Kirrr schreef:Met zulke dingen is het niet de bedoeling om de limiet te gaan opzoeken naar mijn idee.

Vandaar beter 80% dan 90 dan 100.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Yvonne1313 schreef:Nu gekeken naar een Sorento, een nissan terrano en een grand vitara, maar zijn deze geschikt? aankoopprijs 2e hands tot 3000 euro aan 't kijken
Kirrr schreef:Met hoeveel combinaties en in hoeveel situaties heb je al gezeten met auto en trailer?
Uit ervaring heb ik geleerd dat eigenlijk zelfs de X-trail te licht (1450kg) is, hoewel ik altijd heel ver onder alle maximums blijf.
REUZE verschil met de dodge van mijn vriend en bij het vervoeren van paarden, kies ik liever voor veiligheid en de X-trail staat dan ook meer stil dan dat hij voor de trailer hangt.
Is ook nog een verschil hoeveel km je moet doen, is het snelweg ja of nee...
Frosti schreef:Zolang je niet over de toegestane massa heen komt is het verzekeringtechnish dik in orde.
ikke schreef:Frosti schreef:Zolang je niet over de toegestane massa heen komt is het verzekeringtechnish dik in orde.
Wat niet hetzelfde is als dat je er zomaar mee door het verkeer kan sjouwen.
Optiwolk schreef:Even een vraagje; hoe reken je om van 1:15 (bvb) naar liter/100 km?
Ben tegenwoordig ook regelmatig op de baan met m'n Mitsu Pajero + trailer + paard.
Trailer is een Humbaur 2-paards en Donisje gaat toch richting 500 kg. Heeftie helemaal geen problemen mee
Optiwolk schreef:Even een vraagje; hoe reken je om van 1:15 (bvb) naar liter/100 km?
Ben tegenwoordig ook regelmatig op de baan met m'n Mitsu Pajero + trailer + paard.
Trailer is een Humbaur 2-paards en Donisje gaat toch richting 500 kg. Heeftie helemaal geen problemen mee
ikke schreef:1:15 is 15km op een liter brandstof. Dat is 6,6ltr per 100km (100 delen door 15).
Anoniem schreef:Vandaag een oude opel frontera 2.0i 4x4 erbij gekocht voor vieze werkjes e.d. Voor de lol hebben we hem voor de trailer gezet om de schuilstal leeg te halen met het oog op oud en nieuw vernielers (paarden zitten een paar dagen in een pension). Wat een %#^&*auto! Bij de eerst beste blubber zat dat ding al vast. We hebben hem er ouderwets uit moeten duwen met een mat eronder
![]()
Voor een keer is zoiets best lachen maar je moet daar niet zo komen te staan met je paarden erin, dan vergaat je het lachen wel.
stefanvi schreef:Anoniem schreef:Vandaag een oude opel frontera 2.0i 4x4 erbij gekocht voor vieze werkjes e.d. Voor de lol hebben we hem voor de trailer gezet om de schuilstal leeg te halen met het oog op oud en nieuw vernielers (paarden zitten een paar dagen in een pension). Wat een %#^&*auto! Bij de eerst beste blubber zat dat ding al vast. We hebben hem er ouderwets uit moeten duwen met een mat eronder
![]()
Voor een keer is zoiets best lachen maar je moet daar niet zo komen te staan met je paarden erin, dan vergaat je het lachen wel.
Een stel fatsoenlijke AT banden doet wonderen, wegbanden zijn op klei hopeloos.
Anoniem schreef:Er zitten ook van die grappige schijnwerpers op het dak,
ik dacht YES! die zetten zo de hele weide in het licht![]()
Niet dus, het normale dimlicht van onze andere auto's geeft nog meer licht dan die dingen
Yellomofoon schreef:Ik rij met een Freelander HSE voor onze Ifor HB506 deluxe, heb 1x met 2 paardjes gereden (paardjes van 1.58 & van 1.62) en dat voelde ik wel aan de auto, maar volgens de berekeningen mocht het nog wel...
Ik doe dat ook niet meer omdat ik me toch veiliger voel als ik nog wat overschot qua laadgewicht heb.
Dus nu ga ik op wedstrijd met mijn paardje van 1.58 en dat voel ik eigenlijk niet aan de auto.
Trailer is gewogen op 877kg