Is dit paard te verkopen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Is dit paard te verkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 13:40

Yinari schreef:
Ik denk dat je prijsindicatie een beetje hoog ligt. Hierboven zijn al allerlei redenen aangegeven. Ik ben bang dat je je prijs een beetje naar beneden moet bijstellen.

De verkopende partij heeft helemaal nog geen prijsindicatie gesteld, Yinari.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 13:42

GamblersCup schreef:
en ze gaat ook niet weg voor 1500 euro, als je begrijpt wat ik bedoel.

Zo komen we aan je vraagprijs Knipoog

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 13:42

Rustig maar joh, ik bedoel er verder niets naars mee. Maar ik begreep dat je het paard niet voor 1500 euro de deur uit wil doen. Een hogere prijs lijkt me niet reeel.

Maar inmiddels wil jeje prijs dus bijstellen (dat zal dan elders in het topic hebben gestaan)

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 13:43

Ja, dat bedoel ik Urielle!

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 13:53

Utopiaatje schreef:
Met de eerdere uitspraak van Jasmijn78 over dat reacreatieruiters een verkeersmak en fijn/makkelijk te rijden paard zoeken ben ik het niet helemaal eens.

Ik zei ook DE MEESTE recreatieruiters.

Utopiaatje schreef:
Ik denk eigenlijk omdat de groep recreatieruiters nogal divers is, er juist interesse zal zijn voor zo'n paard in deze groep.

Om te ondervinden of er daadwerkelijk interesse is moet ze gewoon een advertentie plaatsen. Dan zie je vanzelf wat er op afkomt. Ik begrijp trouwens niet waarom TS dat niet al heeft gedaan. Dat levert meer info op dan wanneer je het op bokt vraagt. De mensen die hier roepen dat er vast wel interesse voor zal zijn, hebben er zelf geen interesse in... Pling

GamblersCup schreef:
Qua prijs ga ik niet moeilijk doen, qua thuis/handelaar wel. Gaat onder geen beding naar een handelaar en ik wil zeker zijn dat het stalpaard gaat worden.

je kan wel eisen stellen, maar vooralsnog heb je nog steeds geen koper om uberhaupt eisen aan te stellen... Maar goed, aan jou de beslissing. Als je het paard echt kwijt wil zal je je eisen waarschijnlijk bij moeten stellen. Kun of wil je dat niet, dan wil je het paard niet graag genoeg kwijt. ook prima, maar dan verder niet zeuren dat je geen paard hebt waar mee je kan rijden. Het leven bestaat nu eenmaal uit keuzes maken.

Sonja_vR schreef:
tot ene proff stal waarbij je bijvoorbeeld 400 euro p/m kwijt bent ...

400,- spenderen aan een 14 jarige om hem te laten trainen is geldverspilling, dat is mijn mening. (tenzij het echt een hele goede is en het nuttig is voor het behalen van een sport/keur/preferent predikaat ofzo) Dat geld haal je er nooit uit. In het gunstigste geval moet je hem minimaal een half jaar bij een prof onder brengen om het paard op Z niveau te brengen. Dan ben je al 2400,- kwijt. De kans dat je dat er uit haalt na verkoop is nihil. 14 jarige paarden op Z niveau brengen ook niet heel veel op, tenzij ze uitzonderlijk kunnen bewegen en heel goed bevestigd zijn (dat goed bevestigen gaat ook niet lukken in zo'n korte tijd) en helemaal gezond zijn. (BTW de meeste profs rekenen ook gemiddeld iets meer, reken maar op 500,-/maand)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 13:59

Jezusmina Jasmijn, beetje vriendelijker kan ook wel. En er zijn meer wegen die naar Rome leiden om dit paard te verkopen. Er is verder nergens gezegd dat dit paard moet worden opgeleid tot Z-nivo, ik vind je betoog dan ook niet erg relevant.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 14:05

Utopiaatje schreef:
Ik denk eigenlijk omdat de groep recreatieruiters nogal divers is, er juist interesse zal zijn voor zo'n paard in deze groep.

Om te ondervinden of er daadwerkelijk interesse is moet ze gewoon een advertentie plaatsen. Dan zie je vanzelf wat er op afkomt. Ik begrijp trouwens niet waarom TS dat niet al heeft gedaan. Dat levert meer info op dan wanneer je het op bokt vraagt. De mensen die hier roepen dat er vast wel interesse voor zal zijn, hebben er zelf geen interesse in... Pling

Ik zou best intresse hebben, als ik ten eerste geld had voor een tweede paard en ten tweede de ruimte.

luve_rozes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 14:25

Je krijgt hier inderdaad vele meningen, terwijl je er maar 1 nodig hebt, die van iemand die voor je paard gaan wil. Op ieder potje past een dekseltje.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 14:39

Ja

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-08 15:11

Hey Luve_roses!

