem schreef:Zijn dit soort dingen niet tegenwoordig Europese geregeld?
Of kan zo zijn wanneer je met nl legale combinatie de grensovergaat dat je daar opeens E rijbewijs moet hebben bijv.
Diverse landen waaronder België mag je met rijbewijs B (van voor bepaalde datum?) een 125 cc motor rijden. Die Belg mag inderdaad niet met zijn/haar motor in NL rijden.
ikke schreef:woemp schreef:Nu zegt men mij net in de garage dat de trailer die ik kocht maximaal 2700 kg kan trekken en dat ik dus verplicht ook een wagen moet ervoor hebben die minstens dat gewicht kan trekken. Is dit zo in België?
Varekaj!!!! Hoe zat dat ook alweer bij jullie??
Even voor de duidelijkheid: In Nederland is dit Niet Waar.
Maar aangezien de wet in België op details afwijkt van de NL-wetgeving, durf ik dat als Nederlander niet stellig te beweren voor de Belgische regels.