Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ti_Amo schreef:ik heb sinds kort mijn eigen paard
de aanschaf van het paard is niet het lastige maar daarna
entingen kosten rond de 50 euro, ( licht eraan welke, dit is alleen de basisenting)
hoefsmid kost rondom rond de 60 euro ongeveer
voorrijkosten dierenarts rond de 25/30 euro
zadel rond de 1000 ;Je hebt ook prima Rossner zadels, van goede kwaliteit, en op maat maken hoeft niet perse met een nieuw zadel.
shabrakjes rond de 30/40 ;Je hebt ze ook voor 10 euro
beenbeschermers rond de 40 ; je kan een heel set al voor 25 euro krijgen.
hoofdstel rond de 100 ; Ze zijn er al vanaf 20 euro. EN 2ehands is ook een optie
poetsspullen rond de 4 euro per stuk; Dit klopt wel, maar is ook niet de grootste investering
poetskoffer rond de 20 euro; Je kan bij de bouwmarkten hele goedkope en goede koffers halen
zomerdeken rond de 50 euro; Waarvoor is dit nodig?
uitrijdeken rond de 50 euro; Ik heb een mooie zweetdeken van Equitheme voor 30 euro
winterdeken rond de 80 euro ;Klopt wel redelijk, hangt er ok vanaf hoeveel grams je wilt.
vliegenspray rond de 20 euro ;Ik heb een bus veerust voor 7 uero
en noem maar op, best wel een hoop geld wat je zomaar ineens kwijt bent!
lique schreef:niet schrikken hoor maar toevallig eens laatst een berekening gemaakt wat ik vorig jaar uit heb gegeven aan mn paard...let opE 11,217.28, daar zit de stalling bij in en alle spullen die ik gekocht heb en alle dierenarts,tandarts,wormekuur,hoefsmid,zalfjes etc bij in....(en dan rijd ik nog niet eens wedstrijden) ik vind een paardaanschaffen niet zo duur en de stalling is ook nog wel te betalen ,maar zodra ie wat mankeert:trek de portomonee maar..
eigelijk zou iedereen dat eens moeten doen bijhouden wat ie nou eigelijk uit geeft aan zn paard per jaar ,denk dat een heleboel mensen zich een ongeluk schrikken (mn vriend wel in iedergeval)