Daarvoor zou ik een topic in "te koop" moeten aanmaken.

Ik heb nog geen advertentie gezet omdat ik dit dus pas gisteravond besloten heb, na 2 jaar twijfel. En als ik dit topic niet geopend had, had ik misschien wel meer werk en teleurstellingen gehad, van potentiele kopers die een dikker sprongewricht zien. Heeft dus wel degelijk zin gehad.

En nee, ik zeur niet dat ik zo nodig weer wil rijden.

Ze zijn zo vriendelijk hier he! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 15:14

Je zou eerst eens even een dierenarts kunnen vragen wat er aan de sprong van je merrie kan schorten en haar vervolgens even goed opknappen, mooie foto's maken en dan een advertentie in elkaar flansen? Ik denk, dat er wel liefhebbers door de knieen gaan voor het prachtige koppie van je merrie!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 15:17

Dat denk ik dus ook.

En ik denk ook dat je nav dit topic met een gerust hart kunt zeggen dat er zeker mensen zijn die interesse hebben in zo'n lieve merrie.

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 15:19

Het is inderdaad een prachtig paard.
En voor zover ik heb begrepen is staat ze all tijden stil.
Dus ik neem aan dat je er dan nog alle kanten mee op kunt.
Ik zou eens kijken hoe de intresses liggen door een te koop topic aan te maken

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 15:30

Ik denk dat er wel mensen zijn die haar zouden willen kopen.
Ikzelf ben ook een recreatieruiter, maar vind het ook leuk om een wat minder beleerde onder me te hebben, dat geeft ook uitdaging. Ik vind de wedstrijdsport niks omdat ik daar gewoon geen tijd voor heb.
Vind de merrie een leuk kleurtje hebben en een vriendelijke uitstraling, denk dat je zeker wel iemand vind die geschikt voor haar is!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-08 16:17

Dank voor de reacties!

Uiteraard wordt ze even netjes opgeknapt/bijgewerkt/getoiletteerd voor ze daadwerkelijk de verkoop in gaat.

Dierenarts komt ook eerst kijken, ik wil zekerheid.

Ze heeft al een jaar niet onder het zadel gelopen inderdaad, heeft sinds ze drachtig was in het weiland gelopen. Maar ik stap er zaterdag fluitend weer op, zal geen centje pijn opleveren. Ze heeft nog nooit een bok gegeven (ja, aan de longe als ze d'r zin in heeft, zonder ruiter in het zadel) en of gesteigerd. Als ze het ergens niet mee eens is (je vraagt iets moeilijks of ze begrijpt het niet) zie je dat hoofdzakelijk aan haar oren. Haha!

Met andere paarden gaat prima, ze was altijd wel de kuddeleider. Sinds ze een veulen aan de voet heeft is ze wel een rang gezakt, de oude pony heeft het over genomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 16:22

Klinkt allemaal erg goed, GamblersCup! Ik hoop, dat je voor een acceptabele prijs van jouw kant gezien, een fijn plekkie kunt vinden voor deze dame, want dat is ze zeker wel waard.

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 16:37

Ik ben ook recreatieruiter maar dan uit de categorie dat ik wel heel goed wil kunnen rijden dus niet maar wat hobbelen aan een lang teugeltje door het bos hoewel ook dat me aanstaat. Dus een eigenlijk beide. Als ik zou kunnen zien dat ze inderdaad wel braaf onder het zadel is dan zou ik dit paard wel kopen maar niet voor een hoofdprijs en dat vraagt ze er ook niet voor. Dan moet ik dus wel net op zoek zijn natuurlijk. Als ik in mijn directe omgeving kijk denk ik dat er heel veel interesse zou zijn maar dan wel voor een leuke prijs. Vraag mij niet wat dat is want dat weet ik niet. Hier zijn genoeg ruiters die geen hoofdprijs kunnen betalen al hun tijd en liefde er in zouden steken en met begeleiding en wekelijks les 1 a 2 keer hier echt nog wel wat van gemaakt krijgen. Maar zoals ik al zei dat zijn wel de mensen met de kleine beurs in dit deel van duitsland ben ik bang...

Ik denk dat het belangrijkste is dat iemand haar vind en dat het klikt en dat diegene zo enthousiast is dat zij/hij (op recreatieniveau maar wel een goede ruiter), lekker met haar aan de slag gaat. Zo lang het maar geen inde krul trekker is en gaan zoals ik ze hier veel om me heen zie, maar dus meestal niet de jongere allround ruiters.

Als fokmerrie, daar weet ik helemaal niets van behalve dat ongeveer iedere ruiter hier kwijlt bij hannoveranen lijkt wel...

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-08 16:43

Dat is ze absoluut waard! Voor mij komt er natuurlijk een groot deel emotionele waarde bij kijken, het is echt zo'n lief, goudeerlijk paard.

