
Als ik nou een zwaardere auto koop voor voorlopig kan ik iig een 1 of 1,5 paards trailer er achter gooien

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Sundancer schreef:
ponny_power schreef:Ik weet niet of dat duidelijk is ... het zal nu blijken.
Dus ik mag met mijn BE rijbewijs. en een Rav4 die 1250kg weegt , en 1500kg op papier mag trekken.
Een trailer trekken van elk gewicht zolang die maar niet zwaarder is dan de auto zelf , en minder is dan een totaal van 3500kg
Klopt ?
Sundancer schreef:Ikke, hoe zit dat met jouw verhaal over die 90 PK en 1050 KG?
Zamora schreef:@ikke: ik vind dat je een beetje op een geirriteerd uit de hoek komt. Dit topic is er om ervaringen te delen en op te doen.
Je kan niet verwachten dat iedereen meteen alles weet. Daarvoor is dit topic ook toch?
Zamora schreef:2 paards zit schot in en kunnen dus paarden afgescheiden staan. een 1.5 paards is bv geschikt voor merrie met veulen, deze staan zonder schot dan bij elkaar
narre?? bedoel je mij of iemand anders??
ikke schreef:Of jawel, toch wel. Zamora, jij wil helemaal geen trailer trekken met een auto van 1050kg die 1150kg aan de haak mag hebben. Zonder te weten wat voor auto dat is, kun je al bijna standaard invullen dat ie de 90pk niet eens haalt, laat staan de 120pk die nodig zijn om gewoon veilig uit de voeten te kunnen.
ikke schreef:Ik wordt een beetje moe van al die mensen die met een spreekwoordelijke Pinda een trailer willen trekken. Zoek op mijn berichten en je zult lezen dat ik overal roep dat mijn zeker niet flauw gemotoriseerde Escort absoluut geen trailertrekauto is, ondanks dat het op papier allemaal net zou moeten kunnen. Besef nu toch eens dat je gewoon een berg power en massa nodig hebt om veilig met paarden door het verkeer te komen! Dat heb je niet met een koekblik van amper 1000kg, al heeft ie 300pk!
Sundancer schreef:Denk dat er meer mensen moe worden van jou Ikke
Sundancer schreef:ikke schreef:Of jawel, toch wel. Zamora, jij wil helemaal geen trailer trekken met een auto van 1050kg die 1150kg aan de haak mag hebben. Zonder te weten wat voor auto dat is, kun je al bijna standaard invullen dat ie de 90pk niet eens haalt, laat staan de 120pk die nodig zijn om gewoon veilig uit de voeten te kunnen.
In dit stukje heb je het niet eens over het gewicht, maar over de aantal PK's. Daar ging mij het om. Je suggereert dat een auto onder de 1050KG geen 90+ PK's kan hebben.
Zamora schreef:sjonge jonge, als je er moe van wordt waarom post je dan steeds hier? We weten wel dat jij het allemaal weet. En wij willen graag elkaars ervaringen horen en meer te weten komen over wat er allemaal bij komt kijken. Je trekt voorbarige conclusies wat betreft wat voor auto wij voor een trailer zouden zetten.
Zoals ik zei we zijn allemaal nog aan het bijleren over dit onderwerp, en op die manier en toon zo te reageren wek je echt niet onze interesse om jou meer te vragen.
Zamora schreef:ponny_power schreef:Ik weet niet of dat duidelijk is ... het zal nu blijken.
Dus ik mag met mijn BE rijbewijs. en een Rav4 die 1250kg weegt , en 1500kg op papier mag trekken.
Een trailer trekken van elk gewicht zolang die maar niet zwaarder is dan de auto zelf , en minder is dan een totaal van 3500kg
Klopt ?
dat laatste geld voor als je met B wilt rijden toch?
Jits schreef:Hebben jullie ervaring met de Hyundai Elantra 2.0? Het is de bedoeling om er een 1,5 paardstrailer mee te gaan trekken.
Volgens autoradar weegt de auto 1264 kg, mag hij 1400 kg trekken, de kogeldruk is 65 kg, max. koppel is 182 Nm en het gaat om 141 pk.
Morris schreef:Voor mij is het de mitsubishi pajero pinin 2.0 gdi glx geworden. Met 129 pk, 190 Nm bij 3500 toeren, en mag 1500 kg trekken. De auto zelf weegt 1275 kg.