[INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 21:41

Renault is riem denk ik. En die Megane gaat meer eigen gewicht en inbreng hebben als een C4... Dat is een plastic doosje vergeleken met de Renault.
De mijne had ruim 250k op de teller en snorde probleemloos rond. Ik heb de overstap naar 4x4 gemaakt om een 2-paards te kunnen trekken, anders had ik daar misschien nog mee rondgereden.

ELUNA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 22:32

Lenexa schreef:
Ik ga morgen de Renault Megane proefrijden, vind alleen 160000km op de teller wel veel. Ik heb ook een Citroën C4 gezien met 100000 km op de teller, daar ga ik ook nog kijken denk. Wel leuk om straks lekker met paard op pad te kunnen!

Hebben ook nog niet lang de megane! Super auto voor 1 paard te trekken.. ben er al 2x mee op pas geweest!

Xritt

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 23:27

Ik gooi er soms even wat in :D
Mijn man zou een Volvo.... krijgen via zijn werk. Deze zou 2000 kilo kunnen trekken. Helaas vanwege wat bezuinigingen, krijgt hij waarschijnlijk de V40. Ook prima, maar daar kan je geen tweepaards mee trekken.

Nu zijn we een beetje aan het rond kijken naar wat anders. Vooral nog op internet.
Jullie kunnen vast wel wat zinnige dingen zeggen over deze auto’s O:) En dan met betrekking tot het trekken van één tweepaards, met een paard en een pony (B)

Volvo v 60
Nissan X trail
Ford Kuga ( laatste keus)

Dank uuuu *\o/*

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 23:37

Nou, diezelfde Volvo V70? Ergens vanaf 2008 of zo mag de wat dikker gemotoriseerde V70 2000kg aan de haak hebben. Even op autoweek.nl controleren. De oudere V70 mogen overigens 1800kg trekken, wat voor een paard en B-pony waarschijnlijk wel voldoet, tenzij je een Ifor hebt.

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 08:50

Spoiler:
Xritt schreef:
Mijn man zou een Volvo.... krijgen via zijn werk. Deze zou 2000 kilo kunnen trekken. Helaas vanwege wat bezuinigingen, krijgt hij waarschijnlijk de V40. Ook prima, maar daar kan je geen tweepaards mee trekken.

Nu zijn we een beetje aan het rond kijken naar wat anders. Vooral nog op internet.
Jullie kunnen vast wel wat zinnige dingen zeggen over deze auto’s O:) En dan met betrekking tot het trekken van één tweepaards, met een paard en een pony (B)

Volvo v 60
Nissan X trail

Dank uuuu *\o/*

De V60 die ik heb mag slechts 1600kg trekken dus kijk goed welke uitvoering je hebt.

Wieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 14:46

Lenexa schreef:
Ik ga morgen de Renault Megane proefrijden, vind alleen 160000km op de teller wel veel. Ik heb ook een Citroën C4 gezien met 100000 km op de teller, daar ga ik ook nog kijken denk. Wel leuk om straks lekker met paard op pad te kunnen!

Hier super blij met mijn Citroën C4! Met 90 000 op de teller. Laatst mijn zoektocht hier geplaatst, misschien leuk om even te laten weten.

Al paar keer met trailer op pad geweest, hij trekt het lekker en voelt veilig/vertrouwd. Erg blij met de auto! Ook leuk rijden zonder trailer.

Afbeelding

Xritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 15:14

carika schreef:
Spoiler:
Xritt schreef:

Volvo v 60
Nissan X trail

Dank uuuu *\o/*

De V60 die ik heb mag slechts 1600kg trekken dus kijk goed welke uitvoering je hebt.

Thanx, ik had het gezien. Zal maar gebeuren dat je per ongeluk een auto met 1600 trekkracht koopt. |(

Xritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 15:20

ikke schreef:
Nou, diezelfde Volvo V70? Ergens vanaf 2008 of zo mag de wat dikker gemotoriseerde V70 2000kg aan de haak hebben. Even op autoweek.nl controleren. De oudere V70 mogen overigens 1800kg trekken, wat voor een paard en B-pony waarschijnlijk wel voldoet, tenzij je een Ifor hebt.

Bedankt voor de tip.
Ik vraag me altijd af als bijv, 4 auto’s 1800 mogen trekken. Welke is dan de beste. Waar ligt dat aan...?

Wij hebben deze trailer. Even opgezocht met specificatie. Mijn paard is 1,67 en (vorig jaar) net onder de 550 kilo. De B pony is wel fors en groot. Hoeveel hij weegt weet ik niet. Maar volgens mij moet dit qua trekkracht wel goed zitten.

Afbeelding

We kijken voor de Nissan en Volvo vanaf 2014

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 15:51

Power, op voorwaarde dat dat er ook is als je naar het gaspedaal kijkt.
In jouw geval ga je voor de 3 liter 6-pitter. Die heeft niet per se meer vermogen dan de 4-cilinder versie maar wel twee cilinders meer om dat vermogen op te wekken; lees minder belastend voor de motor.

Lenexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 22:50

Bedankt voor jullie hulp, ik heb de Mégane gekocht. Hij reed heerlijk en kreeg een nette prijs voor m'n inruil auto. Straks even wennen aan zo'n lange auto, hij lijkt wel 2 keer zo lang als m'n Twingo :D

maaaikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 10:53

Heeft er iemand ervaring met een Landrover freelander 1.8 hardback 4x4 voor een twee paardstrailer? Auto zou 2000kg mogen trekken, weegt zelf leeg iets minder dan 1400kg.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 14:28

maaaikkee schreef:
Heeft er iemand ervaring met een Landrover freelander 1.8 hardback 4x4 voor een twee paardstrailer? Auto zou 2000kg mogen trekken, weegt zelf leeg iets minder dan 1400kg.

Niet aan beginnen. De 1.8 gewoon te zwak voor de Freebee.
Een Freebee 1 neem je met een td4; de rest moet je links laten liggen.

maaaikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 14:45

ikke schreef:
maaaikkee schreef:

Niet aan beginnen. De 1.8 gewoon te zwak voor de Freebee.
Een Freebee 1 neem je met een td4; de rest moet je links laten liggen.

Oke bedankt voor de tip! Dan ga ik verder zoeken voor een andere auto, twijfelde zelf ook een beetje.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 10:17

Haay allen!

Heb het topic al een beetje doorgespit, maar wie weet krijg ik na het stellen van mijn vraag net wat meer inzicht dankzij jullie.

Op dit moment rijden we nog vol plezier in een Mini, maar willen graag naar een grotere auto. Onze 2-paards trailer gaat de deur uit, om over te stappen naar een 1,5 paards aluminium trailer.

Op deze manier kunnen we naar een grotere auto kijken, maar niet gelijk een bakbeest. We zoeken eentje die 1500 kg kan trekken, maar ook zuinig rijdt (indien mogelijk) i.v.m. woon-werkverkeer. Eis is wel dat het een automaat is.

Zelf komen we uit op de volgende auto's:

1. Audi A3
2. Volkswagen Passat
3. Volkswagen Golf
4. Toyota RAV4
5. Volvo S40
6. Volvo S60
7. Volvo V40 (lees in dit topic positieve maar ook minder positieve verhalen)

Liefst gaan we voor een Volvo, maar vindt van bovenstaande lijstje stiekem alleen de V40 mooi :') .

Wat vinden jullie van dit lijstje? Nog op- en aanmerkingen? Eventueel waar we extra op moeten letten? Of eventueel nog vergelijkbare auto's waar we naar zouden kunnen kijken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 10:38

Skoda superb, is wel een grote auto maar hele fijne om mee te rijden. Wij hebben een automaat gehad om op vakantie te gaan, supertevreden over.

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 10:58

Cardy schreef:
Haay allen!

Heb het topic al een beetje doorgespit, maar wie weet krijg ik na het stellen van mijn vraag net wat meer inzicht dankzij jullie.

Op dit moment rijden we nog vol plezier in een Mini, maar willen graag naar een grotere auto. Onze 2-paards trailer gaat de deur uit, om over te stappen naar een 1,5 paards aluminium trailer.

Op deze manier kunnen we naar een grotere auto kijken, maar niet gelijk een bakbeest. We zoeken eentje die 1500 kg kan trekken, maar ook zuinig rijdt (indien mogelijk) i.v.m. woon-werkverkeer. Eis is wel dat het een automaat is.

Zelf komen we uit op de volgende auto's:

1. Audi A3
2. Volkswagen Passat
3. Volkswagen Golf
4. Toyota RAV4
5. Volvo S40
6. Volvo S60
7. Volvo V40 (lees in dit topic positieve maar ook minder positieve verhalen)

Liefst gaan we voor een Volvo, maar vindt van bovenstaande lijstje stiekem alleen de V40 mooi :') .

Wat vinden jullie van dit lijstje? Nog op- en aanmerkingen? Eventueel waar we extra op moeten letten? Of eventueel nog vergelijkbare auto's waar we naar zouden kunnen kijken?

En de V60 dan?

Aatrox

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 11:27

Ford Mondeo is ook een zeer leuke optie in dat lijstje, ligt ook maar net aan je budget.

Ik denk dat Ford en Volvo de makkelijkste trekkers zijn. Hoeveel kg speling wil je hebben en wil je een diesel of benzine?

