Ervaringen verzekering Bierum?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bijoekimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 07:49

Ze zijn ook heel aardig en ze nemen ook echt de tijd om vragen te beantwoorden daar zal ik niets van zeggen..........
maar er zijn tegen mij ook dingen gezegd die nu niet blijken te kloppen.
Eigenlijk zou je dat dus zwart op wit moeten hebben staan. Ik krijg dus zo het idee dat de regels maar gemaakt worden zoals het hun uitkomt.

Zilly ik ben blij voor je dat het geregeld is en dat je toch terecht kan bij bodegraven maar dit is dus wel zoiets van huh hoe kan dit nou, hun hebben er een probleem mee en jij bent de dupe en moet er eerst boos om worden om het toch geregeld te krijgen en dan ook nog bij hoge uitzondering 70 % krijgen.
Affijn het is geregeld en er zal overal wel wat zijn maar leuk is anders.

eierhoofd

Re: Ervaringen verzekering Bierum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 09:31

Ehm... ben ik nu zo blind of kun je nergens voorbereid worden op hoeveel de premie wordt op de site? Het komt op mij over dat het knopje offerte aanvragen meteen ook verplicht tot verzekeren... Ik wil wel even vergelijken voordat ik definitief beslis.. :s

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 09:31

neehoor, je krijgt een offerte thuis gestuurd en je kunt zelf kiezen of je daar iets mee doet.
Je zult toch echt moeten tekenen voor je verzekerd bent.

eierhoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 09:32

Thanks abeltje... ook omdat je direct je banknummer in moet voeren, daarvan gaan mijn haren altijd een beetje omhoog staan :o

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 09:33

oh, echt? dat kan ik me niet meer herinneren. maar je kunt gerust zo'n offerte aanvragen.

leuke naam en avatar trouwens ;)

tisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 09:37

misschien kun je het beste ff bellen. misschien dat ze je telefonisch ook wel het één en ander aan kosten kunnen vertellen.

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 09:55

Je kan het zelf berekenen via de download tarieven maar een offerte aanvragen is geheel vrijblijvend :) .

AnoukSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 21:12

Hier ook een tot nu toe tevreden klant. Altijd netjes te woord worden gestaan, declaraties worden netjes vergoed, en ze hebben ook echt de instelling dat je moet doen wat voor het paard het beste is.
Heb 2 paarden in de verzekering gehad, en kon bij verkoop van één paard mijn verzekering van dat paard direct opzeggen en kreeg geld terug van de periode die ik al betaald had.
Ik vind het ook zo fijn dat het geen 4 pakketten zijn die je moet nemen om je paard uitgebreid verzekerd te laten zijn. De basisdekking en de ziektekosten dekking afsluiten is voldoende om het uitgebreid te laten zijn.
Nog enkel positieve ervaringen dus.

Cerize

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 11:55

Ondertussen is mijn paardenverzekeringssite www.equisurance.nl in de lucht. Ik heb geprobeerd zoveel mogelijk informatie er in te zetten en zaken te verduidelijken. Misschien hebben jullie eens tijd om er naar te kijken. Ik hoor graag wat jullie ervan vinden, wat jullie missen en of het duidelijk genoeg is zo... Mijn doel is om duidelijk te maken wat voor verschillende verzekeringen er zijn en waar je op moet letten (tuurlijk ook af en toe een verzekering verkopen hoor :o )

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 14:24

Cerize schreef:
Ondertussen is mijn paardenverzekeringssite http://www.equisurance.nl in de lucht. Ik heb geprobeerd zoveel mogelijk informatie er in te zetten en zaken te verduidelijken. Misschien hebben jullie eens tijd om er naar te kijken. Ik hoor graag wat jullie ervan vinden, wat jullie missen en of het duidelijk genoeg is zo... Mijn doel is om duidelijk te maken wat voor verschillende verzekeringen er zijn en waar je op moet letten (tuurlijk ook af en toe een verzekering verkopen hoor :o )

owwaaw ga ik thuis zeker even bekijken! De titel vind ik alvast toppie +:)+

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 07:21

Ik ben sinds deze week officieel in de verzekering. De taxateur is nog steeds niet langs geweest maar na een mailwisseling hebben ze besloten me op te nemen zonder het bezoek van een taxateur. Goldy is toch nog heel jong en kerngezond :D . Ben blij dat dat iig is geregeld.

tisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 08:12

ze zijn bij mij ook nog steeds niet langsgeweest... ben sinds maart verzekerd. heb inmiddels ook kosten gemaakt. maar die dierenarts heeft bij het controlebezoek van vorige week toch ook op het declaratieformulier gezet dat alles weer goed is, dus zou niet snappen waarom er dan nog iemand langs moet komen...
maar wordt je daarvoor gebeld/gemaild of moet je die afspraak zelf regelen? want daar heb ik dus nooit iets over gelezen... ik vind het eigenlijk de verantwoordelijkheid van de verzekering zelf om die taxateur langs te sturen, toch?

