Mijn Mazda 3 doet met trailer 1 op 11

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
vladimir1979 schreef:opvallende observatie uit het vakantieverkeer vanaf zuid-frankrijk naar Nederland: bijna alle caravans hadden of een BMW-5serie of een Audi 4 of 6 ervoor rijden.... ik begon er op een gegeven moment op te letten en vond het absoluut opvallen.... OK, zegt verder niet zo heel veel, toen ging ik in de autotrack carbase kijken en met een motorinhoud boven de 2.0 en een trekgewicht meer dan 1800 (of eigenlijk zelfs 2000 kg) kwamen er idd vooral BMW 5 (of groter ) of Audi 4 (of groter) naar boven. Of het was de hitte...omdat onze Skoda Octavia TDI 2.0 inmiddels er ruim 420k kilometers op heeft zitten fantaseert manlief al over een vervanger, en keek naar de mercedes C-klasse (vanaf 2009).. Nu hebben we al een hele goede trekauto (jeep grand cherokee), maar dan toch. het blijft een leuke discussie wat beter te doen: nieuwe reis/trekauto (tweedehands), die ook wel minder zuinig mag zijn, met een kleintje ernaast (bijv. Up of Fiesta), of voorlopig de autoś in de benen houden..... repareren is vaak goedkoper dan een andere
essie79 schreef:Ik ben op zoek naar een andere auto - heb nu een diesel die 1500 kg mag trekken maar dat vind ik op termijn te weinig en misschien liever benzine en een automaat.
Ik vind een Jeep Cherokee echt stoer maar vraag me af hoe betrouwbaar deze is plus het verbruik. Ook in aanschaf zijn ze duur, zal wel iets met die Young timer regeling zijn?
Nu zag ik ook een Subaru Forester 2.5 liter benzine die 2k mag trekken, maar daar zijn de automaten erg schaars, staat er nu 1 in NL te koop dus weet niet of dat handig is?
Iemand een mening over beide auto’s?
Rex_Rolfo schreef:essie79 schreef:heb nu een diesel die 1500 kg mag trekken maar dat vind ik op termijn te weinig en misschien liever benzine en een automaat.
Al bij Mercedes en BMW gekeken? Achterwielaandrijvers dus mogen meestal redelijk wat trekken en automaten zijn er genoeg te vinden.
woemp schreef:Ik weet dat het gewicht dat ze mogen trekken normaal in het boekje staat... Maar dat staat meestal niet in hun zoekertje op tweedehands.. welke type autos voldoen sowieso?
Rex_Rolfo schreef:Snuffel eens in deze door Sizzle gevonden lijst met gewichten per model vanaf 1800 kg:
http://www.mit-pferden-reisen.de/files/ ... 1800kg.pdf
Of je laat autotrack zoeken op trekgewicht: http://www.autotrack.nl
Nant schreef:Via kenteken check op internet kun je ook gratis het trekgewicht van auto checken, mocht je iets leuks tegen komen.
Weet je wat je trailer en paarden ongeveer wegen? Ik denk dat je al gauw uit komt op een auto die minimaal 2400 moet kunnen trekken.
Varekaj schreef:Wij hebben wel een kenteken hoor IkkeDat gekende witte bordje met rode cijfers-letters. Maar je kan bij ons inderdaad niet via RDW of iets soortgelijk die informatie opzoeken als trekgewicht etc. Dat staat alleen op de documenten die bij de auto horen.
Ga je naar een auto kijken, vraag dan het gelijkvormigheidsattest. Daar kan je TMM etc op terugvinden.