Je paard verzekeren tegen ziektekosten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Abercrombie

Re: Je paard verzekeren tegen ziektekosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 14:25

Needje schreef:
Interessant Haha!
Maar beetje te laat. haha

Voor mij ook Huilen van het lachen

Als ik die uitgebreid plus gehad had, had ik het er al dubbel en dwars uit gehad met die tildren.

Zover ik weet zit je niet vast aan een bepaalde kliniek, wel staat er bij hun in de voorwaarde iets over dat hun het recht hebben om een second opinion te laten doen door de faculteit Utrecht dacht ik.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 14:26

Ik krijg helemaal 0.0 vergoed met mijn ziektekosten

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 14:31

Hoe zat het ook alweer met de acceptatievoorwaarden voor die verzekering?

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 14:33

Ik heb met ons vorige paard zelf een second opinion aangevraagd, werd even over gesputterd (was toen nog Interpolis, ik wilde namelijk van Utrecht naar de Lingehoeve) maar uiteindelijk gingen ze akkoord met het vergoeden van die kosten (het ging echt puur om de extra kosten van de secop niet van eventuele behandelings of afkeurkosten aan de hand van de uitslag van de secop).

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 14:33

Je moet het A tarief nemen van hun levensverzekering, boven de 4500 moet een paard daar voor rontg. goed zijn. En als je dan die uitgebreide ziektekosten erbij wilt moet een paard onder de 4500 ook rontg. goed zijn.

Als je beperkte ziektekosten neemt hoeft een paard onder die 4500 niet rontg. gekeurd te worden. Maar dan krijg je dus ook amper wat vergoed (alleen in levensbedreigende situaties)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 14:35

Ik had in het begin mijn paard goed verzekerd, maar ze kosten alleen geld, zonder dat je er wat aan hebt, en per dierenarts bezoek is het bedrag net altijd wat te laag, om door de verzekering vergoed te worden.

Dus per week kan wel eens voorkomen dat de dierenarts hoog oplopen maar de verzekering keert niet uit omdat het gaat om per bezoek en niet wat per week is opgebouwd, dat hadden mijn vrienden ervaren.

Dus voor mij geen verzekering meer, en dat is voor mij een prettig gedachte, want je kiest zelf wanneer je je paard hoe en waar kan helpen en niks hoeft te overleggen met de verzekering.

Voor het geld dat je per jaar betaald aan de verzekering, is juist het bedrag wat ik per jaar betaal aan dierenarts kosten, denk maar aan kleine dingetjes en inentingen, tandarts, wormenkuren, dus ik zou zeggen, het is niet de moeite waard om een verzekering te nemen.

Spaarpotje achter de rug is altijd goed/verstandig, voor ergere dingen, zoals koliekproblemen naar Utrecht ofzo.

Maar is je paard erg veel waard, en in de sport, dan zou ik het weer wel doen, want stel dat het doodgaat en of afgemaakt moet worden.
Het is per situatie verschillend.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 14:42

CielitoLindo schreef:
Je moet het A tarief nemen van hun levensverzekering, boven de 4500 moet een paard daar voor rontg. goed zijn. En als je dan die uitgebreide ziektekosten erbij wilt moet een paard onder de 4500 ook rontg. goed zijn.

Als je beperkte ziektekosten neemt hoeft een paard onder die 4500 niet rontg. gekeurd te worden. Maar dan krijg je dus ook amper wat vergoed (alleen in levensbedreigende situaties)

Aha! Kan die 300 euro mooi weer in m'n zak Haha!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 14:46

Ziolette schreef:
Ik heb met ons vorige paard zelf een second opinion aangevraagd, werd even over gesputterd (was toen nog Interpolis, ik wilde namelijk van Utrecht naar de Lingehoeve) maar uiteindelijk gingen ze akkoord met het vergoeden van die kosten (het ging echt puur om de extra kosten van de secop niet van eventuele behandelings of afkeurkosten aan de hand van de uitslag van de secop).

Ik heb vorig jaar zonder problemen een SO laten doen bij de Lingehoeve. Alles werd vergoed. (excl. 20% dan Haha! )

Mijn acceptatie was toen de tijd t/m 4500 euro klinisch goedgekeurd en voor de ziektekosten kwam er iemand langs op stal.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 14:51

Ik zou inderdaad een klinische keuring moeten laten doen om de ziektekosten te kunnen verzekeren, werd me aan de telefoon verteld door ER Haha!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 14:54

Voor de uitgebreide basisverzekering van ER is t/m 4500 ook klinische keuring niet ouder dan 6 weken.
En voor de ZK is de acceptatienorm hetzelfde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 20:30

