De werkelijke kosten van een eigen paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

joany_pony

Re: De werkelijke kosten van een eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 09:01

de kosten die je in het begin maakt voor een paard zijn echt heel erg veel en je komt er dan pas achter hoeveel je eigenlijk in 1 keer moet hebben..
nou kan je dat ook wel weer zo duur maken als je zelf wil.

zelf betalen wij hier ong 200 aan stalling, ong 95 euro hoefsmid per 8 weken,les is ong 70 in de maand en het enten weet ik nog ff niet want hebben hem pas bij mijn vorrige paard deed mijn moeder dat hihi

verder maak ik nu mn grootste kosten echt door alle dingen die ik nodig heb om hem te verzorgen en te rijden..zadel,hoofdstel,bit,pad,peesbeschermers noem maar op.En dan nog natuurlijk je cremetjes voor je paard en het onderhoud van je zadel enzo.

Demi_Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 18:31

het gaat echt ontzettend veel geld en ook wel tijd kosten.
Kan het beter doen als je het helemaal zelf kan betalen en de tijd heb en dan niet in de knoop komen als de bijrijdster die geld betaald ineens stopt.

Mandymeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 16:32

Mijn stalling kost 225 per maand. Hierbij zitten dan stro, kuil, basisbrok, rijbak, en paddock. We hebben helaas geen wei bij de stal, die huur ik samen met 2 andere mensen op stal, en die wei is 30 euro per paard per maand.
Verder heb ik ook nog een verzekering die is rond de 30 euro (maar je hebt ook duurdere verzekeringen). Ze staat rondom op ijzers, dat is 80 euro (1 keer in de 2 maanden), laat je je paard bekappen is het goedkoper, maar moet je smid wel vaker komen.
Dierenartskosten weet ik eerlijk gezegd niet, ik heb nog nooit een dierenarts nodig gehad voor me paard (wel voor inenten, maar dat doen we met 3 paarden tegelijk, dus de voorrijkosten delen we dan ook door 3en).
Hoofdstel en zadel ed kan je zo duur maken als je zelf wilt, maar dit is vaak maar 1 malig.
En je zal ook heus wel is wat extra's voor je paard kopen, nieuw dekje (kan je ook zo duur maken als je zelf wilt, maar ligt rond de 30 euro), dekens kan je zo duur maken als je zelf wilt ed.

Ik ben zo in de maand rond de 300 euro kwijt (met extra's erbij).

Mayaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 16:38

Ti_Amo schreef:
ik heb sinds kort mijn eigen paard

de aanschaf van het paard is niet het lastige maar daarna

entingen kosten rond de 50 euro, ( licht eraan welke, dit is alleen de basisenting)
hoefsmid kost rondom rond de 60 euro ongeveer
voorrijkosten dierenarts rond de 25/30 euro

zadel rond de 1000 ;Je hebt ook prima Rossner zadels, van goede kwaliteit, en op maat maken hoeft niet perse met een nieuw zadel.
shabrakjes rond de 30/40 ;Je hebt ze ook voor 10 euro
beenbeschermers rond de 40 ; je kan een heel set al voor 25 euro krijgen.
hoofdstel rond de 100 ; Ze zijn er al vanaf 20 euro. EN 2ehands is ook een optie
poetsspullen rond de 4 euro per stuk; Dit klopt wel, maar is ook niet de grootste investering
poetskoffer rond de 20 euro; Je kan bij de bouwmarkten hele goedkope en goede koffers halen
zomerdeken rond de 50 euro; Waarvoor is dit nodig?
uitrijdeken rond de 50 euro; Ik heb een mooie zweetdeken van Equitheme voor 30 euro
winterdeken rond de 80 euro ;Klopt wel redelijk, hangt er ok vanaf hoeveel grams je wilt.
vliegenspray rond de 20 euro ;Ik heb een bus veerust voor 7 uero

en noem maar op, best wel een hoop geld wat je zomaar ineens kwijt bent!