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 08:15

De verzekering regelt dat idd zelf. Het duurde bij mij ook maanden voor er iemand langskwam, maar Jo was gewoon verzekerd dus het kon me niet zoveel schelen. Uiteindelijk ben ik gebeld, meneer langsgekomen, en was 5 min later weer weg.

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 09:16

Bij mij is de taxateur binnen 2 maanden gekomen :j

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 10:07

Ik vind het wel prettig dat het is geregeld aangezien ik per half jaar betaal. Als de taxateur pas in september (bijvoorbeeld) was gekomen dan had ik in één keer alles moeten betalen. En omdat het zo lang duurde hoef ik de 10€ inschrijfgeld niet te betalen dus ik vind dat ze een goede service hebben :) .

Mijn aanvraag heb ik eind april opgestuurd trouwens.

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 10:07

Cerize schreef:
Ondertussen is mijn paardenverzekeringssite http://www.equisurance.nl in de lucht. Ik heb geprobeerd zoveel mogelijk informatie er in te zetten en zaken te verduidelijken. Misschien hebben jullie eens tijd om er naar te kijken. Ik hoor graag wat jullie ervan vinden, wat jullie missen en of het duidelijk genoeg is zo... Mijn doel is om duidelijk te maken wat voor verschillende verzekeringen er zijn en waar je op moet letten (tuurlijk ook af en toe een verzekering verkopen hoor :o )

Hmm op jouw site wordt Bierum niet genoemd :? Of lees ik eroverheen?

tisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 10:08

Maris89 schreef:
als de taxateur pas in september (bijvoorbeeld) was gekomen dan had ik in één keer alles moeten betalen.

waarom zou je dan in één keer alles moeten betalen? ik betaal per kwartaal, maar ondanks dat de taxateur nog niet is geweest, is ze gewoon verzekerd hoor.

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 10:11

Ja maar je betaald vanaf het moment dat jij je aanvraag hebt opgestuurd. Ik heb bijv net betaald voor een half jaar vanaf 1 mei - 1 november terwijl ik 2 maanden in de voorlopige dekking zat, daar moet je alsnog voor betalen.

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 10:11

Ik betaal de premie gewoon in 1 keer. Is wel even een rib uit mijn lijf, maar dan ben ik er wel meteen vanaf :D

Cerize

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 10:21

Zilly schreef:
Cerize schreef:

Hmm op jouw site wordt Bierum niet genoemd :? Of lees ik eroverheen?

Klopt ik ben net begonnen en mijn streven is wel om zo veel mogelijk verzekeringsmaatschappijen aan te kunnen bieden. Met sommige ben ik nog in onderhandeling en sommige willen alleen zelf directe verkoop doen. Met Bierum heb ik nog geen contact gehad.

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 10:23

Ok, dan is dat duidelijk :j

stipke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 10:50

Ik heb mijn paard ook verzekering bij Bierum.

Ik ben er heel tevreden. Ik heb er nog niet zo heel veel mee van doen gehad maar toch.
Mijn dierenartsenpraktijk heeft samenwerkingsverband met Bierum dus de rekeningen gaan altijd rechtstreeks naar de verzekering en zie ik verder helemaal niks.

Bij mij zijn ze komen kijken toen ik net mijn verzekering had afgesloten. Dat is inmiddels alweer 1,5 jaar geleden. Ik had toendertijd begrepen dat ze ieder jaar kwamen kijken.

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 11:02

Ik heb tot nu toe ook best positieve ervaringen. Maar het verhaal wat ik eerder plaatste, dat er klinieken zijn uitgesloten vond ik wel erg vreemd!

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 11:53

Maar wat is het voordeel om verzekeringen bij jou te kopen Cerize? Ja, vergelijking is makkelijker maar dat kan ik zelf ook doen. Ik neem aan dat jij er zelf ook wat aan wilt verdienen dus zijn de prijzen sowieso hoger?

Mijn DA zit ook in het samenwerkingsverband, ideaal :) .

Zilly, als Utrecht maar niet wordt uitgesloten := .

AnoukSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 12:09

Op de site van Bierum staat een vacature voor taxateur, waarschijnlijk duurt het daarom zo lang voordat die langs komt.