Paard meegegeven aan de verzekering, en dan?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

berpie

Re: Paard meegegeven aan de verzekering, en dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 13:59

Het schijnt dat vroeger paarden die afgekeurd waren een brandmerk kregen, een p of een a als ik me niet vergis.

Gelukkig mag brandmerken niet meer maar er zou wel iets kunnen komen die aan eventuele kopers laten zien dat deze paarden afgekeurd zijn, bv registratie van chipnummers of zo.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 14:12

afknippen van staart word nu veel gedaan.
Verzekeringen klagen er veel over, maar kunnen er niks tegen doen

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 18:21

barbara1970 schreef:
Sterkte meis!!!

In Rotterdam zit een bedrijf wat paarden cremeert en nee ponies gaan er echt niet in stukken in.
Wij hebben ervaring met deze mensen en eerlijk waar alles was keurig geregeld, klasse.

Over de verzekeringspaarden, in mijn handelstijd kreeg ik ze bij bosjes aangeboden, veel van deze paarden worden verkocht naar Engeland voor goed, omdat ik veel paarden naar Engeland verkocht had ik er veel vraag na, walgelijk vond en vind ik het.
Ik heb me er nooit toe verlaagd, geld verdienen oke maar niet over de rug van een ander.
Ik heb het wel eens vaker aangegeven in topics, veel eigenaren van paarden denken dat hun lieveling geslacht word maar dat is vaak niet waar, deze paarden gaan de handel weer in, als je dit vantevoren weet ,geen probleem.
Wist je dit niet, foute boel want dat hoort niet.
Ik kan moeiteloos uit me hoofd handelaren opnoemen die contracten hebben met verzekeringen, 1 daarvan is iemand die werkzaam is bij de FNRS en eerlijk gezegd vind ik dat gewoon niet kunnen.
Maar goed dit gaat al jaren zo en tenzij verzekeringsnemende dit toelaten, zullen anderen geld verdienen over de rug van afgekeurde paarden en nietswetende eigenaren.

Dit is dus ook de rede dat ik mijn verzekering heb uitgezocht op de mogelijkheid tot terugkopen.
Er zijn natuurlijk paarden die na het afkeuren nog prima kunnen functioneren maar dat moet toch wel in overleg met de eigenaar.Als een paard voor de dood wordt opgehaald dan moet hij ook dood en wel via de kortsmogelijke weg op een humane manier.
Mensen die paarden toch doorverkopen ondanks gemaakte afspraken zijn in mijn ogen geen knip waard,helemaal als het om paarden gaat die een dusdanige blessure hebben en daar niet van kunnen genezen en pijn hebben. Boos!

Het afknippen van de staart is een goede om ervoor te zorgen dat ze niet doorverkocht kunnen worden.Ik heb de staart na het schieten in handen gekregen,op verzoek.De slachter had hier absoluut geen problemen mee.Maar moet wel zeggen dat ik hem zelf heb weggebracht.
Gipsywoman.... Ach gut sterkte.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 18:40

Volgens mij is het zo, in ieder geval bij sommige verzekeringen, dat als je je paard "inlevert" hun de eigenaar zijn en ze dus feitelijk met het paard kunnen doen wat ze willen.

Staart kort knippen in een optie maar dan zeg je toch gewoon dat die korte staart door een ongeluk komt ofzo?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 18:44

barbara1970 schreef:
Het schijnt dat vroeger paarden die afgekeurd waren een brandmerk kregen, een p of een a als ik me niet vergis.

Gelukkig mag brandmerken niet meer maar er zou wel iets kunnen komen die aan eventuele kopers laten zien dat deze paarden afgekeurd zijn, bv registratie van chipnummers of zo.

een A

en die A mag van mij vandaag weer ingevoerd worden....... die 2 seconden pijn van het brandmerken is peanuts vergeleken met een leven vol pijn!