Mijn Subaru mag 1600 kilo trekken en mijn trailer met paard weegt ongeveer 1200 kilo.
Hij trekt het met 2 vingers in zijn neus weg

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Helma_Amber schreef:Super. Het is inderdaad een interessant topic.
Zijn er trouwens ook mensen die een Kia Sorento voor de trailer hebben? Ik was even op internet aan het kijken voor een betaalbare leuke SUV (zo noem je dat toch?) en een Kia Sorento spreekt me wel aan.
Ik weet niks over de auto qua vermogen enzo hoor, maar ik zie ze nooit voor de trailer, dus vandaar de vraag.
Romeo2007 schreef:Wij gaan waarschijnlijk een BMW kopen. Weegt zelf rond de 1350 kg, mag 1600 kg trekken geremd.
Kan ik mijn paard hier achter hangen
EricPrast schreef:Romeo2007 schreef:Wij gaan waarschijnlijk een BMW kopen. Weegt zelf rond de 1350 kg, mag 1600 kg trekken geremd.
Kan ik mijn paard hier achter hangen
Dat ligt aan een paar dingen:
1. Welk rijbewijs heeft de beoogde chauffeur, B of BE?
2. Hoeveel wegen je trailer (bruto en netto) en je paard?
3. Wat is de toegestane MTM ahw. van de onder de auto gemonteerde trekhaak? Die hoeft nl. niet persé gelijk te zijn aan de MTM ahw. waarvoor de auto typegoedkeuring heeft.
4. Zelfde vraag als 3, maar dan voor wat betreft de toegestane kogeldruk.
Voor meer info: laat je niets wijsmaken door welke Bokker dan ook, maar houd je vast aan wat de Wiki hierover zegt.
tamoreliefje schreef:sflj schreef:Och als je t mooi vindt? En je garage maar groot genoeg is he?
Een half paard, Tamoreliefje?
jep een halfstukje gratis .....
één paard en half trailer , klinkt beter
Waratje schreef:sflj schreef:Ik zit zo nog eens te kijken; wordt het blok van zo'n Tundra gewoon bij Toyota gebouwd? Of is het iets van Chevrolet ofzo? (lijkt me wel wat, zo'n dikke 8 cilinder!Misschien ruil ik m'n Laro-tje daar nog wel op in!
)
Neem dan gewoon een 8-cilinder LaRo