Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Romeo2007 schreef:Wat denken jullie van deze combinatie:
Maximaal trekgewicht geremd 1350kg
Massa leeg auto 1350kg
Kogeldruk 75kg
136 pk
220 nm bij 1250 rm
Trailer is een 1,5 paards aluminium met een ledig massa van 540 kg.
Paard dat er in gaat is een slanke KWPN van 650kg.
ikke schreef:Rex_Rolfo schreef:Zou een slanke warmbloed de 650 kg halen? Inschatting of weegschaal?
Als ie de 1,80 haalt wel![]()
Romeo2007 schreef:Ik bedoelde trouwens echt maximaal dat gewicht hoor! Het is een slank formaat van 1.65 en niet zwaar gebouwd.
Ik reken liever ruim omdat ik niet op de weegbrugtben geweest. Is helaas ook geen optie omdat
1. Het een nieuwe auto is en er geen proefmodel met trekhaak beschikbaar is
2. Mijn trailer nu nog aan de andere kant van NL staat
3. Mijn paard ook aan de andere kant van NL staat
Lastig wegen helaas... daarom benieuwd hoe jullie tegen de prestaties van de motor aankijken.
Bij de 3500 toeren komt de 136pk volledig los trouwens. Het is een automaat die ik ga kiezen trouwens.
Romeo2007 schreef:Dan zal ik denk ik de automaat in sport moeten zetten zodat ie niet meteen gaan schakelen maar ook boven de 3000 toeren pakt. Dank voor de tip!
Romeo2007 schreef:Dan zal ik denk ik de automaat in sport moeten zetten zodat ie niet meteen gaan schakelen maar ook boven de 3000 toeren pakt. Dank voor de tip!
Nog even voor de check. Dit is een foto van mijn kentekenkaart van mijn trailer.
Massa rijklaar is 540 is toch hetzelfde als massa leeg? Ik keur het maximale toegestane gewicht dan terug naar 1300kg. Ik snap niet dat mijn trailer zo licht is... hij is wel aluminium dat wel!
Is trouwens een bockmann comfort uno esprit black en zilver 1,5 paards.
[ [url=m/IIDPza.jpg]Afbeelding[/url] ]
Chasey schreef:Ik zet mijn auto ook in de S stand met trailer erachter. Anders schakelt ie echt veel te snel door.
Ik kan niet met + of - handmatig schakelen, maar kan de automaat wel begrenzen.
Als ik hem op de S zet, gaat het goeddan trekt ie het fijnst.
Heb sinds 2 dagen last van schommelend toerental![]()
Ben wel met m’n middendemper achter een drempel blijven haken. Die is nu zo lek als een mandje.
Krijgt ie nu verkeerde waardes door via de lambdasonder? Er brandt geen motormanagement lampje.
Ik moet deze week met de trailer op pad.
Wat kan ik checken?
Romeo2007 schreef:Nog even voor de check. Dit is een foto van mijn kentekenkaart van mijn trailer.
Massa rijklaar is 540 is toch hetzelfde als massa leeg? Ik keur het maximale toegestane gewicht dan terug naar 1300kg. Ik snap niet dat mijn trailer zo licht is... hij is wel aluminium dat wel!
Nog even voor de check. Dit is een foto van mijn kentekenkaart van mijn trailer.
KellyR schreef:Romeo2007 schreef:Dan zal ik denk ik de automaat in sport moeten zetten zodat ie niet meteen gaan schakelen maar ook boven de 3000 toeren pakt. Dank voor de tip!
Benieuwd, waarom zou je hem terug willen keuren met E rijbewijs?
esther_ess schreef:@Romeo2007
Ik heb mijn paard inmiddels laten wegen via paardenmeter.nl. KWPNer van 1,70m met aardige hals erop, niet echt type slank qua bouw. Ik schatte hem 700 - 750 kilo. Vandaag gewogen en hij was maar 640 kilo.
Als die van jou 1,65m en slank is, dan zit die eronder.
s0173957 schreef:Je kan je kenteken meepakken naar een andere wagen, maar da's niet noodzakelijk.
Zo'n zaken kan je bij ons alleen opzoeken als je de chassisnummer hebt.