Ben in bezit van BE, ehm zelfs CE, en zit half te zoeken/kijken naar blik. Voorkeur zou echt een vrachtautootje zijn (en ja Ikke doe maar vloeken, Mercedes 508, 609
) met een klein blikje voor dagelijkse werk ernaast, maar betaalbaar zijn die Mercjes niet echt meer. Dus puzzel ik nu even over een blik die een 1,5 paards trailer kan en mag trekken. Volvo-fan van boven tot onder, rijd er nu ook 1, maar die zijn nou niet echt licht kwa gewicht en doen dus ook leuk in de belasting. Trailer is vrijwel zeker alleen voor noodgevallen, en veel zal ik er niet mee rijden aangezien mijn paarden met pensioen zijn. Maar wat pak je dan?? Welke merken zijn nou enigzins aan te raden voor de trailer? En geen transporter/bus oid. Wil gewoon een normale auto. SUV/4x4 is nog over na te denken. Mijn paarden zijn Paint en Quarter van rond de 1.50 en 500 kilo. Trailer die ik op het oog heb is een Ifor 1,5 paards die volgens de advertentie 720 kg eigen gewicht zou moeten hebben. (ja dat wordt nagewogen, als die het zou worden). Prijs in zoverre tot een 4 a 5000 euro, maar het gaat mij in eerste instantie even om merken en modellen.
al dan niet in R-design-uitvoering.
En de ervaringen ermee.
)
Maar verder super fijne auto. Meer dan genoeg power.
Persoonlijk, ik vind het geen trekauto. De oude 740 trekt het makkelijker van z'n plek dan die grote. Ja dat is motorgebonden, maar groot zegt voor mij dus niet echt "kan het wel trekken".