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 11:53

De V60 vind ik eigenlijk een iets te grote auto.
Ik zal eens kijken naar de Skoda superb en de Ford Mondeo. Qua kg speling bedoel je het trekgewicht?
Liever 1500 kg, maar mag ook iets meer. Liever geen 1800 kg, anders kan ik ook mijn 2-paards aanhouden. We willen graag benzine.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 12:08

Cardy schreef:
De V60 vind ik eigenlijk een iets te grote auto.
Ik zal eens kijken naar de Skoda superb en de Ford Mondeo. Qua kg speling bedoel je het trekgewicht?
Liever 1500 kg, maar mag ook iets meer. Liever geen 1800 kg, anders kan ik ook mijn 2-paards aanhouden. We willen graag benzine.

De S60 staat op hetzelfde onderstel dus daarin spreek je dan jezelf tegen. De V60 LIJKT groter maar dat komt enkel door de vorm.

Als de Mondeo en Superb wel ok zijn, wat is er dan mis met een V70? Die is ongeveer net zo groot. Het zijn alledrie best wel slagschepen maar ook met een oceaan aan ruimte. Je wil niet weten wat er allemaal in een V70 past......

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 12:11

Thnx Ikke! Als de Mondeo en Superb vergelijkbaar zijn met de V70.. Dan vallen ze voor mij af. Rij vaker met de V70 voor de trailer en het rijdt echt heerlijk maar vind de auto veelte lang. Ik hou van klein en compact (Mini!) en weet dat ik nu concessies moet doen als ik met de trailer wil rijden, maar een V70 vind ik echt te groot.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 12:28

Cardy schreef:
Thnx Ikke! Als de Mondeo en Superb vergelijkbaar zijn met de V70.. Dan vallen ze voor mij af. Rij vaker met de V70 voor de trailer en het rijdt echt heerlijk maar vind de auto veelte lang. Ik hou van klein en compact (Mini!) en weet dat ik nu concessies moet doen als ik met de trailer wil rijden, maar een V70 vind ik echt te groot.

Overigens is de Passat ook niet zoveel kleiner. Superb staat op hetzelfde onderstel als de Passat. Die zijn kleiner dan de V70, maar als mijn V70 naast de Passat combi van een stalgenoot staat zijn dat niet de verschillen om van onder de indruk te zijn. Een niet onbelangrijk deel ervan zijn de dikkere bumpers van de V70. Bagageruimte van de V70 is wat groter dan van de Passat, maar ook dat zijn niet de verschillen waar je de oorlog mee gaat winnen.

De V60 is echt een maat kleiner en wat lichter maar dat vertaalt zich o.a. ook in een lager trekgewicht.
Qua rijden is de V60 ook die slag kleiner en daarmee wendbaarder. Wanneer je uit een V70 komt en je stapt in zo'n V60 dan krijg je eerst het idee dat je opgesloten zit maar hij verrast je vervolgens wel in wendbaarheid. Moet het ook wat vlotjes zijn, neem dan de versie met een 2521cc 5-pitter Turbo.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 00:10

Is een Mazda niet wat voor jou?
3 serie met 2 liter mag 1.300kg trekken
6 1.500kg
CX5 1.800kg

Zelf heb ik een Mazda 3 gereden en ik vind deze vele male fijner rijden dan een Volvo V40. Waar de Volvo aan voelt als een groot lomp slagschip voelt de Mazda 3 als een compacter sportiever auto aan. Terwijl vervolgens de Mazda wel 5 cm langere wielbasis heeft en de auto zelf 10 cm langer is.

Over Volvo leuk weetje. Je heb benzine de 1.6 turbo motor. Maar ook 2 liter uitvoering met turbo en maar 122pk? Klonk mij heel raar in de oren gezien een oude wetse 2 liter blok zonde turbo al 140pk doet.
Echter zit die turbo om een ander reden er op bij de Volvo. Die turbo zorgt er voor dat die auto max koppel al heeft bij 1.000 rpm. Daarnaast is het blok software matig begrenst op 122pk. Dit zorgt er voor dat je met deze auto op een veel lagere toerental kan rijden dan normaal met als gevolg een lager verbruik. Zelf heb ik jammer genoeg niet in deze uitvoering kunnen rijden. Wel in de 1.6 uitvoering met de turbo.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 00:25

@Ikke Weet jij toevallig nog een aardige V70, benzine (geen LPG) te koop staan?? Ik heb al aardig lopen zoeken, maar of bijna 4 ton op de teller, of maar 1500 trekgewicht.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 09:44

rina schreef:
@Ikke Weet jij toevallig nog een aardige V70, benzine (geen LPG) te koop staan?? Ik heb al aardig lopen zoeken, maar of bijna 4 ton op de teller, of maar 1500 trekgewicht.

Als je genoeg biedt heb ik er eentje staan van 2002 met 335k op de klok en goed onderhouden.
Nagenoeg full option, type direct onder de R-design.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 12:57

ikke schreef:
rina schreef:

Als je genoeg biedt heb ik er eentje staan van 2002 met 335k op de klok en goed onderhouden.
Nagenoeg full option, type direct onder de R-design.

Moet wat inruilen waar jij geen interesse in hebt ;) Een XC90 diesel.