Aimee, je verzekert het risico dat je op eigen kracht niet zou kunnen dragen. Behalve de premie moet je de verplichte eigen risico´s ook meerekenen om een beeld te krijgen wat je uitgeeft aan de verzekering. Dat eigen risico betaal je niet als je geen schaden hebt, maar zodra je wilt gaan claimen dus wel en daarom moet je het meerekenen aan de kosten kant. Soms is het verstandiger om de fictieve premie apart te houden als spaartpotje om kosten op te vangen. Je weet immers nooit of je ooit gebruik gaat maken van de verzekering en op die manier houd je je geld bij jezelf. Jouw paard is nog jong en dat kan je tijd geven om een buffer op te bouwen voor later. Maar als je ziektekosten gaat verzekeren doe dat dan altijd icm een tarief waarbij kreupelheden van binnenuit niet uitgesloten zijn en kijk ook goed in de voorwaarden voor dit soort bepalingen.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 20:52

Aan de ene kant ben ik het met je eens lov, aan de andere kant kan een jong paard ook een koliek operatie nodig hebben. En als je dan het geld niet hebt heb je ook niets aan die fictieve premie op je spaarrekening.

maar dat van die kreupelheden van binnenuit is inderdaad een belangrijke tip heb ik zelf ondervonden.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 20:58

Mijn paard is wel verzekerd voor de kosten van een geslaagde koliekoperatie via de uitgebreide levensverzekering.

De twijfel is inderdaad of ik de medische kosten van kreupelheden van binnenuit erbij wil verzekeren. Daar heb ik tot nu toe een 100 euro aan kosten voor gehad (een scan na een verstapping), terwijl ik 640 euro kwijt was geweest als ik hem die drie jaar in de ziektekostenverzekering had gehad.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 21:11

Ja je bent nu 100 euro voor een scan kwijt geweest, maar ik krijg straks een rekening van tussen de 1500 en 2000 euro voor kreupelheid van binnen uit. Hoe zou jij dan reageren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 21:11

Cielitolindo, ik ken zelf 1 paard dat voor koliek op tafel terecht had kunnen komen, maar de eigenaar heeft dat paard op voorhand al laten gaan omdat de prognose heel erg slecht was dat ze het paard al dat leed van herstel wilde besparen. Het feit dat koliekoperaties meeverzekerd zijn, is niet omdat de verzekering een goedzak is, maar omdat die operatis relatief weinig voorkomen. Daarnaast is het ook nog de vraag wat er daadwerkelijk betaald wordt als het zover komt. Belofte maakt meestal schuld, behalve bij verzekeringsmaatschappijen.

Er zijn aanzienlijk meer gevallen van kreupelheid van binnenuit en soms ontstaan die ook spontaan en op jonge leeftijd, maar vaker treden ze op latere leeftijd pas op, of komen pas later aan de oppervlakte. Voor mij is het zo dat ik liever elk jaar die 640 euro ergens heen sluis voor het geval dat ik het nodig heb om de veearts van te betalen dan dat ik het naar een verzekeringsmaatschappij stuur die mij vervolgens beperkingen oplegt.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 21:12

Ieder zn ding Lovely

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 21:16

Met mijn vorige paard heb ik op het punt gestaan om een hele dure, hele experimentele behandeling te laten doen, die nergens vergoed wordt. We hebben het niet gedaan omdat het niets zou veranderen aan de prognose, maar ik had het gewoon van mijn eigen geld kunnen betalen. Als je zelf geld apart hebt liggen voor dit soort dingen, scheelt je gewoon een hele zorg en je kunt beslissen zonder tussenkomst van een maatschappij, door mensen die je niet kent.

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 21:19

Ik weet niet of ik het hier al ergens neer gezet had, maar 640 euro is tegenwoordig echt peanuts heb ik het idee Nagelbijten / Gniffelen. Ik was afgelopen maandag voor een kreupelheidsonderzoek met 12 röntgenfoto's (eigenlijk 18 maar de DA was zeer coulant Lachen ) en een bekkenecho 760 euro kwijt Bloos!.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 21:19

Lovely schreef:
Met mijn vorige paard heb ik op het punt gestaan om een hele dure, hele experimentele behandeling te laten doen, die nergens vergoed wordt. We hebben het niet gedaan omdat het niets zou veranderen aan de prognose, maar ik had het gewoon van mijn eigen geld kunnen betalen. Als je zelf geld apart hebt liggen voor dit soort dingen, scheelt je gewoon een hele zorg en je kunt beslissen zonder tussenkomst van een maatschappij, door mensen die je niet kent.

