Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lenexa schreef:Ik ga morgen de Renault Megane proefrijden, vind alleen 160000km op de teller wel veel. Ik heb ook een Citroën C4 gezien met 100000 km op de teller, daar ga ik ook nog kijken denk. Wel leuk om straks lekker met paard op pad te kunnen!
Xritt schreef:Ik gooi er soms even wat in![]()
Mijn man zou een Volvo.... krijgen via zijn werk. Deze zou 2000 kilo kunnen trekken. Helaas vanwege wat bezuinigingen, krijgt hij waarschijnlijk de V40. Ook prima, maar daar kan je geen tweepaards mee trekken.
Nu zijn we een beetje aan het rond kijken naar wat anders. Vooral nog op internet.
Jullie kunnen vast wel wat zinnige dingen zeggen over deze auto’sEn dan met betrekking tot het trekken van één tweepaards, met een paard en een pony (B)
Volvo v 60
Nissan X trail
Ford Kuga ( laatste keus)
Dank uuuu
Lenexa schreef:Ik ga morgen de Renault Megane proefrijden, vind alleen 160000km op de teller wel veel. Ik heb ook een Citroën C4 gezien met 100000 km op de teller, daar ga ik ook nog kijken denk. Wel leuk om straks lekker met paard op pad te kunnen!
carika schreef:Spoiler:
Xritt schreef:Ik gooi er soms even wat in![]()
Mijn man zou een Volvo.... krijgen via zijn werk. Deze zou 2000 kilo kunnen trekken. Helaas vanwege wat bezuinigingen, krijgt hij waarschijnlijk de V40. Ook prima, maar daar kan je geen tweepaards mee trekken.
Nu zijn we een beetje aan het rond kijken naar wat anders. Vooral nog op internet.
Jullie kunnen vast wel wat zinnige dingen zeggen over deze auto’sEn dan met betrekking tot het trekken van één tweepaards, met een paard en een pony (B)
Volvo v 60
Nissan X trail
Ford Kuga ( laatste keus)
Dank uuuu
De V60 die ik heb mag slechts 1600kg trekken dus kijk goed welke uitvoering je hebt.
ikke schreef:Nou, diezelfde Volvo V70? Ergens vanaf 2008 of zo mag de wat dikker gemotoriseerde V70 2000kg aan de haak hebben. Even op autoweek.nl controleren. De oudere V70 mogen overigens 1800kg trekken, wat voor een paard en B-pony waarschijnlijk wel voldoet, tenzij je een Ifor hebt.
maaaikkee schreef:Heeft er iemand ervaring met een Landrover freelander 1.8 hardback 4x4 voor een twee paardstrailer? Auto zou 2000kg mogen trekken, weegt zelf leeg iets minder dan 1400kg.
ikke schreef:maaaikkee schreef:Heeft er iemand ervaring met een Landrover freelander 1.8 hardback 4x4 voor een twee paardstrailer? Auto zou 2000kg mogen trekken, weegt zelf leeg iets minder dan 1400kg.
Niet aan beginnen. De 1.8 gewoon te zwak voor de Freebee.
Een Freebee 1 neem je met een td4; de rest moet je links laten liggen.
Cardy schreef:Haay allen!
Heb het topic al een beetje doorgespit, maar wie weet krijg ik na het stellen van mijn vraag net wat meer inzicht dankzij jullie.
Op dit moment rijden we nog vol plezier in een Mini, maar willen graag naar een grotere auto. Onze 2-paards trailer gaat de deur uit, om over te stappen naar een 1,5 paards aluminium trailer.
Op deze manier kunnen we naar een grotere auto kijken, maar niet gelijk een bakbeest. We zoeken eentje die 1500 kg kan trekken, maar ook zuinig rijdt (indien mogelijk) i.v.m. woon-werkverkeer. Eis is wel dat het een automaat is.
Zelf komen we uit op de volgende auto's:
1. Audi A3
2. Volkswagen Passat
3. Volkswagen Golf
4. Toyota RAV4
5. Volvo S40
6. Volvo S60
7. Volvo V40 (lees in dit topic positieve maar ook minder positieve verhalen)
Liefst gaan we voor een Volvo, maar vindt van bovenstaande lijstje stiekem alleen de V40 mooi.
Wat vinden jullie van dit lijstje? Nog op- en aanmerkingen? Eventueel waar we extra op moeten letten? Of eventueel nog vergelijkbare auto's waar we naar zouden kunnen kijken?
Cardy schreef:De V60 vind ik eigenlijk een iets te grote auto.
Ik zal eens kijken naar de Skoda superb en de Ford Mondeo. Qua kg speling bedoel je het trekgewicht?
Liever 1500 kg, maar mag ook iets meer. Liever geen 1800 kg, anders kan ik ook mijn 2-paards aanhouden. We willen graag benzine.
Cardy schreef:Thnx Ikke! Als de Mondeo en Superb vergelijkbaar zijn met de V70.. Dan vallen ze voor mij af. Rij vaker met de V70 voor de trailer en het rijdt echt heerlijk maar vind de auto veelte lang. Ik hou van klein en compact (Mini!) en weet dat ik nu concessies moet doen als ik met de trailer wil rijden, maar een V70 vind ik echt te groot.
rina schreef:@Ikke Weet jij toevallig nog een aardige V70, benzine (geen LPG) te koop staan?? Ik heb al aardig lopen zoeken, maar of bijna 4 ton op de teller, of maar 1500 trekgewicht.
ikke schreef:rina schreef:@Ikke Weet jij toevallig nog een aardige V70, benzine (geen LPG) te koop staan?? Ik heb al aardig lopen zoeken, maar of bijna 4 ton op de teller, of maar 1500 trekgewicht.
Als je genoeg biedt heb ik er eentje staan van 2002 met 335k op de klok en goed onderhouden.
Nagenoeg full option, type direct onder de R-design.