Utopiaatje schreef:Met de eerdere uitspraak van Jasmijn78 over dat reacreatieruiters een verkeersmak en fijn/makkelijk te rijden paard zoeken ben ik het niet helemaal eens.
Ik zei ook DE MEESTE recreatieruiters.
Utopiaatje schreef:Ik denk eigenlijk omdat de groep recreatieruiters nogal divers is, er juist interesse zal zijn voor zo'n paard in deze groep.
Om te ondervinden of er daadwerkelijk interesse is moet ze gewoon een advertentie plaatsen. Dan zie je vanzelf wat er op afkomt. Ik begrijp trouwens niet waarom TS dat niet al heeft gedaan. Dat levert meer info op dan wanneer je het op bokt vraagt. De mensen die hier roepen dat er vast wel interesse voor zal zijn, hebben er zelf geen interesse in...
GamblersCup schreef:Qua prijs ga ik niet moeilijk doen, qua thuis/handelaar wel. Gaat onder geen beding naar een handelaar en ik wil zeker zijn dat het stalpaard gaat worden.
je kan wel eisen stellen, maar vooralsnog heb je nog steeds geen koper om uberhaupt eisen aan te stellen... Maar goed, aan jou de beslissing. Als je het paard echt kwijt wil zal je je eisen waarschijnlijk bij moeten stellen. Kun of wil je dat niet, dan wil je het paard niet graag genoeg kwijt. ook prima, maar dan verder niet zeuren dat je geen paard hebt waar mee je kan rijden. Het leven bestaat nu eenmaal uit keuzes maken.
Sonja_vR schreef:tot ene proff stal waarbij je bijvoorbeeld 400 euro p/m kwijt bent ...
400,- spenderen aan een 14 jarige om hem te laten trainen is geldverspilling, dat is mijn mening. (tenzij het echt een hele goede is en het nuttig is voor het behalen van een sport/keur/preferent predikaat ofzo) Dat geld haal je er nooit uit. In het gunstigste geval moet je hem minimaal een half jaar bij een prof onder brengen om het paard op Z niveau te brengen. Dan ben je al 2400,- kwijt. De kans dat je dat er uit haalt na verkoop is nihil. 14 jarige paarden op Z niveau brengen ook niet heel veel op, tenzij ze uitzonderlijk kunnen bewegen en heel goed bevestigd zijn (dat goed bevestigen gaat ook niet lukken in zo'n korte tijd) en helemaal gezond zijn. (BTW de meeste profs rekenen ook gemiddeld iets meer, reken maar op 500,-/maand)