Good for you Ja

Maar niet iedereen heeft die luxe.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 21:20

Ziolette schreef:
Ik weet niet of ik het hier al ergens neer gezet had, maar 640 euro is tegenwoordig echt peanuts heb ik het idee Nagelbijten / Gniffelen. Ik was afgelopen maandag voor een kreupelheidsonderzoek met 12 röntgenfoto's (eigenlijk 18 maar de DA was zeer coulant Lachen ) en een bekkenecho 760 euro kwijt Bloos!.

Precies. Ik hou mn hart vast voor het totaal van de rekeningen die ik ga krijgen maar ik hou rekening met tussen de 1500 en 2000 euro.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 21:27

CielitoLindo schreef:

Wat is het verschil met elke maand 62 euro op een spaarrekening zetten of elke maand 62 euro aan een verzekeringsmaatschappij betalen, waarbij je in het laatste geval bijna altijd afhankelijk bent van hun voorwaarden en een eigen risico en het bedrag waar je hem voor hebt verzekerd (overname/maximale uitbetaling)?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 21:34

CielitoLindo schreef:
Lovely schreef:

Good for you Ja

Andersom zou het betekenen dat mijn hobby te duur is en de verzekeringsmaatschappij een vooruitbetaalde sponsor moet gaan worden omdat ik zelf niet voor de gevolgen in kan staan.

Het is voor mij belangrijk (en geen luxe) dat ik zelf kan beslissen welke behandeling mijn paard krijgt en dat ik dat zelf gewoon kan betalen zonder handtekening van een of andere verzekeringsvogel. Fictieve premie op mijn andere bankrekening storten is daar onderdeel van.

Cielitolindo, wat jou paard nu heeft is ook niet echt een doorsnee situatie, uit je berichten begrijp ik dat hij spat heeft, maar daar is hij eigenlijk nog wat aan je jonge kant voor. Begrijp me goed dat ik de situatie niet bagetelliseer, maar aan de andere kant is spat bij zo'n jong paard geen alledaags gebeuren en zijn er heel veel paarden bij welke het pas veel later tot uiting komt. Dat maakt jouw situatie dus wel wat bijzonder, maar niet minder ernstig.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 21:36

Sammie schreef:
CielitoLindo schreef:

Wat is het verschil met elke maand 62 euro op een spaarrekening zetten of elke maand 62 euro aan een verzekeringsmaatschappij betalen, waarbij je in het laatste geval bijna altijd afhankelijk bent van hun voorwaarden en een eigen risico en het bedrag waar je hem voor hebt verzekerd (overname/maximale uitbetaling)?

Ik heb het niet over 62 euro pm, ik heb het over honderden, duizenden euro's die je voorgeschoteld kunnen worden als je paard onverwacht ziek wordt. Dat heb ik niet apart liggen
Ik doe mn best om zoveel mogelijk te sparen maar het is niet alleen mn paard, maar ook mn auto, mn belastingen enzovoort waar je geld voor apart moet hebben staan. Als je dan met een allrisk verzekering je kosten zoveel mogelijk kan dekken is dat toch prima?

Zoals ik nu die rekeningen ga krijgen, het is dat ik dat geld kan lenen bij mn ouders en in termijnen kan terug betalen anders had ik het niet gehad. Daarom baal ik des te meer dat ik nooit gekozen heb voor die uitgebreide verzekering want dat had me nu zo'n 1600 euro kunnen schelen omdat ik toen dacht ach dat gebeurd mij niet.

Dat is voor ieder persoon dus ook verschillend geen enkele situatie is hetzelfde dus dat is niet te vergelijken! Daarbij zou ik ook geen ander paard kunnen terug kopen als hij nu ingeslapen zou worden zonder die levensverzekering. (niet dat ik een ander paard zou kopen maar als ik dat zou willen heb ik dan dus wel het geld)

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 21:41

Het lijkt in jouw woorden wel een misdaad als je je verzekerd tegen ziektekosten die je niet zo effe uit je mouw kan schudden Lovely. Het is jouw persoonlijke mening dat het geen luxe is dat jij zomaar die duizende euro's op je bank hebt staan. Het zal mij benieuwen hoeveel paardeneigenaren op bokt dan dus een "te dure" hobby hebben omdat ze niet zoveel geld apart hebben staan voor dure aangelegenheden met hun paard (waarvan je hoopt dat het jou nooit overkomt)

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 21:43

Maar ik ben blij voor jou dat jij het allemaal perfect voor elkaar hebt Lachen

Met mij komt het ook wel goed, en mn paard hoop ik ook. En mocht er ooit een ander paard komen gaat er een allrisk 100% verzekering op om alle risico's in te dekken. Dan kan de rest van mn spaargeld gewoon op de bank blijven staan als me zoiets weer overkomt.