Deze prijzen zijn (Voor mij) wel erg overdreven.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 18:00

Uh, mensen, TS is al sinds 30 juni niet meer online geweest. Ik vrees dat ze niet zo blij was met de kritische geluiden op pagina 1, dus de rest van de kritische geluiden zijn al niet meer nodig Clown

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 08:27

Hmmm dit topic heb ik over het hoofd gezien.
VSW-->TAO

Kritische geluiden naar de TS zijn sowieso niet nodig, voor de mensen die ook op zoek zijn naar de werkelijke kosten per maand zou het wel zo prettig zijn als men daar alleen nog op doorgaat Knipoog

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 08:38

niet schrikken hoor maar toevallig eens laatst een berekening gemaakt wat ik vorig jaar uit heb gegeven aan mn paard...let opE 11,217.28, daar zit de stalling bij in en alle spullen die ik gekocht heb en alle dierenarts,tandarts,wormekuur,hoefsmid,zalfjes etc bij in....(en dan rijd ik nog niet eens wedstrijden) ik vind een paardaanschaffen niet zo duur en de stalling is ook nog wel te betalen ,maar zodra ie wat mankeert:trek de portomonee maar..
eigelijk zou iedereen dat eens moeten doen bijhouden wat ie nou eigelijk uit geeft aan zn paard per jaar ,denk dat een heleboel mensen zich een ongeluk schrikken (mn vriend wel in iedergeval)

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 12:16

ik wil niet eens berekenen hoeveel het kost Nagelbijten / Gniffelen
Stalling, vervoer, spullen, wedstrijden, lessen, hoefsmid (die komt elke 6 weken bij mijn paard), veearts, ...

Maristj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 19:34

stalling 300 euro per maand (ingebrepen stroo, eten, hooi, piste en douchegebruik, mesten enz)
lessen 100 euro per maand (1x per week een les van 25 euro)
ontwormen 20 euro ( om de 6-8 weken)
hoefsmid 45 euro (ongeveer om de 2 maanden)
dierenarts jaarlijkse inentingen ongeveer 40 euro
tanden vijlen 1x per jaar is 45 euro
dat zijn zowat de normale zaken die ik altijd betaal

maar natuurlijk heb je dan ook nog een zinnetjes
eens een dekje en bandages, vliegenspul, dekens, halsters, enz
hetgeen ik nodig heb koop ik
maar de goestjes die ik heb koop ik enkel als mijn budget het toelaat

een auto enz kost ook geld natuurlijk

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 22:40

Ik heb vandaag bij nieuwe stalling gekeken, stal, stro, hooi, uitmesten, bak, weidegang, alles bij inbegrepen. 270 euro voor mijn 2 D-pony's en het veulen.
Toch niet zo gek! Het zijn leuke mensen en alles ziet er mooi uit.
Het jammere is dat het vrij ver is en dat ik de dieselkosten ook moet rekenen. Het is nl 15km en ik ga 4 x per week, 120km per week moet ik dan rijden! Waar ze nu staan kan ik heen fietsen in een kwartier.
Oftewel denk bij je berekening om de reiskosten.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 11:05

lique schreef:
niet schrikken hoor maar toevallig eens laatst een berekening gemaakt wat ik vorig jaar uit heb gegeven aan mn paard...let opE 11,217.28, daar zit de stalling bij in en alle spullen die ik gekocht heb en alle dierenarts,tandarts,wormekuur,hoefsmid,zalfjes etc bij in....(en dan rijd ik nog niet eens wedstrijden) ik vind een paardaanschaffen niet zo duur en de stalling is ook nog wel te betalen ,maar zodra ie wat mankeert:trek de portomonee maar..
eigelijk zou iedereen dat eens moeten doen bijhouden wat ie nou eigelijk uit geeft aan zn paard per jaar ,denk dat een heleboel mensen zich een ongeluk schrikken (mn vriend wel in iedergeval)

Ik hou ook alles bij, zal je volgend jaar rond mei weten te zeggen wat het bij mij geworden is!