Die foto die ik eerder geplaatst heb, waar ik er op zit. Dat moet ik nog even vertellen hoor Haha!
Daar kijken wij allebei naar voren/boven. De kinderen van stal waren in de bomen aan het klimmen en er bovenin een hut aan het bouwen. Grote schik daar natuurlijk, veel geschreeuw en gelach, planken die naar beneden kwamen, er werd aan takken gehangen en geslingerd. De andere pony werd ook bereden op dat moment, en is uit beeld (die vlóóg! Haha! ). En mijn merrie staat dan zeer geinteresseerd te kijken. Zo ging het ook toen diezelfde pony op buitenrit ergens van schrok en een maisveld in vloog. (is geen garantie, ik heb maar weinig buiten gereden!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 16:44

Wat versta je onder een in de krul trekker Perrokai?

ryannuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 16:44

Ik als recreatieruiter zou best wel interesse hebben in zo'n paard. Lief paard, leuk in de omgang en braaf zou voor mij perfect zijn,
als je er inderdaad niet ontzettend veel voor moet betalen.
Als je voor hetzelfde geld een beter opgeleid, jonger paard kunt krijgen doe je dat denk ik eerder maar als deze merrie voor minder te koop zou staan,
zou ik er zeker naar gaan kijken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 16:58

Wat een prachtig paard heb je!
Ik zou een advertentie maken met alleen de belangrijke punten, niet het hele verhaal erbij, maar wel dat ze nog doorgereden moet worden en over haar vriendelijke karakter en goede afstamming.
Gewoon een korte en zakelijke advertentie zonder vraagprijs erbij.
De reden dat ik er geen vraagprijs bij zou doen is dat je dan al snel een handelaar op je af krijgt. Of een particulier die er een beetje bij handelt inplaats van dat hij of zij serieuse intresse heeft in het paardje voor eigen gebruik.
Ik zou haar aanbieden zoals jij graag ziet dat het paard in gebruik genomen word.
Laat je niet kisten door de vervelende reacties in dit topic want dit paard is wel degelijk wat waard mits ze 100 procent gezond is. Goed van je dat je de dierenarts laat komen. hij of zij kan dan beoordelen wat er nog mogelijk is met dit paard. Succes! En blijf je gevoel volgen.

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 17:16

suleilitha schreef:
Wat versta je onder een in de krul trekker Perrokai?

Dat weet GC wel wat ik daar mee bedoel, dat is niet het discussiepunt hier. Helaas heb ik hier een paar slechte voorbeelden rond rijden die zouden vinden dat het paard van GC binnen no time opeens moet gaan presteren. Hun motto is gaat het goedschiks dan maar kwaadschiks dus trekken en zagen tot ze denken dat het paard in de juiste krul zit, o.a. dus want ze doen nog veel meer. Dus het paard lijkt mij meer geschikt voor een ruiter die wel goed rijdt maar niet ten koste van alles ook nog wil presteren. Lief telt hier bij sommigen op dat moment niet meer. Duitsers (sommigen) rijden toch wat anders hier vind ik, hebben de neiging om een harde hand te gebruiken en een paard af te stompen.
Kan ook heel lokaal zijn hoor, haha...of toeval... Knipoog

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 17:17

ryannuh schreef:
Ik als recreatieruiter zou best wel interesse hebben in zo'n paard. Lief paard, leuk in de omgang en braaf zou voor mij perfect zijn,
als je er inderdaad niet ontzettend veel voor moet betalen.
Als je voor hetzelfde geld een beter opgeleid, jonger paard kunt krijgen doe je dat denk ik eerder maar als deze merrie voor minder te koop zou staan,
zou ik er zeker naar gaan kijken!

Precies dat bedoel ik. Alleen zoek ik hetzelfde als GC voor de toekomst.....een fries. Knipoog

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-08 17:19

Hoi Perrokai!

Ja, ik begrijp wat je bedoeld. En dat hoeft voor mij dus inderdaad niet.

En ik ben het ook wel eens met hoe ze hier rijden hoor, ik zie dat hier ook. Maken een soort robots van de paarden. Maar inderdaad, dat is de discussie niet hier. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 17:22

Ik snap niet dat je een paard in de krul moet trekken, dat is nergens voor nodig. Als je correct zit en de juiste hulpen geeft, loopt zelfs een groene driejarige nageeflijk. Trekken en zagen is meestal eerder uitzondering dan regel en op wedstrijden bereik j er geen fluit mee, ze willen tegenwoordig nageeflijkheid zien en dat is wat anders dan wat jij beschrijft, Perrokai.
Ik denk dat deze merrie nog best een paar jaartjes wat dressuurwedstrijden aankan, en dan hoef je haar echt niet in elkaar te trekken. Niet elke wedstrijdgerichte ruiter trekt paarden in de krul namelijk.